Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Моbil 1 ESP 5w30 с такова карам от 2013 година досега.  Смяна веднъж годишно или 6000 км, горе-долу това му е капацитета, може би малко повече. Нямам основание да искам да го заменям с друго.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги Хондаджии :),

 

Не можах да откиря информация за това масло от снимката "Honda Synthetic Blend 5w-30".

Ако може да споделите някой ползвал ли го е от вас и хубаво ли е маслото?

honda-synthetic-blend-5w-30-1-qt-front.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега върни се в началото на тази тема... Ще откриеш всичко!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега,

 

Имаш предвид част 1 или тази част? Рових, но не открих нищо...

Edited by BGavrilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето ти още нещо.... Отдели си време да прочетеш всичко в темата за маслата, и ще бъдеш информиран стабилно за нашите масла ...;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ти, но тази тема не отговаря на въпорса за конкретното масло :)

Все пак, аз си намерих информация, благодаря още веднъж

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 8 минути, BGavrilov написа:

Благодаря ти, но тази тема не отговаря на въпорса за конкретното масло :)

Все пак, аз си намерих информация, благодаря още веднъж

Има всичко, което ти трябва като фен на Honda... Търсене му е майката!:D

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, така е..Но информацията точно за това масло е оскъдна, явно не се ползва толкова често или не е хубаво, затова и попитах, някой ако има опит, да сподели 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BGavrilov

Нормално, среден клас масло, на база хидрокрек III-та група, но може да има и II-ра група в смес. При гориво бензин издържа до към 6000 км. или 150 моточаса.

Поне така беше докато отговаряше на спецификации API SN и  ILSAC GF-5.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/32824-honda-synthetic-blend-5w-30-svezhee/

 

Сега вече отговаря на API SN Plus, API SP и ILSAC GF-6.

Не е налично в момента в ato24.de

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html


 

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dandilov

Благодаря ти за отговора! Тоест, по-добре да си бях взел Motul 8100 Eco Lite 5w30 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде. :)

 

  • Like 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е поне е пълна синтетика мотула, а не е бленд .. би трябвало да има разлика.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карах с такова Н масло предишният си Акорд 7 - нямам лоши спомени.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, BGavrilov написа:

@dandilov

Благодаря ти за отговора! Тоест, по-добре да си бях взел Motul 8100 Eco Lite 5w30 :D

Аз съм в момента с този Мотул...! Мотора е доволен...:D

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 22 часа, BGavrilov написа:

Е поне е пълна синтетика мотула, а не е бленд .. би трябвало да има разлика.

 

ъъъ, не. Няма начин да е пълна синтетика. Добър хидрокрак.

намерих SDSа
Хидрокрак >70%, рафинирано минерално 25%
1-2% ПАО

Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"

Edited by Restless
  • Like 1
  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Официално е прието хидрокрек III-та група (VHVI group III) да се приравнява към "синтетика".

В състав >70% е О.К.

Проблем е ако е по-малък процент, а останалата част е запълнена с VHVI group II и/или минерално масло (group I).

Все пак аз бих предпочел масло на GTL база (VHVI group III+), пък е и по-евтино. ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, dandilov said:

И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде. :)

 

 ...и има що да е по-скъпо се оказва...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами не е редно да е чак толкова по-скъпо, но добре. :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

motul.thumb.JPG.6a2ec78b31425f6ba17ea24c6d173c9f.JPG

не съм сигурен кое е група 3 или 2, скриншот от сдс-а. Който е от 2021, има го в темата за това масло на oil-club

Share this post


Link to post
Share on other sites

Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"....то и за всички останали е така...баснята за Германия свършва с ограниченията за автобаните им

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, dandilov said:

Ами не е редно да е чак толкова по-скъпо, но добре. :)

Ами не знам как е сега, че и двете ги няма в Ато-то, но аз като взех Motul-а беше 34.95 за 5 литра, Honda synthetic blend-а беше 7.49 за 0.946 литра. Виж Петрото си беше 29,95 за 5 литра, ама и то се затри някъде. Става въпрос за 5w30 и за трите.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 39 минути, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"....то и за всички останали е така...баснята за Германия свършва с ограниченията за автобаните им

за Германия законът е по-строг - касае какво точно пише на тарата- личи си при Равенол, там "чиста" синтетика са им USVO маслата

Но разликата във формулировките е много тънка :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

След три смени с Mobil 1 ESP 5W30 (C3), сложих FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-FE 0W30 (С2). След изминати около 1500 км., не усещам някаква разлика. Досега не ми се е налагало да доливам от смяна до смяна (10К) и ще видим и с Фукса дали ще е така. Някой има ли опит с това масло?

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inspektora

Точно какво си очаквал да се случи или да усетиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Restless said:

за Германия законът е по-строг - касае какво точно пише на тарата- личи си при Равенол, там "чиста" синтетика са им USVO маслата

Но разликата във формулировките е много тънка :)

абе така, ама където пише Fully synthetic мнооого рядко е над 30% РАО, но то откак преиеха НС да е "синтетика" какво да чакаме, иначе всеки втори кара "с пълна синтетика", общо взето  като всяко праивло си има изключения, които го потвърждават...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...