Jump to content
Sign in to follow this  
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

11 hours ago, Rakeem said:

За какво говориш?

В последния анализ от партида 2021, който откривам, всичко си е наред.

ПАО-Естери и богат пакет добавки.

И колко % ПАО-Естери има ли инфо? Защото при trade secret се появяват едни смътни съмнения...

Edited by Тъмнозелен самурай G86-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има 2.5 вида продукти.

Правиш го както трябва, па да струва колкото ще - за избрани клиенти, които могат да го оценят и да си го позволят.

Правиш го с конкурентна цена (според представите на масовия потребител), а влагаш каквото се събере в тая цена.

И всеки бренд масла има от 2-та вида, както и широка палитра "половинчати" в зоната между тях, като горните носят престиж, долните популярност, а междинните - пари, но няма гаранция колко по-нагоре от дъното са.

А рецептите винаги са били търговска тайна.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 20 часа, dandilov написа:

Никога не съм гледал СДС-а на Амсойл, поради множеството налични анализи и няма представа какво е писало към съответния период. 

Нека братушките да излязат с анализ на последната формула и ще лъсне всичко. 

Все пак хващат хидрокрека от ГТЛ на уж пълната синтетика Мобил 1, така че без съмнение ще хванат и хидрорека в Амсойл, ако е осезаем процент.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Rakeem said:

Никога не съм гледал СДС-а на Амсойл, поради множеството налични анализи и няма представа какво е писало към съответния период. 

Нека братушките да излязат с анализ на последната формула и ще лъсне всичко. 

Все пак хващат хидрокрека от ГТЛ на уж пълната синтетика Мобил 1, така че без съмнение ще хванат и хидрорека в Амсойл, ако е осезаем процент.

 

Това е от Ойлклуба. Явно нещо по-инсайдерско. От 2019 г. е, едва ли сега е по-добро.

Amsoil.jpeg

Edited by Тъмнозелен самурай G86-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става дума за инфрачервения спектър на Фурие. Там маслото се представя като ПАО базирано + Естери. 

Може и да има малко крек, но голяма работа, важна е цялостната картина.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Руснаците скоро няма да направят анализ на Амсойл, защото нямат внос.

Ембарго.

А sds-а се мени всяка година.

 

Edited by dandilov
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Внасят през трети страни, всичко.

Сега проверих няколко руски сайта за масла и предлагат всичко.

Друг е въпроса дали им е до анализи сега.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rakeem

Off Topic

Да. Може и да внасят по "втория начин", но няма да направят анализ, за да не се наврат (форумът) между шамарите. И те си пазят "д-то".

 

Петро-то е добро масло за шир-потреба, с най-чистия хидрокрек ( VHVI group III ), съвременен пакет присадки и e за нормално каране, и изправен двигател разбира се.

Но!

Защо да купувам Петро, като за същата цена мога да купя Shell Helix Ultra (Pure Plus), което е с GTL базово масло ( VHVI group III+ ), съвременен пакет присадки и е с по-добри ниско и високотемпературни характеристики?  ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защото,(предполага се) няма да има толкова фалшиви туби и различни доставчици :bye:!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, dindin написа:

Няма култ, просто си беше много добро съотношение цена-качество.

Какъв култ,то сума си колеги го наливаха и наливат още в двигателите си,пък и "капките" също показват,че маслото си е ок.!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

От 2г почнах на мерния петък да "зареждам" от ато24 - шел хеликс + (5-40) и амсойл 5-30, идват 20лв над цената на Петрото(пак оттам) и според мен си струва.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам за мойта "нова" на 200к Honda Civic IX 2014 бензин,1.8i 5DR, R18Z. Купих я преди 3 месеца   и за начало и по препоръка от Бултрако и налях https://maslata.bg/shop/двигателно-масло/масло-кастрол/масло-castrol-edge-5w-40-4-литра/?nowprocket=1  SAE 5W-40, ACEA A3/B3,  A3/B4,  C3,  API SN/CF и т.н. Минах оттогава 700км. и засега няма промяна в шума на мотора и нивото на маслото. Но след като изчетох темата ме гложди едно съмнение - дали не трябваше да я подкарам с Петро SUPREME SYNTHETIC 5W30?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sy66

Повече препоръки от Бултрако не слушай,целта е по бързо да се върнеш при тях.

Ти изобщо не си за тези вискозитети с това тяхно 5w40  това и правят задръстват двигателя.

 Малко светлина по тамата какво прави грешния вискозитет. 

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sy66

При теб главният проблем е с какво масло е карана досега и на какъв интервал е сменяно! Тоест да не би да е късно вече за използване на правилния вискозитет.

1. Не карай повече от 6 - 7 хил. км с това 5W-40.

2. На следващата смяна сложи нещо по-нормално за модела. Пълна синтетика с работен вискозитет около 9 - 10 mm²/s, за да видиш дали ще го харчи. После ще се преценява какво да се използва занапред.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/8/2022 at 8:42 AM, CARPERA said:

@TCKOLEV

Показаната туба на Петро Канада не е за бензинов двигател.

Това е точното масло 

1295198538_Screenshot_20220608-083817_SamsungInternet.thumb.jpg.13f88f8301c1452efa2478c323268d46.jpg

Може ли да покажеш кое точно 5w40 на Петро Канада има твоя приятел.

 

Ще прикача снимка довечера.

 

Сменено беше като питасах лятото, днес налях последния 1л от тубата. Всичко 212хил -> 217хил, като беше на върха на щеката маслото. Изтръпнах.

 

Тревожа се да не ходя ли на сервиз да ме кръщават, сегменти да сменят. Какво да правя. Покрай тях, знае ли какво още ще ме таксуват без да пипнат, не знае ли. Бащата обичаше Супротек да слага на колите си, светла му памет на човека, на Японеца, ако му налея 2 опаковки и сменя след това маслото с още по-тънко : 5w-40 (беше като я купих на 160хил), 5w-30 (сега Юни) , днес 1л защото нямаше изобщо , 0w-20 след това ?

 

С една смяна правеше 10-12хил , последните 2 години вече 8-10хил , тази : 5-6хил. Всички с доливане на 1л-2л. 

Edited by TCKOLEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не можах да намеря Edit бутон :/ 

IMG_2636.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега @TCKOLEV

В предния пост съм показал точното масло за бензиновия двигател  ве етова от твоята снимка, а това е новата му туба на показаното от мен.

Screenshot_20220929-094636_Chrome.thumb.jpg.1b587775428ed3cd9a7678535f4c16fe.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TCKOLEV

Щом харченето на масло се увеличава прогресивно, година след година, значи нещо се случва.

Ако елиминираме съмненията за менте масло и двигателят няма течове, тогава везните накланят към ремонт.

1. Лек ремонт - гумички на клапани, почистване на EGR клапан и пътища, проверка дали работи VTEC клапанът, почистване или подмяна на цедката на VTEC-а.

2. Основен ремонт на двигателя.

Необходима е диагностика в сервиз и кадърен диагностик, за да се уточни каква е точно причината. След това и действията.

Тук във форума няма как да се направи това.

 

Успех! :thumbs1:

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.09.2022 г. at 13:03, TCKOLEV написа:

Тревожа се да не ходя ли на сервиз да ме кръщават, сегменти да сменят.

Колега, не се вкарвай във филми. На следващо обслужване сложи хубаво масло - от препоръчваните в тази тема. Засечи точно кога го харчи и колко. Ако е само на магистрала във високи обороти - добре. Ако го харчи и градско вече не е добре, може да се погледнат гумичките и и лесните неща.

Но при доливане 1 литър на 3 хил. км. според мен не си заслужава да отваряш двигател за сегменти. Не заради цената на ремонта, ами да не си оставят ръцете и да си отвориш по-голяма беля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сърдечно благодаря за изразената подкрепа и безкористни съвети!

До дни ще сменя маслото, а след това ще следя какво се случва с точност. И Ютуб по точка 1) на колегата dandilov ще погледна за какво се говори там. Няма да пипам, защото не разбирам, но поне да видя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По точка 1) ще е малко зор, че тоя мотор няма ЕГР клапан, ама нищо ти все пак го потърси.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

 

А кой двигател е? За Accord Type-S от тия години излиза двигател K20Z2:

735730156_AccordType-SEGR.thumb.jpg.273a9284daf29deb4a4dd517e2386984.jpg

Това под № 1 какво е?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, TCKOLEV said:

Сърдечно благодаря за изразената подкрепа и безкористни съвети!

До дни ще сменя маслото, а след това ще следя какво се случва с точност. И Ютуб по точка 1) на колегата dandilov ще погледна за какво се говори там. Няма да пипам, защото не разбирам, но поне да видя.

Избери друго масло,и да е за бензинов двигател.

Примерно това 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, dandilov написа:
  Покажи скритото съдържание

 

А кой двигател е? За Accord Type-S от тия години излиза двигател K20Z2:

735730156_AccordType-SEGR.thumb.jpg.273a9284daf29deb4a4dd517e2386984.jpg

Това под № 1 какво е?

 

 

Аз поне CL9 с к20 не съм виждал,ама щом на теб ти излиза така може и да бъркам.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

 

@jijane Абе то и аз може да бъркам, но като не е уточнен двигателя...

В справката от honda epc - това виждам.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/30/2022 at 2:37 PM, CARPERA said:

Избери друго масло,и да е за бензинов двигател.

Примерно това 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

 

Оная туба къде показвах, за дизелов мотор ли е била , много странно?

 

@dandilov , CL9 K24A , VTEC туториал единствено ще търся в Ютюб , да

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...