Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Да, пепелта е малко надолу, за да покрият изискванията за 0.8, че беше малко над.

Също и TBN е станал 7.8 , а беше над 8 по спомен.

Работният вискозитет е повишен до 11.1, а беше 10 и нещо...

HTHS вече е 3.25, а беше 3.1 по спомен.

Flashpoint по спомен беше над 250, а сега е 244.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и NOACK e нагоре, спрямо предходното, със сигурност ще са намалили ПАО-то.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

NOAK е същият!

Пепелта беше 0,93 по едно време, после 0,77, а сега са я закотвили на 0,8 :)

Ето двта tds за сравнение:

631623820_Do2022.thumb.jpg.9573e863c6ba4dc8a7c13a5cf2795dc1.jpg2023.thumb.jpg.172905d830b6bc12850d70a29b33bc2f.jpg

Източници:

https://oil-club.de/wcf/index.php?attachment/33354-pasted-from-clipboard-png/

https://www.ravenol.de/de/produkt/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дори и да са намалили ПАО-то, ще го бъде.

Според официалния сайт има молибден, че и Естери.
Спецификациите, които покрива също са на ниво. 

А бе добро е маслото, дори промоцийка има в момента, 4+1, за добри пари.

С пепелта ще трябва да се свиква, вече всичко е с директно впръскване и никой няма да ни бръсне. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха! Даже в ato24 го дават, че е още от старото (GM dexos1™ Gen 2). Явно изчистват склада... :)

Сега е моментът!

Интересно ми е новото зареждане на какви цени ще е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна се отказах от общите поръчки :) Вече 3-та или четвърта смяна правя с Ravenol закупен от проверен човек, купувал съм и дооста части от него, та му имам пълна вяра.  

Между другото за сега на CR-V-то с Равенола се държи добре :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го новият SDS на Ravenol DXG 5w30. 

По-постничък ми се струва и ПАО-то е надолу(на хартия), но реално колко е само те си знаят с тези интервали, които посочват. 

Sdb_RAVENOL DXG SAE 5W-30_1111124_de_ALL.pdf

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е надолу, не е фрапиращо. В сравнение с други производители си е направо много добре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера го налях Равенола, дойде по-старата рецепта Dexos gen2, с дата 11/2022. https://oilgroupbg.com/pdf/ravenol/ravenol-dxg-5w30.pdf

С 4+1 промоцията, явно чистят старите количества.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдаммммм....дълбокото подстригване откъм челото продължава...

All indicated data are approximate values and are subject to the commercial fluctuations.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който иска Mobil с GTL, може да потърси новото MOBIL 1 ESP FORMULA P 5W-30.

1 - 5% PAO, + 30 - 40% GTL, + хидрокрек + друго, което не се упоменава какво е. Има наличие на алкилировани нафталини  - до 1% и естери - до 1%.

Изглежда като леко "окастрена" версия на старите ESP FORMULA и ESP 5W-30. Цената му е сравнително ниска за сега...

image.thumb.png.b8a35e7423382375b3734d943e8fa511.png

 

EU-XX-Mobil-1-ESP-Formula-P-5W-30.pdf

MSDS_1042921.pdf

 

https://www.mein-motoroelshop.de/motoroel/nach-hersteller/mobil/6699/mobil-1-esp-formula-p-5w-30

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да кажа две думи за Равенола: след 400км. съм приятно изненадан от това масло, двг работи много леко и разходът на гориво не се е повишил, а преди него бях с 0W20 на Петро. Определно наличието на около 50% ПАО + Естери си казват думата, въпреки по-високия вискозитет.

За цената си е ТОП и го препоръчвам на всеки, ако може все още да се намери от старата партида по Илсак ген 2.  

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна манджа си забъркал. Какво се получава като вискозитет в даденото съотношение - 5в30ка? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кинематичен вискозитет около 9.4 cSt при 100 С. Теоретично на границата между 20-ка и 30-ка.

Какво точно става с  0W-то и дали става 5w- не мога да кажа :) Мога само да потвърдя, че не съм имал проблем през тази зима... и толкова. Не ми беше целта да го карам зимата. Просто така се случи. Миксът е с летно предназначение.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През последната година си доста тих:D, за какъв пробег става дума и все така предимно градско ли я караш?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробегът на D15-ката не е голям - около 3000 км макс. Понякога я карам аз, понякога я давам под наем :) Режимът е с превес извънградско + понякога много къси пътувания + Софийско градско (в центъра). "Същият" микс (2:1), но на R18-ката, отнесе към 7000 км. (60/40; извънградско/градско, но леко) :)  Тя ми основна кола в момента.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че моторът утихва с наливането на почти всяко прясно масло е факт, но Стефан твърди че клиентите му са доволни от първоначалният ефект.

Последващо инфо обаче няма, та споделяй за Пакелото.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, помагайте че се омотах от информация. Колата е ЦРВ бензин 2013 само на предно, 155к.с.

Досега е карана само с масло от Хонда 5w40 каквото слагат от Бултрако( знам, знам...)

Та, сега съм се насочил към някое друго,например реванол или мотул  и понеже сервиза отсеща /"6+"/ работят с мотул ми се ще да си спестя ходенето до Бултрако отново.

Та накратко - какво е правилното масло Мотул за този двигател и на какви спецификации трябва да отговаря  по ACEA, API и т.н. ?

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подходящо ли е за К24А3 за летният сезон с оглед високите температури 5w40 - VSI SAE 5W-40 спрямо FDS SAE 5W-30?
И кое е най-подходящото масло за този двигател и пробег над 200хил.км., газ, catless, 30/70 градско/извънградско каране, понякога вкарване във високи обороти за кратко време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На съвременното добро синтетично масло не му влияят летните температури.

Ravenol VSI - не е за тоя двигател.

Ако двигателят ти не харчи масло и е в добра кондиция (независимо от 200 хил. км.) - виж какво препоръчват Ravenol:   https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=29454d01a4b9e10a555303fdca65ea3b

На мен най ми харесват SSV и FDS. А също и Ravenol DXG.

Ако двигателят ти гори масло, тогава изразът "най-подходящото масло за този двигател" губи смисъл.

Каквото и масло да му сложиш няма да му хареса.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

На мен най ми харесват SSV и FDS. А също и Ravenol DXG.

Да,с много добри впечаталения съм и аз от SSV 0W30.Тиха работа,добре "развърта" мотора,няма разход за сега 4к.Да кажа,че за пръв път наливам SSV,и като цяло Равенол.

Така че колегата може да избере,което си поиска от горе изложената селекция от търсачката на равенол,но не и крайности от сорта на 5W40;10W40

Ако аз трябваше да избирам за този мотор,бих избрал едно 5W20, от върховите синтетики на равенол или амсойл.

Има и мобил,но не се намира по нашите ширини или само едно,което събира вниманието ми за в бъдеще:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/33174-mobil-1-esp-lv-0w-30-c2-a5b5-api-sn-stjlr-035007-bmw-ll-12fe-mb-22961-volvo-95200377-ford-wss-m2c920a/page/15/

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно видео и за масление филтри, повечето от тях се предлагат и на нашият пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, отскоро притежавам Jazz 2006 година, L13A1 двигател. В ръководството освен табличката с вискозитет, препоръчват масла API SL. 

Предишният собственик (колата е внесена от Швейцария) е използвало масло на Toyota 5W-30. Въпросът ми е бих ли могъл да използвам Ravenol DXG 5W-30?

Или трябва да гледам други версии на Ravenol?

Редактирано от heyu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да използваш всичко от 0W-20 до 5W-30, но си зависи най-вече от текущото състояние на двигаеля и режима на експлоатация! (гори ли масло, трака ли веригата, повече градско и др.)

DXG 5W-30 е много добър избор за 30-ка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакво мнение относно :

 

https://ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html    - с това съм в момента и вече 4-5 смени 

или :

https://ato24.de/en/honda-ltd-sn-5w-30-4-l.html

Не са ли еднакви ?  Мога ли да поръчам второто ?

п.п. Карал съм хонделката (Джаз 1.2 2005 с BRC газ) само с Петро (не знам защо няма вече ?!) и първото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното е САЩ, другото Япония, иначе разтуриха представителството на РС у нас:mellow:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали поръчвахме Петрото от АТО24 ? Аз не съм купувал от тук. Питам, защото Петро няма отдавна и при немците

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
9 minutes ago, ИцоД said:

Е, нали поръчвахме Петрото от АТО24 ? Аз не съм купувал от тук. Питам, защото Петро няма отдавна и при немците

 А в АТО24 няма от бая време трябва да напомним на  Наско да ги пита

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наско ги пита и каза че не са му отговорили или просто няма...нещо такова. Аз питах за качеството - дали има разлика, а то е ясно че едното е щатско, другото-джап.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги за хонда акорд 8 генерация 2.4 type s, подходящо ли е AMSOIL Signature Series 0W-30 Synthetic Motor Oil? Колата е на 100000 евентулно. Кара се на газ и предимно късо градско. Няма ревизия на двигател. Минах 1000 км и не засичам да харчи масло. Закупих я скоро. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е подходящо, но AMSOIL Signature Series 5W-30 по ми харесва! Tа дори и AMSOIL Signature Series 10W-30.

При това "късо" градско, успява ли да мине на газ? И колко от времето работи на бензин? Ако работи повече на бензин, при такова късо градско ще трябва да сменяш маслото на  5-6 хил. км.

И държиш ли на Амсойл? Понеже има и по-добри според мен масла. Като Ravenol DXG 5W-30, например.

А и Ravenol SSV или FDS, също.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ivan_gorski@abv.bg Преди време карах с Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км - 210 мото часа (85% извънградско) и бях доволен, та вероятно пак на него ще се върна.

Градските преходи, макар и в лек оборотен режим на мотора изпиват ресурса на маслата, поради много ниската средна скорост и бързото натрупване на мото часове. Чисто градско тези 210 м/ч са дори под 5000 км ресурс със средна скорост около 20 км/ч. Извънградската средна е минимум 80 км/ч.

Но пък моето V6 обръща на газ много бързо, заради високото топлоотдаване на мотора. Сутринта пак го наблюдавах. Паля, вадя колата от гаража, затварям го и тръгвам. След 300 метра обръща на газ и следващите 2,2 км минавам 3 светофара + 1 ЖП прелез, 1 кръгово и 1 Т-образно нерегулирано кръстовище, на което завивам наляво - тоест дебна пролука и от 2-те посоки. Та общо за 10-тина мин. (поне половината на място) стигам дестинацията, ако хвана зеленото и няма влак. :) Това ми е най-бавният градски маршрут 15 км/ч средна скорост. :( Ако това е ежедневие и без извънградско, ресурсът на добро масло среден клас е 3000 км.

Та, засечи си дневния маршрут като км и минути, за да имаш груба представа. Иначе, да, газта държи маслото чистичко, но времето си тече и работи против него.

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой дали е пробвал Равенол FDS 5-30, търсих във форума, но не намирам никакво инфо. Гледам, че е пълна систетика, ACEA A5/B5, ACEA A7/B7,API CF, API SL, Чудя се дали е подходящо за Сивик 8, 1,8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...