Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Моbil 1 ESP 5w30 с такова карам от 2013 година досега.  Смяна веднъж годишно или 6000 км, горе-долу това му е капацитета, може би малко повече. Нямам основание да искам да го заменям с друго.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги Хондаджии :),

 

Не можах да откиря информация за това масло от снимката "Honda Synthetic Blend 5w-30".

Ако може да споделите някой ползвал ли го е от вас и хубаво ли е маслото?

honda-synthetic-blend-5w-30-1-qt-front.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега върни се в началото на тази тема... Ще откриеш всичко!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Имаш предвид част 1 или тази част? Рових, но не открих нищо...

Редактирано от BGavrilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти още нещо.... Отдели си време да прочетеш всичко в темата за маслата, и ще бъдеш информиран стабилно за нашите масла ...;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, но тази тема не отговаря на въпорса за конкретното масло :)

Все пак, аз си намерих информация, благодаря още веднъж

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, BGavrilov написа:

Благодаря ти, но тази тема не отговаря на въпорса за конкретното масло :)

Все пак, аз си намерих информация, благодаря още веднъж

Има всичко, което ти трябва като фен на Honda... Търсене му е майката!:D

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е..Но информацията точно за това масло е оскъдна, явно не се ползва толкова често или не е хубаво, затова и попитах, някой ако има опит, да сподели 😊

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BGavrilov

Нормално, среден клас масло, на база хидрокрек III-та група, но може да има и II-ра група в смес. При гориво бензин издържа до към 6000 км. или 150 моточаса.

Поне така беше докато отговаряше на спецификации API SN и  ILSAC GF-5.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/32824-honda-synthetic-blend-5w-30-svezhee/

 

Сега вече отговаря на API SN Plus, API SP и ILSAC GF-6.

Не е налично в момента в ato24.de

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html


 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov

Благодаря ти за отговора! Тоест, по-добре да си бях взел Motul 8100 Eco Lite 5w30 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде. :)

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е поне е пълна синтетика мотула, а не е бленд .. би трябвало да има разлика.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах с такова Н масло предишният си Акорд 7 - нямам лоши спомени.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, BGavrilov написа:

@dandilov

Благодаря ти за отговора! Тоест, по-добре да си бях взел Motul 8100 Eco Lite 5w30 :D

Аз съм в момента с този Мотул...! Мотора е доволен...:D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, BGavrilov написа:

Е поне е пълна синтетика мотула, а не е бленд .. би трябвало да има разлика.

 

ъъъ, не. Няма начин да е пълна синтетика. Добър хидрокрак.

намерих SDSа
Хидрокрак >70%, рафинирано минерално 25%
1-2% ПАО

Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официално е прието хидрокрек III-та група (VHVI group III) да се приравнява към "синтетика".

В състав >70% е О.К.

Проблем е ако е по-малък процент, а останалата част е запълнена с VHVI group II и/или минерално масло (group I).

Все пак аз бих предпочел масло на GTL база (VHVI group III+), пък е и по-евтино. ;)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, mitaka0007 said:

Аз съм в момента с този Мотул...! Мотора е доволен...:D

иаз, и аз, бях де...

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
23 hours ago, dandilov said:

И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде. :)

 

 ...и има що да е по-скъпо се оказва...;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е редно да е чак толкова по-скъпо, но добре. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

motul.thumb.JPG.6a2ec78b31425f6ba17ea24c6d173c9f.JPG

не съм сигурен кое е група 3 или 2, скриншот от сдс-а. Който е от 2021, има го в темата за това масло на oil-club

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"....то и за всички останали е така...баснята за Германия свършва с ограниченията за автобаните им

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 hours ago, dandilov said:

Ами не е редно да е чак толкова по-скъпо, но добре. :)

Ами не знам как е сега, че и двете ги няма в Ато-то, но аз като взех Motul-а беше 34.95 за 5 литра, Honda synthetic blend-а беше 7.49 за 0.946 литра. Виж Петрото си беше 29,95 за 5 литра, ама и то се затри някъде. Става въпрос за 5w30 и за трите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"....то и за всички останали е така...баснята за Германия свършва с ограниченията за автобаните им

за Германия законът е по-строг - касае какво точно пише на тарата- личи си при Равенол, там "чиста" синтетика са им USVO маслата

Но разликата във формулировките е много тънка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След три смени с Mobil 1 ESP 5W30 (C3), сложих FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-FE 0W30 (С2). След изминати около 1500 км., не усещам някаква разлика. Досега не ми се е налагало да доливам от смяна до смяна (10К) и ще видим и с Фукса дали ще е така. Някой има ли опит с това масло?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@inspektora

Точно какво си очаквал да се случи или да усетиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said:

 

 

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, Restless said:

за Германия законът е по-строг - касае какво точно пише на тарата- личи си при Равенол, там "чиста" синтетика са им USVO маслата

Но разликата във формулировките е много тънка :)

абе така, ама където пише Fully synthetic мнооого рядко е над 30% РАО, но то откак преиеха НС да е "синтетика" какво да чакаме, иначе всеки втори кара "с пълна синтетика", общо взето  като всяко праивло си има изключения, които го потвърждават...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, трябва да сменя двигателното маслото на колата на жената Jazz 2009, 1,4/100 к.с., i-shift, по километража 110 000, която се кара единствено в града на къси разстояния и само на бензин (5-7 км. и се гаси). 

3 години / 3 смени до сега беше с Motul 5w-30 8100 X-cleanFE, C2/C3, API SN - сменя се между 7-9 хил. без доливане. Но след всичко прочетено тук във форума, стигнах до убеждението, че това не е правилното масло за този двигател (поради С2/С3). 

Може ли да ме посъветвате какво бюджетно масло (Шел, Петро или друго) ще е добре за този двигател и с кой сертификат А3/В4 или А5?

Редактирано от metko
Доизясняване на въпроса ми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е толкова в маслото, което си ползвал, а най-вече интервалът му на смяна!

При предимно градско, на къси разстояния, интервалът на смяна e трябвало да бъде съкратен до 4000 - 5000 км. Особено при АСЕА С2/С3, където и TBN е доста нисък.

Иначе може да ползваш, масла по ACEA A3/B4, ACEA A5/B5, API SN, API SN Plus, API SP, ILSAC GF-6A. Но за този тежък режим, отново със съкратен интервал на смяна - до 6000км.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.11.2022 г. at 16:18, dandilov написа:

За този двигател бих се доверил на ойл гид-а на Равенол, а там не дават 0W-20. Незнам, но сигурно има защо...

От това, което препоръчват, бих избрал RAVENOL VMP SAE 5W-30.

В крайна сметка май ще е VMP 5W30. Не би трябвало да има голяма разлика спряно 0W-20. При 0W-20 се забелязва осезаема промяна на звука на двигателя като остарее маслото и остане примерно на 20% живот по табло.

Това го отдавам на следното: Колата основно се кара градско, да седи в гараж но докато загрее й трябва известно време. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone

При твоя случай, осезаемата промяна на звука на двигателя, като остарее маслото, може да се дължи на разреждането му с бензин от предимно градския режим и привършването на ресура му. Все пак градското бързо го "смачква".

Ти разбра ли какви са разликите между L15BE и L15BY и дали са определящи за избора на вискозитета?

Защото за Европа дават двигател L15BY и препоръките за вискозитет са от 0W-30 до 5W-30.

За Канада дават двигател L15B и препоръките за вискозитет са само 0W-20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov Не съм на 100% сигурен дали има някакви разлики конструктивни. Може да е абревиатура за различните континенти. 
 

0W-20 го дават заради студения климат. Като го сменя ще дам отзиви как се държи колата :) Надали ще стане нещо на двигателя от смяната на вискозитета. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DFE 0W-20 е напомпано с много противоизносни присадки, а и всички х-ки са му много добри. Може да го пробваш и него после за сравнение. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми за следващият цикъл ще е. Поръчах вече 5W-30 :) 

Попринцип първите CR-Vта имат проблем с повече бензин в Маслото като се карат незагряли, но нашето има ъпдейт на софтуера от едно TSB. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Drone написа:

0W-20 го дават заради студения климат.

Защо тогава на акурата го дават същото масло и за Калифорния?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акурата е с друг мотор :)  Въпроса е защо за еднакви двигатели в европа дават 5w30, a в Америка 0W-20 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че е заради еко норми или закони защитаващи интереса на потребителите.
Защо Ауди за америка е със ZF кутия, а за европа е с DXG или нещо такова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е вярно.

ВАГ групата за щатите имат съвсем друга политика към клиентите си, докато в Европа имат много "вратички, през които могат да те оставят в полето" - законно!

Но е факт и че на американските Хонди си пише изрично вискозитета върху капачката за маслото, а тук - волна програма.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично на турбинирана бензинка под 30ка не бих посмял да сляза.

0в20 за мен си е преднамерено убийство на двигателя.

5в30 или 0в40 са оптимални.

Бащата се е засилил да си купува от новите 'еднодневки' с 3 цилиндъра, които от 1л. обем вадят по 200-240нютона сток и там ще е мътна и кървава с маслата, особено като гледам какви интервали на смяна препоръчват.

Стигнахме/докараха ни до там, че само ново да се купува. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...