Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Скоро пак ще трябва да се сменя маслото на CR-Vто и се чудя дали да не му налея Ravenol, въпроса е кой точно ? Ravenol EFS 0W20 ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво беше CR-V-то? Година, двигател, задвижване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този двигател бих се доверил на ойл гид-а на Равенол, а там не дават 0W-20. Незнам, но сигурно има защо...

От това, което препоръчват, бих избрал RAVENOL VMP SAE 5W-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали 2018. Аз гледам това:  https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=2dcd5f44e5c9dc836c870ef698d9a43f

Кой код ти е двигателят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офффф, сори! Тя била канадска! Сега забелязах. :D

Та кой код е двигателят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

L15BE то друг в CR-V 1.5 няма :D 

 

 

До сега е сипвано само хонда оригинално масло 0W20. Но тъй като мога да намеря на по-добра цена Ravenol, а и по спомен някой беше казал, че то е по-добро от Оригиналното, реших да питам :) 

 

 

edit: Така като гледам колегата @PiToMeN е сложил efs 0W20, но той е със Civic. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай най ми харесва по х-ки DFE 0W-20.

От една страна, в Канада има екстремно ниски температури през зимата. Дали това не е наклонило избора към 0W-20?

От друга страна не знам какви са разликите между L15BE и L15BY и дали са определящи за избора на вискозитета. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма конструктивни разлики, може би за Европа, Равенол да предпочитат по-високи вискозитети. Не знам.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от wikipedia пише следното L15BE 190h.p. Compression 10.3:1 докато L15BY е 180h.p. с компресия 10.6:1 

 

Иначе колата откакто е в България си се кара само с 0W20. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в сайта на Ravenol за това CR-V ми излиза L15BY двигател, ако е за Европа. За USA/CAN излиза само L15B.

Малко странни са ми препоръките им.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то явно има разлика, единия е 190 коня, другия е 180 :D Еко норми ли що ли ? 

Ще се посъветвам и с човека от който взимам Ravenol-a :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Може да попиташ директно и Равенол. Отговарят любезно на всякакви въпроси.

Питай ги тая кола като е купена от Канада, но ще се кара само в Европа, кой вискозитет и масло ще ти препоръчат за тоя двигател.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прави впечатление,  че потъмнява по бързо. Иначе нямам забележки към маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bekario

Амсойлът ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, със същото съм поръчано от Ато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа с леко предупреждение/забележка касаещи маслата yacco lube gdi 5w30 : тоя пемпилик, който е под капачката не винаги остава в гърловината на тубата, а се измъква с капачката, като има някаква вероятност да са се отчупили пластмасови елементи от него ... и от там да попаднат в двигателя. Та обръщайте внимание преди да налеете маслото дали няма разни плуващи елементи в него. Като качество не мога да кажа нищо все още, за пръв път наливам такова
p.s. маслото е закупено от един от официалните дистрибутори фигуриращи на сайта.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, имам един въпрос относно моторното масло за Акорд Купе 3.0 V6 1998г. Автомобила е на 220хил.км. и му предстои смяна на масло, но никъде не намирам с какво масло да го сменя. Чета различни мнения от 10W40 до 5W30 синтетика, минерално и т н. Предварително благодаря на отзовалите се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво масло вискозитет е карана колата до сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да кажа защото я купих нов внос от Германия и нямаше никакви бележки закачени по двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5/20 или 5/30, но според зависи състоянието ти на мотора и реалните кмри..

Ако е омазан , харчи масло и е над 300К все тая ще му е 

Хубаво масло и по- чести смени, Но ако мотора ти е ОК и поддържана кола, сипвай 5/30 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че количката е читава и ще я пробвам с 5W30. Благодаря за инфото и лека вечер!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колебая се между тези три масла: 

- MOBIL ESP FORMULA 5W-30

- LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30

- HONDA HFS-E, 5W-30

Има ли някой опит с горе изброените масла? Кое може да ми препоръчате. Благодаря предварително!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,, И трите, чадо и трите....."- от вица за Иванчо и дядо поп....:D

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MOBIL ESP FORMULA 5W-30, до колкото знам и ако не бъркам, не се произвежда от 2018г. На негово място пуснаха MOBIL 1 ESP 5W-30.

Така, че ако купиш "Formula", рискуваш да попаднеш или на старо, залежало масло, или на менте.

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, черния петък чука на вратата - какво мислите за тези масла на Шел:
Шел масла

Честно казано доста объркващо кое какво е и защо...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell Helix Ultra 0W-30 A5/B5 5х1 L съм взел за Ледженда.

Shell Helix Ultra 5W-40 5х1 L съм взел за Сивика.

И 2-те ДВГ-та са на газ

Още не съм ги сипал и карал, но ще е скоро и ще капвам и от 2-те в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Restless

Нападай! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЦРВ 2ра, 2.0, на газ :)
Мислех за Helix Ultra 5-30 - маслото ще слагам пролетта, за след 2 седмици имам налично Амсойл XL 5-30 , стана ми навик да взимам за 1 смяна напред (2 пъти годишно горе-долу)

Доста се зачудих каква точно е разликата...Дали пък Ултра 5-40 не е по-подходяща при газифициран двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Restless

Като е газифициран, няма да му се увеличат хлабините, допуските, размерът на маслосъбирателните сегменти и др. :)

За мен Helix Ultra 5-30 е по-добро масло от Амсойл XL 5-30. Мое си мнение. Но дали е най-удачният избор от към вискозитет? Това е въпросът.

Ако двигателят ти е в добра кондиция и не харчи масло, тогава по-добре да пробваш Shell Helix Ultra 0W-30 A5/B5 ( https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html ) Или пък Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 ( https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-ect-c2-c3.html).

Ако си карал с 0W-20 и не си наблюдавал проблеми и повишен разход, може да пробваш и Shell Helix Ultra SP 0W-20.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло shell 0w-30 c2 c3,би трябвало да е по устойчиво масло от A5 B5 със същия вискозитет?

С какъв HTHS са двете и стойности на сулфатната пепел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газифициран 3.7 Леген, какво масло бихте препоръчали?

Дажбата му около 1.5л на 10к

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/22/2022 at 12:07 PM, hristos79 said:

Колебая се между тези три масла: 

- MOBIL ESP FORMULA 5W-30

- LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30

- HONDA HFS-E, 5W-30

 

Аз карам само с Mobil 1 ESP 5W-30.  Колата се чувства чудесно с него, но при мен и мотора е в отлично състояние. Напоследък се замислям да го сменя с FS 0W-40, защото карам почти изключително градско, а ESP все пак е нископепелно масло, не може да изкара много.

Редактирано от Legend91
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.11.2022 г. at 12:07, hristos79 написа:

Кое може да ми препоръчате.

ESP👌

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Mobil 1 ESP го бях дал за тестване с уред на Yacco: след минати 3000 км (но!) неособено натоварен градски трафик, без задръствания, беше на 11% , като за смяна се препоръчваше да се направи когато премине 50-60% (скалата на уреда минаваше в оранжево)

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...