Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Ами и двете не са много подходящи за R-а, но с оглед на това, че се предполага да се раздава газ на R-ката, слагай там Liqui Moly-то. Гледам има 1-2 % естери... като за аромат...

D14-ката върви добре с Петрото, ако не го караш като самолет това корито. :lol: :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, мерси. Д14 изгори 1 литър Тотал 5/40 за 10 000км, такова налях миналата година като я взех. Доволен съм от нея, много даже. Какво масло за R-ката освен Amsoil SS 5/30 имаш предвид? Не ми се даваха 200 кинта за масло което мятам на 6-7к км така или иначе. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами няма начин. Или ще караш R-ката спокойно с нормално масло, или ще си правиш кефа, но тогава си трябва здраво масло. Amsoil SS 5/30 вече не е това, което беше. Търси нещо на PAO база с естери, 5W-30 или 0W-30. Може и от рейсинг серията.

Пък на Петро-то толкова си му е ресурсът 6 хил.км.

Но D14-ката да изгори литър/ 10хил.км, значи има нещо...

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, взех я на 227 000, а колко още е навъртяла, само тя си знае :D Запазенка изглежда но на тия години, 1 литър за тия км е що годе прилично, поне за мен. Вероятно ако се ревизира, няма и да го пипва но на техническият казаха, че е екстра и и дадоха ЕКО 3. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз отново да се включа с едно питане. С този castrol ли е по добре или с mobil 1 esp, на който се спрях в минали обсъждания за Idtec 2011г.

20220719_203324.jpg

20220719_203338.jpg

Редактирано от valpol
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше по-добро от Мобил-а, щяхме да ти го препоръчаме още в предишните обсъждания.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А "в тая връзка" това https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html  дали ще е добро за моето прасе?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоето "прасе" е добро прасе! Каквото и да му сипеш, все ще го "яде". 

Но! Защо искаш да дадеш €14.99 /1 L за това, а не €11.99 /1 L за по-добро и вече изпробвано масло?

  • Благодаря 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Твоето "прасе" е добро прасе! Каквото и да му сипеш, все ще го "яде". 

 

Е браво . .:lol:

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, знам ли - от любопитство.

Ама тя любопитната котка близнала контакта и ...

Сивика не харесваше Кастрюлите, но едно време този Хондов бленд го нямаше.

За сега прасето има кво да руча, ма наесен че му требе свежа гозба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Купувай сега, докато не са вдигнали цените още. Че наесен всичко ще "подскочи".

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Мисля да сложа някакво евтино и миещо масло за зимата (за 3-4 хил.км - да поочисти малко вътрешностите), а напролет вече нещо адекватно.

Сегашното е на 8300 км и ще изкара сигурно още 4000, а след още 4 иде време за проверка на клапаните, та след това ще е нещо квалитетно.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не мисля че ще е правилно..Първо ще дойде зимата, не се знае до колко минус ще са температурите, за да сипваш "просто" масло ,за едни 3-4000кмра миене...Ще започне да мие след 5000+ нагоре. Една смяна за 3000-4000кмра няма да свърши работа в двигателя ,а и зимата ,когато има повече триене на метала, няма да е "облекчение"за колата ..Чисто субективно няма да направиш правилен ход. Щом имаш запас от още 3000-4000кмра, от старото масло, по- добре изкарай зимата и на пролет си сложи силното масло до дрта пролет. Така ще угодиш на големия мотор и ти ще си спокоен. :thumbs1:

П.с. колко да е мръсен този двигател..

Редактирано от mysticchannel33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених маслото с мой лично ,,забъркан бленд" от Galaxie 5W30 и VX 1500 0W30  в съотношение 1:1 . Ей така за щуротията. Странно но двигателя заработи малко по-тихо /наистина не е внушение/ от колкото когато беше с Galaxie 5w40, а уж по-дебелото уплътнява повече и т.н. .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не вярвам, че разликата след подобна смяна на масло може да се установи по този начин чрез човешкия слух! Темата все повече отива в сферата на  митичното.

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично вероятно липсва повод за утихване на мотора, но и аз съм констатирал такъв утихващ ефект от свежото масло, без значение от вискозитета и Хондата ми, на която е току що сменено.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не само теоретично - макар че в случая и това е много важно, но и на практика е много трудно да се измери.

 

Известно е, че човешкият слух е страшно слаб, неточен, а и ненадежден, защото се влияе тежко от нагласи и очаквания. С други думи "чува това, което иска да чуе". Именно затова един достоверен експеримент е примерно слепият тест. За целта следва да се използва калибрирана апаратура, която да запише шума на двигателя при идентични условия в изолирано помещение преди и след смяната на маслото. След това да се проведе въпросният експеримент.

Тук не говорим изобщо, че шумът идва от много движещи се компоненти, затворени в метална кутия и пластмасови капаци, като всичко това вибрира и резонира със собствен глас.

 

Редактирано от note
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой има научно обяснение на факта - да сподели.

Иначе е ясно че сме склонни да търсим и някакъв доловим ефект за сетивата си (не само за мотора), след тая инвестиция. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма нужда от сарказъм, заядлици и т.н. не градивни коментари.

При мен съм забелязал, че двигателят работи най-тихо с хидрокрек група III  масла. 

 С PAO - масла е по-шумен във високочестотен диапазон. По-звънлив става двигателят, ако мога така да се изразя.

И това, колкото и да е субективно, все пак го усещам. А очакванията ми бяха, с PAO- то двигателят да е най тих, но не би! 

 

Та в случая с колегата, може ефектът да е точно такъв. Разредил е PAO- то с хидрокрек и от там. Допълнително "ефектът" на новото масло не е "плацебо". 😉

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 22.07.2022 г. at 0:45, qwsd написа:

Днес смених маслото с мой лично ,,забъркан бленд" от Galaxie 5W30 и VX 1500 0W30  в съотношение 1:1 . Ей така за щуротията. Странно но двигателя заработи малко по-тихо /наистина не е внушение/ от колкото когато беше с Galaxie 5w40, а уж по-дебелото уплътнява повече и т.н. .

 

Ако е веднъж щуротията колега , не е болка за умиралка. Но в момента в двигателя ти има два вида формули - Mid SAPS на старото масло което една част не е могло да се източи и High SAPS на двете нови. Отделно вече сместта не е гомогенна и по показателя HTHS който е по средата на SAE 30 с KV100C към 11 cSt. Отделно в 2022г да се използва стандарт API SL от 2001г при съвременен катализатор, не че не е правилно за твоя двигател, но не е много удачно. При все че API SN с който беше до сега е актуален стандарт, настоящия и ориентиран към бъдещето е API SP, API SP-RC или аналогичния му ILSAC GF-6A. Има и междинен подход за API SP, AECEA C3 SAE 5W-30 Mid SAPS масло, чиято комбинация ми се струва по-подходяща от API SL, ACEA Ax/Bx, High SAPS SAE xW-30. Поздрави.  

 

EDIT: Ако все пак държиш на High SAPS формула погледни ACEA A7/B7 SAE 5W-30. Този допуск не се изисква още за двигателя ти, но е надградил ACEA A5/B5 добавяйки нов тест от Тойота за икономия на гориво, LSPI защита, както и тест за защита на веригата (по подобие на API SP, API SP-RC, ILSAC GF-6A).

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми браво на теб, аз пък си сипвал Ravenol :D

 

Вчера като се прибирах по подбалканския на 38 градуса жега, държеше 108 градуса маслото, което е приемливо. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много прочетох и от споровете не ми стана ясно :).  Какво масло да поръчам за Accord VIII 2010 2.0 бензин R20A3?  В таблицата пише 0W20, 5W-20, в упътванията 0W20... В отговорите тук повече се спрягат 5W-30 и 0W-30 заради нашия климат.

 

4 литра от  0W20 или 5W-30 да поръчвам и коя марка точно?

Това: https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-0-946-l.html

или

Това: https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html

или

Това: https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

 

screenshot2050.png

 

screenshot2051.png

 

screenshot2052.png

Редактирано от khaccbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко, то сега така ще ти се отговори, че хептен ще се зачудиш даже кола ли караш или камион :blink:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки теми като тази човек лесно може да попадне в капана да не може да прецени кой фактор колко е важен и като срещне противоречиви мнения се обърква.

 

Ако спазваш препоръката на производителя за вискозитет (един от препоръчаните) и спецификации на маслото (поне една от препоръчаните) и имаш сигурност, че маслото не е менте, няма да имаш проблеми с маслото. Ако не ти се занимава с проучване или отсяване на мненията тук, това е достатъчно.

 

Ако се колебаеш между широк диапазон от стойности на дадена характеристика, просто избери нещо в средата, което покрива препоръките на производителя.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, khaccbg написа:

Много прочетох и от споровете не ми стана ясно :).  Какво масло да поръчам за Accord VIII 2010 2.0 бензин R20A3?  В таблицата пише 0W20, 5W-20, в упътванията 0W20... В отговорите тук повече се спрягат 5W-30 и 0W-30 заради нашия климат.

 

4 литра от  0W20 или 5W-30 да поръчвам и коя марка точно?

Това: https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-0-946-l.html

или

Това: https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html

или

Това: https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

 

screenshot2050.png

 

screenshot2051.png

 

screenshot2052.png

 

Здравейте,

 

аз имам същия двигател и би ми било интересно да посъветвате за избора на масло?

 

Засега карам с 5w-30, така ми препоръчаха, но четох и аз книжката и ексел таблицата, та има леко разминаване.

 

Благодаря

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W-30 само по себе си нищо не означава!

Има много видове 5W-30, които се различават коренно по спецификации, свойства, характеристики и т.н.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си стигнал до точния избор,та реда е за лятото това:

Преди 15 часа, khaccbg написа:

За зимата,това:

Преди 15 часа, khaccbg написа:

Няма драми с този мотор,здрав и надежден!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

Очаквам съвсем скоро да пристигне Амсойл 5w30 SS, като съм си взел и едно Лики Моли за промивка на двигателя https://www.amazon.com/Liqui-Moly-2037-Pro-Line-Engine/dp/B00CR3RXTO

 

Имате ли някакви мнения,  препоръки и съвети итносно използването на този тип препарати?

Двигателят е J37A3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво точно целиш с тази добавка. Аз не съм слагал  и не бих си сложил, тъй като не виждам причина да експериментирам. Предпочитам честа смяна с хубаво масло, което би трябвало да съдържа всички необходими и ефективни добавки за чист и оптимално работещ двигател.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основната причина е интервала на обслужване(20000км) от първият собственик в Швейцария. Като последните 60к са изминати с масло Моторекс 5w40.

Подпричина 1 за това да го поръчам този енджин флъш са болшинството позитивни мнения,  не само в Амазон, а и по различни форуми. Искам  събраните отлагания и нагари да бъдат премахнити до колкото това е възможно и съответно след това да му налея едно хубаво масло, като в случая това е Amsoil 5w30 SS.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След промивката не следва хубаво масло ще го заносаш.

Остава доста от промивката в двигателя и скапва  новото.

Вземи бюджетно и го карай 4 хил км така допълнигелно и то ще  промие,тогава хубавото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bekario написа:

Здравейте колеги, 

Очаквам съвсем скоро да пристигне Амсойл 5w30 SS, като съм си взел и едно Лики Моли за промивка на двигателя https://www.amazon.com/Liqui-Moly-2037-Pro-Line-Engine/dp/B00CR3RXTO

 

Имате ли някакви мнения,  препоръки и съвети итносно използването на този тип препарати?

Двигателят е J37A3

Аз флъш съм ползвал единствено на amsoil на 2 хонди(HR-V и Jazz) .

Мислех да правя флъш на аудито като го взех, че беше седяло почти 2 години без смяна на масло ама в крайна сметка направи една по-къса смяна на маслото и нещата са ок :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, CARPERA написа:

След промивката не следва хубаво масло ще го заносаш.

Остава доста от промивката в двигателя и скапва  новото.

Вземи бюджетно и го карай 4 хил км така допълнигелно и то ще  промие,тогава хубавото.

Като бюджетно и въпреки това по спецификация,  какво бихте ми пречоръчали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай.

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html

 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

От тук от общите поръчки.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя нещо ,хубавото масло без хубав маслен филтър е нищо,хубви такива са на МANN и оригиналния на Хонда.Също и хубав въздушен  филтър който спира финия силикатен прах отвън.

Няма абсолютно никакъв смисал от хубаво макло без тези два филтъра,скапваш го на почти 50% без тях.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам смисъла на посланието ти, но е нелепо да кажеш, че няма смисъл от хубаво масло, ако си с въздушен филтър за 15лв примерно.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov

Всеки разбира по различен начин писаното,дори някой търси смисъл  които го няма.

Специално за теб, за какво да слагаш хубаво масло като филтрите ще спестиш от тях, и те ще го скапят много бързо.

След определени км това масло ще е просто поредния мазут,нефилтриран и пълен с силикатен прах който действа като шкурка.

Та това който съм вложил аз  в написаното е купуваш хубаво масло и хубав въздушен и маслен филтър,за да използваш целия му ресурс за определения му пробег.

Надявам се съм бил по ясен.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен дали е ОК да постваме инфомарция от YouTube, но това видео обяснява доста неща и чупи митове:

Отделно има таблица която обяснява вискозитетите:

 

image.thumb.png.edbc872b0dacaf2b2582a6da8e40d1ae.png

 

image.thumb.png.543ded4403a828b2eda69ada41a766f3.png

Редактирано от khaccbg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Попаднах случайно, и ви го качвам, защото използва за този опит уплътнения на Honda:D и ,,любимото" масло на Mobil....!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...