Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Off Topic

 

@qwsd

Явно не си забелязал, че не се заяждам.

И явно няма смисъл да си "чупя" клавиатурата повече.

Наливай си каквото си прецениш. Пожелавам ти успех!

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

@qwsd, колега, всички тук са учтиви и любезни, без теб. Никой не те е нападнал. Получаваш критика към твърденията си, а това е съвсем различно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте. По-горе показах метод за избор на масло, наподобяващ вървене по изключително тънък лед. Правилната фраза по-скоро трябваше да бъде “don't try this at home”. В действителност в Honda Owner manual се изписват изискванията (говорим за бензинови двигатели) по ACEA. Но не и по кое издание са. И тук е разковничето, защото всяко издание на ACEA има дата на въвеждане и на приключване. Така например отстъпващата ACEA 2016 изтича на 01.05.2023г. След тази дата, всяко едно произведено масло по оставащите активни категории трябва да отговаря на ACEA 2021...

 

Считано от ACEA 2008, няма как едно ACEA C3 масло да бъде ACEA A3/B4, или едно ACEA C2 да бъде ACEA A5/B5 и за да стане объркването още по-голямо, всяко следващо издание на ACEA има по-строги норми. Затова и Honda просто цитира използването на ACEA като счита, че при избора на масло, трябва да се ползва такова, по активната към момента ACEA Oil Sequences. 

 

Любознателните колеги  могат да намерят в страницата на ATIEL диагарама, която показва нагледно дали комбинацията между 2 категории е невъзможна, възможна или условно съвместима. И да, вътре няма грешка защото ACEA A1/B1 отпада в ACEA 2012 (за да се кросне с ACEA C5), а чарта е между отиващата си ACEA 2016 и най-новата 2021.

Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
правописна грешка
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре ,говоря фабрично , от онези за по 6 цифри, а не някой гаражен варел, то тогава би имало само смисъл, толкова да се "издребнява" с тези масла, какво да сипем защото какво появилите му пука на едно МПС на 15-20год +какво олио ще му сипеш, стига нали да е масло не Фанта :D мисълта ми е при правилен вискозитет и норми основа, каквото и да сипеш , то пише автомобилно масло и да не ни пука че го наливаме в колите си. Дали ще е от 8лв литъра или 30 ,няма да се отрази толкова зле на двигателите.

П.с. Ако карах Ферари, със сигурност нямаше да си купя масло в първия магазин за авточасти,или на промоция в супермаркета, но за нашите возила, чак толкова да си напрягаме мозъците. . 

Важното е да има маслен филм и да не търка на сухо 😁😁

Редактирано от mysticchannel33
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала mysticchannel33, абсолютно съм съгласен. Като я чета тази тема , особено някои от  по- дългите мнения, получавам комплекс за малоценност, щото половината използвани термини хабер нямам какво значат. Да се чуди човек как толкова коли се движат по улиците и не се разпадат в движение, защото им се сипва масло от "кварталната масларница" дето вискозитета му бил на "мазут", както обича да се изразява едно видно форумно величие.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

колега @qwsd

точно "ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно" хич не е от време оно, щото по време оно на старите двигатели никой не е бил чувал за 0w20 и да, ако си мислиш, че TBN като критерий няма значение за пробега на маслото не си на правилниата пътека

 

 

mysticchannel33..."Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре"...абсолютно подкрепям...не напразно SAE 0W20 (който го знае де) от форума на Oil club.ru разделяше двигателите по мощност, по точно по Nm, като определяше подходящите масла

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек сам определя нивото си на компетентност по определен въпрос, според доколко му е приоритет.

Корифеите по темата уважавам и са ми били полезни, но няма да ги настигна.

Не смятам колата си за стара и мощна (макар цифровите изражения да го потвърждават), но имам добро отношение към нея и околната среда.

Не съм маниак - "да не пипа грам" (1л / 10 000км), а просто гледам за добър гард - "to serve and protect", защото така е редно и приятно.

А темата е дълга, защото по нея винаги излиза нещо ново, а старите ни коли са здрави, та няма какво друго да се обсъжда със страници. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

колега @qwsd

точно "ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно" хич не е от време оно, щото по време оно на старите двигатели никой не е бил чувал за 0w20 и да, ако си мислиш, че TBN като критерий няма значение за пробега на маслото не си на правилниата пътека

 

Не мисля, че TBN няма значение, но тъйкато сменям масло два пъти в годината /на около 6 - 7к км./не ми е чак такъв проблем, че да го мисля толково. А за това с вискозитети до колкото разбрах от това което прочетох моят R20A е просто уголемена версия на R18A. И си помислих колко пък да е по различен. Колко е разликата в сечението на маслените магистрали /във форума за сега още не прочетох някой да опоменава размери/ между двата мотора, че когато е излезнал първия да пише че може да му сипиш 5w30, и после на другия брат пък да трябва да е 0w20. Тоест опитвам се да разбера до колко твърденията за недостатъчно добра цирколация на маслото имат резон, при условие че когато са ги измислили тия двигатели разните супердупер стандарти още не са били толкова строги, и все пак двигателите са фунционирали добре. Ако всичко е само от екосъображения любезно им тегля една майна на новите стандарти.

/Електронен инженер съм, и от опита ми до сега нищо ново и ЕКО не води до нищо свястно и със същата производителност както старото такова. Пример старата прахосмукачка, която ти вдига килима и новата която е много тиха и няма да събуди съседите, но пък ще остави почти толкова мръсно както преди да започнеш чистененто./

Единствено във руски форум, прочетох нещо в подкрепа на по-тънкото масло /без да обясняват точно защо/ - ,, ако сте с ангренажен ремък, може да експериментирате с по-гъсти масла, но ако сте с верига по-добре е да се придържате към препоръчаните вискозитети". От там се зачудих, защо пък като е можело преди 5W30, а сега държат на 0W20 не може ли компромис да е 0W40.

Редактирано от qwsd
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Идеята е, че по-тънкото масло ще успее по-добре да достигне вътре в звената на веригата и да я омасли. Така се намалява триенето и съответно износването / разтягането. Другият не-еко фактор за по-тънките масла е, че са по-течливи преди да е загрял моторът, а е добре установено, че при нормална (не екстремна употреба) най-голямото износване на двигателя се случва преди да е достигнал работна температура.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, mysticchannel33 написа:

Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре ,говоря фабрично , от онези за по 6 цифри, а не някой гаражен варел, то тогава би имало само смисъл, толкова да се "издребнява" с тези масла, какво да сипем защото какво появилите му пука на едно МПС на 15-20год +какво олио ще му сипеш, стига нали да е масло не Фанта :D мисълта ми е при правилен вискозитет и норми основа, каквото и да сипеш , то пише автомобилно масло и да не ни пука че го наливаме в колите си. Дали ще е от 8лв литъра или 30 ,няма да се отрази толкова зле на двигателите.

П.с. Ако карах Ферари, със сигурност нямаше да си купя масло в първия магазин за авточасти,или на промоция в супермаркета, но за нашите возила, чак толкова да си напрягаме мозъците. . 

Важното е да има маслен филм и да не търка на сухо 😁😁

Аз пък си купих моето през Фейсбук :D Ама е от доверен човек, от него си взех и свещите ;) 

 

Иначе малко офф, при 30-35 градуса жега маслото държеше температура 96 градуса. И ако ходите към кавала минавайте през Илинден, няма никой :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Идеята е, че по-тънкото масло ще успее по-добре да достигне вътре в звената на веригата и да я омасли. Така се намалява триенето и съответно износването / разтягането. Другият не-еко фактор за по-тънките масла е, че са по-течливи преди да е загрял моторът, а е добре установено, че при нормална (не екстремна употреба) най-голямото износване на двигателя се случва преди да е достигнал работна температура.

... да това го разбирам, а да ли 0W40 може да е добър избор, защото  x W20, в маздата ми например на 5000-6000 оборота е чиста вряла пикня / изпробвано, от тогава съм само с 5W40, мотора е на 390 000 реални, и работи доста по-кротко с него/.

Както и да ги гледам 0W40 e с по-добри параметри от 0W20 / освен че това е GF-6A манна небесна за всички хондажии :worthy::D, за съжаление няма подробни данни за присадки, ашладисваници и подобни, както бях срещнал по накои постове по-рано/.

VX 1000 LL 0W40.pdf LUBE HY - SAE 0W20.pdf

Редактирано от qwsd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А за тия маслени магистрали да ли са по-тесни от кой модел мотор/година нататък започват да ги правят такива /ако изобщо започват/, никой нищо не казва явно ще да е голяма Мистерия, никой не е имал шублер под ръка като е резглобявал :huh:.

Ще си умра в заблуда докато продължавам да наливам 5W40 за лятото :D и обмисляйки 0W40 за зимата. За по-доброто смазване на звената на веригата с 0W20 при студения старт съм съгласен, за дебита на маслото ми беше интересно.

Редактирано от qwsd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра информация, и все пак 0W40 не е ли добър вариант, хем да се запази добра течливост в началото и да не е на вода като загрее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря, за информацията dandilov, съжалявам ако съм звучал груб по-горе, не е било лично. Вероятно ще взема това за целогодишно ползване. Спрял съм се на марката защото мога да го взема от вносител на много добра цена, знам че има и други разбира се. Все пак ако някой предложи друго по-добро 5w30 от същата марка, нямам напротив.

Galaxie 5W30_BG.pdf

Редактирано от qwsd
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един необсъждан фактор е рискът от кавитация, който при ниски обороти е значително по-висок при по-гъсти масла в сравнение с по-тънки. Образуваните локални разрушения са също и предпоставка за закоксуване и съответно разход на масло. Та ако караш повече градско, това е още една причина да не вдигаш много „топлия“ вискозитет.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov

Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла........по ILSAC GF-6A.....ей туй чаках аз да прочета за една Хонда;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам тая "сглобка" отделни фрази, извадени от контекста... Какво имаш предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 или Addinol Super Light 0540 5W-40

 

..За двигател F4R800 Турбо, предстои ми смяна. Кое масло е по- доброто в случая. ;)

Редактирано от mysticchannel33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственият път, когато трябваше да доливам масло на моя кола беше след 5000 км с Addinol...!!! 🙈🙈🙈😏

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А уш го дават по- плътно и за турбината ще е добре, но не съм се сблъсквал с тези две марки до сега. Елфа след 8000, както предполагах, стана мн течливо, явно си изкара ресурса.

Нямам загуба на масло, но ми се ще ,една идея да сложа по- силното масло. градско/ извънградско -20/80%

Ще изчакам да се изкажат повече хора. И двете масла са внос, с доказан произход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

Не разбирам тая "сглобка" отделни фрази, извадени от контекста... Какво имаш предвид?

че за японските коли е важен ILSAC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви и моите 5 стинки:

Това материалче ще ви отговори на поне няколко "ЗАЩО", относно новите тенденции на "изпиляване" и сравнителният им ефект спрямо класиката.

Това има пряка връзка с "по-тънките" масла и тесните маслени канали са просто следствие, а не причина. Няма смисъл от 30-ки и 40-ки.

А за още 5 стинки - 2 картинки от буталата на моя ДВГ. И с просто око се вижда дебелината на сегментите и моторът загрява до работна температура дори зиме за 1 минута, а ако отворите капака, ще ви лъхне неочаквана жега. Милионниците са преоразмерени и неефективни мотори в този век. :)

582094s-960.jpg

6182094s-960.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя J35z2 на капачката си пише 0W20 и мисля да се придържам към тази препоръка. Затова за първа смяна съм му приготвил HONDA FULL SYNTHETIC 0W-20 ADVANCED PROTECTION и филтър MOTORCRAFT FL816.

Ще помоля по-разбиращите от мен да направят сравнение с HONDA 0W-20 TYPE 2.0 за да знам колко ресурс да очаквам при 50/50 градско/извънградско.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е API SP, ILSAC GF-6, няма да сбъркаш.

Моята 35-ца е по-стара версия, но интересното е че дори за нея в щатската Acura RL препоръчват (а и на капачката пише) 5W-20 (2005-2008: 5W-20 (S/UFS) , ама още ме е страх. :)

За сега слязох от 5 на 0, но отзаде съм на 30-ката. Ravenol  SSO 0W-30 ,ACEA A3/B4, API SN/CF.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 6 часа, mysticchannel33 написа:

Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 или Addinol Super Light 0540 5W-40

39623-analysejan22-png39626-asl0540-jpg

В ляво Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 (отработка на 10хил.км.), в дясно Addinol Super Light 0540 5W-40 (свежо).

И двете масла са на хидрокрек база (group III) и имат осъвременен противоизносен пакет присадки. Addinol е с малко по-висок работен вискозитет.

Основната разлика между двете е пакетът присадки. Addinol е с повече молибден и много магнезий, по-малко калций и без бор. Има и малко повече сулфатна пепел. Fuchs ми изглежда с по-балансиран противоизносен пакет присадки и е с по-малко сулфатна пепел. Това не значи, че е по-лошо масло!

Отработката на Fuchs показва много добри резултати за 10 хил.км. пробег. За съжаление не можах да намеря отработка на съвременната рецептура на Addinol, за сравнение.

Моля и @emod да си каже мнението.

 

Преди 5 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

че за японските коли е важен ILSAC

Не може да ги "връзваме" само с ILSAC. В Европа са "вързани" с ACEA. ;) Може да избираме и по двете спецификации.

 

Преди 3 часа, Plamen-CRV написа:

за да знам колко ресурс да очаквам при 50/50 градско/извънградско.

ILSAC, 50/50 - градско/извънгр.,  и с оглед на не голямото количество масло, което събира тоя двигател, ресурс 150 - 175 моточаса или около 6 - 7хил. км.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла........по ILSAC GF-6A.....ей туй чаках аз да прочета за една Хонда;)

 

Ако се загатва че е възможна такава комбинация, уви, не е. ILSAC GF-6A = API SP-RC (Resource Conserving) и това се отнася за ниските вискозитетни класове като SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30.

 

SAE xW-40 изобщо не е предвиден да бъде по ILSAC GF-5/6A. Все пак като стандарт може да достигне API SP, който по същество също е най-съвременият, но без така желаната класификация (в Honda средите, но и не само) за Resource Conserving качества. Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не. Колегата не е имал това предвид. Грешно се е изразил. :)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 4 часа, dandilov написа:
Преди 10 часа, mysticchannel33 написа:

Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 или Addinol Super Light 0540 5W-40

Моля и @emod да си каже мнението.

 

Съжалявам, Дани, но не мога да изкажа позиция. От много време не се занимавам с подбор на масло, още повече на 5w-40 :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Значи което и да взема няма да сгреша. Стават значи, ще сменям пак на тези кмри, просто искам една идея по "силно" масло.

 

П.с. Нагоре предполагам е Redline ,но както бях писал по- нагоре не си заслужава чак толкова.

 

Благодаря 

 

Редактирано от mysticchannel33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да внеса уточнение за написаното по-горе от мен...(по Маркони)

"...Това е пазарна политика след 1996 година и всички сме свидетели на това в една или друга сфера.Общо взето най-трудния пазар е японския и американския. Европа е разграден двор  и законовите норми и изисквания се спазват само в определени държави,които са над политическите интереси. От тук идва и голямата бъркотия със стандартите ACEA, API и ILSAC. По подразбиране Honda е японска марка е нужно да съблюдаваме японския сертификат ILSAC..."

"...Кой сертификат/одобрение изисква Honda? Honda е част от консорциум на японските автомобилостроители и одобрява стандарта ILSAC..."

Та това съм имал предвид. Сега, не е казано, че не трябва да се съобразяват и други стандарти, но специално за "разградения двор" много пъти го е писал и форумчанинът SAE20 от Oilclub.ru

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
На 7.07.2022 г. at 15:24, ceco_accord написа:

А за още 5 стинки - 2 картинки от буталата на моя ДВГ.

Кога го обезкости бе човек..:D?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, JHM написа:
  Скрий съдържанието

Кога го обезкости бе човек..:D?

 

Off Topic

Не бе.

Просто от нета - за онагледяване. Нямам какво да ровя в моя.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Използвам само MANN ,но до сега винаги са ми изпращали филтър Made in Germany.... Понеже бързах и не отворих да погледна и в нас установих че на този пише Made in BA ( Босна и Херцеговина) ,което ме очуди. 

Възможно ли е да е някакво менте или да не се притеснявам, защото ми се случва за първи път.

Филтъра е с възвратен клапан. Поздрави 

IMG_20220709_124004.jpg

IMG_20220709_123958.jpg

IMG_20220709_124025.jpg

IMG_20220709_124054~2.jpg

Редактирано от mysticchannel33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Щом е Made in BA, не се притеснявай. Притеснително щеше да е Made in China! Понеже напоследък масово се предлагат такива в БГ.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имам малка дилема за маслата. Разполагам с 5/30 Petro Canada и liqui moly 5w40 synthoil high tech. Кое да сложа в D14-ската и кое в R-a? Бях решил да сложа немското масло в R-a принципно, въпреки, че е 5/40? До сега там съм карал предимно с 5/30 вискозитети в K20-ската но пък немското поне на хартия "уж" е по-висок клас20220713_104600.thumb.jpg.24607f13487e4a0dfc4a6f981018efdb.jpg20220713_121940.thumb.jpg.d11c137feac33fb978fdbef52686e9d0.jpg

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...