Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Благодарности за инфото. Освен shell и castrol масла 5w-30, ако може посочете и други марки, които може да се поръчат от АТО специално за i-dtec. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://www.ato24.de/en/ravenol-smp-sae-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html

Заповядай.

Не по малко ти е важен масления фйлтър,не всеки там от щанда.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SMP е "орязаната" версия на VMP. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то не е скъпо, имайки предвид "обещаващият" срок и пробег.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30лв литъра впредвид и по-големия обем масло при дизеловия мотор,масления филтър е цифра.

Всеки си преценява щом е взел дизелов мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, dandilov said:

SMP е "орязаната" версия на VMP. ;)

...по цената им ще ги познаете...;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html  това ли е кастрола за Хонда, тъй като четох, че е разработен с VAG или няма значение това. Насочих се към него за idtec.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да това е Кастрола но вече го постнах в предно мнение.

И двата вискозитета са подходящи 0w30 при сутрешния старт ще развърта и смазва двигателя по-бързо.

При този старт е най-голямия маслен глад и амортизация на двигателя когато маслото не е стигнало всички метални части ,впервид  и  това че лятото свършва след 3 месеца и идват по -студените сутрини.

Може до сложиш за начало 5w30 бюджетно с къса смяна след 3-4хил км да изчисти малко двигателя от наслагвания.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

все си мисля че нито един от тия касторли не е за i-dtec двигателя, този двигател най-добре да е с ACEA C2 масло, даже май всички Хонди предпочиатат масло с нисък HTHS. Ако говорим конкретно за Кастролите по бих ги подредил така, ако има ДПФ и смята да го пази. 

1. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html

2. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html

3. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html

амо по бих взел Мобил 1 ЕСП или Шел ЕЦТ

Редактирано от malak
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://m.motonet.fi/fi/tuote/595064?ajoneuvo=210 случайно попаднах на тази статия. Излиза, че това масло е подходящо за двигател cdti, за idtec /euro 5/ не е посочено. Дилемата стана голяма, а тъкмо се бях насочил към него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно подходящо е за cdti и idtec. Не разбирам какви са ти притесненията...

Също може да се обадиш на Ванката (fenabg) да ти препоръча някое Yacco.

https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/

На 22.06.2022 г. at 7:37, valpol написа:

И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. 

И двете.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, valpol написа:

а тъкмо се бях насочил към него. 

Много добре,а това още по добре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mobil 1 esp 5w-30 или ravenol smp 5w-30 спрямо състав, км.  и други параметри? Имам предвид за idtec /euro 5/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щом си се спрял окончателно на тези двете, тогава мобил-а.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензиновия мотор до сега съм наливал YACCO GALAXIE GTS SAE 5W-40 с риск да ме оплюете, но не робувам на разбирания от типа наливам това което е препоръчал производителя. Относно физико-химичните свойства гледам  да има минимално съдържание на сулфатна пепел в случая 0,78 за да не се скапва маслото бързо и H.T.H.S. вискозитет при 150°C да е над 3  mPa.s в случая е 3,5 за да може да се  поддъража добро налягане, а не като еко серийките на най-различни марки масла дето стават на чорба. Относн икономията на гориво предпочитам да ми се запази двигателя и да изгоря 1 литър повече бензин, от колкото да си мисля че ще спестя с лолсап масълца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За икономия на гориво е смешно да се говори, тя е от порядъка примерно на 1% между 15W-40 и 5W-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1% икономия не е пренебрежимо малко. При цена на бензин 3.30лв прави 330лв за 10хил км.

 

И другото @qwsd, струва ми се, че правиш допускането, че „дебелото“ масло (по-висок HTHS) пази по-добре двигателя, а сякаш „тънкото“ масло е за еко съображения. Не мисля, че това е добра или правилна интерпретация.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно поради ЕКО съображения са правени "тънките" масла и скоро проектираните (в последното десетилетие) нови мотори, с по-тесни маслени канали и магистрали. Това си е "директива свише" и кой както може се съобразява. А дали "яйцето или кокошката е първо" в тази маслодвигателна еко концепция, е въпрос с обозрим отговор.

Това че "новите" масла покриват и надхвърлят показателите на "старите" масла не означава винаги че са подходящи за технологично старите двигатели, проектирани в началото на 21-ви век.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Следвайте написаното от нялкото колеги тук,няма да ви излъжат,даже ще ви помогнат в тази маркетингова джунгла.И най всжното,поднесено на готово:worthy:!

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, dandilov написа:

5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал.

Специално за вискозитета Хонда дават това за бърза справка https://www.honda.ie/page/210/honda-genuine-oil-application-guide и при условие че двигателя ми е на 195 К км, без да знам колко е върнат километража преди закупуването предполагам че спадам към older engines. В сервизното пише 5W20, но реших че в летните жеги 5W40 е по-удачно.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3.

Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... :huh:

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега qwsd,

 

В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла:D е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея...

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3.

Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... :huh:

 

 

ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира, но тъйкато маслото е комбинирано и за дизел дават този параметър.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@qwsd

Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.07.2022 г. at 11:32, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Колега qwsd,

 

В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла:D е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея...

 

Честно казано се чудя на кой да се доверя на табличката /разгледах я/ или на официалния сайта на Хонда. В сайта пише наливай каквото пожелаеш стига да отговаря на минималните изисквания а те са ACEA A1/B1 и според околната температура избирай в интервала 0W20 до 10W40 /тук вече повечето заклети хондажии сигурно изпадат в шок и потрес едновременно/.

И тъйкато не ми е първата кола, например карал съм служебна в Норвегия /с 0W20/, та съм свикнал вискозитета да се подбира и според околната средно годишна температура. В този ред на мисли щом според колеги във форума 5W40 идва ,,дебело" за този двигател при дори 40 градуса през лятото ими препоръчват масло  0W20, 0W30, то най вероятно ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. :D:rolleyes:

 

На 3.07.2022 г. at 14:44, CARPERA написа:

@qwsd

Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF.

 

 

Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. :lol:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 45 минути, qwsd написа:

... ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. :D:rolleyes:

Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, ceco_accord написа:

Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. :)

Не точно както съм го написал 10W без нищо след него, дето е за темп. от -25 до - 5 градуса, просто бях ироничен по-горе.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази ирония по-скоро си личи, че не си разбрал съветите на колегата. Но всеки си избира сам как да си поддържа колата. И да не е оптимално, няма да ти скапе двигателя щом го има в ръководството.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, qwsd said:

Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. :lol:

..което си е вярно, вярно е...  иначе за Норвегия и 15w50 става, може пък да запази двигателя по-дълго:D

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, georgi.ivanov1975 написа:

Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. 

кекто вече споменах бях иронично шеговит, но тук май всички взимат нещата много навътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, qwsd написа:

ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира,

Ами точно обратното е!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off topic 

 

Колегата скоро ще бъде сложен на кладата, и залят с 15W60 🤓🤣🙈😎😂😂😂😂😂😂😂

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Ами точно обратното е!

Айде започна се със заяжданиците, хайде покажи сега на всички колко много си чел и всичко останало както си му е реда в български форум, то не случайно е измислен вица, който всички знаем за разликата между американския, руския и българския форум. 

И в бензина и в дизела има сяра и тя по новите стандарти не трябва да превишава 10mg/kg и ДА има сяра в бензина и ДА доста в по-малки количества би трябвало да е от тази в дизела / какво трябва и какво продават по бензиностанциите е нещо относително разбирасе/. За това казвам НЯМА, или по-скоро малко е. Изобщо има ли значение, никой производител на масло няма да направи продукт със параметър /ТВН или който и да е друг/който да е толкова зле че, маслото му да не е конкурентноспособно.

Но какво всъщност се цели с многословието не разбирам просто написах какво масло съм налял и толкова. И понеже това не се харесва на всички останали които ревниво си поддържат смехотворната теория, че няма значение едва ли не околната температура и е все едно дали е -10 или +40 вънка ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно. Да ама те са написали, че може и 5W40 а ма то това не е важно, то официалния сайт на Хонда е списван от полуидиоти. Само аз ли съм виждал таблици с температурни диапазони, които не са измислени специално за великите мотори на хонда, ами са в сила за маслата като цяло. Специално за всички буквоядци качвам спецификация на бензин и дизел на лукойл, да има с какво да се занимават може да немерят нещо интересно.

Автомобилен бензин А-95 H „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД.pdf Дизелово_гориво_износ_bg_ЛУКОЙЛ-Нефтохим-Бургас.pdf

  • Нагоре 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...