Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Особено ако преобладават. Ако е от време на време - за радост - бива, маслото се охлажда, но да го опънеш половин час на прекъсвач - еми радваш се че е заминало само маслото, а не е излезла некоя мотовилка, "да види кой кара". :)

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Pavel_Pavlov написа:

Все пак не мисля, че някой от тези тук, които наливат Петро, са „натискали“ толкова двигателя

Моята равносметка с Honda 5W-40, Petro Canada 5W-30 и Ravenol FDS 5W-30 (най-скъпото от трите):

До 4000 оборота, т.е градско, не харчи.

Над тези обороти, а аз си натискам щедро по магистралата, харчи еднакво, независимо от маслото!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN след седмица ще стане на 4 месеца и 7000 км откак е налят. Знаех че ми предстоят пътувания и нарочно избрах олио с двоен ресурс. Акорда го карах с евтиното щатско 5В-30 на Хонда, но тея километри ги правех за 1 година, а и К24А3 не е като J35A8.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, не я държа на прекъсвач :) но колона тирове ( 2, 3, та някой път и повече ) и особено като има наклон, от 5-та на 3-та и те оборотите си скачат бързо но това извън града е редовно като няма магистрала и хванеш натоварен ден. При теб е по-благо, комфортно и тн.. а не е така спартански но пък и едното и другото си имат своите плюсове и минуси. Въпросът тук е, че явно има защо едно масло да е доста по-скъпо от друго. Не съм сложил "шир потреба" ей така, нали се правят тестове, проби и тн.., доволни хора, хубава цена. Те факторите не са 1 или 2. В сервиза от край време ми казват, че тия коли не са за 5/30 а 5/40 или 5/50 обаче с 5/30 на доказана марка мотора пее и му е много добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[mention=15865]Mkilla[/mention]

Кое Петро е 6 лв литъра, Supreme или Supreme Synthetic?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от stojkovskimarjan
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На следващата смяна мисля да сложа и аз Amsoil, да видим дали ще има промяна в харча. Не че 1.5 л./10 хил. км. е много, но...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Mkilla написа:

... но колона тирове ( 2, 3, та някой път и повече ) и особено като има наклон, от 5-та на 3-та и те оборотите си скачат бързо но това извън града е редовно като няма магистрала и хванеш натоварен ден. При теб е по-благо, комфортно и тн..

Ами 7, 8 наведнъж?

Благо и комфортно е, ама не трая да има пред мен МПС през което не виждам, а тая гад е тежка и като намаля след някой до 80, ако рипна на газта и тя ръга 2-ра за да иде у Витека, а това са ни любимите моменти от всяко пътуване, и си ги дирим като наркотик. :) Ледженда се кара кротко само градско, а по шосетата, само ако нема никой, така че моята консумация на масло си е супер, а и "шесторкаджията" е само на 325000км. :)

Това масло ми е за експеримент, иначе Ванката отдавна ми е казал - за Легена - "мазут" - поне 5В-40. Мотора има ниска топлинна ефективност и грее много. Зиме като го вкарам в гаража и след 5 мин е отоплил 16-те му квадрата. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Mkilla написа:

@ceco_accord, аз лично правя обратен завой към Ams-a като направя още малко километри, да не го хвърлям ново. С Ravenol-a VSI също беше екстра но беше 5/40. Хубаво, че си си намерил твоето и колата го харесва. Така преди години Agip 5/40 ми изчезваше, все едно имам дупка в картера. Пак беше по препоръка, то хубаво ама Хондата хич не го хареса. 

Не бива да се обобщава само с марки масла! Всеки бренд има широка палитра, дори във всеки вискозитет са няколко различни серии с "подправки". Иначе все едно аз да кажа че Сивика не харесваше Кастрола, а 6-тият Акорд карах с оплювания Мотул.

Полезно е че споделяш (както и други люде), а всеки сам си преценя - доколкото може с информиран избор. Иначе нема а ни стигне живота да пробаме сите масла, освен ако не им скъсят техния на по 1000 мили. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, dandilov said:

В мен се прокрадва едно съмнение - факторът "БГ". Аз от БГ съм купувал само Yacco от Ванката, иначе другите само от общите поръчки и не съм имал проблеми.

Но другото - 8000 оборота! За тези обороти си трябва по-специално масло, а не масовата "шир потреба". :)

Аз в стил Георги Русев, не че съм много навътре в маслата, но Маркони не беше ли писал "..Никога масла,предназначени за българския пазар,никога масло от ОЕМ представител..."?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/10/2021 at 5:16 PM, Mkilla said:

Petro Canada 5/30 нова серия уж което в момента е на 2000км от смяната. До 1500 км щеката до горе. Натиснах на магистралата 400км и светна чайника за ниско ниво. Това го нямаше с Amsoil 5/30 Signature. Най-много съм доливал 1/2 от квартата до смяна. След като направя 5000-6000км, втори път няма да сложа великото Petro Canada.  За инфо София - Варна - София 1200км преход за 1 ден с Amsoil-a не мръдна нивото.

 

Който и каквито тестове да прави си има защо едното да е 6 лв литъра а другото 26лв.

В последното изречение си дал най-точното описание,и това оправдава очакванията от двете масла.

Обратното ако беше щеше да е много разочароващо,визирам Amsoil 5/30 Signatur да изчезва така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрийма е с петро 5-30 и не съм наблюдавал такива харчове на масло, а не е като да не е вдигала 200 по магистралата, ама не постоянно а моментно, да не би в БГ да не продават същото петро, което идва от ато24, знам ли ???, от такива мнения, човек се замисля и обърква какво да налее при следваща смяна, че тя не е много далеч имам още едни 4000км до 8000км и трябва да сменям.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mysticchannel, абсолютно си прав и нямам какво да отговоря :)

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко нещо си има специфика и тайни.

Те и тея не казват с какво масло карат:

https://www.autoclub.bg/porsche-911-gt3-testing?fbclid=IwAR0uFX9tQ7QLiKXMzdvXWPm4-JSTvzZi8bj2IL1xPv19_F8f47N7-FPwyPk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, След 2018, бензиновите им двигатели им са с PF и за тях в Owner manual се предписва Porsche C40 5W-40. Поздрави.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, mysticchannel написа:

единия кара на табела  1.4 75 коня

Зад океана, колко са тези с такава табела....:no:?Защо си мисля,че коментарите ви за марката, са много обобщаващи и първосигнални.Само с 0w20 не съм карал акорда но до 7000 нито имам описания разход по горе,нито каквито и да са други драми.То ако се разровите и за амсойла има разнозначни мнения,даже и тук бях пуснл едно от братушките.

П,П,Ето :

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от най хубавите,които съм наливал(и като усещане от към мотора),но анализа показва друго.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята к24-ка като я взех , първите 1-2 смени харчеше под 0.5 л на 9000км , сега със същото масло след 60000км харчи почти литър на 9000км (карам доста бързо)  Според мен просто мотора е изчистен вече от хубави масла и чести смени и се вижда реалното състояние.Преди това в чужбина се сменя на 20000км по книжка и всички мотори са натрупани със слъч и нагари.Които намалят разхода, но увеличават износването.Като цяло това , че едно масло не го гори , не значи непременно че то предпазва мотора добре и обратното.Иначе Амсоила е много хубаво масло , ама не го ползвам заради високото ниво на сяра , има шанс да запуши катализатора.Ако си без кат - най-добрия вариант , няма спор.Следващата смяна след 2 месеца , мисля да е с Равенол 5-30 рейсинг серията с някакви добавки за стабилност на вискозитета при високи темп.Пак отговаря на ilsac-gf5 Някой колега пробвал ли го е вече?

Редактирано от SKYLINE
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ти е рейсинг масло за ежедневна кола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Нали ти гледам капковите проби, режим на каране..Не повече от 3000 до 4000оборота.... , 7-8 пъти по 150+160км/ч "и то за кратко" за 7000км експлоатация, + пост #139 #180( не съм ги поглеждал ос-нте) Петрото 5/30 ,долял си по 150гр за 5000кмра, което се брой за липса на маслото, а при др експерименти с масла, от теб нямаш доливане..Това още повече затвърждава ,че със сигурност не търпи "бои" Ако имаш в предвид 7000 Оборота? ,от горе написаното от теб не виждам да си споменал или карал продължително тана...Сипи Петро от споменатото и я завари 20 Мин магистрала 5500-6000 оборота ,не искам за съм лош подстрекател, да видиш резултата. Мотора явно ти е перфектен, но нещата са видими, плюс това ,на колегата MKilla Хондата е друга, натоварването е доста по- различно . Аз не съм "фен" на Амсойл ,никога не съм карал с такова , не ме разбирайте погрешно , не го извисявам на пиедестал. Човека не е имал проблем с него , сега е сипал слабо масло,натиснал е като обикновенно и резултата е видим. Не всички гоним икономия на гориво , мерим с линийка и пергел, ако ме разбираш . Влезе ли мухата в главата с липса на масло не е приятно . Моя Акорд от подписа , пие 1Л. 5/30 на 5000km Valvoline червената туба и за мен няма проблем и го юркам тежко , не се вталявам в проби, а Сменям навреме и сипвам с доказан произход. Това ме държи далеч от проблеми П.с. Тези зад океана не ги гледаме , говорим за конкретика тук, нещата са различни ! ;)

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, mysticchannel написа:

Петрото 5/30 ,долял си по 150гр за 5000кмра, което се брой за липса на маслото, а при др експерименти с масла, от теб нямаш доливане..

И тук нямам доливане,5w20,на 5000к.

Ето щеката:20210413_101218.thumb.jpg.f24cf92887c45fbb64cf7be2df72ad62.jpg

Хайде милиметър,два надолу да е.Пълня до дупката...:D!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 43 минути, mysticchannel написа:

Направо са си 3 над нея :lol:

Така да бъде,нямам никакви притеснения колега!

Бъди здрав:)!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Pavel_Pavlov написа:

Защо ти е рейсинг масло за ежедневна кола?

 

Е то си е пак 5в-30 колко да е рейсинг.Просто има добавка за стабилност при високи темп и така са го именували.Вместо 10.5 има вискозитет 12 при 140 градуса нещо такова.Според мен ще е по-добре за лятото.Поне на хартия 😃

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

@SKYLINE

И да допълня:

Масло се избира според типа двигател, състоянието му и режима на натоварването му, а не според капковите проби във форума!!!

Капковите проби носят информация само за маслото и двигателя, от който са взети. Как се държи това масло при конкретния двигател и режимът му на експлоатация! Те не са универсален показател за това масло при всички двигатели и т.н.

И да допълня , как и защо препоръчах те тук на скрийншота . Без да питате от къде са тея коне и че колата е с овърсайз бутала.

Screenshot_20210413-225902.png на 24ти този месец ако е рекъл господ съм на Калояново , кажете какво масло да сложа на малко модната д15ка. Но да може и да искара двата дни или поне 10 обиколки ?

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, dandilov написа:

@SKYLINE

Абсолютно вярно!...

 

Ами една хонда не я ли вкарваш на прекъсвача , за какво си я взел 😃 Режима ми на каране е основно извън града - бързо 130-150.Магистрала 160. И няколко пъти на ден изцеждане на 2ра , 3та , 4та или като изпреварвам чесно има една или 2 надолу отивам на около 5500-6000. 

Както казах при такова каране около литър 5в-30 ми гори на 9000.Може би за лятото трябва да слагам 5в-40.Че 30-ката става на чорба.Каране на къси разстояния 2-3 км почти нямам.Иначе според тебе каква е причината отначало да не ми гори масло , а сега със същото и със същия тип каране да е литър?Щом не е от нагарите

Редактирано от SKYLINE
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от добавка от предния собственик. Може да е от самото масло – да си му приключил ресурса преди смяната и това да е предпоставка за увеличаването на общия разход. Не даваш много информация с какво конкретно масло си карал преди, като си бил с по-малкия разход, и сега. Също така сам виждаш, че от 5-30 до 5-30 може да има съществена разлика във вискозитетите, което може да се отрази на разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fenabg

Ванка, човекът е задал така въпроса си, без да дава допълнителна информация какво е правено по мотора.

На така зададен въпрос, такъв е и отговорът... Не мога да гадая...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Accord 1,8i LS 2001 написа:

SKYLINE...Ами една хонда не я ли вкарваш на прекъсвача , за какво си я взел 😃 Режима ми на каране е основно извън града - бързо 130-150.Магистрала 160.... То добре ама 150 на немагистрала не е ли малко така близо до камбанен звън?😉

 

Карам основно Варна - Русе , където пътя е много добър и 3 лентов и позволява по-висока скорост извън населените, но да не спамим темата.Маслото с което карам е кастрол 5в-30 от ато24 поръчките.И имам 2 смени с равенол dxg , но ми се стори по-шумен мотора с него затова го спрях.Сигурно е внушение.Иначе пак същия разход около  1кило.Сменям на 9000км макс и то както казах извънградско , бързо ги навъртам.Със сигурност не е от старо масло.Филтрите от Хонда си ги взимам.Дали са най-добрите не знам.На следващата смяна мисля да сменя и псв клапана , никога не е пипан , да видим дали ще има разлика

Редактирано от SKYLINE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, mysticchannel написа:

Извинявам се за офф-а ,ама написаното от @SKYLINE действа като сутрешен "фреш" на катаджиите ,ако го четат... Браво колега така требе, газ до ламарината, само внимавай :P :tooth:

 

Ще почакам още малко да се наиграете в пясъчника и после ще затрия всичко,че не е полезно никому...

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напипах един канал на един пич дето прави интересни тестове и реших да споделя с Вас

 

тест на маслени филтри 

 

 

тест на масла

 

 

 

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil1 ESP 5W-30

YACCO GDI 5W-30

MOTUL 8100 ECO-lite 5W-30

PETRO CANADA SUPREME SYNTHETIC 5W-30

 

Което е най-добре по отношение на цена-качество?

Което е най-доброто във всеки смисъл?

 

За да разклатя малко темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнения не са необходими. Не е това смисъла на темата . Ако наистина искаш да сравняваме - така както са подредени , на едно от тия не му е там мястото. Пробвай да се сетиш кое е. Всичките иначе са чудесни масла. Карал съм с всяко едно. Моят мотор е ок, що годе запазен, и не прави никаква разлика в работата между кое да е масло от посочените. Някои от тия ги гори  повече в сравнение с други масла на пазара, но това не е показател за нищо, както много пъти е споменавано по темите.  Едно от тия има по малък ресурс..и съответно е по евтино. На останалите цените са сходни. За какво  сравнение цена качество говорим...

 

Няма да ти се разсърди кой да е хондовски мотор ,ако сипеш кое и да е от посочените масла. Не знам какво друго искаш да чуеш, колега. Това е.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Mobil1 ESP 5W-30 съсдържа (според msds_975518):

1. GTL базово масло ( CAS: 848301-69-9 )  30% - 40%.

2. PAO  база ( CAS: 68037-01-4 )  1% - 5%.

3. Хидрокрек базово масло VHVI Group III ( CAS: 72623-87-1)  1 - 5%.

4. Хидрокрек базово масло VHVI Group III ( CAS: 72623-86-0)  1 - 5%.

5. Хидрокрек базово масло VHVI Group III ( CAS: 64742-54-7 възможно да бъде и Group II)  1 - 5%.

6. ZDDP пакет (CAS: 2215-35-2 ) до 1%.

7. Alkyl Phenol ( CAS: 1190625-94-5 - детергент, антиоксидант, антикорозионна присадка, дисперсант ) до 1%.

8. Останалите съставки са запазени в тайна от производителя, но според лабораторните анализи е видно, че има определен процент естери.

9. Спецификации:  API SN,  АСЕА С2 и АСЕА С3

 

Другите три масла са смеси на база хидрокрек VHVI Group III, като най-голям процент CAS: 72623-86-0 е при петрото - от 70% до 90%.

И трите имат спецификации:  API SP,  ILSAC GF-6A (GF-6B).

При гориво бензин - и четирите имат приблизително еднакъв ресурс, с разлика от 1 - 2 хил. км.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, здравейте! Имам нужда от съвет за избор на масло. Колата е Сивик 2.2 дизел. DPF - премахнат, EGR - тоже. На предната смяна сложих Amsoil Signature 0w30. ДВГ-то работи страхотно по субективни усещания. Обаче забелязах два проблема - маслото не почернява твърде много и второ - гори го или се изпарява. Тия две неща ме накараха да почна пак да чета и се оказа, че това масло МАЙ не е за дизел. Принципно си отговаря на изискването на Хонда А1/B1 или A5/B5, вискозитетът е точния, но се оглеждам за друго масло, заради горните причини. Спрял съм се на:

 

1) https://products.liqui-moly.com/synthoil-longtime-0w-30-1.html

2) https://www.ato24.de/en/ravenol-sso-sae-0w-30.html

3) https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-a3-0w-30-1-l.html

 

Идеята е да си поръчам с общите доставки, обаче първото го няма в сайта. Моля, дайте ми съвет кое от трите (или пък някое друго) да избера. Колата се кара малко и маслото се сменя на годишна база, а не на пробег. 

 

П.П. Забравих да добавя, че се ориентирам към масла А3/B4, тъй като колата е с премахнат DPF и не е нужно да "я пазя" от High Saps с масла от C - групата. Също така в книжката ми пише, че за коли без DPF може А1/B1, A3/B3 и A5/B5. От тия групи с най-голяма защита за мотора са A3/B3 - B4. Такава логика следвам. 

Редактирано от Dimicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че амсойлът не почернява много, не е никакъв проблем, а точно обратното! Термостабилните масла се овъгляват много-по слабо. Проблемът е като го гори! SSO е с по-висок вискозитет и би трябвало да го "хареса". Ако и него го гори - не е на добре работата...

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, dandilov написа:

Това, че амсойлът не почернява много, не е никакъв проблем, а точно обратното! Термостабилните масла се овъгляват много-по слабо. Проблемът е като го гори! SSO е с по-висок вискозитет и би трябвало да го "хареса". Ако и него го гори - не е на добре работата...

 

Преди това карах с Fuchs Titan 5W30, каквото излиза по тяхната препоръка. Само че то е C2 или C3  и го ползвах, защото колата все още имаше DPF. Не го пипаше, не съм доливал грам. Но - първо е по-висок вискозитет. Второ - не изключвам възможност от прекъснатите регенерации (заради които махнах ДПФ) да е вкарвала малко нафта в маслото и затова нивото да е стояло....Ама пък чак толкова перфектно да се балансира разхода на масло с това - не е твърде вероятно. И трето - след махане на ЕГР колата ужким би трябвало да работи на по-високи температури, което може би е фактор за изпаряване/горене на сегашното масло. Е, ако си го похапва не е голяма драма - аз не живея с илюзията, че не карам стара кола. Все пак обаче имам едно усещане, че този Amsoil ѝ идва еднаа идея по-рядък наистина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...