Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

За закупуванета ще участвям.

Да е в мен уреда ,може след гласувате ако има предложени няколко човека .

Ако бъда избран аз да.

Масля че има по-подходящи от мен.

Но това е идея, трябва да бъде подкрепена от админите.

Трябва да знаем този уред ще ни свърши ли работа.

Аз съм за такъв тест,и всеки да праща масло за да вижда ресурса.

Така да вижда и още една оценка на подръжката на двигателя си.

Мисля че трябва да се направи нещо по въпроса 

Виждам и друг колега е предложил уред,може и да се избере сред някалко.

За мен цената от 600 евро не е много,важно е да  показва точно.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна глупост е това. Капковите проби дават идеална представа за замърсеността на маслото, a PH-то може да се тества с лентички. 

Но ако си мераклия, има за по 50-60лв такива тестери от китайците. 

Колите не са от вчера, също и лаботарните тестове на отработени масла, сменяш на макс 10к с качествено масло и въобще не се вкарваш в подобни филми. 

Това масло, което колегата е тествал с уреда, говори само колко заблуждаващ е този уред. Пълен абсурд е това масло на 5000км и година и половина да е изхабило едва 10% от ресурса си. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Админите няма причина да се противят на такава инициатива. Но на мен ми е интересно такъв уред колко е надежден и какво измерва, за да определи ресурса на маслото…

 

ПП: Със сигурност не мери окисляването на маслото, щом дава 10%, а това си е един от най-съществените фактори за оставащия ресурс.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Трябва да се отчете че колата е на 125хил. км.

Не съм против капковите проби,това може да е допълнение към тях.

Точно за това говоря,уред който да показва  стойности на маслото които ни интересуват.

1.Окисляване.

2.

3.

4.

Предлагайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакво значение на колко километра е колата, моята е на по-малко и капковите ми проби на 9000км са като проби на колеги на 1000км, но това не означава, че маслото не е свършено, а този уред може да ми каже, че мога да карам още 9000км, дали ще го послушам и ако го направя дали няма да си предобря двигателя. 

Както колегата Pavlov отбеляза, окислението е голяма фактор, който този тестер явно не отчита.   

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип тази тема я прескачам,  от масла нищо не разбирам и нямам и намерение да си пълня главата с нещо толкова чуждо за мен. Маслата на колите си ги сменям в рамка или почти. Хондата изостана малко повече от година защото заради пандемията рядко се караше и не и се налагаше да пътува на далеч.

А относно измервателните уреди бих се доверил на видеозон от колкото на двете чертички но всеки си знае.

Редактирано от Митко Йотов
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това Yacco е извънземно явно - след 5000км. и 50/50 градско/извънградско да е изчерпало само 10,8% от ресурса си.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко искаш да е изразходвало масло за 28 лв литъра?

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, Rakeem said:

минерална водица 0в20 и да я сменяш на 20 000км и всичко ще е наред с двигателя

 

Да,  но само за нас Европейците,  за да са "в крак с модните  движения"  от Германия. За Япония продължават да си препоръчват смяна на 5000 км.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
46 minutes ago, Legend91 said:

 

Да,  но само за нас Европейците,  за да са "в крак с модните  движения"  от Германия. За Япония продължават да си препоръчват смяна на 5000 км.

че и с минералки карат и не им дреме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко сменяш на 5000км. реално няма голямо значение каква е базата, по важни са присадките. 

Примерно аз масло без молибден не бих си сипал в колата, а много от маслата, особено 'C' спецификациите, изцяло им липсва молибдена, който е основна антифрикционна добавка, дори буталата имат молибденов слой.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Mobil1 FS 0W40 се усеща страхотно двигателя,  но пепелното съдържание ме притеснява.  Сега се чудя дали Shell Helix Ultra 5W30  ACEA A5 /B5 или Mobil1 ESP 5W30. Имам Мобил за по-напредничавата и елитна марка,  но....  Как да сравниш АСЕА А5/В5 с АСЕА С....???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва масло е много хубаво и въобще не го мисли катализатора, той отдавна си е заминал, в момента приоритет трябва да ти е двигателя. 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/30271-mobil1-fs-0w-40-svezhee/

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Ако беше заминал, щеше да знае – най-малкото чек на таблото се появява. Не го отписвай толкова лесно.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз затова съм го взел,  но все пак,  ето накъде отиват нещата,  да не стане така че като предишния собственик,  да се чудя какво да правя колата, макар да я харесвам. Катализатора работи,  защо да не пазя и него,  ако ще ми позволи да си карам свободно колата? Реално,  в теста се оказва че фосфора не е толкова много.  Високия SAPS вероятно е заради повечето калций. Който не е от значение за катализатора. Но руснаците говорят и за някакви абразивни отложения в резултат на високия SAPS. 

 

Това пък какво означава???

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов катализатор ли си слагал? Защото на катализатора му дават живот около 200к, след това само ти спъва колата. 

Иначе като ходиш на тех.преглед ги питай колко са ти стойностите на въглеродните и азотните оксиди и ще разбереш дали катализаторът работи. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е наред със стойностите.  Колата е на 240 к,  но си Мисля че е карана повече на дълги разстояния.  Чека си свети на контакт и после си гасне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гори ли ти масло? 

Аз преди време търсих как влияе фул сапс маслото на бензиновите катализатори, но не намерих никакво инфо, а моята не гори масло и въобще не съм се съобразявал, а и карам доста дълго с високи скорости, което надали би навредило дори и да слагам масло с много пепел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че гори.  Има течове и според мен изтича по малко. Иначе маслото стои доста чисто от смяна до смяна. 

А какво означават тези "абразивни отложения"? Всъщност, дали няма да работи по-добре с малко по-леко масло, с вискозитет около 10 при 100С? VTECа ще се включва по-отчетливо, маслото ще тече повече и ще охлажда по-добре? Mobil1 ESP  го дават с доста висок flash point, като че ли не е за пренебрегване. А Shell пък има доста противоизносни добавки

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Rakeem said:

Нов катализатор ли си слагал? Защото на катализатора му дават живот около 200к, след това само ти спъва колата. 

Иначе като ходиш на тех.преглед ги питай колко са ти стойностите на въглеродните и азотните оксиди и ще разбереш дали катализаторът работи. 

Това е малко подвеждащо. На катализатора не „му дават“ 200к живот, камо ли пък да спъва колата след това. Има шанс за такова „спъване“ при механична повреда, но в никакъв случай не може да се предвиди само по километри. Ако отиде да му мерят газовете има немалка вероятност да попадне на пункт с некалибриран уред и да получи безполезни резултати. За състоянието и ефективността на работата на катализатора може да се съди по данните от втората ламбда сонда. И когато те излязат от норма светва чека с грешка, за която е писано из форума.

 

Засега можем да оставим коментарите тук, но да не забравяме, че темата е за масла.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще остана на Mobil1 FS. По принцип трябва да е  5W30,  но Мобил с 0W40 е почти на 30-ка -  13 ссs.  Напоследък,  явно това е поредната прикрита машинация на "еко"неориентираните управленски марионетки - маслата ги доближават максимално до следващия по-нисковискозитетен клас. Купувш 40ка, тя почти 30, взимаш 30ка, тя почти 20ка. Дори да се скапе ката,  първи в редицата ще бъдат дизелите.  А аз винаги мога да мина на газ,  миене на катализатор с някаъв разредител, и т. н. Има много решения.

 

Само ми е много любопитно,   когато електромобилите станат по-масови,  кого ли ще обвиняват за промените в климата,  само и само да прикрият алчните корпорации и свръхпроизводството? Може би кравите? ХАХАХА!

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91. Ерудицията в този форум предполага да се знаят границите от-до в SAE J300 и да си намериш и разтълкуваш TDS на маслото на което си си спрял вниманието. Никой няма вина, ако едната стъпка е пропусната. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

От горе постнатата наредба за еко стикерите е видно, че Ел. мобилите и хибридите са приравнени в 1 група, макар това да не е редно, обаче нали за сега у нас са малцинство. Иначе (доколкото схванах) тя е за ограничение на влизането в центровете на големите градове на коли с високо отделяне и то само в определени от кметството задимени дни. Това обаче не променя Евро категорията вписана в талона, както и съответния данък. 

Ама, викам да не "цапаме" тая тема с бюрократски мизерии!

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вече е по новата спецификация. Супер! :thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло много ми 'мирише' на Petro Canada ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на какво мирише, ама Акорда беше доволен от него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това масло няма как да си го сипвал на Акорда, защото това е новата генерация, която излезе наскоро. 

Иначе твърдението ми е с най-добри чувства. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, подведох се по тубата и вискозитета. Къде точно е разликата не съм чел.

IMG_4979.JPG.d6a9a11a62c16c65e33b9832a3653e05.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото е по Ilsac gf-6 и API SP, a старото по gf-5 и АPI SN. 

В общи линии трябва да предлага по-добра икономия, по-добра защита на двигателя и веригата, по-малко отлагания и респективно да пази по-добре от детонации, спрямо предходната спецификация. 

 

PS: Някакъв Synthetic Blend от Petro, май е ново https://lubricants.petro-canada.com/en-ar/brand/supreme-synthetic-blend

 

TD_IM-8072E.pdf

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как маслото пази от детонации. Това не зависеше ли от други фактори, като гориво, газоразпределение, момент на запалване?
Каква е разликата между сивата и черната туба? Ако наистина петрото правят маслата за хонда, то опрелено ще изневеря на равенол и следващата смяна ще е с петро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Rakeem said:

Това масло много ми 'мирише' на Petro Canada ;)

има нещо такова, сравнено с TD_IM-8072E.pdf , но го прави ConocoPhillips това, другото в железните кутии е японско

Honda Synthetic Blend 5W-30 API SN (VOA BASE).pdf

 

2 hours ago, ceco_accord said:

Да, подведох се по тубата и вискозитета. Къде точно е разликата не съм чел.

IMG_4979.JPG.d6a9a11a62c16c65e33b9832a3653e05.JPG

има и SN+ междинно в момента съм с такова и Акордът 6 също е доволен

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разликите по API / gf ги видях на етикетите, но не рових в нета за подробности в стойностите. 

Предполагам че новото надхвърля изискванията на вехтите ни мотори.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За добавки в маслото, единственото, което бих сложил и слагам е Фюлерин и Полар плюс на Бардал. 

https://www.bardahl.bg/bg/read-news/5

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно прилично масло няма нужда от никакви добавки! Всичко си има в него! Добавките само ще му развалят симбиозата на присадките.

Добавките са за слаби масла и/или "изгърмяли" мотори.... ;)

 

@didipov

Петрото е алтернатива, но с по-къси смени!

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм много доволен от добавките на Бардал, вече 25 000км съм с тях и двигателят е пушка. 

Особено сега в студа на -15 и почти заминал акумулатор пали от един оборот без въобще да се усеща, че акуто е слабо, никакво съпротивление, а светят лапми на поразия. 

Ще я карам с добавки Бардал докато е в мен, пък ще видим, кога ще почне да ми гори масло и кога ще счупя двигателя.

Има един случай с рали кола, която ползва въпросните добавки и минава един етап със спукан картер без капчица масло и освен, че завършва състезанието, като отварят двигателя, се оказва, че всичко е в абсурдно запазено състояние. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка със Zdtp в който и да е API SN (w20 и w30) или по нов , не мисля че ще навреди на някоя от нашите каручки (дърти, без катализатор, много километри и без директно впръскване). При мен , като я сложа на петро канадката по някаква причина намалява разхода на масло видимо и от 300 на 2000 става на 200 гр. На 2000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...