Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Каква пък е тази "Диамантена технология'? 

Помня преди години, преподавателят ми по икономика в колежа, сподели, че някакъв българин бил измислил някакъв флуид с диаментен прах, който бил приложим в маслата и така се намалявало износването на частите! На мен тогава ми се стори, че е по-добре да сипя пясък, така поне деймиджа ще е по-малък, ама кой знае..........

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в аутобокс за заверка на акумулатор и се загледах в тубите Равенол, които предлагат. Всичко беше 2017, 2018 и 2019 година. Или не си обновяват рафтовете или нямат много оборот и застарява стоката. Определено ако реша да купувам от тях нещо пак ще си отварям очите на четири. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е че виждаш дати,а не са изтрити и този магазин продава масла на супер промоция.

Кой гледа дати на маслата май само тея в Хонда форума.

Дефакто се оказва че е изкупил залежала стока която трябва да се бракува и преработи,но сега се продава като топъл хляб в магазина на магазинерчето.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам съображенията, но най-различни източници пишат, че маслата могат да изкарат до 5 години на рафта неотваряни. Не съм сигурен дали е наистина повод за притеснение. Да бяха гуми със стар дот, да имаш съмнение как са съхранявани, но масло...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно може. Ама по-добре да е пресничко :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни моя пост  #2286 от предишната тема. Tам качих и снимки.

AUTOBOX са франчайз и във всеки сервиз предполагам има известни разлики.

Аз намерих промоция тогава на RAVENOL на цената на АТО и реших да поръчам. Говорих по телефона с фирма CARIO.Те са официален представител на RAVENOL и мисля собственик на търговската марка АУТОБОКС. Та доставката става от централния им склад в Сливен. Понеже имаше безплатна доставка до всеки сервиз на Аутобокс минах през най-близкия ми. Там се опитаха те да ми продадат маслото като ми направят цена. Цената не бе толкова добра и освен това маслото не беше по USVO. Отказах им. Говорих пак със Сливен и казах,че искам да ми доставят масло прясно и по USVO и ILSAG 6.

Човека ми гарантира и си получих доставката.

Резултата е ,че на 24.08 получих масло запечатано на 20.06,2020 по USVO и ILSAG 6. Допълнително ми подариха течност за чистачки RAVENOL и хималка.Тубите имаха скреч код за автентичност,който проверих в официалния сайт на Равенол.

Така че всеки сервиз си има отделен собственик и само са под шапката на AUTOBOX , но всеки е държава в държавата.Taka както всички ОМВ са с различни собственици.

За това ако в сервиза няма маслото на Равенол,което искаш потърси CARIO и вземи от там.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Civic D14A4

 

Дали мога да слагам Mobil 1 FS 0W-40 защо не мога да намеря масло по ILSAC GF-5?

Дали е по-добре от Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30?

Които са добри алтернативни масла?

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш време да си избереш  има нова поръчка.

Масла много по ILSAC GF-4, ILSAC GF-5

https://www.ato24.de/en/car/engineoil/ilsac-gf-4_ilsac-gf-5/5w-30_5w-20_0w-30_0w-20/page/2.html

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това Лики ( според данните от .pdf-a ) не бих си го купил. На тази цена, а и на по-ниска, има по-добри масла.

D14-ката можеш да я караш с голям избор от масла. Зависи от състоянието на двигателя, на първо място! Другото е ти как го усещаш с определено масло.

За моята, аз предпочитам здраво 5W30 по ILSAC или ACEA A3, с вискозитет при 100°C между 11 и 12 mm²/s.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все тая и двете са хидрокрек, но с оглед цената и яснотата за това какво има в Петрото, за мен то е предпочитаното масло. 

Ако ще давам 30лв. за литър, Хондовото ще е последно в списъка ми. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед че има и ново вече 

Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30

ще тествам с следващата смяна.

Screenshot_20210118-091639_Gallery.thumb.jpg.df8176544ba1ee515016c669cbdd2c62.jpg

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Все тая и двете са хидрокрек, но с оглед цената и яснотата за това какво има в Петрото, за мен то е предпочитаното масло. 

Ако ще давам 30лв. за литър, Хондовото ще е последно в списъка ми. 

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html

 

€6.86 /1 L

 

Така че попитах, цената е подобна

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук в бг е 30лв., но за тези пари е ок. Но все пак бих заложил на Петрото, заради по-голямата яснота какво е съдържанието на тубата, а и вече има нова генерация, която се предполага, че ще е стъпка нагоре, но трябва да се изчака да пуснат лабораторни тестове. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, stojkovskimarjan said:

Което масло е по-добре
Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30 или Honda Synthetic blend 5W-30?

Малко е трудно да се каже без да уточниш двигателя, в който ще се сипва.

 

Иначе има още едно много евтино масло (наскоро цената му падна още повече): RAVENOL FO SAE 5W-30. Цената за 5-литрова туба е €5.99 на литър, но е с малко по-различни спесификации от Петрото. Аз лично го предпочитам пред Петрото. Друго хубаво масло около тази цена, на което също цената падна наскоро, е Ravenol FEL SAE 5W-30 за €7.00 литъра. В момента карам с такова.

 

Та зависи какво търсиш, за да се каже кое е по-хубаво или подходящо.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FO и FEL са с ниски вискозитети за D14-ска на 300 - 400 хил. км.

А Honda Synthetic blend 5W-30 губи по "точки" от Петро-то! ;)

Петрото има повече противоизносни присадки, по-висока температура на възпламеняване и други по-добри нещица. Това е и разликата между ILSAC GF-6A и по-стария ILSAC GF-5.

872766407_HondaSyntheticBlend5W-30VSPetro-CanadaSupremeSynthetic5W-30.thumb.jpg.74321ea5417f52100b7f3773a6bf1760.jpg

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ALS е друго ( "по-тежка категория" ) масло. Него не би трябвало да го гори, дори и през лятото.

Засичал ли си среден разход с "FES-а"? ...егати и словосъчетанието...😄

Интересно ми е каква ще е разликата с ALS.

Редактирано от emod
Преместено от Капковата тема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм засичал с точност. Имам чувството, че разхода падна малко най-вече в града. Не е лошо масло FES, но според мен SSV е по добре и смяна на 7-8 хил. км. Реално заради катализатора пробвам С2/С3 маслата. 

Редактирано от emod
Преместено от Капковата тема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер :)...Някой да знае в БГ дали продават някъде оригинално масло Motrio и по- специално Ultra 5W-40 ,или никакъв шанс ..

 

Благодаря Ви!

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не си мисли, че като е Motrio, е нещо по-извънземно от стандартно 5W40, което можеш да купиш и на много ниска цена. Например ето това:

https://www.ato24.de/en/ato24-engine-oil-synth-5w-40.html

Стандартен "хидрокрек". Произвежда се в рафинерията, в гр. Любмин, Германия, където се произвеждат и маслата на Ravenol. Даже и Равенол имаха същото масло (ако не го имат все още) под собствена абревиатура. Не се сещам точно коя беше...

Не се вкарвай във филми с "марки", защото ще получиш същото по същество масло, но на по-висока цена!

Изборът е твой... ;)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм наобратно, бягам от ALS и търся нещо нормално. ALS е да ти пази ДПФ, но за катализатора на 99% стигнах до извода, че не е проблем. При мен преминаването от C масло на B масло се усети и на звук. При теб има ли разлика? 

 

Към модераторите, ако може да прехвърлим последните няколко мнения в темата за маслата, за да си продължим дискусията и да не цапаме :) 

 

Редактирано от emod
Преместено от Капковата тема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко км-ра ще издържи на двигател с турбо, става въпрос за Лагуната не Хондата, защото ако заминава на 5500км не ми е от полза , мисля да изкарам 7-8000км таван...?

 

П.с. Имай в предвид че натискам и най- важното ми е да пазя турбото, Очаквам отговора ти Дани :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам,  също  предвид промените около "еко" - стикерите,  това масло което ползвам,  дали е подходящо за катализатор? 

https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-fs-0w-40/

Дават го със SAPS 1,35, а според руския форум е дори 1,4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mysticchannel

Ще изкара също толкова, колкото всяко друго средностатистическо, "хидрокрек", 5W40, подложено на същото натоварване. Зависи от състоянието на двигателя и от режимът на каране! Тук само ти си знаеш какви са... Всяко натоварване над нормалното, намалява ресурса на маслото!

Ако "натискаш" редовно, както се изразяваш и искаш да пазиш двигател и турбо, тогава с обикновено масло няма да стане! Отиваш в скъпия сегмент, с PAO-база! Там има също богат избор. RAVENOL RUP SAE 5W-40 или RAVENOL VST SAE 5W-40. Пиши и на fenabg, да ти препоръча от Yacco серийте. Може би Galaxie - SAE 5W30 или GALAXIE SAE 5W40.

 

@Legend91

1,35 - 1,4  е малко в повечко, ако ще галиш катализатора. Търси нещо до 1,0 - 1,1.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Bizzito написа:

Аз пък съм наобратно, бягам от ALS и търся нещо нормално. ALS е да ти пази ДПФ, но за катализатора на 99% стигнах до извода, че не е проблем. При мен преминаването от C масло на B масло се усети и на звук. При теб има ли разлика? 

 

Към модераторите, ако може да прехвърлим последните няколко мнения в темата за маслата, за да си продължим дискусията и да не цапаме :) 

 

 

@goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito, чаках да преместят темата. Не мога да преценя дали двигателя работи различно, може би е по тих А5/Б5, но според мен по бързо свършва ресурса на маслото, отколкото на FES. Ще пробвам с ALS и вероятно отново ще се върна SSV - A5/В5. Ти какво масло сложи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм се насочил към Ravenol SSV за проба. Нали то излизаше на първо място в ойл селектора? 

 

Така или иначе аз сменям на 5000 км. Както знаеш, при мен ресурса свършва още по-бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този селектор? В топ маслата в Ойл клуб въобще не фигурира Реванола.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/7906-идеальные-масла-топ-ойл-клуба/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сайта на равенол, където си въвеждаш модела и ти препоръчва масла. Това имам предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aха, ясно. Днес се рових в ойл клуба и подсъзнателно като пречетох ойл селектор го асоциирах с него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оил клуб въобще го нямат за нищо Реванол. Шел и Мобил са им на много по-висока почит.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Вчера смених маслото на Хондата с това -  148412075_419137432511171_8872817310867924786_n.thumb.jpg.bdadcd7678fa36ab12d2c1836b626751.jpg148320339_884458842307656_3821791750434427515_n.thumb.jpg.39d0145e65f02c94ee59865e0332d270.jpg

Старото беше същото. Маслото е на 5 000 и година и половина, 50/50 град и извън гр. Колата не я рейсвам но и в никакъв случай не я и жаля. Взех го от представителя на Yacco за Плевен. имахме уговорката да му занеса от старото масло да направим една проба и да видим какъв му е ресурса. Сложихме от новото на уреда за да си вземе стойностите и след старателно почистване заложихме от старото (използвано 5 000км),   показа това :148600963_441800563838650_4675445316751889109_n.thumb.jpg.6ea1fdce1c62e69f564703ddefdf3639.jpg148570523_422894702322363_655177255492822923_n.thumb.jpg.4998df71e1034a315f55627f6ad85f28.jpg

За не просветените като мен  човека ми обясни какво значи това, маслото се държи супер и само 10.8% от ресурса са му използвани, тоест спокойно мога да...... . Няма да коментирам за да не почне спор с неясен и объркващ край.

За  @fenabg  допълнително инфо за продукта който предлага за R20A3.

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно поддържан мотор,много го пазиш.

Скъпо ли струва уреда.

Каква стойност замерва.

Може ли да се закупи примерно и да се ползва за маслената тема.

Идеята е в някой от нас да е,и да се пращат масла  на които се показват резултатите.

Това е само предложение.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ойл клуб, до преди 2 години имаше много информация за Равенол и тестове на почти цялата гама! Но нещо се скараха руският дистрибутор на Равенол и админа на Ойл клуб. Поради тази причина свалиха всичката информация от сайта... За съжаление...

Тестове на Равенол могат да се намерят в oil-club.de

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Владо, така каза и човека на Yacсo. Уреда показва не само ресурса на маслото а и в каква кондиция е мотора.Мотора е само на 125 000 все пак. Още е тийнейджър както се казва.

Иначе благодаря за комплимента но той не трябва да е за мен а за първият собственик на колата, аз само продължавам примера който е дал как трябва да се отнасяме към една машина. Първият собственик "оака" ли нещата вторият каквото и да прави, както и да се старае нищо не може да направи, освен да се отлага неизбежният ремонт.    Сподели също, че на един изтормозен мотор и най доброто масло на земята да му се сложи то той ще го напълни почти веднага със стружки, сажди, гориво, антифриз, прахови частици и какво ли не още и скалата веднага ще отиде в червеното.

- За цената не знам.

- Стойностите които мери и хваща са това което изброих по горе но не може да ги даде в проценти. За да го искарат в проценти се взима от маслото около литър и във Франция при  Yacoo, след което изпращат един лист със всичко какво и колко го е наблъскал някой като нас. Така поне разбрах, да не подведа някой колега.

- Със закупуването нищо не мога да кажа но едва ли, до колкото знам това си е тестер на  Yacсo, но това може да го каже Фена или друг колега от форума (имам съмнение кой е той но да не го казвам)

- Идеята ти е добра но ти самият би ли се наел с това?

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...