Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

@stojkovskimarjan

Значи 5W30 по ACEA A3/B4 или ILSAC GF-5 / ILSAC GF-6A.

 

@CARPERA

Владо, купил си различно масло!

Купил си Shell Helix Ultra AF. Което е различно и като база и като спецификации! Хидрокрек, ACEA A5/B5.

А твоето е Shell Helix Ultra!   GTL-база, ACEA A3/B4.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, CARPERA написа:

Това е 1л  и платих 25лв от магазина в града..

Не се учудвам,но аз първо им звъня за да не падна,като ми съобщят цената.Пример mobil1 5W30 esp 4л,при официалния представител в бг,струва умопомрачителната сума от 164лв.

Току що,си получих пратката от coxmotor с 5л.туба

20201222_200844.thumb.jpg.cd36f87eb08babebdbfb58efaac3d4c1.jpg20201222_200240.thumb.jpg.915043cbe702460ffd8a06bc4953f815.jpg

струваща,в нормалните държави около 80лв.Не ми се коментира,а оставям всеки да си прави сметките сам.

 

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
29 minutes ago, dandilov said:

 

 

@CARPERA

Владо, купил си различно масло!

Купил си Shell Helix Ultra AF. Което е различно и като база и като спецификации! Хидрокрек, ACEA A5/B5.

А твоето е Shell Helix Ultra!   GTL-база, ACEA A3/B4.

 

Казваш че си заслужава 25лв за един литър,или за 4 л май беше 80-89лв.

В ато 24 продават масла друг клас и затова е такава цената.???

Виждам че AF  и SN са все ACEA A5/B5  тоест пак по висок клас от ато 24

Редактирано от CARPERA
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

[mention=42684]stojkovskimarjan[/mention]

Значи 5W30 по ACEA A3/B4 или ILSAC GF-5 / ILSAC GF-6A.

 

Mobil 1 ESP 5W-30 по ILSAC GF-5 а по ACEA е C3

 

Shell Helix Ultra SN 5W-30

Specifications: API SN; ILSAC GF-5; ACEA A5/B5; Chrysler 6395; GM 6094M, 4718M; Ford WSS M2C946-A, M2C929-A; Honda HTO-06

 

Предложение за масло?

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/3/2020 at 9:01 PM, CARPERA said:

Това са контактите които дадох на колегата и това е представителството за Бг

https://lubrifilt.bg/контакти/

С този човек е говорил-

Мениджър продажби

Пламен Комитски

0888 710 940

Обаждаш се тук има Petro Canada 5w30 4л туба е на супер промоция.

От София си даже направо да си я вземеш.

Пробвай го да видиш как ще се държи.

В момента съм с Shell Helix Ultra 5W-30

https://www.ato24.de/de/shell-helix-ultra-5w-30.html

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента си със Shell Helix Ultra, без SN!!! И без нищо, само ултра и толкова!

Shell Helix Ultra с различни букви след "Ultra -та", са различни масла! Обръщайте внимание какво гледате и каво четете!!!

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точна за това питах в горния пост Shell Helix Ultra без никакви букви.

Същото масло има виждам че AF  и SN са все ACEA A5/B5  по-висок клас ли е от ато 24.https://www.ato24.de/de/shell-helix-ultra-5w-30.html

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той не коментира или оправдава цените. Просто ти каза, че си купил друго масло. И базата, и спецификациите са различни. Твоето масло (на което оставяш линк) е по ACEA A3/B3 и A3/B4. Няма A5/B5.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И вискозитетът му е различен. А5/В5 е с по-нисък вискозитет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @stojkovskimarjan, вместо да сменяш о рингове и разни други гумени уплътнения ти препоръчвам да пробваш някое от така наречените high mileage масла, които съдържат компонент , който раздува уплътненията и са добри за двигатели с много километри зад тях.. Давам пример : Valvoline max life 5w30. Има и други...

 А , ако те интересува, пиши ми на лично съобщение, понеже имам една такава туба 5 литра от въпросното масло.

Бих могъл да ти я дам за 200 денара и един цар СамОил.

Редактирано от ivailopp
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
40 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Той не коментира или оправдава цените. Просто ти каза, че си купил друго масло. И базата, и спецификациите са различни. Твоето масло (на което оставяш линк) е по ACEA A3/B3 и A3/B4. Няма A5/B5.

Както виждаш и сам съм направил това заключение.

 

Защо ми се струва че някой не иска да изрече че Shell Helix Ultra  ACEA A3/B3 и A3/B4 от ато 24 е с ниска цена защото е нисък клас масло.

В сравнение с същите AF  и SN   които се продават тук в България ,и цената на първото Shell Helix Ultra AF  се вижда от поста ми ,двойно по-скъпо.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
54 minutes ago, CARPERA said:

Точна за това питах в горния пост Shell Helix Ultra без никакви букви.

Същото масло има виждам че AF  и SN са все ACEA A5/B5  по-висок клас ли е от ато 24.https://www.ato24.de/de/shell-helix-ultra-5w-30.html

 

 

1 hour ago, CARPERA said:

Казваш че си заслужава 25лв за един литър,или за 4 л май беше 80-89лв.

В ато 24 продават масла друг клас и затова е такава цената.???

Виждам че AF  и SN са все ACEA A5/B5  тоест пак по висок клас от ато 24

 

От двата ти поста се вижда, че казваш, че и двете масла, за които говорим, са „все ACEA A5/B5“. А те не са.

 

Да сравняваш едно масло в български магазин с друго масло в Ато24 по цена и да съдиш по това за качеството е нелогично. Особено с марка като Шел, която тук се продава с доста висока надценка.

 

Още повече Дани каза, че маслото от Ато е с по-качествена база. Не разбирам как стигна до заключението, че то е по-некачествено заради по-ниската си цена 😳

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално и лично за теб е това пояснение.

От ато24 е https://www.ato24.de/de/shell-helix-ultra-5w-30.html    

е ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API SL, API SN

Quote

Още повече Дани каза, че маслото от Ато е с по-качествена база.

 

Другите масла продавани тук  в България са Shell Helix Ultra  AF  и SN ,и са ACEA A5/B5 ,като AF е двойно по-скъпо.

Моля за разяснение от тези трите да се подредята 1,2,3 по качество на базата.

Ако може @dandilov

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Сега разбирам, че говориш за 3 отделни масла. Не ми стана ясно по-горе. Останалата част от поста ми си остава и няма какво да добавя.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е по-некачествено!

GTL - базата е много чиста и стабилна. При нея не са необходими да се слагат толкова много VIIs - подобрители на вискозитета, произвежда се в Катар от природен газ, а в същото време е и по-евтина като производствен процес. От там и цената на маслото е по-ниска.

Отделно при А5/В5 се слагат повече допълнителни съставки, плюс по-скъпата база - от там и цената "рипа".

За българските дистрибутори на Шел е ясно какви надценки слагат и няма да ги коментирам.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест така се подреждат по клас,не коментираме цената.

 

1.Shell Helix Ultra AF и SN са ACEA A5/B5 в България интересно защо ги няма в ато24.

2 .Shell Helix Ultra от ато 24,с качествена база но ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API SL, API SN

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма "клас" и няма "по-добро"! Има изисквания и спецификации. ;)

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре явно доста дълго може да си играем на думи и значения.

 

Ако реша да купя от тези трите кое ще защити по добре двигателя ми.Или пак не е правилно зададен въпроса.

1.Shell Helix Ultra AF и SN са ACEA A5/B5 в България интересно защо ги няма в ато24.

2 .Shell Helix Ultra от ато 24,с качествена база но ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API SL, API SN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори си книжката и там пише!!!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

Spoiler

Мислиш ли че не съм я отварял,остарели спецификации за масла....................

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колата не е ли...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Да така е,и какво,маслата с тези спецификации не ги произвеждат вече.Колата е 20 годишна.

Явно никой не иска да отговори на въпроса ми

Quote

Ако реша да купя от тези трите кое ще защити по добре двигателя ми.

1.Shell Helix Ultra AF и SN са ACEA A5/B5 в България интересно защо ги няма в ато24.

2 .Shell Helix Ultra от ато 24,с качествена база но ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API SL, API SN

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ставам собственик на HONDA CR-V, 2011 г., дизел, 2,2 мотора който е 150 к.с., автомат. Въпросът ми е какво трябва да е двигателното масло на автомобила, колко литра събира и на какви спецификации трябва да отговаря? Спрял съм се на това, като ще го карам 5 хил. км. https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-ect-c2-c3.html, с него възнамерявам да измия двигателя. След това смята да сложа това https://www.ato24.de/de/ravenol-vsw-sae-0w-30.html с което да карам автомобила основно. Моля запознатите да ме ориентира, дали съм се насочил правилно, както и дали има евентуално нещо по ново и качествено. Благодаря предварително на отзовалите се!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш ДПФ, спецификацията е правилна, вискозитета също е ок за дизел, ама да плащаш 30лв. на литър за Реванола, са пари на вятъра. 

Карай си със Шела според мен. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Понеже стана въпрос по-горе за Петро Канада, ето какво дойде от поръчката за черния петък 5W30 - 4 л стара туба, 1 л нова с маркировките. Новата от 1 л като се разлепи отзад етикетът има на много езици и започва от BG, след което другите...дано напразно ме терзаят едни смътни съмнения...Голямата ILSAC GF5 и SN + малката ILSAC GF 6 без друга маркировка отпред, отзад обаче е  API SP

IMG_20201223_180537320.jpg

IMG_20201223_180452802.jpg

IMG_20201223_180508632.jpg

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комбинацията от ILSAC GF-5, API SN Plus и Dexos1 Gen2 е равно на ILSAC GF-6A и API SP.

Наливай смело като им дойде времето и не се притеснявай. Само голямата туба да не остарее повече от 3 години, щото е 2019. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде е това масло? Сега си проверих моята 0в30 със стария етикет от бг представителя и никъде няма на български, като се разлипи етиката почва с немски. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Accord 1,8i LS 2001 said:

Здравейте,

Понеже стана въпрос по-горе за Петро Канада, ето какво дойде от поръчката за черния петък 5W30 - 4 л стара туба, 1 л нова с маркировките. Новата от 1 л като се разлепи отзад етикетът има на много езици и започва от BG, след което другите...дано напразно ме терзаят едни смътни съмнения...Голямата ILSAC GF5 и SN + малката ILSAC GF 6 без друга маркировка отпред, отзад обаче е  API SP

IMG_20201223_180537320.jpg

IMG_20201223_180452802.jpg

IMG_20201223_180508632.jpg

Кое точно те притеснява маркировката по API че е SP или какво,да това е най-новата маркировка и повечето масла я нямат.

Quote

Нивата на ефективност на API са категоризирани, за да се увеличат изискванията за качество в категорията "S" в класове (SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL, SM и SN). Колкото по-далеч е втората буква от началото на азбуката, толкова по-добре. За бензиновите двигатели най-модерната марка е SN, а за дизеловите двигатели - CF. За обозначаване на универсални масла, които се използват за бензинови двигатели и дизелови двигатели, се приема двойна маркировка, например SN / CF.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ato24...затова включих смътните съмнения по Иван Василевич сменя професията;);),  осбено се засилват, след като оттук няма а от Германия има, 0W30 от новите туби ли е?

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Ow30 e от старите. Някак си ми е странно масло за германския пазар да се продава с такъв етикет, но това не означава, че маслото не е излязло от рафинерията на Петро, просто може да са ни сложили на картата.

Звънни на бг представителя и ги питай или пък щракни една снимка и я прати на Петро с въпрос дали етикета е ок. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...из дебрите на  DRIVE2.RU.."Проведенные тесты показали, что масла марок Castrol и Shell вовсе имеют очень высокий процент угара в двигателях Honda"

Редактирано от emod
2.8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.12.2020 г. at 0:22, didich написа:

Да споделя и мойте наблюдения за Петрото 5-30 и Шел ултра 5-30 и двете взимани от АТО24.

На к20ката първото налято масло след като я купих беше петрото, никакъв разход до 8000км /карам на газ и сменям на 8000км/, след това налях Шела, като "уж" малко по добро масло,  до следващите 8000км имаше около 300гр разход, сега пак се върнах на петрото и харч няма, тЪ мисля да си остана на петрото, поне на тази цена за 4л не виждам друга по добра алтернатива за момента.

Toва при какъв режим градско/извъндградско? Иначе Петрото го дават там някъде като ресурс, аз моето го сменям средно на 9000, защото карам предимно извънградско. Иначе щом двигателя си го харесва, няма причина да слагаш друго масло, особено с оглед цената на Петрото. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.12.2020 г. at 19:35, Rakeem написа:

Toва при какъв режим градско/извъндградско? Иначе Петрото го дават там някъде като ресурс, аз моето го сменям средно на 9000, защото карам предимно извънградско. Иначе щом двигателя си го харесва, няма причина да слагаш друго масло, особено с оглед цената на Петрото. 

Може да се каже, че е извънградско, защото карам главно по тангентата на София, в едната посока имам около 30км сутрин и още толкова вечер и ако завъртя в квартала са ми средно около 65-70км на ден, като по тангентата карам с около 120-140км/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ,защо ако гори масло мотора трябва за се вдига вискозитета ?Според мен не е правилно ,той се износва на определени места ,магистралите са си все така тесни  ,както биелните лагери и други места освен износените сегменти ,като пише с 5w30 примерно ,се кара докрай така ,края е или ремонт или надин ,с вдигане вискозитета пък не се смазват неизносените области и накрая пак надин -за старо желязо .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.12.2020 г. at 16:41, lupo007 написа:

Това ми препоръча Ronin7 - https://www.ato24.de/de/ravenol-arctic-low-saps-als-sae-0w-30.html според него, това е по подходящо и по евтино.

 

 

Според мен стратегията ти е правилна. На търсчката на Равенол също излиза ALS на първо нясто, същото което ти е препоръчал колегата. 

 

https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[language]=ENG&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type]=dad1076f2f35077aa38128887947a754&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type_title]=CR-V 2.2i-DTEC 4WD (2010-2011)&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[action]=getTypeID2Recommendation&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[controller]=OilGuide&cHash=b0bbc7954ad309a74da140a9ca931ad0

 

Обаче това, което си избрал ти също не е хич зле, да не кажа и по-добре. Има по-ниска точка на замръзване -60 градуса, спрямо -45 за ALS, което предполага по-добра база. Има и по-ниско съдържание на пепел. Останалите характеристики са горе долу същите. Може би колегите ще потвърдят или доразвият, аз съм дотук. 

Не знам защо VSW не излиза на търсачката по двигател. Може би защото има други одобрения и препоръки. Но според мен това е най-маловажния фактор. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, Bizzito said:

Може би защото има други одобрения и препоръки. Но според мен това е най-маловажния фактор.

 

Не мога да се съглася с това. Все пак Равенол не са компания, която пести от тестване на маслата – явно има причина дадени масла да не покриват определени спецификации. А като производители те имат много по-добра информация за характеристиките на маслата и за тяхната цел, така че спецификациите и тяхната препоръка според мен трябва да се вземат предвид при избор на масло. И все пак не като най-важен фактор 👍

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSW е разработено предимно за ВАГ дизелите, може и там да има нещо да не го предлагат за други марки автомобили

Редактирано от malak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...