Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Off Topic

@dimkaraganchev

Ами за мен е голяма глупост да си съсипеш новото (хубаво предполагам) масло, като го смесиш с окисления и силно киселинен, пълен със сажди, остатък, понеже те мързи да го дръпнеш със спринцовката (или шприц)... и те така... :bye:

 

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @dimkaraganchev, защо така ни накърняваш чувствата на нас дето си бъркаме със сламка в... картерите? В смисъл...нали все още не сме развили токсични садо-мазо взаимоотношения с никой от предметите , необходими за извършване на срамното деяние споменато по-горе. Какво лошо има в една педантичност по адрес на добрата смазка и оценяване на нейните достойнства, без значение от приложенията и в която и да е област от ежедневието?! Гррр...!

П.п оценяваме толерантността принципно :D

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Подкрепям промиването на двигателя .... за спринцовките си има Медициснки сестри .... както и за Петната по бялата хартия си има “Рентгенолози” В образна диагностика и плътността на хартията е много важна :)

 

А пробите лабораторните са друга бира !!! От Акредитирани и Сертифицирани такива по съответния стандарт и калибрирани с качествени и точни консумативи и Валидирани Методики за изпитване и ПРОБОВЗЕМАНЕ :(
 

Другото е голяма забава ще се вкюча и Аз!

Купон да Имааааа :)

 

 

  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Колега, защо ме наказваш така 😭 😭😭 с червеното, ако го направиш още веднъж няма да го понеса 😭😭

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Скриване на офф-топик
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, iso_eu написа:
  Hide contents

 

Подкрепям промиването на двигателя .... за спринцовките си има Медициснки сестри .... както и за Петната по бялата хартия си има “Рентгенолози” В образна диагностика и плътността на хартията е много важна :)

 

А пробите лабораторните са друга бира !!! От Акредитирани и Сертифицирани такива по съответния стандарт и калибрирани с качествени и точни консумативи и Валидирани Методики за изпитване и ПРОБОВЗЕМАНЕ :(
 

Другото е голяма забава ще се вкюча и Аз!

Купон да Имааааа :)

 

 

Off Topic

Така е , ама те тия лабове у нас са под път и над път, и всички работят на ползу роду pro bono...😉

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нови етикети...или две различни масла?

20201121_050854.thumb.jpg.276d563a9cfc180a30d75c50aa49e47d.jpg20201121_050918.thumb.jpg.f95fd7c778d5194f60f46a4b8ecd7662.jpg

Туба от миналата година:

ESp_1X5.thumb.jpg.187dc482d0e0d4510c8b9957f2541cac.jpg

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, JHM написа:

Нови етикети...или две различни масла?

20201121_050854.thumb.jpg.276d563a9cfc180a30d75c50aa49e47d.jpg20201121_050918.thumb.jpg.f95fd7c778d5194f60f46a4b8ecd7662.jpg

Туба от миналата година:

ESp_1X5.thumb.jpg.187dc482d0e0d4510c8b9957f2541cac.jpg

 

Нови етикети. И малка промяна във вискозитетите, сравнявах му вискозитетите на 40 и на 100 градуса. Иначе основата от която го забъркват е същата. Мисля, че беше от група III по американската система. Ползвам същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех Мобил1 ESP 5w30 от София Франс Ауто което е с различен етикет от тези и много взе да ме съмнява за истиност. Ама тубата не е при мен да направя снимка. И сега съм им направил няколко питания и ще видим.

Редактирано от KRAS74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, кое е най-евтиното масло 10w40, което мога да купя. Трябва ми за една стара кола, която не се кара и не е сменяно маслото 10 години. 😜

Ако може за Варна насоки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай за наливно от някой сервиз. Тук в София има по 4лв литъра. Иначе, ако ти се чака, и искаш нещо нетолкова боклучаво, но все пак евтино: https://www.ato24.de/en/ato24-engine-oil-semi-synth-10w-40.html

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/6/2020 at 4:17 PM, JHM said:

Ето я и новата 5л.туба Petro-Canada 5W20, със сертификат ILSAC GF-6 dexos1 gen2:

20201106_141922.thumb.jpg.9721b28f6f7d60fae0b2c3e459a93ab4.jpg20201106_155843.thumb.jpg.37d49a35c491f6eb74aede3b108bdddb.jpg20201106_141942.thumb.jpg.acb60d013cec2e04b0dcada73d419ae0.jpgЗа първа"капка"от него....по коледа:D!

Дори ето колега който е купил маслото от представителство в София на промоция.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече по 5л. ли са тубите или има и 4л. ? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са контактите които дадох на колегата и това е представителството за Бг

https://lubrifilt.bg/контакти/

С този човек е говорил-

Мениджър продажби

Пламен Комитски

0888 710 940

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си поръчвал вече масло от тях, но сега няма да им звъня да ги питам за такива неща, като дойде момента тогава, но все пак ми стана интересно, тъй като преди нямаха 5л, а само 4. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилно,здраво "олио" си избрал!Ще ти пасне на десния крак:D!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим. И на мен ми е любопитно.

За половин година и врътнах 10 000 км и съм долял около литър. Мислех си че основно го харчи по магистралите, но там върви на 3000 оборота.

Явно изпреварванията си вземат и от маслото, щото тоя мотор и в движение много лесно се развърта до червеното.

Доверявам се и на малките букви (като в "оная" реклама), в долния (но десен) ъгъл. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв Бранд масло карате бензин 1.8 140к.с Сивик 8ма ген? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W30 и 5W30 по API SN Plus, или ILSAC GF-6A, или ACEA A5. Може и уникални като Ravenol SSO 0W30, Нищо, че е ACEA A3. ;) :thumbs1:

Или пък може и маретинговото "Amsoil signature series 5W30", например.

На бензин, ACEA A5 смяна на 7 000 - 7 500км.  Ilsac - на 6 000км. На газ - ACEA A5 на 10 000км., Ilsac - на 8 000км.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, dandilov написа:

уникални като Ravenol SSO 0W30, Нищо, че е ACEA A3. ;) :thumbs1:

Уникални,значи че нямат подобия и то по евтини.Уникални..,в техния сайт или пак тяхно протеже,като Ато24.

Сулфатната пепел е колкото на амсойла,че някои я превишават.Една от причините да не ги ползвам.Скъпи са,това е другата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от АМСОИЛ засега,5w30 засега не го бута, ще видим напред, но мисля до 10 000 да направя другата смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Уникални,значи че нямат подобия и то по евтини.Уникални..,в техния сайт или пак тяхно протеже,като Ато24.

Сулфатната пепел е колкото на амсойла,че някои я превишават.Една от причините да не ги ползвам.Скъпи са,това е другата!

Уникално в случая значи, че всяка партида е уникална и не знаеш на какво ще попаднеш, дали ще е само крек, дали ще има малко естери и пао, или само пао и крек, но поне едно е сигурно, ще има крек. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Някаква идея защо в Ato24, Petrot 5w30 ако се вземе в туби по 1литър излиза 4.95Е , а ако се вземе 4литра излиза 24.49Е (6.12 за литър).  Не трябва ли голямата туба да излиза по евтино по-принцип? Или има разлики в самото масло? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат малко старо количество от по 1л. туби и искат да се отърват от него - затова.

Рецептурата е еднаква от 2018г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, dandilov написа:

Имат малко старо количество от по 1л. туби и искат да се отърват от него - затова.

Рецептурата е еднаква от 2018г.

 Ама гледам че точно тубата от 1 литър е нова. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои са партидите на 1л. и на 4л.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, колега! Знам го сайта на ато24. 

Питал ли си ги ато24 кои са партидите на маслата? Ако не си - питай ги на имейл коя е датата на производство на 1л. тубите и на 4л.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че Петро може да се вземе от тук, от официалния представител на добра цена, не разбирам защо се занимавате с германците. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година питах вносителите.

Еми първо ми казаха че не продават на дребно...

Да врънкам по телефона да ми дадат цена и накрая цена с отстъпка "за магазин" над цената в ато?!

Еми сори, втори път няма да го права това упражнение.

Ако си направат нормален начин да се купува от тях на нормална цена, ок.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай сега, ще останеш довелен. 

Иначе 8 и нещо за литър е наистина ненормална цена и очаквам скоро да я вдигнат.

А относно отношението към ритейл клиента, ами какво да ти кажа и в кварталната бакалия не съм получавал по-добро отношение.   

https://lubrifilt.bg/

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Restless said:

Преди година питах вносителите.

Еми първо ми казаха че не продават на дребно...

Да врънкам по телефона да ми дадат цена и накрая цена с отстъпка "за магазин" над цената в ато?!

Еми сори, втори път няма да го права това упражнение.

Ако си направат нормален начин да се купува от тях на нормална цена, ок.

Не знам с кого точно си говорил,с посочения човек който се е свързал е получил коректно отношение,и изпращат маслото да където пожелаеш в Бг.

Може и  на дребно.

Заповадай

https://lubrifilt.bg/контакти/

Пламен Комитски

0888 710 940

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам горното,ще ги търся и за напред:)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Участвал съм във всички поръчки за масла предлагащи се във форума ,минах през всички марки и вискозитете от 0w30 и нагоре ,петро ,мотул ,репсоил и т.н ,последните два пъти от Фена купих яко -или там както се пише на български -много добро масло ,не съм правил лабораторни проби от него ,но на хондата и е добре с него ,пък и като се има предвид че Фена го препоръчва -няма какво да говорим повече за маслото .Ванко ,знаете е абсолютно точен пич -за части и за масла ,той знае кое е добро .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега с кое на "яко" си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво масло за Civic D14A4 

300ккм, 1996 година 

 

ACEA A3/B4 добре ?

SAE 5W-40,10W-40 ?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stojkovskimarjan

Зависи от състоянието на двигателя. Гори ли масло и колко?

При добро състояние - 5W30 по ACEA A3/B4 или ILSAC GF-5 / ILSAC GF-6A.

Ако гори масло, тогава според конкретния случай се избира и вискозитет... Временно до ремонта...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших че трябва да долея масло,остатъка от 4 л туба не можах да го намеря,отидох до представителя в града за марката.

Взех 4л туба от общите поръчки за 48лв.

Това е 1л  и платих 25лв от магазина в града..Същото 1 л от общите поръчки https://www.ato24.de/de/shell-helix-ultra-5w-30.html тоест 12лв.

 

20201222_183515.thumb.jpg.4d5b1d69b07cb5b66ac7e003125aaefa.jpg

 

Отдавна се чудя защо винаги е празен този магазин,днес ми стана ясно.

Кажете как да си купа масло то Бг.

Това ми беше купуване на масло от Бг,съжалих не ми трябваше на щеката беше над средата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
[mention=42684]stojkovskimarjan[/mention] Зависи от състоянието на двигателя. Гори ли масло и колко?

При добро състояние - 5W30 по ACEA A3/B4 или ILSAC GF-5 / ILSAC GF-6A.

Ако гори масло, тогава според конкретния случай се избира и вискозитет... Временно до ремонта...

 

Ремонт е направен пред една година,(нови сегменти, гарнитура на цилиндрова глава, биелни лагери, гумички за клапани) масло хапва 500 мл на 5000 км, со това што треба да променам o-ring и семеринг на делкото, и гарнитура на капака на клапаните.Когато сменам O ring, семеринг и гарнитурата на капака мога да определя колко гори масло.

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...