Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1281 Отговорено 8 Февруари (Редактирано) 1 hour ago, heyu said: Какво е мнението за 5W-30 масло на Тойота (fuel economy). Става дума за L13A1 1.4 на Джаз 2006-та година, която се кара предимно градско (знам, знам, кой пък да глези толкова една обикновена Honda Jazz от 2006 година - но се гледа и глези като дете). За 9000 км "хапнал" е малко над литър масло - Ravenol FDS 5W-30. И съм решил да пробвам друго масло (без значение от марката). Някъде тук бях чел, че ако двигателят гори масло с този AMSOIL Signature може да съсипя катализатора? Иначе покриващи ILSAC-GF5 на Ravenol са FO, DXG и SMO. Други варианти (гледайки в ато24 са Motul 8100 ECO-lite и Liqui Moly DX1) За маслото на Тойота не мога да дам мнение, но съм карал с Motul 8100 ECO-lite и останах много доволен - в раздел "Капкови проби" постове №№1260 и 1276 за онагледяване Редактирано 8 Февруари от Тъмнозелен самурай G86-P 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1282 Отговорено 8 Февруари @heyu Ravenol FDS 5W-30 е по-добро масло откъм маслената база. По-добра термостабилност, по-добра течливост при ниски температури и т.н., отколкото Toyota 5W-30. Вискозитетните х-ки и на двете, при работна температура, са подобни. Тоест, колко ти гори FDS, толкова ще ти гори и Toyota 5W-30. Даже има вероятност, след 6000 км, тойотовското да го лапне повечко. Ако искаш да "уплътниш" малко мотора, MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30 e подходящ избор. Също и: AMSOIL XL 5W-30 Synthetic Motor Oil AMSOIL XL 10W-30 Synthetic Motor Oil RAVENOL HDX SAE 5W-30 И по-скъпото RAVENOL DXG SAE 5W-30 Ако си на бензин, не ги карай повече от 7000 км. На газ мо же и малко повечко. 2 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1283 Отговорено 11 Февруари Нали смених Равенола 0w20 DFE с Amsoil 0w30 Signature. От сега да кажа, че не съм доволен. Тракащият звук, който чувам в купето на обороти и ме дразни сега е по-силен. Иначе отвън звукът на двигателя си е ок и с двете. Не знам какво е това, което чувам вътре, но с амслойла се чува по-силно. Няма да остана на Amsoil. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1284 Отговорено 17 Февруари Започвам да се съмнявам във филтъра, който сложих. Този път се метнах на евтин вариант Champion за 8 лв. Колата работи като трактор. Преувеличавам много раюбира се, но този звук който ме дразни се чува адски повече след смяната. https://www.youtube.com/watch?v=mYi640pMjWA Какво мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1285 Отговорено 17 Февруари Какво по-точно те съмнява във филтъра? Как филтърът, според теб, ще кара двигателя да трака като трактор? По каква логика? Питам информативно, за да разбера по-добре какви са ти съмненията. Искаш да кажеш, с клипчето, че филтърът не пропуска достатъчно масло, може би? Съмнявам се в това... С оглед на конструкцията, която знам на този филтър. Най-малкото ще се отвори байпас клапанът и той ще пропусне маслото директно към двигателя. Но това няма да причини тракане. Ако се съмняваш във филтъра - смени го. Ще загубиш 200 мл. масло, което трябва да долееш после. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1286 Отговорено 17 Февруари Точно така, съмнявам се в пропускливостта на филтъра. Или маслото наистина е доста зле. Това щях да питам, ако развия филтъра само маслото от филтъра ли ще загубя? Двигател R20A9. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1287 Отговорено 17 Февруари Off Topic ...И малко от маслото в маслените канали, от главата. Не би трябвало да е повече от 200 - 300 мл. За мен проблемът не е нито от маслото, нито от филтъра. Щом е започнал още от преди! Закарай колата на кадърен майстор, да установи от какво е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #1288 Отговорено 17 Февруари Според мен е е от горивото. Сипи от Ромпетрол и сложи добавка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1289 Отговорено 17 Февруари (Редактирано) Не нищо му няма да двигателя. Пак да кажа, че е малко превземка. Пък и веднага след смяната забелязах разликата. Между другото с оригиналното масло го нямаше този звук. Но тя тогава ми беше нова и може да не съм забелязал. Все пак да отбележа и това. преди 54 минути, Митко Йотов написа: Според мен е е от горивото. Сипи от Ромпетрол и сложи добавка. Не е от това, карам с едно и също гориво винаги shell v power. Редактирано 17 Февруари от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #1290 Отговорено 17 Февруари (Редактирано) Смени маслото, не го бави повече. Кой каквото и да ти говори ти най добре си познаваш автомобила и щом виждаш проблем вероятно има такъв. Сложи 0/40 на Яко. Редактирано 17 Февруари от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1291 Отговорено 18 Февруари (Редактирано) Преди 16 часа, Bizzito написа: Започвам да се съмнявам във филтъра, който сложих. Този път се метнах на евтин вариант Champion за 8 лв. Колата работи като трактор. Човек, не се обиждай, но трябва да си "смениш чипа", а не филтъра. Същите неща ги пишеше и преди за дизела си и непрекъснато се филмираше. Сега и новата бензинка не може да те удовлетвори и отново ти се привиждат и причуват драматични явления. Просто си карай колата и не я превръщай в религиозен символ. И една подсказка за източник на вибрации - заключващия механизъм на капака на двигателя. При мен, въпреки, че нищо не е пипано, имаше луфт и понякога създаваше вибрации. Залепих тънки гумички срещу стоковите буфери на капака да уплътнят и навих малко изолирбанд на тази част от ключалката, която е на капака. Всичко заспа Редактирано 18 Февруари от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1292 Отговорено 18 Февруари (Редактирано) И ти си прав ама не съм от тези хора, които карат, докато нещо се счупи. Много малко са нещата, с които мога да направя компромис, като например неработещи пръскалки за фаровете Аз не карам кола толкова по необходимост, а за кеф. Ще проверя дали не е нещо друго, добра идея, но не мисля. ПП @note: Към долния коментар, да не пиша пак. И с това смятам да приключа, по-натаък ще дам информация, когато разбера какво е. И да, определено знам какво чувам, не е внушение и то се усили точно след смяната на маслото. Според мен качеството или характеристиките на едно масло могат да дават разлика в звука на двигателя. Това не ми се случва за пръв път. Малко по-назад в темата писах за един Форд Фокус. Подобен звук се появи веднага след смяна на масло. Тогава заключихме, че това е нормален звук за масло в високо съдържание на PAO. Но все пак само аз съм го чувал на живо. Сега за този форд съм поръчал оригинално масло. Да видим да не се окаже, че купувам прекалено качествно масло, което не е подходящо за него. Редактирано 18 Февруари от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #1293 Отговорено 18 Февруари На 11.02.2024 г. at 19:34, Bizzito написа: Не знам какво е това, което чувам вътре, но с амслойла се чува по-силно. Или си внушаваш, или причината за шума не е свързана с маслото. И малко лирично отклонение - не лично към теб: Не вярвам в "чуването" на маслото по начина, по който го описват много хора. Дори и да има такава разлика, тя е недоловима в условията, за които говорим. Първо, за да е честно, трябва да сравним две прясно сложени масла с нормални характеристики на технически изправен двигател. Няма смисъл да сравняваме заминало масло с ново. И какво - сипваме масло "А", правим на слух някакви звукови "измервания", запомняме какво сме чули, след една година сипваме масло "Б" и слухтим пак? Да оставим настрана факта, че човешкият слух и памет са страшно ненадеждни. Какво правим с интерференцията от многото други звукови източници при работа на двигателя, резонансите, амбиентния шум. Несериозно е да се сравняват масла по този начин. Това е все едно да вярваме в хомеопатията. Измерване с техника при контролирани условия сигурно ще установи разлика, но това пак не ни казва дали едно "по-шумно" масло е по-лошо за нашия двигател. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #1294 Отговорено 18 Февруари Преди 2 часа, Bizzito написа: Според мен качеството или характеристиките на едно масло могат да дават разлика в звука на двигателя. Това е абсолютно вярно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #1295 Отговорено 18 Февруари (Редактирано) On 2/17/2024 at 8:43 PM, Bizzito said: Точно така, съмнявам се в пропускливостта на филтъра. Или маслото наистина е доста зле. Това щях да питам, ако развия филтъра само маслото от филтъра ли ще загубя? Двигател R20A9. За да не губиш масло източи го и така смени филтъра,с хубав,после ще го налееш. Ако си сложил този CHAMPION които е различен от този който разряза @dandilov в темата за филтрите ,го махни. Наистина може байпас клапана да отваря на високо налягане и да има маслен глад мотора. Пиши да знаем дали все пак е от него. Редактирано 18 Февруари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1296 Отговорено 18 Февруари Off Topic Не е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1297 Отговорено 19 Февруари Преди 12 часа, Митко Йотов написа: Преди 15 часа, Bizzito написа: Според мен качеството или характеристиките на едно масло могат да дават разлика в звука на двигателя. Това е абсолютно вярно. Е, ако едното е 0W20, а другото 15W50 определено ще има разлика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #1298 Отговорено 19 Февруари (Редактирано) Горният пост го приемам като шега и не мисля да го коментирам нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ...... и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само. Нека Bizzito да вдига задното число до като усети какво харесва мотора но аз бих започнал от зад на пред, за мен 40ската е най хубавото и най скъпото но си струва. сега като почнат жегите от 40/45гр. и мога да кажа, че това 0 20 ще е на пикня. 0 20 бих го използвал ако живеех на климат с амплитуди от горна до долна граница не повече от 30гр. но тук в БГ марша е около 70. Всеки си знае и ние всички се учим един от друг и на никой не си налагам мнението Редактирано 19 Февруари от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1299 Отговорено 19 Февруари Ако инженерите от Хонда бяха дали един вискозитет, сега нямаше да има тема! Гледайте само да е на макс на щеката! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1300 Отговорено 19 Февруари 2 hours ago, Митко Йотов said: Горният пост го приемам като шега и не мисля да го коментирам нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ...... и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само. Нека Bizzito да вдига задното число до като усети какво харесва мотора но аз бих започнал от зад на пред, за мен 40ската е най хубавото и най скъпото но си струва. сега като почнат жегите от 40/45гр. и мога да кажа, че това 0 20 ще е на пикня. 0 20 бих го използвал ако живеех на климат с амплитуди от горна до долна граница не повече от 30гр. но тук в БГ марша е около 70. Всеки си знае и ние всички се учим един от друг и на никой не си налагам мнението марж 70 градуса идва малко множко... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1301 Отговорено 19 Февруари Преди 21 часа, Bizzito написа: И да, определено знам какво чувам, не е внушение и то се усили точно след смяната на маслото. А мислил ли си върху хипотезата, при смяна на маслото да не сложена правилно някоя кора или нещо друго да не е наместено както трябва? Това ми се струва много по вероятно отколкото да "чуваш маслото". За толкова много смени на масла, които съм правил, ни веднъж не ми се е случило такова чудо. Единствено ако имаш неизправни хидравлични повдигачи на клапаните, може с някои масла да се чуват повече. Но твоя мотор няма, доколкото знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #1302 Отговорено 19 Февруари (Редактирано) Quote Единствено ако имаш неизправни хидравлични повдигачи на клапаните, може с някои масла да се чуват повече. Но твоя мотор няма, доколкото знам. @inspektora R20A9 e бензинов мотор какви хидравлични повдигачи на клапаните. Редактирано 19 Февруари от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #1303 Отговорено 19 Февруари Преди 7 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: марж 70 градуса идва малко множко... Ми в Кнежа на моменти е -28 а в Плевен +43 и повече а сме на двайсетина километра един от друг... те числата са ясни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1304 Отговорено 19 Февруари 2 hours ago, Митко Йотов said: Ми в Кнежа на моменти е -28 а в Плевен +43 и повече а сме на двайсетина километра един от друг... те числата са ясни. И колко дни в годината са тия ясни числа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #1305 Отговорено 20 Февруари На 19.02.2024 г. at 11:57, Митко Йотов написа: нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ...... и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само. Много време не бях влизал в темата и реших да опресня информацията си. @Митко Йотов, но аз с моя R20A9 точно @dandilov ми препоръча 5W30 (по-конкретно Ravenol DXG 5W30) ,а не 0W30 (за което съм му благодарен) и съм много доволен от маслото. Нямам задълбочени познания, но вече 4 години с това масло не мърда и грам нивото, оборотите са равномерни и ми изглеждат наред нещата. Карам 60/40% градско/междуградско и сменям на 8-900 км. Не мисля да го сменям с друг визкозитет въпреки, че Бултрако са й ръгали 5W40 от варела докато е била гарнционна. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1306 Отговорено 20 Февруари @AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1307 Отговорено 20 Февруари Преди 5 часа, AzSum написа: а не 0W30 (за което съм му благодарен) Едва ли точно той,би ти забранил 0W30. Колегата "dandilov" (да не забравя и "emod")имат тук,доста показни тестове на масла,които никой не би и си помислил,че биха могли да се налеят на автомобил от миналото хилядолетие и с такъв пробег,но уви той го доказа. Всичко се свежда до състоянието на двигателя,като при мен примерно,Ravenol SSV 0W30 е над Ravenol FDS 5W30,при друг ще е обратно! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1308 Отговорено 21 Февруари (Редактирано) А при мен е "все тАа" какво има в мотора на Леджо. Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 л. за целия пробег. Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен стил, и периметър на каране - харча е 1,2л. за целия му пробег. Сега провеждам експеримент, защото подозирам че не е до маслото. Държа го на ниво средата на щеката, защото ако е на МАХ - заминава си. Кой знае каква турболенция става в картера? Диаметър на цилиндъра и ход на буталото - 89 х 93 мм. А и картерът е плитък, заради ниската муцуна. По мануал работи с 5 литра масло, обаче при смяна му дават 4,3л (с филтъта), но аз повече от 3,7л не съм наливал - при щека на МАХ. Общо взето, купувам 5л. туба и си я използва цялата - поетапно. Нема лошо - опреснява се. Редактирано 21 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #1309 Отговорено 21 Февруари Да разбирам ли, че Ravenol може би с цел по-висока печалба са понижили качеството на DXG напоследък? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1310 Отговорено 21 Февруари 3 hours ago, AzSum said: Да разбирам ли, че Ravenol може би с цел по-висока печалба са понижили качеството на DXG напоследък? Точно, и не само DXG, и заедно с всички други производители.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1311 Отговорено 21 Февруари (Редактирано) Не. Не бих казал, че са понижили чак пък толкова качеството. Маслото като база си е о.к. Има си и естери. Всичко е до новите спецификации и одобрения, които покрива. А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри. Например сулфатна пепел, нали трябва да е "еко", а това пък води до по-малък TBN, например, който пък от своя страна води до по-малък ресурс на маслото да неутрализира киселините от продуктите на горене. Иначе си е стабилна базата, смазва си добре, но TBN пада до TAN за по-малко моточасове. Особено чувствително на бензин и повече градско. В немския форум има много анализи на DXG и винаги се представя много добре при изправни двигатели. Ето един рекорд: https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/&postID=363772#post363772 Близо 13 хил.км. на бензин (дирктно впръскване), от които 70% дълги разстояния и 30% къси разстояния. Стойностите на износване са почти нулеви, но вижте къде е TBN! Понеже в Германия го измерват по метод ASTM D2896, свалете 2-3 единици и ще видите, че TBN е колкото TAN, даже и по-нисък вероятно. А това гледаме да избегнем. Редактирано 21 Февруари от dandilov 3 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #1312 Отговорено 22 Февруари Мнение за Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 и по специално дали е подходящо за k24z3? От скоро съм в играта с мотокроса и в тези среди продуктите на Motorex са на особена почит. Та се замислих дали да не "унифицирам" марката масла в личния автопарк. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1313 Отговорено 22 Февруари Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #1314 Отговорено 22 Февруари Благодаря за експресния, експертен анализ. Яно ще продължа да си карам с HONDA SYNTHETIC BLEND 5W-30 или от време на време за разнообразие SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5(тук не съм много сигурен, просто като гледам е в същия ценови диапазон и е по A5/B5 ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1315 Отговорено 23 Февруари dandilov ...А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри... зелените талибани не са довели до нищо добро нито при маслата, нито при двигателите...наскоро видях бутало от Сивик 2012 с маслен сегмент 1,8 мм Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1316 Отговорено 23 Февруари Off Topic Не са виновни "зелените талибани". Екологията си е важна! Тук въпросът опира до съвсем друго. Понеже краят на стандартните ДВГ е близо, всички авто производители са го ударили на принципа: "Купи - хвърли - купи"! Всеки се надпреварва, кой колко повече продукция ще продаде на година, понеже не останаха още много години. Затова всичко се минимизира, изпилява до миниму разходи и максимум печалба. Важното е да си изкара 5-те години гаранция и после да не може да се ползва, та да си купиш ново. ... а налаганите еко норми са им добре дошли в този случай... 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
сенан 1 #1317 Отговорено 28 Февруари Здравейте Колеги, Отне ми два дена да изчета целия форум тук. Имам Хонда Сивик 8-ма Ген, 2006 с R18A- на 138К км, карам я вече 3г. В началото с Енеос Hyper 5-30, харчеше, не много 100мл. на 8-9К. От тогава карам с Мобил ЕСП 5-30 С2/С3 харчи същото, почти нищо, но сменям на 5-6К км. Само градско 12К км на година. Поради факта че сега мога да купя Равенол FO 5-30 на по-ниска цена от Мобила, ще опитам. А5/В5. Благодарение на Вас ми стана ясно че за този мотор го дават да се кара с А3/В3, но и А5/В5. Вглабил съм се в този Ilsac GF-5 за по-добро масло, точно това е Равенола FO. Не се знае до кога ще издържи катализатора, а без него вече не може, освен ако возилото не е на 30г. Не са хич евтини тези катализатори. За мен Мобила ЕСП е ОК да пази катализатора и да сменям маслото на 5К км. Хората в САЩ хвърлят 10г. Нисани на буклука като се развалят катализаторите и не могат да минат инспекцията, че там са два катализатора за 5К долара. Блг. Мнение: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #1318 Отговорено 28 Февруари можеш да погледнеш и 0w20 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1319 Отговорено 28 Февруари Според мен добре си се ориентирал, само мисля, че не трябва да мислиш катализатора щом не гори масло. Те вече всички са с достатъчно ниска сулфатна пепел за този двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1320 Отговорено 28 Февруари @сенан RAVENOL FO SAE 5W-30 няма спецификация ILSAC GF-5. Има спецификации ACEA A5/B5, API CF, API SL. Става за R18, особено, ако караш на бензин и предимно градско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове