Митко Йотов 1234 #1001 Отговорено 13 Януари, 2023 Този мотор VVT-i на Toyota е страшна масльонка и трябва много да го обгрижваш, изпуснеш ли го и му спечеш сегментите и си на литър на 1 000км. Както и да е просто попитах. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #1002 Отговорено 13 Януари, 2023 Ми той за съжаление е вече на 230 хил. км., но да, точно това ми е целта - поне аз да го обгрижвам. Понеже спецификациите му са много широки - явно не е капризен - нямам никаква представа кое масло ще му се отрази най-добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1003 Отговорено 13 Януари, 2023 Какво се случва с маслата на Petro Canada, защо вече няма да са достъпни? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1004 Отговорено 14 Януари, 2023 @note Имаш голям избор на масла с този двигател. Остава въпросът - скъпо масло ли предпочиташ, или по-бюджетно. От по-скъпите варианти много добре ще ти пасне Ravenol SSO 0W-30, а от бюджертните, но доказано здрави масла - Shell Helix Ultra 5W-30. С този работен интервал няма да имаш никакви проблеми. @Rakeem Ако питаш за наличностите в ato24.de, изчерпани са и се чака доставка в момента. Всяка година става така. Най-късно до края на март ще доставят. 1 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1005 Отговорено 14 Януари, 2023 Преди 6 часа, dandilov написа: Ако питаш за наличностите в ato24.de, изчерпани са и се чака доставка в момента. Всяка година става така. Най-късно до края на март ще доставят. Ами не знам за какво питам, да си призная. Вече на два пъти срещам тук да се пише, че маслата на Петро вече няма да са достъпни, отделно сайтът на Lubrifilt(официалният представител) е недостъпен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1006 Отговорено 14 Януари, 2023 1 hour ago, Rakeem said: Ами не знам за какво питам, да си призная. Вече на два пъти срещам тук да се пише, че маслата на Петро вече няма да са достъпни, отделно сайтът на Lubrifilt(официалният представител) е недостъпен. Канадците нещо се отказали от тях и в момента търсели ново представителство... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #1007 Отговорено 14 Януари, 2023 @Митко Йотов note говори за 1G, а не за ZZ двигател. 1G не е маслояд! @note 1G e много здрав двигател и надали ще направиш нещо с каквато и да е масло, стига да е двигателно и да го има в картера. Вярно е, че първият вариант от 1990-та е по надежден от твоя (1999-та), но не е болка за умиране. Важното е да си гледаш хлабината на клапаните щом си на газ, горивната смес на пропан-бутан и да си сменяш ангренажния ремък и свещите навреме. Нищо повече. Все пак по темата. xW/40 А3 си е перфектно. Може и С3, все пак си на пропан-бутан (нали това имаш предвид под газ, а не метан?). xW/30 също става, макар че за лято и по-голямо натоварване, по добре 40 (знам, че в този форум това е вискозитет табу, но все пак, става въпрос за TOYOTA, или Lexus... ). Относно числото х – може 0, може 5, може 10, може и повече . Тук подводния камък е единствено ремъчното задвижване на маслената помпа, затова, ако се стартира при много ниска температура - 0, или 5. Това е. На лично ще ти пусна марка обикновено масло, без полиолефини, без полиолестери, без полиалкалинглигол и т.н., за да не разпалвам празни дискусии. Иначе почти всичко 0-5/30-40 ще ти свърши работа, особено при смяна на 5000 км. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #1008 Отговорено 14 Януари, 2023 (Редактирано) Благодаря на коментиралите. Ще взема предвид всички препоръчани варианти. Излиза, че вариантът да си остана на Ravenol VST 5W-40 също не е лош - все пак е вече изпробвано. Само не разбрах съвместима ли е високопепелната формула с шофирането на LPG? При това колата е с три катализатора. Редактирано 14 Януари, 2023 от note Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #1009 Отговорено 15 Януари, 2023 Здравейте, от съвсем скоро имаме 2ра Хонда в семейството - Джаз, 2007, 1.4 - уж реални 200к км. Реално състояние все още неясно, колата е от няколко дни при нас. В момента маслото, с което го купихме "музиканта" е бистро, но какво е - един господ знае, както и с какво е карано преди. Ще се кара основно градско, може би градско / извън градско = 80/20, т.е. тежък режим. След четене на темите за маслото съм се спрял на следното, за първоначалното обслужване: 1. https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html 2. https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html и евентуално (в зависимост от резултата), за последваща употреба: 3. https://www.ato24.de/en/mobil-1-new-life-0w-40.html или някое от горе-посочените 1 или 2. Какво е вашето мнение? Идеята е първоначално да се направят 1 или 2 смени на къс пробег (примерно 2-3к км) докато стане ясно накъде е мотора, след което да се избере най-подходящото масло. Последващите смени ще са на 6-7к км. Колата ще се кара на бензин, поне първоначално. Очаква се нисък разход на бензин, които да не провокира слагането на газ. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tsonev.autofix 107 #1010 Отговорено 20 Януари, 2023 Добре де, след като има толкова много масла на пазара. Много ми се иска да покажа на всички фенове, че Pakelo, с което се занимаме е изключително добър и истински продукт. Кажете ми като разбирачи, какво искате да сравня с другите масла, за да стане интересна презентация. Кои според вас са важните характеристики, по които трябва да се отличи този продукт? Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #1011 Отговорено 21 Януари, 2023 (Редактирано) Off Topic Pakelo са хубави масла , но не са по- джоба на вс, за това и вероятно няма такова търсене Редактирано 21 Януари, 2023 от sentinelprime3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1012 Отговорено 21 Януари, 2023 Преди 20 часа, tsonev.autofix написа: Кои според вас са важните характеристики, по които трябва да се отличи този продукт? Ако искаш да подходиш сериозно, съответно да получиш сериозно внимание, следва да представиш физико-химичен анализ на промотираното масло, да го сравниш с други подобни масла и така да разберем какво толкова му е изключителното. Пазарът в България е вече достатъчно напреднал и голословни твърдения и суперлативи трудно "хващат дикиш". Виж как го правят в oil-club.ru или .de. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1013 Отговорено 22 Януари, 2023 On 1/20/2023 at 4:08 PM, tsonev.autofix said: Добре де, след като има толкова много масла на пазара. Много ми се иска да покажа на всички фенове, че Pakelo, с което се занимаме е изключително добър и истински продукт. Кажете ми като разбирачи, какво искате да сравня с другите масла, за да стане интересна презентация. Кои според вас са важните характеристики, по които трябва да се отличи този продукт? Поздрави Анализ ПРЕДИ и СЛЕД определени километри на различни двигатели (в случая Хондовски), ако е наистина здраво трябва да оправдае инвсетицията 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1014 Отговорено 23 Януари, 2023 Даже и от това няма нужда.Достатъчно е да се даде информация от кого се купуват базовите масла и добавките ,аз ще ви дам формулата...:) 6 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pip 0 #1015 Отговорено 27 Януари, 2023 Колеги, Honda Jazz 2009 L13Z2, ръчка, на (евентуално) 170к. В момента е с HONDA 5W-30 HFS-E. Не гори грам. По-често градско, но кратко, извънградско рядко, но разбира се на по-големи разстояния. Струва ли си да се кара с друго или да си остава на това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1016 Отговорено 28 Януари, 2023 Струва си, защото може да си купиш аналогично масло, на по-ниска цена, а пък дори в някои случаи и по-добро от това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pip 0 #1017 Отговорено 28 Януари, 2023 Понеже това хондовското (ако не е менте, което трудно мога да разбера) е към 70-80лв/4л.Не знам за такива пари дали бих взел друго поне с такова качество.Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kongsklide 23 #1018 Отговорено 29 Януари, 2023 Какво ви е мнението за това масло? Американците го ползват много за cr-v Gen.5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1019 Отговорено 29 Януари, 2023 @pip Виж му цената каква е в ato24.de и си направи сам изводите. П.П. В БГ няма по-ниски цени на масла от ато-то, ако говорим за действително истински продукти. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kongsklide 23 #1020 Отговорено 29 Януари, 2023 https://www.facebook.com/MechanicMike88/videos/1122665811820654/?app=fbl Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1021 Отговорено 31 Януари, 2023 Какво трябва да ни говори този клип? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1022 Отговорено 2 Февруари, 2023 Малко прясна информация за нискотемературните х-ки на някои масла на пазара от 2022г. За бързо ориентиране - прозрачните масла са с PAO повече от 50%; - полупрозрачните са с някакъв % PAO; - непрозрачните са хидрокрек. 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1538 #1023 Отговорено 2 Февруари, 2023 Реванола най-добър според този клип. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1024 Отговорено 4 Февруари, 2023 On 2/2/2023 at 8:22 PM, CARPERA said: Реванола най-добър според този клип. и според часовника на стената 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1025 Отговорено 5 Февруари, 2023 (Редактирано) Здравейте, търся си масло за R20A9. И по книжа и по каталози му дават 0w20. Всичко, което намирам обаче с този вискозитет е Low Saps, което не ми се нрави особено. Дали тези масла са просто low saps всички, някой има ли наблюдения? Може и алтернатива да предложите с близък вискозитет. Искам да избера най-доброто, както винаги. ПП: Междувременно попаднах на мнение на @Markony че до 80 хил км би слагал само оригинално масло. Колата, за която питам, е на 67 хил. км. и я вземам от официален представител на Хонда в Германия, т.е. би трябвало да е карана до сега с оргинално масло Хонда. Редактирано 5 Февруари, 2023 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1026 Отговорено 5 Февруари, 2023 Това е вискозитетът за R20A9. Въобще не се притеснявай. Само избери качествено масло и го сменяй на всеки 6-7 хил. км. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1027 Отговорено 5 Февруари, 2023 Май се насочвам към оригинално хонда 0w20 към момента. Тъкмо има промоция в Бълтрако на масла и течности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #1028 Отговорено 6 Февруари, 2023 Преди 10 часа, Bizzito написа: км. и я вземам от официален представител на Хонда в Германия, т.е. би трябвало да е карана до сега с оргинално масло Хонда. Тук в последните 15 г. са станали такива ,,циг...." в официалните сервизи, че ИЗОБЩО не си правете илюзии! Лъжат и мамят... Останали са съвсем малко кадърни и коректни търговци! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1029 Отговорено 6 Февруари, 2023 Преди 11 часа, Bizzito написа: Здравейте, търся си масло за R20A9. И по книжа и по каталози му дават 0w20. Всичко, което намирам обаче с този вискозитет е Low Saps, което не ми се нрави особено. Дали тези масла са просто low saps всички, някой има ли наблюдения? Може и алтернатива да предложите с близък вискозитет. Искам да избера най-доброто, както винаги. ПП: Междувременно попаднах на мнение на @Markony че до 80 хил км би слагал само оригинално масло. Колата, за която питам, е на 67 хил. км. и я вземам от официален представител на Хонда в Германия, т.е. би трябвало да е карана до сега с оргинално масло Хонда. Защо не ти се нрави ниската сулфатна пепел? Някакви Аргументи.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1030 Отговорено 6 Февруари, 2023 (Редактирано) Преди 3 часа, mitaka0007 написа: Тук в последните 15 г. са станали такива ,,циг...." в официалните сервизи, че ИЗОБЩО не си правете илюзии! Лъжат и мамят... Останали са съвсем малко кадърни и коректни търговци! Да, вчера продължих да чета и аз стигнах до този извод. Надявам се да има книжка където ще пише. Довечера ще разбера, евентуално. Дано поне вискозитета са спазвали. Преди 2 часа, Markony написа: Защо не ти се нрави ниската сулфатна пепел? Някакви Аргументи.... Мисля, че в тази тема сме обсъждали, че маслата с по-високата сулфатна пепел имат по-добри смазочни характеристики, от тези с ниска. Казано по спомен пазят по-добре двигателя. А ниската стойност пък е добра единствено за катализатора и екологията. Дано не греша 🤔 Редактирано 6 Февруари, 2023 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1031 Отговорено 6 Февруари, 2023 Сулфатната пепел се вняся в маслото с пакета добавки.Основно сяра и фосфор.Всеки двигател гори масло.При изгарянето се получават твърди съединения...метални и неметални,които не могат да горят или да изчезнат /750 градуса/,съответно се натрупват по порите на катализатора...от там скъсяват живота на катализатора рязко.Фосфора и сярата се ползвот за антоксиданти. Поради ред причини не мога да кажа повечето или по-малко антиоксиданти са по-добре или по-зле/а тук важен момент е на колко се сменя маслото/ от към смазочни характеристики,защото сулфатната пепел остава и в двигателя,както и в маслото и е типичен абразив. Перфектната формула е компромис. Демек едно много здраво масло според теб от към смазочен филм,внася нагари в маслото,абразив по цилиндрите и запушва катализатора.Кое е по-малкото зло? 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1032 Отговорено 6 Февруари, 2023 Благодаря за разяснението Това ще ми е от полза ако не цял живот поне близките 10-15 години. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1033 Отговорено 6 Февруари, 2023 Преди 17 часа, Bizzito написа: Май се насочвам към оригинално хонда 0w20 към момента. Тъкмо има промоция в Бълтрако на масла и течности. По-скоро недей. Щом ще слагаш 0в20 е хубаво маслото да има ПАО и най-вече Естери, които обуславят значително по-високата термична стабилност и устойчивост на масления филм. Амсойл няма да ти препоръчвам, те са ясни, но примерно Мобил 1 есп х2 0в20 е доста по-добро от хондовското, че и по-евтино. Пък и да слагаш масло за 40лв. литъра и да го хвърляш на 6-7к. си е безумие. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kongsklide 23 #1034 Отговорено 6 Февруари, 2023 (Редактирано) https://youtu.be/46afEwNFHOE Решил съм да пробвам 0w20 Liqui Moly На 7000км го сменям така че наистина не виждам смисъл да давам по 40лв/л Редактирано 6 Февруари, 2023 от krumtenev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1035 Отговорено 6 Февруари, 2023 Никога не бих си купил оригинално моторно масло от Хонда - тези хора ни се подиграват с цените си. Хайде, диференциално и за скоростна кутия по може - те се сменят доста рядко и да кажем са нещо по-особено. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1036 Отговорено 6 Февруари, 2023 Защо се визира само и единствено вискозитетен клас, а не и смазочна норма? Това са 2-те страни на "монетата". Само едното не е достатъчно да бъде правилно масло. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1037 Отговорено 6 Февруари, 2023 Преди 5 часа, inspektora написа: Никога не бих си купил оригинално моторно масло от Хонда - тези хора ни се подиграват с цените си. Хайде, диференциално и за скоростна кутия по може - те се сменят доста рядко и да кажем са нещо по-особено. Аз също, но като типичен бай ганьо бих се възползвал от промоцията -20% в момента. С нея не е чак толкова зле, в сравнение с Равенола който срува 32 лв. преди 20 минути, georgi.ivanov1975 написа: Защо се визира само и единствено вискозитетен клас, а не и смазочна норма? Това са 2-те страни на "монетата". Само едното не е достатъчно да бъде правилно масло. Поздрави. Защото от там се започва. Какво имаш предвид под смазочна норма, за пръв път май чувам този термин? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1038 Отговорено 6 Февруари, 2023 Смазочната норма е норма за разход на масло в общия смисъл. Възможно е да се позлва както за определяне на минимален разход,така и за норма при която се прави основен ремонт. Битува мнение сред потребителите,че когато автомобила е с голям пробег или с износен двигател се минава към по-голям вискозитетен клас. Това за мен е абсолютно грешно, за двигатели ,които имат хидравлично задвижвани агрегати. Давам пример...един Д15 или Д16 non vtec си е стандартен двигател.Там може да има широки вариации в избора на вискозитетен клас без да се нарушава работата на двигателя.Сега да вземем един К24 или J35.Там има VTC ,Vtec и VCM.Системи управлявани по хидравличен път с регулиране на дебита към изпълнителен механизъм.Инженерът, проектирал възелът е приел вискозитета за константа при 90 градуса.Така дебита се определя само от времето на импулсите за управление. Сменяме вискозитета на маслото-с това променяме дебита и механизма вече не функционира правилно. Затова един модерен двигател като се износи се ремонтира, a не му се налива 20W-50. 6 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1039 Отговорено 6 Февруари, 2023 Да, аз по-скоро бих доливал, но се надявам да не се стига до там или да е в нормални граници. За мен нормална граница е 1 л на 10 000 км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1040 Отговорено 7 Февруари, 2023 (Редактирано) Преди 17 часа, Bizzito написа: Аз също, но като типичен бай ганьо бих се възползвал от промоцията -20% в момента. С нея не е чак толкова зле, в сравнение с Равенола който срува 32 лв. Що пък като Бай Ганьо? Повярвай ми, германците са много по-стиснати от нас, пък и американци да са, пак ще търсят тънката лайсна Дане би ние да сме измислили промоциите? И аз си купих масло за диф-а и ск. кутия с намалението от Бултрако , обаче познай колко платих за доставката - 22 лв. , при условие, че стоката беше към 160 лв. Р.S. Ти да не смени вече колата? Редактирано 7 Февруари, 2023 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове