Jump to content
Ръдо

Ремонт наD16V1

Recommended Posts

Здравейте,

Бих искал мнението на всеки, който се е сблъскал с проблема, описан по-долу. Предварително благодаря на всеки. След дълго ходене по мъките накрая реших да отворя мотора отгоре. Стигнах до разпределителният вал, като внимателно свалих ремъка. Свалих разпределителния вал и намерих много черти по него. Най-лошото е, че на самото легло на главата, където стои вала, също има черти. Въпросът ми е - ще си реша ли проблема с един вал или ще трябва да шлаифам глава??? Благодаря на всеки. 

Редактирано от emod
граматика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките на колегата

431119040_viber__2020-09-09_18-15-14.thumb.jpg.ee027bd9e9f392b2151a7aa5bdac96c0.jpg2053743726_viber__2020-09-09_18-15-15.thumb.jpg.5b7ac3d64ef8e59e9bb01321bf5b96d9.jpg1899003135_viber__2020-09-09_18-15-16.thumb.jpg.17845c125eabb5a8802ad17a74dd31e6.jpg1668813731_viber__2020-09-09_18-15-17.thumb.jpg.a0c0dda274ed1d730230285443569552.jpg2044515998_viber__2020-09-09_18-15-18.thumb.jpg.ec34f944c1b0b4a9e9fd00c7f1dbf9f0.jpg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 2004.     1.6куб.   81 kv.  Странен шум от мотора на ниски обороти... с времето шумът стана по силен... Търсих на много места регулира клапани сменя помпи ролки ремъци, сензори.... Накрая свалих разпределителният вал. Масло 10/40.и зимата 5/40.така 10год...Кажете ми чертите на главата на леглото на разпределителният вал, трябва ли да ме  притесняват?  Колата е на 210000км реални. Клапани регулирах само веднъж. Аз навартях 160000 хйл  на 200000 рег. Клапани

Редактирано от Ръдо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко снимки на колегата с по-лошо качество но се вижда утре ще има по добри на дневна светлина като колегата твърди че се виждат микропукнатини,поне според мен е нарушена циментациа на вала,поправете ме ако не е това,или грешно се изразих.

Възможни причини,маслен глад,грешно масло,масло менте или ???????

Колата е все пак на 210 хил реални,както написа с едно регулиране на клапаните което е направил наскоро.

18387927_viber__2020-09-09_21-58-35.thumb.jpg.5d51beefff27463de07f62c702f562d3.jpg1019863753_viber__2020-09-09_21-58-36.thumb.jpg.59042983700dda686a4e07cca3eab6ab.jpg1918326403_viber__2020-09-09_21-58-37.thumb.jpg.a4f260b18e92db8bfaf8940953894b84.jpg1894089519_viber__2020-09-09_21-58-39.thumb.jpg.6efad957998c73c9a9dd6180163acb9d.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като никой не се отзова на темата, понеже и може би никой не се е сблъскал с този проблем реших да напиша как постъпих и какво разбрах, та може някой друг да извлече полза от всичко това. Смених разпределителен вал и реших да пренебрегна следите от драскотини върху самите легла. Резултат е малко по изчистен звук на мотора, но при подаване на газ има съпътства шум и дори дразнещт. Предполагам че шумът се дължи на някакви вибраций който идват от разпределителният вал . Мисля след време да сменя главата. Но засега върши работа, до кога е друг вапрос. Ако сменя глава ще пиша за резултата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали имаш съветник , де качи и снимки Ко стана . Цялата тема е глупост дори и резултатите.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За теб може да е глупост, но има хора който се учат и си помагат, а има и такива като теб дето са научили всичко, и забравят че познанието възгордява и пречи на човещината,  докато скромността и смирението са за хората който разбират проблемите на другите и се стремят да им помагат, защото не всичко е ПАРИ трябва и човещина. 

Редактирано от Ръдо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ръдо написа:

 Резултат е малко по изчистен звук на мотора, но при подаване на газ има съпътства шум и дори дразнещт. Предполагам че шумът се дължи на някакви вибраций който идват от разпределителният вал . Мисля след време да сменя главата. Но засега върши работа, до кога е друг вапрос. Ако сменя глава ще пиша за резултата. 

Тоя резултат е плацебо , правилната диагноза за една кола е по малко проблеми за собственика. И друго , ако са ме водели парите през годините ,може би и нямаше да съм тук . И само не ми говори точно на мен за помощ! Защо пишеш тогава  и ми говориш за смирение . Нали гурото е дал наклон.

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смирението носи полза с това да имаш добри отношения с хората с който общуваш, както казах за теб темата може да е глупост, но други ще извлекът полза. Затова не мисля че има смисъл да продължаваме  да  разговаряме, нямам нужда от твоята помощ, има и други хора който могат да споделят, мнение  и опит. Тук всички се учат. Освен онези който са се научили. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тая тема полза няма както и от много други ,и няма какво да се извлече пак ти го казвам . Това че си си внушил че си направил нещо е далеч от реалността . Сменил си здрав вал с нормално работили лагери на главата по снимки на "гурото " и сте си въобразили че сте хванали Господ за шлифера. Сори но истината боли дори и за смирените . Не намесвай термини или думи на които не знаеш значението !

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой прочете темата ще разбере че трябва да смени глава, а не разпределителен вал. Така от моята грешка някой друг ще извлече полза..Разбира се за теб е трудно да признаеш че е така. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Ръдо написа:

Разбира се за теб е трудно да признаеш че е така. 

Добре де човек какво целиш ? виждаш че си направил глупост и не можеш да я приемеш и ми вменяваш вина . Това че това ти е първата кола де си и свалил внимателно ремъка не значи че е било нужно . Моля те спри да ми отговаряш , свалил съм и съм направил толко глави на де серия че ум няма да ти го побере ! 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръдо, fenabg е прав (за кой ли път) ...интересен подход:  ремонт на двигател чрез тема във форум и малко снмков материал и две три хвърляния на боба от форумния шаман, това е  като да те лекува "джи-пито" през телефона. Опитва се ама сметката накрая ти я плащаш и пак не си ОК, щото боба е показал друга болежка, не твоята. 
За тая работа си има сервизи. Отиваш оставяш кола с проблем, обясняваш и чакаш да ти се обадят след като е ремонтирана, плащаш взимаш документ(фактура с описани дейности), сервиза си носи отговорност за извършената услуга... Крайно време е да се научим да уважаваме труда на другия и да  търсим гаранции(права) при констатиране на предоставена некачествена услуга.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 11год. през  който имам хонда, не съм намерил сервиз да направи диагностика, ремонт и гаранция. От майстори и сервизи  косата ти побелява, само цифри в главите им и накрая пак поправки след тях. Въпроса по темата беше...... Следите на леглата на разпределителният вал, могат ли да се пренебрегнат или понеже не подлежат на шлайф сменяш глава на мотор. Никой дори от онези който знаят не взеха отношение по  темата дори не се опитаха да ръзсъждават, и сега излизат прави. На какво отгоре  излизат прави, за това че имат познание и то им дава право да критикуват онези който се опитват да учат и да се развиват? Е на това какво да кажа нека да са прави, за мен е по важно да науча нещо, отколкото да  изляза че съм прав. 

Редактирано от Ръдо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че не си намерил сервиз/майстор е личен проблем и е свързан с проучване, консултация ...

преди 6 минути, Ръдо написа:

Никой дори от онези който знаят не взеха отношение по  темата дори не се опитаха да ръзсъждават, и сега излизат прави.

Това е въпрос на личен избор, но в предвид че са инвестирали време, средства в своето обучение ги разбирам напълно. Пак ти казвам имаш сериозен проблем обърни се към специалист, или ако си решил да ставаш механик с минимум средства и питане от тук от там, няма да ти се получи. Просто ще станеш част от "онези майстори". Успех!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен, отговорите ги намерих. Има два начина единият да се обърнеш към специалист, и пак да поправяш, поне това е от личен опит, и другият е да търсиш познание там където го има, ако не ти го дадът - както в случая, учиш се от собствените си грешки. И това не е толкова лошо, стига да не се учиш цял живот. Оставам с добри чувства, желая успех на всички. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, fenabg said:

. Сменил си здрав вал с нормално работили лагери на главата по снимки на "гурото " и сте си въобразили че сте хванали Господ за шлифера. 

Spoiler

Аз бах до качването на снимките,от там нататък не съм дал нищо като съвет.

Така че моля те @fenabg аз да не участвам в дискусията,която прераства в нещо друго.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 1 час, didipov написа:

... За тая работа си има сервизи. ...

Абсолютно вярно.

Една лека забележка относно

Преди 1 час, didipov написа:

чакаш да ти се обадят след като е ремонтирана

Най-правилно е да ти се обадят, когато установят проблема. Да ти кажат, колко ще ти струва отстраняването му и да те питат, дали да продължават.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Ръдо, хубаво е че искаш и да се научиш . Нищо лично към теб ама правописа в постовете ти е неприемлив.  Една тема ще е полезна ако е добре изложена и правилно написана.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм че е така, все пак това беше първата ми тема, и съм наясно с недостатъците свързани с нея. Благодаря за забележката. Лично аз бих изкал темата да бъде изтрита. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Както казах по рано, причината да продължа темата е,  че ремонтът на този мотор D16V1 продължава.Имах намерение да отложа свалянето на главата, но изгоряла гарнитура ме принуди да отворя двигателя. След като свалих главата, реших да продължа по надоло. Сигментите на 2,3,4  цилиндър бяха спекли ( масленните), което обеснява 250мл на 1000 км масло. Биелните лагери, горните чирупки, първият слой защитният е паднал. Долните са добре смея да кажа в оргинален вид.Мисля да сменя сегменти,и биелни лагери. Имам нужда от съвет от онези който са опитни и могат да смятат, ключът на сигмента ми е 0,35. Може ли някой да ми каже допустими норми? Когато поставя буталото в целиндъра, колко е допустимият луфт между буталото и целиндъра? И когато сменяш стандартни сегменти, трябва ли да се шкурят целиндрите? Или трябва да останат огледални? благодаря на всеки който сподели, мнение. 

Редактирано от Ръдо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да сложа край на тази тема. Ремонтът завърши!!!  От ремонт на разпределителен вал, стана почти основен ремонт. Смених  разпределителен вал...... който имаше леки забележки, но можеше без неговата смяна, но понеже вече беше купен евтино го смених - новият изглеждаше перфектен за втора ръка. След това гарнитурата изгоря, което беше доказано с тест за газове в антифриз. Свалих главата и изкарах буталата, измих пътищата на вход, бяха запушени, както и пътища на ЕГР клапана. Измих всичко което можеше да се измие, бутала,леглата на сигментите, изтърках остатъци от стари гарнитури.. Сигментите бяха износени,и спекли. Ключът на горният компресационният - 0,35. След смяна 0,20влизаше трудно. Шлаифах глава, като се разбра че между 3и 4 целиндър имаше  сянка,каквото и да значи това. Паснах клапаните. Смених  семеринга на разпр. вал . Сигменти и биелни лагери-използвах  комплект гарнитури на Елринг-на глава, изпускателни колектори, вход на глава, агр, гумички и гарнитура на капака. Гумички на клапани. Използвах масло 5:30 Петро канада . За картера използвах силикон на В. реинц. След 2000 ще сменя маслото. Използвах схема за ключовете на сигментите, . Ще качя и снимки с параметрите на сигментите може на някой да му трябват. Разход за части:Сигменти - 440лв биелн. лагери- 456лв  комплект  гарнитури 163лв  обезмаслители, шкурка и др - 30 шлаиф глава-20лв. Цените са без отстъпка. Благодаря за подкрепата. 

Редактирано от Ръдо
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eвала, да си го караш със здраве и без повече драми. 

Само си следи маслото, че това Петро е добре от към антифрикционни присадки и може да отнеме повече време за напасване на сегментите, а през това време ще си го похапва. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...