Jump to content
ykornx

CRV III 2.2 i-CTDI - Бял(сив) пушек от аспуха при палене

Recommended Posts

Здравейте,

Колата е CRV III 2.2 iCTDI 2009-та година. Имам я от 1 година. Колата е с отстранен DPF - така я взех. В някакъв момент след като я взех забелязах, че понякога при палене излиза сиво-бял пушек(гъст) от аспуха и след 10-15 секунди изчезва. Примерно  сутринта паля и излезе пушек , отивам до работа - 20-30 минути каране, после вечерта я паля и няма пушек и да речем на следващата сутрин пак няма, но вечерта излиза. И така през 2-3 паления. По време на каране пушек няма. Сега обаче това нещо зачести от известно време, направо си излиза облак бяло-сив пушек при всяко палене, ако е престояла малко по-дълго време, след което изчезва или като я изфорсирам, излиза сякаш каквото има да излиза по-бързо и после спира. Ако я загася и след -15-20 мин. я запаля го няма. Пушека излиза и при студено време и при топло. Двигателя според мен си работи нормално - няма колебания в обороти, пали си без проблем, няма тресене при палене и гасене. Дюзите когато я взех си бяха наред според диагностиката - (сега не съм ги проверявал). Маслото според мен гори в рамките на разумното - за 7500 км долях 350 мл., беше нивото на средата - след доливането се качи малко под максимума. Антифриза също няма течове и е в нормите. 

 

Моля ако някой е имал същия проблем да сподели или ако имате идеи на какво може да се дължи това.

Знам, че има изписано за сиво-бял пушек, но отговор не намерих...

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същата ситуация 1:1. Даже нищо не доливам, ама аз съм сменял масло на 5000 макс до сега. С какво масло караш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W-30 на Mobil.  Предстои ми втора смяна след 2500 км за 1 година и 2 месеца. Като сменям на 10000 км.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този пушек при студен двигател е нормалено явление, а щом изчезва като загрее значи нямаш никакъв проблем, проблем е ако го има и на загрял мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо тогава го има само при някои ? И защо зачести проблема....това ме тормози .... да не е да прогресира в нещо по-сериозно.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи при някои, всички дизели на студено пушат, малко или много, и колегата горе казва, че и при него го има. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Rakeem написа:

Този пушек при студен двигател е нормалено явление

Не е нормално. При мен не е имало пушек при палене при никакви обстоятелства. Колата ми фабрично няма DPF. Отстраняването на DPF-а се съпътства от софтуерен ъпдейт. Ако това не е направено както трябва, може да доведе до това "нормалено явление".

 

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като палиш колата си, надали виждаш какво излиза от ауспуха, вероятно отстраняването на ДПФ-а засилва този феномен, но пак казвам, че ако го има само при първо палене на студен двигател, няма поводи за притеснение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сериозно ли?

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми аз не виждам моята, като я паля дали пуши или не, ама редовно виждам пушещи дизели сутрин като палят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, inspektora написа:

Не е нормално. При мен не е имало пушек при палене при никакви обстоятелства. 

 

 

Две или три седмици след като я взех тръгнах за Троян и на магистралата ми светна символа за проблем с DPF-a (принципно преди това не знаех, че е махнат), но не за регенерация а другия, който е  с удивителната - преди това другия не е светвал - до преди да излезе я бях карал около 1500 км. Обаче колата не премина в авариен режим както пише, че трябва да се случи. Закарах я и й направиха принудителна регенерация, но при второто палене пак се появи този символ. Оказа се че е хвърлила нафта в двигателя защото нивото беше над нормата. Смених маслло и я закарах да ми махнат дпф-а. Като я отвориха се оказа, че дпф няма. След което ми ъпдейтнаха софтуера. От тогава няма грижи с това, но самия пушек си го имаше и преди тази операция.

За ъпдейта не се съмнявам, че не е направен както трябва.

 

Редактирано от ykornx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem Трябва ли да обяснявам, че има много начини да разбереш дали колата пуши при палене - да я запали някой друг, да слезеш веднага след палене и да погледнеш и т.н. Разбира се, че има много коли, които пропушват след палене и при някои може да е нормално. Но при i-ctdi не е нормално. А дали е повод за притеснение не мога да кажа.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, ykornx написа:

0W-30 на Mobil.  Предстои ми втора смяна след 2500 км за 1 година и 2 месеца. Като сменям на 10000 км.

Интересно, че и аз бях с такова масло. Скоро го смених и от тогава не съм се заглеждал. Ще видя сега как е.

И при мен е махнат ДПФ, но нямам никакви проблеми.

 

На мен ми казаха, иначе не го бях забелязал. После взех да се заглеждам. В смисъл не са някакви облаци. Паля, слизам ама няма нищо. За съвсем кратко е. Трябва да снимам видео.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, inspektora написа:

@Rakeem Трябва ли да обяснявам, че има много начини да разбереш дали колата пуши при палене - да я запали някой друг, да слезеш веднага след палене и да погледнеш и т.н. Разбира се, че има много коли, които пропушват след палене и при някои може да е нормално. Но при i-ctdi не е нормално.

Добре кажи какъв му е проблема. Защото след като не му пипа антифриза и не му пуши загряла, за мен проблем няма. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Bizzito написа:

Интересно, че и аз бях с такова масло.

 

 

При мен си е доста голям облак пушек и се вижда защото обикновено вятъра го отнася нанякъде, но да... за кратко е. Ще направя видео май да се види...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Rakeem написа:

Добре кажи какъв му е проблема.

Къде виждаш да съм споменал думата проблем? Попитай автора на темата - той говори за проблем.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така го разчитам, щом казваш, че не е нормално. Според мен това е конденз, сега ако трябва да търсим проблем, може да набедим подгревните свещи, ама те май лятото не работят, или някоя пикаеща дюза, така че колегата може да си ги провери, ако иска. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро бях писал и аз за същото, но не мога да намеря в коя тема. Доколкото си спомням една от теориите беше спекли маслени сегменти. Остава маслен филм и при паленето изгаря, но тогава се предполага, че ще понагорява и масло. Ако е това няма много какво да направим освен по-честа смяна на масло и добавки с надеждата, че ще се подобри. На колко км е колата? Това масло се води доста добро.

 

Имам малко отклонение в едната дюза да.

 

@Rakeem Много станаха нормалните неща за дизелите. Явно трябва да се свиква и да се кара без много много да го заглеждаш, защото като навърти повече километри няма оправия. Иначе било кола за дълъг път. Честно казано с бензиновите не съм го мислил. С тази  треперя да не стане нещо, че много неща може да станат. Айде в България добре, но от време на време ходя извън БГ. Ами не ми е добре. ☹️

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Bizzito написа:

 На колко км е колата? Това масло се води доста добро.

 

 

На 153000, ама дали са реални не знам. Аз съм навъртял 20000 почти. Преди мен кво масло е слагано също не знам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го мистериозния бяло син/сив пушек. Не беше палена два дни. Прави го само при първото палене. След това през деня пак записвах, но няма нищо.

 

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека колегата да каже при него същото ли е. Аз казах, че при мен не е нещо фрапиращо. :)

 

Не е съвсем без причина. Не я ли чуваш, че вие и дрънчи на умрело 😂

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ykornx

Бяло - сив пушек, при дизел, излиза при бедна горивна смес. Щом не пипа антифриза.

Или в тия моменти не може да вдигне достатъчно налягане в горивната система, поради някаква причина, или някоя дюза се е-ава...

Може да се получи и от скапана нафта, и от задръстен горивен филтър и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, нали затова е мистериозен. 

 

А може и да е от картерните газове, да пуска през турбото малко масълце и затова да е само на студен старт и то малко след запалването. Попринцип имам малко омасляване, там, където влиза маркуча на картерните газове в турбото. 

Варианти много при дизела 😓 

Това, което съм показал би трябвало да е нормално за кола с голям пробег. Но ако е повече, може би трябва да му се обърне внимание.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е доста повече пушека, слагам едно клипче ама имаше много вятър и го поотнесе. Като изфорсирам 2-3 пъти и излиза още малко и после вече няма. Ще гледам да сложа по-читаво тези дни.

Не знам как да сложа клипа тука ще ме извините, за това поствам линк:

 

https://drive.google.com/file/d/1QlRvy8GTNdgdHQPr51uSnPCWg8kmAGMy/view?usp=sharing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, определено при мен не е така. След форсиране втори трети път също няма. Отиди пак на диагностика, но в доказан дизел сервиз. Както виждаш много неща може да са. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Bizzito написа:

Е да, определено при мен не е така. 

 

Да, като цяло идеята ми с поста беше да разбера дали да се вкарвам във филми или не , понеже знам, че захванеш ли нещо такова неясно може да си докараш и още по-големи главоболия ако дизелджиите не са достатъчно компетентни.

 

Ти знаеш ли във Варна добри дизелджии, които няма да експериментират с колата понеже не знаят какъв е проблема ?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не, но може да пробваш при Дидо Миямото, мисля, че разбира достатъчно добре от дизели. Виждал съм пушещо Ауди дизел при него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Bizzito написа:

Ето го мистериозния бяло син/сив пушек. Не беше палена два дни. Прави го само при първото палене. След това през деня пак записвах, но няма нищо.

 

 

Абсолютно нормално за студен мотор.Екстра си работи.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също понякога пуши, дори много повече но мисля, че е пара. Правил съм диагностика и всички параметри са абсолютно нормални по двигателя. Абе тия I CTDI - та всички ли дрънчат като ярмомелки така? Мислех, че е само моята...

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Митко Йотов написа:

Абсолютно нормално за студен мотор.Екстра си работи.

Ти на това ако казваш че пуши яшно не си виждал пушещ автомобил.Съвсем нормално е.При мен сутрин при палене пушеше в рамките на минута.Оказа се дюза малко извън нормите.Смених бензиностанцията и се оправи.😁

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ykornx При толкова дребно пропушване, моят съвет е да не правиш нищо, защото само можеш да си създадеш проблеми. Най-много да сложиш някоя добавка за почистване на горивната система. Карай си колата и не се вкарвай във филми.

@Bizzito Твоето пропушване е в рамките на въображаемото и шумът от мотора е съвсем нормален. Съветвам те да спреш с тази фиксация върху колата и да си гледаш кефа 🍻.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, Georgiev crv написа:

Абе тия I CTDI - та всички ли дрънчат като ярмомелки така? Мислех, че е само моята...

 

Почти всички, има малко изключения. Отново мистерия, май няма точна рецепта за излекуване.

 

преди 10 минути, inspektora написа:

Твоето пропошване е в рамките на въображаемото и шумът от мотора е съвсем нормален. Съветвам те да спреш с тази фиксация върху колата и да си гледаш кефа 🍻.

 

Прав си, дадох задна вече, примирих се.

🍻

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз дори в моментно умопомрачение купих оригинален ангренажен комплект (с двете вериги) от Coxmotorparts и сега така ми стои . Е, все някога ще му дойде времето.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sredez403 написа:

Смених бензиностанцията и се оправи.😁

 

Може ли да кажеш от коя бензиностанция зареждаш да сменя и аз да видим дали ще има промяна...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Georgiev crv написа:

Аз дори в моментно умопомрачение купих оригинален ангренажен комплект (с двете вериги) от Coxmotorparts и сега така ми стои emoji12.png. Е, все някога ще му дойде времето.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
 

 

Моето умопомрачение траеше една година. 😉 И да я смениш пак ще работи така, че може и да почне и да вие като сирена. Стига да не е много зле де, малко се подобряват нещата иначе. Имам чувството, че афтърмаркет го докарват по-добре откъм звук, но откъм качество не се съмнявам, че оригинала е по-добре.

От друга страна сменяй я и си карай колата с нова верига, в шкафа няма файда да стои. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предстои ми да свалям ролки, за да видя откъде дрънчи. Шума по - скоро ми идва откъм аксесоарните ролки - същия ден слушах три i CTDI - та, на едната ясно се чуваше потракване от ангренажния капак. Човека каза, ще я сменя като се скъса заедно с мотора . И все пак новата си е нова, поне по правилно ще работят цилиндрите.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ykornx написа:

 

Може ли да кажеш от коя бензиностанция зареждаш да сменя и аз да видим дали ще има промяна...

От Шел на Ромпетрол.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.09.2020 г. at 13:34, Rakeem написа:

Добре кажи какъв му е проблема. Защото след като не му пипа антифриза и не му пуши загряла, за мен проблем няма. 

 

Попринцип си прав,но ако му има нещо то ще е в някакви минимални разминавания в стойностите на дюзите или турбото.Преди да сменя турбината пушеше като комин,но пак спираше и смучеше на около 4000км 1л масло.Ако не му смуче повече от 500мл/10000км което за мен е също малко множко значи си е ок.Това е моето мнение

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.09.2020 г. at 20:38, Митко Йотов написа:

Абсолютно нормално за студен мотор.Екстра си работи.

Това е повече от екстра,но мисля че при колегата прави 1облак за 15секунди или според зависи от времето студено топло,имах същия проблем и както казах проблема беше в турбото.Поздрави за колата и да нямаш никакви ядове с нея

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...