Jump to content
ivann_rs

Проблем с вентилатор купе и климатик - не сработват

Recommended Posts

Здравейте група,

Напоследък електрониката (или поне така ми се струва) прави някакви аномалии и реших да споделя, за да видя дали на някого му се е случвало или да е чувал.

Колата е Акорд 2.4i 2005г. Executive.


От няколко дни при включване на климатик или само вентилатора на купето нищо не се случва. Индикациите си светват както подобава, но нито едното не се включва, компресора дори не се чува.

Това което малко ме съмнява е,.че преди 30 дни( и около 2000 км без проблем) правих почистване на питата на климатика с препарат, който се пени. Знам за рисковете с компютъра и го бях обвил с наклон. Така карах близо седмица, пуши от системата близо 2 седмици, но не е имало проблеми и индикации и така цял месец. Отказа стана преди няколко дни.

 

Започнах да разглеждам къде може да е проблем, въпреки малките ми познания, но пък не липсва интерес. Разбрах, че когато не стартира вентилатора, може да не стартира и климатика, може да са свързани.
Проверих бушоните, релетата не съм наясно как да ги натоваря и да видя дали работят.
Разкачих вентилатора с мотора и видях, че при включване прави опит да тръгне и веднага спира(леко потрепване). До него по кабелите стига ток 12в.
След това опитах да вържа вентилатора директно към акумулатора и той стартира без проблем. Което ме насочи към електрониката или ЕКУ-то.
Друга аномалия напоследък е че колата не иска да се заключва(само заключва) без значение дали от бутона на вратата или от копчето на дистанционното. Реагира сякаш има забравена отворена врата, а няма такава. Което пак ми изглежда като електроника.

Сега разбрах, че един резистор, който по някакъв начин контролира и вентилатора, някой сменял ли е и знае ли какви са симптомите при него, ако не работи. Мисля, че може да съм го намокрил с препарата.
Ето го самият резистор ->   https://www.autopower.bg/управляващ-блок-за-парно-thermotec-honda-accord-8-clcm-2.4-cl9-de4006tt-g7170c42-i4264802.html#desc

 

Предварително Благодаря за съветите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поясни за кой вентилатор говориш- за радиатора или за купето?

Иначе климатика не се включва без вентилатор...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, пояснил съм само в Заглавието, но не и в описанието.
Става въпрос за вентилатора на купето. Тези на радиатора си въртят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ivann_rs написа:

Извинявам се, пояснил съм само в Заглавието, но не и в описанието.
Става въпрос за вентилатора на купето. Тези на радиатора си въртят.

Едно време съм чел в английския форум как се прави самодиагностика на климатроника с някаква комбинация от бутоните, но съм забравил... Там се споменаваше и кои крачета на релето да се окъсят за да разбереш дали в него е проблема. Ако налягането на фреона е ниско, би трябвало компресора да не се включва...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора на купето не реагира на нито една степен на връзката( копчето)така ли.

Да в повечето случаи е този резистор той контролира степените на вентилатора.

Намери си втора употреба или нов дал си линк.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да не е сивик 6-та, че степените на вентилатора да се управляват с резистор. Намери си втора употреба за проба, или от колега, управляващият транзистор. Лесно се сваля и не изисква специални инструменти. Сваляш жабката и ще го видиш къде е монтиран на входящия въздуховод, след вентилатора. Може и нещо друго да е, но започни с това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да обновя темата, но първо искам да ви благодаря за включванията.

 

Акорд 7 вентилатора се управлява от модул, който пуска с ток през определен интервал от време и така регулира оборотите - импулсно.
Не знам, дали това което съм дал в линка не е точно то и да се намира там с цел охлаждане, но пък аз може и малко да съм го намокрил(охладителя) с пяната за климатика.

Както и да е, вчера минах през електричари в Русе и мисля, че точно там е бил проблема, защото ми се обадиха след 1 час и казаха, че е РЕМОНТИРАНО и оправено. Взеха ми 45 лв и стана адски бързо, не знам какво толкова може да му ремонтират обаче на това. Всичко си тръгна и климатика и вентилатора, но ми се наложи да оставя колата за 7-8 минути да работи с климатик на място и на слънце. След което като се качих климатика тотално спря, останах само на вентилатор :D И това 2 часа/ 20 км след ремонта. Това вече може да се дължи на малко фреон, въпреки че преди не го е правила. След кратък престой на паркгинга на Метро, пак се включи климатика и всичко си работи - за сега.
Остава и варианта нещо централно електрониката да се прецаква, защото заключването на колата ( само заключването) все по-често не ми работи. Все едно имам отворена врата, а такава няма. На 10 опита 1 път заключва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заключването може да не сработи поради дистанция, екраниране или батерия. Като цяло е доста досадно имплементиран фийчър.

Редактирано от smirky

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много тъпо не знам на какво се дължи, но мисля, че не е дистанция защото дори да съм в колата и да натискам бутона за заключване на вратата резултатът е същият. Странно обаче забелязах, че ако помпя копчето и обикалям точно когато съм в задната част на колата и след поне 10 натискания заключва. Това екраниране не знам какво точно е. Дали ще се появи на диагностика някаква грешка ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, ivann_rs написа:

.... след поне 10 натискания заключва. Това екраниране не знам какво точно е. Дали ще се появи на диагностика някаква грешка ?

 

Сигурно няма да се появи, но провери.

Ако дистанционното ти има светодиодче, свети ли при натискане? И с двете дистанционни ли го прави?

Имам предвид батерията или лош контакт на бутона. И при отключване ли е същото или само заключване?

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата ако имаш ново дистанционно  пробвай  с него.

Намери човек да се занимава с авто аларми да ти смени копчетата, и си смени батерията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах и с двата ключа - Все същото. 

Диода свети, прави го само на заключване и дори при опит да заключа от копчето на вратата в купето, пак не иска.

Купих нова батерия, ще опитам с нея, но ме съмнява да е от ключа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модула на вратата може да ти прави проблем.
Забелязал съм също, че ако имаш дистанционно за гараж в колата понякога едното от двете не сработва веднага, но при теб е доста отчетлив проблема така че едва ли е от друго дистанционно.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм интересно, имам такова дистанционно да.

Иначе аз също мисля, че е от шофьорската врата, но пък като показател не свети. Ще се опитам да го хвана от къде идва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дъртата Тойота в БГ, ако сменя батерийката на дистанционното, работеше само едното, не помня само закл или само откл. Изискваше някакво тъпо обучение- отваряш вратата, контакт, затваряш...бла бла.

Нека знаещите да кажат да няма и в Хонда нещо подобно.

В Англия алармата е фабрична и съвместно с центр. закл, в БГ не се ли слагаше допълнително,  да няма там някаква игра?

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дистанционно съм обучавал по тази схема и стана. Колегата може да пробва да ги обучи наново, но не мисля, че ще се получи.

 

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...