Jump to content

Recommended Posts

Зависи от къде сте ги закупили.

За нашия пазар от всички големи вносители е Made in BA. Доста по ниско качество естествено!

В Германия, Англия и Чехия са си немски !

Миналата година си играх да ги видя, къде са произведени и накрая си купих 10 броя от Чехия за по 5,5 евро единия с доставката!

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От града тоест в Бг  местен магазин за масла,го закупих и колегата тук има налични.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е това да се споделя!

Аз миналата година, ей така за рисърча, възложих на мъжа на систъра, който има сервиз в Пловдив и работи с всички доставчици на авточасти да ми го поръча и да гледа къде е произведен! Еми не можа да и намери немски ! Явно Вие сте късметлии!

Добре е да има повече такива търговци, които да предлагат качествена стока в БГ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да поправя пропуска си тогава и аз, и да спомена че съм доволен и от комуникацията със Стефан.

От Аутофикс са и моите - за Сивика.

Маслен 14 лв, въздушен (мейднат в Босна и Херцеговина) 12,80 лв.

IMG_20221005_103722.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят го поръчах от колегата @Ronin7 заедно с масло от Ato24.de

Screenshot_93.thumb.png.df7c805aa672db6992aecd2eb44796ed.png

Имах закупен филтър Motorcraft от rockauto и ги съпоставих.

20220729_122005.thumb.jpg.c9d18ebb4d305076ab66ffd82be4f71f.jpg

20220729_121922.thumb.jpg.f0b5b33de145dbb1b90e3725441fb356.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И продължение - немски MANN:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа китайското менте си е такова.

Оригинала на МANN немския качектво на 100%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли по нашите ширини такъв...:D?

Че то по добре "filtron",едно и също е!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук говорим за MANN но китайско производство сигурнопскоро и в Бг,сравним от клипа на руснаците с много ниско качество тип менте.

Да внимаваме за сега взимам само  немски.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега говорих с човека от който си поръчвам части и ми предложи да сложим Hengst навсякъде. 

Какви са ви наблюденията ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масово ги слагат майсторите, вкл. на друга кола ми сложиха такъв тази година. Мисля, че е ОК. Но забелязвам, че лампичката на маслото ми гасне една идея по-бавно на студен старт, което - разбира се - може и да е от маслото. Мисля да не повтарям, ще си взема оригинален следващия път.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и аз заредих малко филтри за бъдещо обслужване, естествено Mann (Made in Germany). 

D50E4508-3C7D-41DA-ABA9-C562E156836B.thumb.jpeg.358a410fce3129e366f0f4f096ee7510.jpeg2015531B-A340-4A73-B769-249446C2DB4D.thumb.jpeg.77d63517d779e718ab13907a7cbb62a2.jpeg

Взети са от колегата Стефан (Autofix), а преди седмица въздушен и на купето пак на Mann, пак от него. Карам само и единствено с Mann филтри и само оригинални благодарение на Стефан. :worthy:

Само за инфо филтрите на Акорд 7 фейс K24 на Mann са следните:

Маслен - W610/6

Въздушен - С3434

Купе - CUK 2358 (с активен въглен)

CU 2358 е обикновенния без въглен

 

А това на снимките на единия филтър е оригиналната капачка (чаша) на Mann за развиването на масления филтър W610/6. Предназначена е само и единствено за този филтър поради специфичните му размери (14 зъба и 66 мм). 

Ако на някой му е от полза може да се свърже със Стафан и той ще ви уреди за отрицателно време.

 

Ами това е от мен набързо :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагам единствено Purflux и Filtron, значително по-евтини от прехвалените Mann, a качеството е показателно от десетките капкови проби, които съм качвал. Purflux е едно към едно с оригиналния на Хонда и последно го взимах за 5лв. бройката, сега може да е поскъпнал. 

Колкото до Мann, все на made in BG съм попадал, конкретно за въздушните. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ОЕМ HONDA ( PURFLUX) PURFLUX LS 350 и FRAM PH5317 в повечето случаи счупва се антидренажен клапан

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/28244-fram-ph5317-honda-kia-hyundai-mitsubishi/?do=findComment&comment=997426

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За FRAM PH5317 - да!

Но за PURFLUX LS 350 няма оплаквания! Макар, че и двата филтъра са пълен аналог един на друг, и се произвеждат под шапката на SOGEFI Group, проблеми с противодренажния клапан са докладвани само за FRAM PH5317, но не и за PURFLUX LS 350.

2074355094_.thumb.jpg.96f914b04803475a305eebe514ae96f3.jpg

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за Филтрон има много оплаквания,и доста оставени  маслени дири по булевардите.

Тук доказва това защо е така,с това късно сработване на байпасния клапан.

Интересно ще е да се отвори един MANN  едно Mahle да видим дали ще докажат своите хвалби,и с какво караме.

Готов съм да закупя двата и да ги изпратя да се отворят.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам FILTRON made for Filtron в фабриката на MANN+HUMMEL в Босна.

Противодренажния клапан е силикон, сигурно е покачествен.

Цена 5 €

 

 

 

 

 

b67479170ae34bd1aa5416945c497959.jpg7f980ecfed7c146bd142dfae98402a0f.jpg4032c94eed185ff1f32766a3ce60e726.jpgebb1ec1978d01d9c26847196baa5e9b6.jpg

 

 

 

 

 

26e272efedbb2c7a356935d9f32b76ed.jpg376a7457f403a50f2f5f3afbbfc1f22f.jpg

 

 

 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stojkovskimarjan

Не там е проблема а в байпас клапана който не отваря навреме,когато е нужен приток на мясло.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карпера, стига си писал щуротии. 

Къде са тези оплаквания и какви течове заради за байпаса, и откъде? 

Нищо му няма на байпаса, отваря между 1 и 1.5 бара.

6 смени имам с този филтър и никога не ми е сватвала масльонката, а при палене гасне със стартера.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Ееее, хайде да не се нападаме, моля!

Твърде вероятно е да изхвърли маслото през уплътнението на входа на филтъра (големият външен О-пръстен), ако се е задръстила фитърната хартия и се получи диференциално налягане от 2,4 бара във филтъра. Или при студено масло - също. Особено, ако филтърът не е завит и натегнат с достатъчно усилие, или пък ако се скъса уплътнението от налягането. Има възможност!

Може би това е имал предвид CARPERA, ако има достоверна информация за такива случаи.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никого не нападам, просто не ми се слуша хорово пеене в грешни тонове и импровизации.

Не случайно съм написал 'откъде', тъй като, за да избие от уплътнението или имаме производствен дефект с уплътнението или некадърно монтиран филтър, или напълно блокирал байпас, по простата причина, че няма работещ байпас, който да се противопостави на налягането, което нужно, за да избие през уплътнението. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Rakeem said:

Карпера, стига си писал щуротии. 

Къде са тези оплаквания и какви течове заради за байпаса, и откъде? 

Нищо му няма на байпаса, отваря между 1 и 1.5 бара.

6 смени имам с този филтър и никога не ми е сватвала масльонката, а при палене гасне със стартера.

 

Това че ти използваш този филтър и сега се вижда че не работи той правилно,си  е твой избор,+5лв отгоре цаната му и си взимаш нещо хубаво.

Това че пише че отваря на 1-1.бара явно не е така,в случая отваря но 2.44бара.

Аз не бих сложил този филтър.

@dandilov е казал какво точно се случва.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да се изясните на л.с., моля!

Моля и admin да разчисти малко!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Няма какво да се изясняваме. 

Ти мериш някакво налягане, вероятно с кантара и химикалката, макар че налягане не се мери така, има си тестови станции.

Ето този мери друго. 

Утре ще взема един Манн е ще му измеря 5бара по този метод и него ли ще заклеймим?  

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувам си оригинален Хонда от Соларей и масло 0/20 от там, и не ме интересува нищо друго.

Не знам тея мерения на пи..и за някакви си 5-10 лв за какво са?

И най важното е, като спестите 5-10 лв. какво ги правите толкова много пари?

Редактирано от docev
  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтина работна ръка...Това е

Като цяло е важен клапана вътре и сърцевината да е от правилния материал, тук със сигурност не е. Иначе "ламарината" си е една и съща. Все пак и от клипа 95% вс е на машини и преси ;)

 

п.с. 99% от гаражните градски магазинчета за авточасти и някои оторизирани магазини с 200% надценка продават Фносните бк-ци от Румъния,както и маслата и ги продават за първо качество.

Един познат така даде 250лв за масло и 39.80ст за филтър от оторизиран магазин, разлика с рози за 8лв нямаше никаква.

Просто трябва да се търси, да не се бърза с купуването, все още има истински неща по- магазините, ама ние вярваме на вс което хвърчи че се яде !

 

 

Редактирано от sentinelprime3
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разгледаме и MAHLE OC617.

Ще сравним MAHLE OC617 made in Austria и MAHLE OC617 made in China.

Започваме с made in Austria:

20221021_175400.thumb.jpg.fe20ec274a53d199a91338657ddacdd9.jpg20221021_175416.thumb.jpg.8fc1b6091868464efcc1b1f64f94ca77.jpg20221021_175137.thumb.jpg.4de80244ff260544484f9407461c37eb.jpg

20221021_175115.thumb.jpg.55194413f90dba1cb393999198885346.jpg20221021_175123.thumb.jpg.6d63e3f13ef6ec9f6a39e4602aa103db.jpg

 

Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда, но се забелязва нещо като оксидиране по метала на кутията.

20221021_180016.thumb.jpg.05b5c7f1b418ec147b86dd32b1311f8f.jpg

 

През отвора се вижда лепилото в долната част, положено плътно и точно. Няма излишък от лепило.

20221021_175605.thumb.jpg.01eff3187c244e58d8d0ca7f2f535a9a.jpg

 

Противодренажният клапан е от черна, много еластична и гъвкава гума. С малки размери е, понеже и входните отвори на филтъра са направени по окръжност с по-малък диаметър.

20221021_180057.thumb.jpg.6b8665742f1b1165e9a1f725ac8bca04.jpg

 

Филтърната хартия е дебела и плътна - има много добра филтрираща способност! Положена е равномерно и също така е залепена равномерно и точно. Няма излишък от лепилото, което да излиза от конструкцията. Изненадващо - няма укрепване с метална пластина на снадката, между двата края на филтърната хартия! И от това ли почнаха да пестят?!?!

Лепилото е здраво и не се рони. Не се отделя от конструкцията дори при опит с отвертка. Конструкцията на макарата е здрава и не поддава на натиск. Полезната площ на филтърната хартия е 692 cm2 - сравнително добър резултат.

20221022_210458.thumb.jpg.4e6cd6adcb1190b993ae6c0737907b14.jpg20221022_210206.thumb.jpg.00482900f7ecf0da42c203c41ffe5d28.jpg20221022_211220.thumb.jpg.8d4ce72800be29337179a5ffce2ea003.jpg

 

Изненадата тук е байпас клапанът! Не бях виждал такова конструктивно изпълнение до сега. Диаметърът му е сравнително голям - 16,5 мм. Закачен е към корпуса на макарата чрез "плоска" или "тарелчата" пружина (не съм сигурен за точното и название). И точно това изпълнение развали всичко хубаво до тук. Благодарение на него, байпас клапанът е винаги частично отворен! Чак сега си обясних причината, поради която има много отзиви, в интернет, за "свистене", "стържене", "цвърчене" и др. подобни звуци от масления филтър.

20221022_195123.thumb.jpg.49e9840b9ceaab614f2dae2f62994b14.jpg20221022_202023.thumb.jpg.b5596297bf9792c1b64bc899fb945d62.jpg

 

 

Заключение:

Всичко би било перфектно, ако не бяха: липсата на метална снадка, на филтърната хартия и най-вече лошата конструкция на байпас клапана, който винаги е частично отворен. Жалко!

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнение на дебелината, на филтърната хартия:

20221030_100414111111111.thumb.jpg.d5d471343588f9f45bc8eeedc3753d59.jpg20221030_1010071111111111.thumb.jpg.b8069dc5c485b7f9597c82d7bc0a5059.jpg

 

Mahle OC617 ( Austria и China) и Filtron OP575 имат индентична филтърна хартия. Плътна, дебела и с относително еднаква дебелина. На просвет не се забелязват никакви микроскопични точици светлина.

PZL PP210 е с приблизително двойно по-малка дебелина, но е достатъчно плътна. На просвет се забелязват, относително малко, микроскопични точици светлина. Няма да има перфектната филтрираща способност, но за среден клас филтър е сравнително добре.

SCT SM104 е с изключително тънка филтърна хартия. Най-тънката. Двойно, даже почти тройно по-тънка от PZL!  На просвет се забелязват много микроскопични точици светлина. Няма да има достатъчно добра филтрираща способност, а с оглед на малката дебелина съществуват предпоставки за разкъсване на филтърния елемент при малко по-високо работно налягане. Такава филтърна хартия, обикновено се среща в нискокачествени филтри, произведени в страни от "третия свят" по незнайни способи. Не мога да повярвам такива филтри да се произвеждат в Германия. Нещо не се връзва...

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Това предполага възможност, уплътнението да бъде изхвърлено ("изплюто") от налягането на маслото по време на работа!

Такива инциденти има вече дори направо се къса уплътнението,да внимават колегите  като  им продават  филтър от тази марка.

Китайски не бих сложил аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20221101_130903.thumb.jpg.ec3bca62e0556590f7a05142b86c5073.jpg20221101_130923.thumb.jpg.6860b2a82f9cdc5e4749fd8fcd2a4c04.jpg
Нарочно си взех 1 филтър да видя това с "Босна" дали е така. Ми не е, този е произведен 14.09.22, Made in Germany. Може и да има такива но аз до момента не съм попадал на други освен "Germany"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

610,/3 го дават заместител на 610/6 и е по евтин в магазините предлагали са ми го.

Незнам по какво се различява но мисля че ги сравнявах в магазина и 610/3 е по малък като габарити.Може би трябва да се отреже за да се види.

За сега купувам само този все още немски в магазина от който го взимам.

20221004_113618.jpg.1a272b4fb80c46093f08a735a6d73e5a.thumb.jpg.2c5710619de57d6833c405619297e085.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...