Jump to content

Recommended Posts

И аз си поръчах Mahle, тия дни ще го сменям :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Ванката в Дупница има и американски 15400-PLM-А02 (Honeywell), и немски MANN.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези на Honeywell не са хубави, вътре са с нещо като шперплат, което съм гледал в тубата че се лющи на ръка.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам нещо притеснително...

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.12.2021 г. at 10:05, CARPERA написа:

Заместителя на MAHLE OC 617 е:

IMG-5c481d3ebafcbe3ecb613944905016e5-V.jpg.80b541fcf70ab8c2864a4b7fadac90a8.thumb.jpg.d56458919bade96f9d7044b4230c8e18.jpg

За сега идва само произведен в Германия.

В БГ трудно ще намериш такъв, произведен в Германия. Всичко е Made in BA (Босна и Херциговина). Миналата година си търсих и всички големи доставчици в БГ ми доставиха такъв правен в Босна, после декември поръчах от един реномиран доставчик в Германия и дойде, произведен в Германия. Разликата в качеството е очебийна, но това е бъдещето! Все по некачествени продукти ще се произвеждат!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

Аз не виждам нещо притеснително...

 

 

 

На мен този новият който купих не ми харесва. Осезаемо по-лек е от стария на Пурфлукс. Следващия път, живот и здраве, ще пробвам Амсоил

Ей го на, на около 6тата мин, със "зеблото" на капачките вместо метал. (Honeywell=FRAM)

 

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, birev said:

В БГ трудно ще намериш такъв, произведен в Германия. Всичко е Made in BA (Босна и Херциговина). Миналата година си търсих и всички големи доставчици в БГ ми доставиха такъв правен в Босна, после декември поръчах от един реномиран доставчик в Германия и дойде, произведен в Германия. Разликата в качеството е очебийна, но това е бъдещето! Все по некачествени продукти ще се произвеждат!

Последния сега ми пристигна пак направен в Германия снимал съм го  поста по горе.

Мислех да пробвам  следвашя пъти на Purflux които  е Френски.

IMG-01134ab972433ff9698c258728946409-V.thumb.jpg.afc8ed5f1e01f7ba1999c53094072e5d.jpgIMG-b3c60c2537f07cffdcc8d742081bdebc-V.thumb.jpg.9ebbc0cfa26ec692c8801343e6fdf9f2.jpg

Ако някой желае мога да дам контакта откъде ги взимам,на ЛС.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо мачкане на тези филтри.

Ако някой колега си мисли или се надява, че филтъра ще му спаси мотора от някое ниско качествено масло което изобщо не отговаря по спецификация за неговият мотор или пък не дай боже да му надскочи ресурса ум да го не лъже!

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които слагат там каквото им дадат в магазина или взимат масло на промоция от Кауфланд, не ги е грижа за филтъра и той ще е такъв.

Колкото е важен филтъра масления толкава е важно и маслото.

Важен е също и въздушния на който никой не обръща внимание,а той като не филтрира познай какво става като се смеси с маслото този фин прах.

Важно е и горивото,или няма маловажни неща.

Но масло филтри ние може да си избираме какви да са,гориво каквото  ни насипят на бензиностанцията.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре казано!

Качеството на въздушния филтър е не по-малко важо!

Бедата тук е финният прах, който е предимно силициев диоксид  ( SiO2 ), тоест пясък. Когато постъпи в горивната камера, при температурата на горене там, той се разтопява и след охлаждане става на стъкло. Полепва където падне и причинява още по-големи щети. Освен, че е и силен абразив...

 

А относно масленият филтър, там е много важно качественият филтърен елемент. Да не пропуска по-големи частици от 20 микрона. Колкото по-малки са "микроните" - толкова по-добре. А също и качественото изпълнение на целия филтър. Бай-пас клапанът, противодренажният клапан, работна площ, едновременно и по-голямата пропусквателна способност и т.н, и т.н.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mahle  китайско първото предало се на два километра.

Screenshot_20220204-203228_Facebook.thumb.jpg.0256b58aaf6c5c69b49f4da764a0fbba.jpgScreenshot_20220204-202536_Facebook.thumb.jpg.8e7b8bd55dcb5387b8e923c32ac6854e.jpg

Уплътнението скъсано.

Копирана информацията от фейса.

 

Редактирано от CARPERA
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да оставяш и източник все пак. Това е от фейсбук стената на Фена.

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво му се е предало? Противодренажния клапан ли?

Не става ясно от снимките. Дай и малко информация де.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътнението. Май гледаш на много ниска резолюция :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам добри впечатления от Hengst , даже бях ги мерил като грамаж Hengst vs Mahle ,и Малето беше 50+гр по малко от, а и гумичка на Малето не ми вдъхваше доверие...като за маслен Малето съм ги зачеркнал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Хубаво е да оставяш и източник все пак. Това е от фейсбук стената на Фена.

Spoiler

Информацията не е защитена с авторски права нито против копиране,ако собственика иска това да е така има начини.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov

Аха-а-а, ясно! :D  :thumbs1:

Абе, трябва да сменя очилата аз... :lol:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler
2 hours ago, CARPERA said:
  Hide contents

Информацията не е защитена с авторски права нито против копиране,ако собственика иска това да е така има начини.

 

Затова казах само „хубаво е“. Особено във времена на дезинформация навсякъде е доста хубаво човек да си цитира източниците.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Purolator Boss. Никаква ръжда вътре, силиконовия клапан все още е мек, филтъра изглежда направо великолепно според моето скромно мнение. Единствено цената (45 лв с доставка от САЩ) и това че дойде в скъсана кутия (вижте по-горния пост) му е минуса. Не можах да срежа филтърния елемент да се види армирането с метална мрежичка, което според Purolator би трябвало да го има. Made in USA.

 

 

22020006.thumb.jpg.c955e7cbff51bedc8b700bf0ae7c44c2.jpg

22020007.thumb.jpg.05944b4ab44256e10844d2dbd0e333bc.jpg

22020008.thumb.jpg.aee2ad8058a56b3aec6d56c74f6564c3.jpg

1293965437_22020009copy.thumb.jpg.54de6da973fb4e70a8c911e91499ff80.jpg

Бтв, километрите му са някъде към 5-6 хил. Филтърната медия е закъсана на едно място - това е от опита да я срежа с ножовката.

Редактирано от Legend91
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра презентация! :thumbs1:

Ръжда няма как да има, щом е минавало от там горещо масло. Допълнително би било интересно да се види в разрез филтърният елемент. Структурата му, дебелината и т.н. Още - дължината му и полезната филтрираща площ. А също да се изчисли приблизително налягането на отваряне, на байпас клапана.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо не го остави поне още една смяна на маслото 5-6 хил.км. Американците го дават до 15 000 мили, ти поне половината да беше го експлоатирал, особено на тази цена, иначе така по снимките изглежда доста качествено направен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@birev Следващия път, ако купя такъв, мисля точно това да направя. Сега ги питах, казаха че задължително и филтъра трябвало да се смени и затова го махнах

@dandilov Филтърният елемент е доста нагъсто нагънат, не е хартия, а "синтетична медия", подплатена с мрежичка и е хванат накрая с метална скоба. Клапана се отваря с натиск, бих казал около килограм.

 

Казват че медията не може да се скъса, силни рекламни думи, но аз все пак опитах да я срежа с ножовката и не беше толкова лесно .... 

 

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е щом с ножовка ти е било трудно, значи наистина е добре направен. Аз единствения филтър, който съм разкоствал е оригинален на Хонда, който тогава си беше производство на пурфлукс. С флекса го срязах, беше на 8 000 км. и това и беше най трудното. Спомням си че успях с пръсти да разтворя филтърната хартия докъдето беше здраво залепена, но както казах, от снимките личи, че филтърния елемент е доста добре и качествено нагънат, на малки разстояния са нагъванията, което предполага и по дълъг филтърен елемент, т.е по - голяма площ на филтриране. Със сигурност е имал още ресурс филтъра, иначе те майсторите така си правят, ама с филтри ниско качество. Аз , Хамп като ползвах редовно ги карах две смени на маслото около 10 000 км. без проблем, сега сменям на всяка смяна, ама филтрите са МАН и единия ми излиза 10-тина лева.

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да карам с един филтър, две смени на масло, на по 10 000 км. Е никога не бих си причинил това на двигателя!!! Какъвто и да е филтър...!!!

Вечни филтри няма! Задръства се филтриращият елемент и после работят на отворен байпас калпан, с всички последствия за двигателя...;)

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си помислих и това, че все пак и във филтъра остава масло, и маслото в двигателя също не се изтича цялостно, абе остава 1,4 литра старо масло, защото двигателя побира 5,4 литра, а източват едва 4. (При дадени в сервизната книжка 4,4 л на смяна)

Не че е било "трудно" да срежа филтърния елемент с ножовката, но се усещаше твърд, не като хартия, трябваше си малко натиск ако бях решил да се мажа още. Горе-долу все едно да режеш мека пластмаса.

Поправка: мрежата е от някакъв вид пластмаса.

1781030056_dd22f6cf-a770-419f-9927-fd2c1cdc6a0f._SR970300_.thumb.png.7229d2764be76428e49d659cbaae468f.png

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега dandilov,

може би да съм се изразил неправилно, или не си ме разбрал - с един филтър карах 10 000-11 000 км, или две смени на маслото.Маслото го сменям винаги на 5000-6000км. ! Никакъв проблем, това са ми около 150 моточаса! За една година имам 6 смени на маслото и три филтъра!

Мрежата щом е от пластмаса е нещо ново за мен, другите също са синтетични, но наподобяват повече на хартия!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Axа, сега разбрах. Да, може. При положение, че някои карат по 10 -15 хил.км. с една смяна на масло и филтър. Но аз бих си го сменял и на 5 хил. От капковите проби се вижда, че маслото е изключително чисто до към 4 хил. км, а после рязко се замърсява. Това ме кара да си мисля, че масленият филтър работи истински ефективно до тогава. После се задръства и маслото изведнъж става мръсно, понеже филтърът работи повече време на байпас клапан... Само предположения от наблюдения...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслен филтър K&N PS-1010 Professional Series (Made in USA)

 

20220219_101007.thumb.jpg.e8508a46fd5df1927d16aeb3b274b142.jpg20220219_101023.thumb.jpg.cb280d8fc054ecc6937190344c3be3df.jpg20220219_113914.thumb.jpg.6452d7be576b97393ad7ad7e70e86e6c.jpg

Още от самото начало, филтърът прави впечатление с прецизна изработка. Има доста компактни размери - съжалавам, че не ги снимах... от там и малък обем.

Има голям брой входящи отвори - ще осигури голям поток масло на входа. Противодренажният клапан е от гъвкава, червеникава гума. При стайна температура е сравнително еластичен и възвръща първоначалната си форма при прегъване. Но имам известни съмнения, дали ще е така при ниски температури. Като цяло е добър.

20220219_102332.thumb.jpg.7c950739778a8761bbc1dc7aa0b80abe.jpg

 

Филтърният елемент също е изработен прецизно. "Щората" е нагъната правилно и стегнато. Залепена е здраво и прецизно. Не се огъва при натиск.

Недостатъкът тук е, че липсва подсигуряваща метална пластина на снадката, а тя е само залепена.

20220219_102950.thumb.jpg.f3b41ee881e39e91703790639cc4e8a1.jpg20220219_113953.thumb.jpg.13e85b61c00dcd170e54ccef201197eb.jpg20220219_114007.thumb.jpg.2c6b6461fc95556c7161902e6fe32323.jpg

 

От вътре, филтърният елемент е навит върху много здрава, пластмасова решетка, с големи отвори. Това, в съчетание с многото входящи отвори, би трябвало да осигури голям поток на маслото през филтъра (High Oil Flow Rates - както са обявили на кутията).

20220219_102357.thumb.jpg.6a6e72d53aa7aea4e1fe66acf8db0dbc.jpg

 

Филтърната хартия не е с много голяма дебелина, но е плътна и няма никакви прозиращи точици светлина, когато е изложена на просвет. Това предполага много добра филтрация.

20220221_192257.thumb.jpg.0dc76a69a1ae26697952638a488800c3.jpg

 

Полезната филтрираща площ, на филтриращия елемент, е 550 кв. см. Не е много голяма, но е в границите на нормалното.

20220221_193047.thumb.jpg.e0a054da110c2084740dddd2bd6bf72d.jpg20220221_193138.thumb.jpg.b6c82d24db641a7822c5cd6a6734aa09.jpg

 

"Бай-пас" клапанът е пластмасов. Започва да отваря при натиск от 2,36 кг (субективно измерено на електронна везна). Диаметърът на отвора му е 13,88мм (1,388 см). Това прави налягане за начално отваряне - 1,56 kg/sm2, което е равно на 1,53 bar. Малко по-високо от стандартните 1.2 bar за японски автомобили, но се надявам да е правилно конструирано, с оглед на заявените High Oil Flow Rates... :rolleyes:

 

В заключение:   Добър филтър с много прецизна изработка и здрава конструкция. Плътна филтърна хартия. Имам известно съмнение за еластичността на противодренажния клапан при ниски температури. Не много голямата дебелина на филтърната хартия + малко по-голямото налягане за отваряне на "бай-пас" клапана предизвикват у мен мъничко смесени чувства. Давам му оценка 4.50 по шестобалната система.

 

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

 Давам му оценка 4.50 по шестобалната система.

 

В това май не включваш цената… :D

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цена на която може да се закупи.

Все пак и това е важно ако човек реши да се насочи в избора му. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената не я знам, понеже филтърът ми беше предоставен безвъзмездно за целите на темата.

Всеки може да потърси цени в нет-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е от порядъка на амс ойл филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Бай-пас клапанът е с много тънка и мека пружинка. Отваря се с лекота, при натиск от едва 0,260 kg. При диаметър на отвора 0,751cm и натиск 0,26 kg  се получава налягане от 0,59 kg/cm2 = 0.58 bar.  Това е твърде ниска стойност и означава, че този филтър ще работи почти постоянно с отворен бай-пас клапан! ...Ако не се разпадне преди това...

 

Супер презентация,адмирации за това което правиш,много подробно и разбираемо то всички.

За филтъра JC Premium B14010PR  това е много зле,както каза ти този филтър дефакто не филтрира почти нищо при изискване на японските автомобили от1.2 bar да отваря байпас клапана той на 0.58bar,това е много зле.

Имаш нещо завъртяно там за маслен филтър  което дори може да се разпадне ,не филтрира нищо,зима като е замръзнало маслото ,ако караш само градско на къси разстояния,нямаш филтър.

Противодренажния клапан и той съмнително работи,леле мале.

Филтър убиец на двигателя,а колко са такива на нашия пазар.

 

В началото като търсих маслен филтър и аз се спрях на МANN след доста четене .

Бях замислили и за K&N не се сещам защо го отхвърлих,може би че не е разпространен и цената по спомен беше към 20 лв,колкото оригинален на Honda ,което  го обезсмисля K&N ако не е по-добър.

Хубаво е да се направи сравнение на K&N и  МANN  .

Тоест да намерим филтър който да съперничи на оригиналния на Honda,но да е в ценовия диапазон от 12 лв.

Първия плюс за K&N-има голям брой входящи отвори спрямо този на МANN  .

 

20220219_101023.jpg.ade7625e4cc28ad3b6fc1b23a32f8e09.thumb.jpg.2f1b84625d37e42104005057dd5b9f7f.jpg20220119_103626.jpg.cba13bd902ebb3f103f419f2a36f3708.thumb.jpg.2e7c3dab0750d4b3a61a9ed252197b00.jpg20220119_103618.jpg.6d51b7e509467af085cb786ffa565921.thumb.jpg.4a336578c8ff04e6c1e7723063df529e.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, dandilov написа:

Самото лепило е много странно и се ронеше много лесно

На много филтри съм виждал лепилото през отвора,но никога на ОЕМ.

Та вече не търся и не рискувам с "по добри и по евтини с 10лв." от оригиналния от бултрако.

Отлична работа на колегата "dandilov"и поздравления за добрата работа, по представянето на още един боклук на пазара.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се вдига и има нови цени,добре че имам отстъпка,поне залагам на качествоно.

20221004_113618.thumb.jpg.d37731bb310d98380362af3224654943.jpg

20221004_113632.thumb.jpg.1da261122e64966083f7a70427b5c7a9.jpg

Продавача каза че всяка седмица е с цена нагоре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немските MANN - да!

Китайските MANN - не!

Ето едно видео от днес:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега MANN W610/6 се произвежда във фабриката в Босна.
Made in BA

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи съм попаднал на стара доставка. :)

IMG_20221005_090347.jpg

IMG_20221005_090134.jpg

IMG_20221005_090225.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно и аз ,за това харесвам МАNN

Дано не ни залеят китаските по пазара.

Моя е малко по-стар.

20221005_093726.thumb.jpg.705bf200f85b4d27e0864120e060068c.jpg.

 

20221005_093737.thumb.jpg.1547c0cd9e1d3981503dd95fd047965e.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...