Jump to content
deianr

Акорд CL7 - помощ! Рейката "затяга", теч няма

Recommended Posts

Здравейте,

за съжаление Акорда (2007 г, бензин, 2.0, ръчка) се мъчи да ме вкара във филм, в който не ми се играе. Преди седмица, след прибиране от дълъг път, спряхме на един супермаркет, където паркирах без усилие. На тръгване от паркинга изведнъж воланът рязко стана "тежък", но като излязох на пътя, се оправи. И така до следващия 90-градусов ляв завой, на който едва не отидох в бордюра, имайки навика, че воланът се върти леко с 2 пръста. Месец преди това беше сменена хидравличната течност с нова оригинална /при Бранко (Маркони), така че нямам съмнения/ и беше ремонтирана хидравличната помпа с ремонтен комплект - онзи лек теч (по-скоро омасляване), за който предполагам повечето собственици на Акорд 7 знаят. 2000 км по-късно се появи този проблем. Силно се надявах да смуче въздух отнякъде, дори да е помпата дефектна - но се оказа рейка. Не знам какво и е на рейката. Теч няма. Тропане няма. Луфт не усещам. Усеща се промяна на усилието на въртене на волана и то в произволни моменти. Увлича в завой.

А сега накъде е въпросът? Нова оригинална рейка - хм. Рециклиране с неясен резултат? Рейка от морга, пак с неясно състояние?

Моля колегите, които са имали подобен проблем, за съвет.

Също така, някой ако продава със сигурност здрава, читава, работеща рейка за Акорд 7 бензин с ляв волан, да пише!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо и странно.

Имах подобен "тежък" волан, преди няколко години. Колата бе умряла от студ при 2-дневен зимен престой на улицата при -20 градуса и след потегляне волана го връщах сам, но за 10-тина км се оправи и повече не се е случвало.

Виж тази (малко стара) тема,

но не вярвам да се налага смяна на рейка, щом е станало отведнъж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи каква ще е съдбата й, оставаща твоя или не.

От други споделили опит след рециклаж, рейката не е същата и е риск колко време ще изкара, на повечето места дават 6м. гаранция, ти си прецени.

Според цялостното състояние и възможни предстоящи ремонти си прецени дали рециклаж или нова.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем е че при рециклиране слагат ефтитни части, никой не рециклира с OEM такива.Ефекта някой път е много кратък не издържа и 6 месеца.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изведнъж стана. Отначало мислех да не би проблемът да е станал вследствие на ремонта на помпата, да се е "отмило" нещо и да е запушило някъде по пътя си. Но Бранко я диагностицира и каза, че за съжаление е рейката, но и според него е странен проблем.

Сега като се сещам, на прибиране, преди да се прояви проблемът, един ненормалник ме "избута" най-вдясно на пътя до банкета и минах с предна дясна гума с висока скорост през една доста голяма бабуна - намачкано от тировете в жегите, като изпъкнала топка смачкан асфалт и се чу едно силно ТУП от предницата. Не забелязах после промяна в движението, но дефакто аз продължих да карам с 90-100 км/ч и така до влизането в града, където усетих проблема.

Чудя се може ли да е нещо друго по окачването, което предизвиква същите симптоми?

 

7 minutes ago, crown_bg said:

Според цялостното състояние и възможни предстоящи ремонти си прецени дали рециклаж или нова.

 

А нова, оригинална, откъде и колко? :/ Колата съм я взел скоро, тъкмо и смених ВЕРИГА (пълния комплект) на 200 к км. Искам да я карам още доста години.

Редактирано от deianr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинална, Бултрако или Амаяма.

Бултрако ще ти я докара по-бързо, амаяма последни бавеха 6-7 седмици, заради пандемията даже бяха спрели доставките до БГ.
Цената ще е близка откъдето и да я поръчаш, като в Амаяма може и да я няма вече, провери.

Бултрако ще ти я докарат за около 10 работни дни.

Имаш и вариант от САЩ, но и там отиваш на месеци чакане, а й цената няма да е кой знае колко по-добра, може и повече да излезне, ако си общите поръчки, но ти си с 2.0 така че няма да има за твоята сигурно.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Изкривил си нещо при този удар трабва да се огледа  обстойно.

За нова оригинала рейка според мен цената  ще е възпираща закупуването.

Вариянт е примерно ако сатва от англичанка запазена но там е на късмет.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, не става от коли с десен волан.

Сега правих тест-драйв. На извънградско не се усеща. Воланът е стабилен, води колата добре. Карах и по по-разбит път нарочно, не се усеща тресене, тропане, луфт. Като правя завой на кръстовище от спряло или почти спряло положение, тогава вече е осезаемо. А паркирането е с доста голямо усилие. Като я вкарам в обороти на място, воланът олеква. Смях не смях, паркирам с форсиране.

Отново е проверена рейката за течове - не тече. В хидравличната течност Бранко забелязал миниатюрни стружки, на мен ми беше трудно да ги различа, но нещо се беше утаило в съда, в който я беше източил наистина. Помпата прави нормално налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи нещо след нея блокира частично потока. Бранко ще го намери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е пръцнала помпата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко каза, че помпата е ОК. Аз му вярвам. Съмняваше се за някой клапан, който регулира налягането. После обаче каза, че е рейката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, CARPERA написа:

Вариянт е примерно ако сатва от англичанка запазена но там е на късмет.

Най-вероятно не става от англичанка, маркуча със сигурност не става...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости, от англичанка разбира се на става.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще помогне този експеримент да се насочиш къде е проблема, но може да опиташ:

Вдигаш предницата на крикове/трупчета.

-Без да палиш двг, въртиш волана бавно в двете посоки от край до край и гледаш дали има заклинване/запъване или върви гладко в целия диапазон.

-Правиш същото и при запален двг.

В зависимост от резултата, може да направиш някои изводи.

 На старите коли без хидравлика можеше при вдигната предница, да въртиш волана  като хванеш едната гума и я напъваш надясно/наляво. На тези с хидравлика не знам дали може така, но може да опиташ поне, след като си вдигнал предницата, преди да направиш горните проби.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но ако не работи помпата изхвърля течността през тапата на казанчето и трябва да се долива. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 minute ago, vespa said:

Така е, но ако не работи помпата изхвърля течността през тапата на казанчето и трябва да се долива. 

Може ли да поясниш, че не съм сигурен дали разбрах правилно. Така става при повредена помпа, или ако направя посочения горе експеримент при изключен ДВГ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става така при не работещ двигател, няколко пъти ми се е случвало. Явно връща обратно течността без да минава през помпата 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно. Колкото пъти съм оглеждал предно окачване и са въртени колелетата (пълен ляв / пълен десен), не съм забелязал теч. Колата е била на подемник и с угасен мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, vespa написа:

Така е, но ако не работи помпата изхвърля течността през тапата на казанчето и трябва да се долива. 

Не съм го пробвал на Акорда и не знам дали е така... Не пречи при пробата капака да е отворен и при малко мръдване на колелото да види качва ли се нивото...То е достатъчно далече от гърловината, та няма опасност да го изпуснеш/не видиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам - ако въртиш волана на място при неработещ двигател, казанчето се пълни с хидравлична течност и може да прелее. Като запалиш и развърти помпата, се нормализира нивото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за експеримента ми хареса и мисля да го пробвам, като си намеря втори крик. Безопасно ли е с два обикновени крика обаче?

 

Новите ми наблюдения са, че на студен двигател, хидравлика имам, или поне на 90% работеща. Каква е логиката - не знам! По това може ли да се съди за причината нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, deianr написа:

Новите ми наблюдения са, че на студен двигател, хидравлика имам, или поне на 90% работеща. Каква е логиката - не знам! По това може ли да се съди за причината нещо?

Ти сам каза, че сега форсираш докато паркираш, за да проработва хидравликата.

Когато е студена, държи по-високи обороти - "сама се форсира".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледа  ли за удари да не е ударен някой маркуч, да няма приток на масло при ниски обороти и при високи всичко да изчезва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, deianr написа:

 Безопасно ли е с два обикновени крика обаче?

 

Ами защо да не е безопасно, ако криковете са читави? Гумите не са свалени, та и да падне (твърде невероятно), не е опасно.

Когато свалям гума, винаги слагам легнала гумата под прага за всеки случай, тогава е по-опасно ако падне...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, CARPERA said:

Огледа  ли за удари да не е ударен някой маркуч, да няма приток на масло при ниски обороти и при високи всичко да изчезва.

Не знам къде да гледам, насочи ме, моля.

17 hours ago, chavdu said:

Ти сам каза, че сега форсираш докато паркираш, за да проработва хидравликата.

Когато е студена, държи по-високи обороти - "сама се форсира".

Отговорът ти ми прозвуча много логично, но експериментът ми показва, че на едни и същи обороти (1200, 2000 например), при студен двигател има хидравлика, а при топъл е доста по-зле. И другото, което забелязвам, е че на студен двигател чувам едно виене откъм помпата, дори и без да въртя волана. Докато го има този звук, хидравликата работи. Като загрее и този звук отшуми, хидравликата хваща гората... Това някак ме успокоява, че може би не е рейката проблема, дано не греша!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, deianr написа:

Отговорът ти ми прозвуча много логично, но експериментът ми показва, че на едни и същи обороти (1200, 2000 например), при студен двигател има хидравлика, а при топъл е доста по-зле. И другото, което забелязвам, е че на студен двигател чувам едно виене откъм помпата, дори и без да въртя волана. Докато го има този звук, хидравликата работи. Като загрее и този звук отшуми, хидравликата хваща гората... Това някак ме успокоява, че може би не е рейката проблема, дано не греша!

Много странно. Този шум го има, когато си за подмяна на уплътненията на помпата, което ти си направил при Маркони?  (при студено време е много по-шумно ... предполагам заради ниските темп и свиването на материалите. Една зима започна да ми шуми, докато го оправя, дойде лято и шума намаля значително и почти забравих, че имам нещо за правене, но зимата пак се появи и ходих да подменят уплътненията)

Ако вече са подменени, да не би нещо там да се е объркало нещо, за да се "запушва" като загрее ... само спекулирам. Бих отишъл с информацията по-горе при Бранко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, предполагам, че точно уплътнения на помпата е сменял. Имало ремонтен комплект за тази цел. Тя и преди ремонта ми виеше помпата, аз очаквах този звук да изчезне след това, но пак го има.

Ще отида, разбрали сме се за след 10-ти. Дотогава ще събирам още "впечатления".

Редактирано от deianr
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След още наблюдения забелязах, че от мястото, в което маркуча от казанчето влиза в помпата (черния пластмасов щуцер), е леко влажно. Стискайки маркуча, на свръзката се появява около 1 мм течност, като го отпусна се връща обратно. Ясно омасляване няма, явно не тече или пръска оттам, но дали е възможно да смуче въздух от това място? 

При студен двигател (съответно и хидравлична течнност предполагам също е студена), хидравлика има. Като загрее, ако маркучът се разширява леко, дали не почва да смуче оттам и това да ми е проблемът? 

Ако е възможно, как да изолирам мястото.

IMG_20200913_104428.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постави скобата,на старите си легла(гледай белязките,от предишното й положение).

На този щуцер има едно "О"пръстенче,смени ли го и дали е точното?В Бултрако ги има.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Гледам, че от 1 месец не съм писал в темата - причината е, че нещата се бяха оправили, някак от само себе си и имах хидравлика, както при движение, така и на място при паркиране.

В последните дни, с падането на сутрешните температури, ми се случи на 2 пъти в началото на пътуването да се чува едно виене, което след няколко километра изчезваше. Но хидравликата си работеше до голяма степен, може би на 80-90% - толкова, че почти да не се усеща проблем. И изведнъж тази сутрин запалих, завъртях волана с лекота, потеглих, чу се някакво силно изщракване и дотам. От този момент хидравликата тотално липсва, воланът е тежък като камък и едва се върти, независимо дали подавам газ или не. Отворих капака - видимо нищо. Течността в норма - на чертичката на MAX. Карах така около 1 км до работата ми. Като спрях, отворих пак капака - течността в казанчето вече беше 1 пръст над MAX. Явно в момента наблюдавам този ефект, за който колегите по-горе писаха, от въртене на волана без да работи хидравликата. При мен обаче нивото се беше вдигнало на работещ двигател.

Какво е станало - не знам. Може би помпата е заминала тотално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи първо огледа ли елементите,които ти писах да видиш по горе.Даже беше хубаво и да ги беше сменил,от там се почва!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е смукала въздух през посочения входящ щуцер или маркуч със сигурност вече помпата е дала фира. При свален ремък може да се завърти на ръка и ще се усети донякъде какво е дереджето.

Лошото е че при поражения в помпата е задължително свалянето и на рейката за почистване защото вероятно е пълна със стружки а на място е трудно качественото почистване. Все пак си признавам че на Хонда не съм свалял рейка и може да е възможна промивката на място.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, О-пръстенът е бил сменен. Част е от ремонтния комплект, с който е ревизирана изцяло помпата. Колата вече е при Маркони.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

успех и дано е помпата че е по евтина за ремонт и подмяна..пиши какво се е оказало като разбереш .

При мен /акорд 7 американка купе 2,4 автомат 2004г./ручи леко помпата при запален двигател на място,при въртене на волана звукът се усилва,има омаслен маркуч на казанчето,при студено време е тегав волана особено при потегляне/при топло време е нормален/.Преди 1,5г.съм рециклирал рейката поради теч/650лв/.Сега май е ред на помпата..Ще пробвам първо да уплътня свръзката на маркуча с казанчето с допълнителна или нова скоба да не би да смуче оттам въздух..

Ако няма подобрение къде в София мога да я закарам на специалист по хидравлични помпи за ремонт и колко чини горе долу подобна процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За помпата има ремонтни комплекти и общо-взето става като нова. Около 120 лв мисля беше комплекта за пълна ревизия на помпата, отделно труд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега !

Какво се оказа, защото от няколко дни имам същия проблем. Акорд дизел 2005 г , от време на време волана става твърд и след това се оправя. Като че ли се появява само в студено време. Течноста не мърда, не съм забелязал и теч, което не значи , че няма някъде малък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа помпата - нова помпа и всичко работи. И Бранко си заслужава всички хубави неща, които съм чел за него.

 

Ти пробвай само със смяна на хидравличната течност, щом е само на студено и нямаш течове. Задължително оригинална. Успех!

Редактирано от deianr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.10.2020 г. at 10:05, deianr написа:

За помпата има ремонтни комплекти и общо-взето става като нова. Около 120 лв мисля беше комплекта за пълна ревизия на помпата, отделно труд.

 

Това отгоре ли е вярното, или това отдолу:

 

Цитат

При мен се оказа помпата - нова помпа и всичко работи. 

:) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...