Jump to content
rumpalan

Един (не)нормален Civic VIII 5D

Recommended Posts

През първата година от съвместния ни живот само я карах и се радвах (след 11 години съжителство с Корса 1.2 45кс можете да си представите за каква степен на радост става въпрос). Намерих един английски форум (civinfo) и зарибяването започна :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така есента на 2018-та, вдъхновен от видяните модификации, започнах да прилагам нещата, които ми допадаха и не изискват големи инвестиции. От tapicer.bg си взех бяла изкуствена кожа (10-ина лв/м) и си тапицирах тавана. Нямах разлепено, провиснало - просто сивия цвят не ми допадаше (исках да ми е бяло и светло вътре). Сега имам нови идеи и обмислям скоро да го сваля отново за да вкарам малко червени акценти. Облепих с бяла кожа и панелите на гредите/колоните (А и С, В за сега са още сиви). От AliExpress си поръчах 20м червен предпазен колан на руло (60-ина лв с доставката), свалих моите апарати, разших черните и заших червени колани, като натегнах и пружините - сега се прибират обратно като нови :)873496357-275111637.thumb.jpg.7ad1bb77f06903896fd4efb16cc90917.jpgWP_20180901_20_24_29_Pro_resize_8.thumb.jpg.045799863db276223c10a03afdf6027f.jpgWP_20180901_21_27_24_Pro_resize_58.thumb.jpg.0fb1b15db2ac3cd095b89d0e7115d0f7.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апарата на 5-ия предпазен колан е скрит зад тапицерията на задната седалка. Докато го правих реших да "съблека" цялата облегалка и да я претапицирам с червен плат по подобие на седалките в спортната версия (Type R FN2). Намирането на подходящ червен плат за целта обаче ме затрудни. Спрях се на един, имитация на алкантара, от една пловдивска фирма - Multitex Composites (цена около 35лв/м). Платът не е лош но не е UV устойчив и цветовете много бързо избеляват от слънцето. След тапицирането на задните седалки реших, че трябва да направя и корите на вратите в червено. Използвах момента и замених подсветката на бутоните за стъклата от бледозелена на червена. Описвам нещата набързо но известно време се чувствах като рали пилот - в колата около мен само ламарини, жила и кабели (таван, панели, кори, задната седалка, централната конзола, жабката… бяха вкъщи, в хола).   

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето  няколко актуални снимки от днес.

DSC_0333_copy_1376x774.thumb.jpg.44a4855bbd6e208e5a1383f38163e057.jpgDSC_0328_copy_774x1376.thumb.jpg.d28d1d8239957597fe3cfd71cb347062.jpgDSC_0329_copy_1376x774.thumb.jpg.0fb4fc1b15a4cb2130a3029adedc2df3.jpg

На задните седалки не посмях да претапицирам долната седалищна част (не знаех плата с какво качество е, дали ще издържи, няма ли да се цапа лесно... ).

_20200821_003002_copy_1532x951.thumb.jpg.e6ad01d8dcefdefd71fc3815bbd7b5fe.jpg

За малко излизаме от колата. Отвън съм сменил само задните мигачи с прозрачни/фейсови, от Ali-то поръчах червена емблема за отпред и сложих джанти с по-малък офсет, че оригиналните едни такива срамежливи, завряли са се навътре в калниците и не смеят да се покажат.

15437761_WP_20190327_12_31_50_Pro(2)_copy_999x999.thumb.jpg.8d52d37b73c0d4e8b486e69659b72e48.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да дадеш повече инфо как разши/приши новите колани а преди това как свали пластмасите на колонките, за да ги извадиш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla

Започва се с хоризонталните прагове на вратите (на щипки са и се повдигат нагоре). Изваждат се локално уплътненията на вратите около В колоната. Пластмасовите панели са разделени на две части. Захванати са на щипки и излизат  към седалките. Зад долната част към В колоната са захванати апаратите на предните колани. Самия колан излиза от апарата, минава през горния панел (където е механизма за регулиране по височина) и завършва долу, захванат за пода до седалката, където е разположен и пиропатрона за донатягане на колана при инцидент (под предната седалка към централната конзола има още един такъв, който обтяга закопчалката на колана). Ето как изглежда целия комплект.

WP_20180901_16_46_58_Pro_copy_1420x800.thumb.jpg.3cd35b079121aced40d62834411d0406.jpgWP_20180901_16_47_04_Pro_copy_1420x800.thumb.jpg.4c7e18aae2bc6a6be7497df3e803550b.jpg

Коланът се разшива от единия край

WP_20180826_13_05_04_Pro_copy_1420x800.thumb.jpg.879c895f8883e5ec5c6ff819be157807.jpg

и се инизва докато не остане само апарата. На предните колани пружината за самоприбирането може да се отдели от апарата и колана да се развие свободно. На задните колани пружината не се сваля от апарата и трябва да се застопори с нещо в развито положение докато се подменя "каишът" (аз бях промушил една отверка). 

Звучи сложно и объркващо. Аз изгледах няколко клипчета в youtube преди да се заема с това. Задължително е да се откачи акумулатора 20-ина минути преди работа. Препоръчително е да са свалени предните седалки (моите не ги свалих и леко се измъчих). Това е намеса в животоспасяваща система и си трябва внимание, старание и здрави конци за съшиването.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не направих снимка на другия край на колана - там, където е захванат в апарата. Потърсих в нета но не намерих нищо подходящо и скицирах набързо една картинка.

sb.thumb.jpg.9abdc246e08c6d5625dc123b51e6495c.jpg

След като се развие цялата дължина на колана от ролката, накрая колана е прекаран през два прореза. На самия край колана е зашит с оставена "примка", в която е напъхано едно метално цилиндърче. Това цилиндърче трябва да се извади от "примката" за да може да се изниже колана през прорезите. След като сте извадили колана от апарата, премервате дължината му и отрязвате ново парче от рулото, което сте си закупили предварително. Зашивате единия край под формата на примка и го прекарвате през процепите на ролката. Слагате металното цилиндърче в примката и опъвате обратно за да влезе плътно в "леглото". След това колана се навива по ролката, и по обратния ред се сглобява всичко останало.

Аз си бях направил снимки (тези от предния пост) за да мога да подредя и ориентирам правилно всички детайли преди да зашия втория край на колана (ще е кофти да слезете до колата, да започнете монтажа и да се окаже, че нещо не е както трябва).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да проверя има ли отличници във форума. Кой пръв ще познае каква (от къде) е тази част?

_20200822_165658_copy_1376x774.thumb.jpg.b96cdd160eafdc1bed183718ae301f64.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам си и сложил червен плат, може да е дръжката за хващане горе на колонката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, част от дръжка е... но не точно тази :) Подгъваме крайщата и завъртаме.

_20200822_174750_copy_1376x774.thumb.jpg.193b16f69a1e7e715fd0b683734afdfe.jpgDSC_0352_copy_1376x774.thumb.jpg.85917247ecd35e5f2510a9a2aafb9307.jpg

Ето я и монтирана в колата.

_20200822_175441_copy_1376x774.thumb.jpg.bfb5ef9368751564fd38994c011da8fa.jpgDSC_0354_copy_1376x774.thumb.jpg.088eda4a1895ac85b1f5d6945d74caf8.jpgDSC_0355_copy_1376x774.thumb.jpg.0dc3dc8e118c1042354fcc7a3351b2ee.jpg

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един от каналите в YouTube - "Racer TV", водещия редовно чертае линии по екрана докато обяснява за ъгъла на седалката и как хармонирала с резервоара (става въпрос за CAFE RACER моторетки). Сега и аз като него да ви начертая две линии. 

DSC_0354_copy_1376x774.thumb.jpg.2576a18b21a386efb4d660d3e11c59d6.jpg

Някой обърна ли внимание на този ъгъл? Бях свикнал да шофирам с оригиналната седалка в най-ниско положение (ако сте гледали Кристиян Менцел в предаването "Бърза обиколка" по АМС - най-честото му оплакване към колите, които тестваше, беше за седалката: "Позицията ми е много висока, няма го усещането за спорт", и правеше една кисела физиономия. При нас поне има оправдание - седим  върху резервоара. Малко се отплеснах, нали ;) ).

Седалките от TypeR винаги са ми харесвали но успях да се оборудвам с такива едва в началото на тази пролет (2020г.). Такива седалки от кола с лява дирекция изпадат много рядко, моите са от англичанка и съответно лявата е без механизъм за регулиране на височината. Позицията на седене с тях е една идея по-високо от нормалната ми седалка (нагласена на минимум). Покарах така и си викам "няма на къде, ще свиквам". Освен това обаче сядах върху края на външния борд и всеки път трябваше да си намествам д***то назад. Подложих няколко шайби на предните болтове и положението малко се подобри но исках още, обаче оригиналните болтове са къси и не позволяват. За целта купих 4 болта М10х1,25х50 и 4 гайки М12х36 (води се "гайка удължена").

nut.thumb.jpg.bac2b4aa076e589352cd4e1816c09c31.jpg

Болтовете нямат повеждаща част като оригиналните и трябва бая целене докато почнат да се навиват. Сега ми е много по-удобно в седалката - д***то ми самичко потъва назад/навътре и си стои там. Пробвайте (цената е 5-6лв за две седалки), ще останете очаровани. Ето и няколко снимки - ако не се гледа от ниско, почти не се забелязва.

20.thumb.jpg.5833cd496ea62153b3fc00a22887b6ff.jpg22.thumb.jpg.3bf3c79f1609ab7e900d72278dad92c1.jpg21.thumb.jpg.ec3f4d0c6e43b954845c1cb6694c917f.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да се изкриви шината така? Аз съм над 100кг и ако седна "по-тежко" както от време на време сядам на седалката все ми се струва, че тази шина ще сдаде багажа или се лъжа? Иначе с капачето не се вижда отгоре като погледнеш. С какво лепиш кожата/алкантарата върху материалите по купето? Да кажем това капаче за ръчната, то е кожено, какво лепило позва за отгоре и как го махна от ръчната спирачка преди това?

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla

Шината на седалката стандартно контактува с купето само в крайните точки, където са болтовете. С това повдигане почти нищо не се променя. Теглото се пренася в по-голяма степен към задния болт, но седалката е достатъчно здрава за да поеме тази разлика. Единствения проблем, за който се сещам, е може би затруднено движение на седалката напред, когато някой иска да мине/седне отзад (не съм се сещал да пробвам има ли разлика, при мен не се налага - имам си задна врата :) ). Утре ще докладвам.

Относно капачето на ръчната - при мен си е пластмасово, шприцвано на два етапа. Изважда се, като се повдигне предния край нагоре. По същия начин, но надолу, се изважда долната вложка. Тя обаче има много голяма кривина в задния си край и е доста по-трудна за тапициране с неразтеглива материя/плат.

Относно лепенето - когато купувах бялата кожа за тавана, взех и една кутия с лепило DenLaks T-5446. То обаче е много течно и трябва много да се внимава. С кожата няма проблеми, но плата е... плат, лепилото избива през него. На такива детайли предпочитам да ги покрия с двойно залепващо тиксо, да изпъна плата върху него, и с лепило да мина само подгънатата част, която не се вижда. За целта изполвам едно лепило от AliExpress.

_20200823_220633_copy_1235x427.thumb.jpg.b20047b746eaca337f20ff48103e52ff.jpg

Апликатора му е много тънък и е много удобно за работа. Взех го за да лепя екраните на телефоните но е универсално и може да се ползва за много цели (от висока температура обаче се размеква).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докладвам за седалката - движи се "като по релси". Движението е леко и безпроблемно, но ако не я избуташ до най-отпред (където се застопорява), се връща самичка назад ако я пуснеш. Проблемно при мен беше достигането на ръчката (пада ми се малко зад В колоната).

 

Спираме за сега със седалките и преминаваме към нещо друго. Някой заглеждал ли се е по-задълбочено в профилната ми снимка?

9.thumb.jpg.f89d1831d14955f8a68813e7e9fb762a.jpg

Долу в левия ъгъл - бутона за стъклото на шофьорската врата е без работеща подсветка.

Всичко започна преди две години, вдъхновен от една тема  в CivInfo форума - "Blue Dashboard lights", в която е описано как да се замени подсветката на бутоните в купето. Бях свалил корите на вратите за да ги правя с червена тапицерия и докато бяха разглобени, подмених и подсветката.

Има достатъчно клипчета как се свалят корите и няма да се спирам на това. За да се свали панела с копчетата, от вътрешната страна на кората на предната седалка се развиват 3 винта, като 3-тия е завъртян на 90 градуса спрямо първите два. След развиването им панела вече се държи само на щипки и може да се избута нагоре (по зелените стрелки). Бутоните за стъклата са захванати с 4 малки винтчета към панела.

30.thumb.jpg.7b9905214755359cb78a2d4ffe4c5b0f.jpg31.thumb.jpg.707c3441c75a247737b60cf6f13c0ad7.jpg33.thumb.jpg.f2ee4900cf0166f8b755a27d67525d9e.jpg32.thumb.jpg.f63d6d0c104238297397a32fd838257b.jpg

Корпуса на бутоните има капаче на щипки. С плоска отверка махате капачето. От лицевата страна трябва да извадите бутона за заключване на стъклата (дърпате го нагоре). След това от обратната страна платката вече може да бъде извадена от корпуса.
Оригиналната подсветка е изпълнена с кръгли 3мм светодиоди, поставени на бели "държачи", които ги насочват към отвори в корпуса (диоди с по-голям размер (5мм) не се побират в тези отвори). Проблем е и самото разположение на елементите. Диодите за предните прозорци могат да се разпоят лесно от долната страна на платката и да се подменят. Диодите за задните обаче се падат над куплунга за захранване и няма достъп до тях.

34.thumb.jpg.26f89547c0219cb295dd2b1f9939e66c.jpg35.thumb.jpg.c2e2cfc6ce259853ad03ced495a8bd9f.jpg36.thumb.jpg.c294cbe6927ecf4fd908094aef226fda.jpg

 

Пробвах да разпоя крачетата на куплунга но има припой от двете страни на платката и с любителски поялник и помпичка това е невъзможно.

Счупих с клещите оригиналните диоди и към крачетата им запоих smd диоди - грозна картинка (моля, не ми се присмивайте).

По време на монтажа обратно (преди 2 години) едното диодче не е било позиционирано добре, скършило се е и затова нямах подсветка там.

37.thumb.jpg.ec184e22a7f325f8bbca81d05b9aa8ce.jpg39.thumb.jpg.60cf93664ad0e61e0f3a30204625a1cf.jpg

Сега подмених диодчето с ново и сглобих всичко (необходимо е да се уверите, че плъзгачите са точно над очертаните им места).

38.thumb.jpg.798bb68bd11acbbf893749ad231af797.jpg

Всички бутони са осветени вече - операцията е изпълнена успешно.

Редактирано от rumpalan
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човечеее...

 

Евала за ентусиазма, с който си го направил, както и за ентусиазма, старанието и търпението, с които ги описваш тук сега :worthy:

 

Някой ден ще пусна и аз тема за моята 8-ца.

 

Да те питам и аз нещо. Казваш, че си я взел с дабъл дин. Добре де, сега, когато го няма оригиналното радио, как сверяваш дата и час на горния дисплей?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Zlatozator
 Благодаря за комплиментите.

Управлението на датата и часът се осъществява от копчетата на волана. За целта се използа специален интерфейс, който се монтира към оригиналните букси от стереото.

20200825_132100.thumb.jpg.e0430166146a9d40bee80dfaccc76335.jpg

Модула е Connects2 и е доста скъп (кутийката с кабелите и буксите най-отдолу на прикачената снимка). Кабелът в ляво е преходник за радио антената, а кабела до него служи за предаване на командите от волана и се конфигурира според мултимедията, която ще използвате (дали е Sony, Pioneer и т. н.). Моят модул е много по-стар от този на снимката. Мога да задавам дата и час но не мога да усилвам/намалям музиката от волана. Когато я разглобих първия път видях, че нямам инсталиран последния кабел. Поръчах си такъв но нещо не се разбират с интерфейса и си "мажа" с пръст по екрана :)

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се нещо важно - интерфейса/модула може да се използва/върши работа само в модели без фабрична навигация.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Zlatozator, и при мен настройката е от волана въпреки double din-a. Явно има допълнителни кабеляци но той човека едно време като я взимах и ми казваше аз не му обръщах такова внимание :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз хубаво си оправих диодчето миналия ден

40.thumb.jpg.419e76c1190fa71a2e6b3f1328ed6c2b.jpg

но докато свалях кората на вратата счупих щипката на пищялката (бях със слушалките, надъхан си "припявах" с Алиса "This is a stolen life, before you walk away don't forget to turn the knife..." и изобщо не усетих как стана).

41.thumb.jpg.3761131073ead43980bb47661dec2344.jpg

Отварям Carco.bg и намирам точно лява пищялка за 15-ина лева. Който чупи какво прави? Не бърза да купува - стара габровска поговорка ;)

Прорязвам две каналчета, нагъвам един кламер за арматура, кофражирам и заливам, след което излизам на разходка.

42.thumb.jpg.18d8eb965216f09e01f8e1977797fc8b.jpg43.thumb.jpg.da6580a76ad1c98c0a464fe20e8763e4.jpg44.thumb.jpg.f9d714246763e0f18ea95d7efd5942df.jpg45.thumb.jpg.dfbc40754238296b5815312031690f50.jpg

Час и половина по-късно разчиствам малко около средното краче за да може да се движи свободно и пищялката е готова за утрешния монтаж.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих една стара снимка и след като пищялката вече си е на мястото, се опитах да повторя кадъра.

Ъгълът не ми се получи съвсем същият за жалост 🥴

Какво избирате: А или Б ?

a.thumb.jpg.5edf6613209f994cd1c0f0221b6857d7.jpgb2.thumb.jpg.75379b1439b6191db2dd441ce09c5445.jpg

Opciq_b.thumb.jpg.9a1bc2568b70d72f47f98930ef25b5a2.jpg

-Б, Б, Опция Б!

 

Поиграх си с клипчето (да е с малък размер, да казва само тази реплика) но като го вмъкна тук, то автоматично се разпъва до широчината на страницата (а така не ми харесва - превзема всичко). Затова се наложи аз също да премина на Опция Б (вместо клипче само картинка с пряка реч).

 

Редактирано от rumpalan
  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да попитам дали си боядисвал с нещо оригиналните шевове на волана или си го претапицирал с червен конец?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено гледам да планирам нещата и с едно разглобяване на даден компонент да извърша няколко "доработки". Бях свалил волана за да подменя подсветката на бутоните с червени диоди но също така облепих пластмасата около бутоните с червен плат, около емблемата също вмъкнах малко от плата. Кожата ми харесваше, приших и само един червен сектор горе в средата и я върнах обратно но съшита с червен конец (специално обикалях по магазините за дебел червен конец).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисплея на скоростомера е по-лесен за работа и затова започвам с него.

53.thumb.jpg.2dc0b82329866ac59262010e0ebeef18.jpg54.thumb.jpg.7e08d955acc0ff4ebe09509aedb8529e.jpg

Откопчавате щипките и махате задното капаче (на 2-та снимка от предната страна съм махнал слюдата, но не е необходимо).

Необходимо е обаче да имате под ръка следните неща.

За запояване - 2 поялника и тинол.

56.thumb.jpg.6ee390aa6e7eafd3d7bfdd902761c086.jpg57.thumb.jpg.be398459a31799e83a112d7f0462ee3c.jpg

За разпояване - вакуум помпичка и медна лентичка.

58.thumb.jpg.e56543fe220aafdd78e8f0157b9851fd.jpg59.thumb.jpg.0c11e7313eaf61804be7358273e47e92.jpg

Нови smd 3528 светодиоди в желания от вас цвят (номера показва размера - в случая 3,5мм на 2,8мм ).

60.thumb.jpg.daf2b86c6177ad174297ce4a4d0ce68a.jpg

Време е за същинската работа. Разтопявате с поялника припоя на всяко краче (оградените в червения правоъгълник) и с вакуум помпичката го изсмуквате.

55.thumb.jpg.36f6c13d09b0310a894cd246c0675fb5.jpg

Ако остане някъде, може да повторите с помпичката. Ако все още не са се освободили крачетата, може да си помогнете и с медната лентичка - слагате я върху крачето, което не е съвсем освободено и отгоре притискате с поялника (останалото малко количество припой ще премине от платката върху лентичката). След като всички крачета са свободни, може да извадите платката.

61.thumb.jpg.d339611de142838ef7be103542122790.jpg62.thumb.jpg.a01de14b056b3895845beb9c5ec47379.jpg63.thumb.jpg.55787acc729c201772a1d6d10252571e.jpg

Достатъчно е да извадите платката. Екранчето го свалих само за да му направя снимка - стъклото има син отенък. Стъклото на дисплей от Type R няма такъв син отенък. Но както ще видите накрая - това не оказва влияние (както се опасявах аз).

Не ми позволява да качвам повече снимки тук затова продължавам в следващия пост.

 

Редактирано от rumpalan
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разпояването на smd диодите от платката аз използвам два поялника.

64.thumb.jpg.19c2a97f64376dfc681ade7bf06a7f5f.jpg65.thumb.jpg.22eed4394636bde013d814a4b546fb3e.jpg665.thumb.jpg.7364af0472753639775f01c0deffbc37.jpg

Притискам диода с двата върха и щом се разтопи пропоя, отмествам диодчето встрани (представете си, че сте в китайски ресторант но вместо ориз са ви сервирали диоди в чинията). Така един по един отстранявате всички диоди, които смятате да подмените. След като сте готови с това може да добавите по една малка капка/точка припой на една от площадките (червеното кръгче) за да ви е по-лесно с поставянето на новите диоди. Разтопявате припоя с поялника докато с пинсета поставяте диода. Така захващате всички нови диоди от едната страна. След това слагате малко припой от другата страна (целта е да се поохладят между двете спойки). Ако някой диод не е добре наместен може едновременно с двата поялника да разтопите припоя от двете страни, да го ориентирате по-добре и да отстраните поялниците. Не задържайте поялниците много защото диодите са чувствителни на топлина и може да ги повредите.

66.thumb.jpg.1650dfd3a60a3c249e2251e46d23947b.jpg

Светодиода има две крачета - анод (+) и катод (-). На корпуса на smd светодиода от страната на катода има "отхапано" ъгълче, което служи за по-лесна ориентация. Тук на снимката оригиналните диоди са били с бял цвят (от буквата W) а ъгълчето за ориентация е било огледално разположено. Аз съм го заменил с червено китайско диодче. Поляризацията е правилна - "отхапаното" ъгълче е към катода на платката.

67.thumb.jpg.98f8527d8374f1dc4c64857c40b1fa8e.jpg68.thumb.jpg.10c80299dd3309e289c2e1fabec825b0.jpg69.thumb.jpg.a4fd4f4e44c724acaa8ba8cd6c2e909a.jpg

Когато подмените всички планирани диоди занасяте платката в колата, закачате буксата и давате на контакт - всички диоди трябва да светят (без специалните - мигачите и инфо-то). Ако някое диодче от подсветката не работи то трябва да се повтори или да се подмени. Когато сте готови с всички диоди, поставяте платката обратно върху белия корпус като проверявате екрана да си е плътно на мястото.

Запоявате крачетата, които разпоихте в началото и отивате отново до колата за следващ тест. Закачате буксата, давате на контакт и внимателно гледате екранчето - за момент трябва да светнат всички сектори (след което показва само една нула). Ако има неосветени сегменти - презапоявате крачетата отново (и пак тест в колата) докато всичко е ОК. С това работата по този дисплей е приключена.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко нагледна информация за приликите и разликите на тези два дисплея от коли с ляв (EU) и десен (UK) волан.

88-eu.thumb.jpg.c5014199e84ab1e2d1774a5de8775293.jpg88-uk.thumb.jpg.620811e0993e0bc1cf6fc512fff108f8.jpg89-EU-UK.thumb.jpg.34f9263795774d828eacbf9e9129f531.jpg

При скоростомера външния черен корпус е огледален. Вътрешния бял корпус е еднакъв и може да се заменя директно но има 3 разновидности:

-синя окраска и бели цифри за ръчна скоростна кутия;

-синя окраска и бели цифри за i-Shift (има допълнително екранче за предавките);

-червена окраска и цифри, лого Type R и индикация за V-tec вместо Есо.

Дисплеите са универсални, могат да показват скоростта в мили или километри за час, като режима на работа зависи/се задава от оборотомера и се визуализира в дясната част на екрана с малки буквички.

 

70-A-EU.thumb.jpg.7b241d972c2d2393dec4ecb1fa1c3cad.jpg70-A-UK.thumb.jpg.4b6d6b93acf2cb750d3088d0ba200531.jpg

При часовника освен външния черен корпус, вътрешния бял също е огледален. Стъкленото екранче (LCD-то) е еднакво. Също така няма разлика между едно и дву зонална климатична инсталация. 

70-eu.thumb.jpg.1d22d91de86b8b6c3c9274cf743ea031.jpg70-uk.thumb.jpg.6dd3f01e225b1ed28ca24f03b0e4d063.jpg

Ако искате да монтирате такъв UK дисплей в EU кола без да разпоявате/запоявате, можете да отрежете "краката" на белия корпус на UK дисплея и да го поставите така в EU черен външен корпус.

70-uk-eu.thumb.jpg.d827c9515a584fc1e2ff02ec140981e3.jpg

Колегата @Mkilla в момента е с така преправен/орязан дисплей на часовника.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След часовника и скоростомера следва как да си разглобите оборотомера. В интернет има клипчета как се сваля панела с бутоните около оборотомера. След като сте освободили всички щипки, разкачате буксите на Старт бутона и VSA отляво, а от дясно е буксата на панела за управление на климатика и шлауха/маркучето на датчика за влажност в купето. Така панелът може да бъде премахнат и получавате достъп до оборотомера, който е  подсигурен с видии. Развивате ги, изваждате го леко напред, откачате буксата от задната страна и сте готови.

90.thumb.jpg.94b97d8f1ebec4ac59b54441f8402f69.jpg91.thumb.jpg.20236d9565848fae64eb95b9e7542115.jpg92.thumb.jpg.64786b49ddbd83783f354948e69aa91f.jpg

Оборотомера на снимките е от UK кола (има допълнителен бутон долу вдясно, огледален на врътката за регулиране на интензитета, с който бутон се задават мерните единици за скоростта - MPH или KM/H). Уредът е от TypeR но червените плаки, червените стрелки и инфо дисплейчето с червената подсветка са в моята кола. Тук са платката и корпуса от оригиналния оборотомер а останалите неща са от моя - съответно сини плаки, стрелки с черни върхове и моя инфо дисплей с бяла подсветка. Сега по същество.

Външния черен корпус е на щипки - откопчавате го. След това сваляте един декоративен пръстен, който лежи над/около циферблата в среда без да е закрепен с нищо (на втората снимка горе). След това обръщате от обратната страна и развивате 3 винта (виждат се на 2-рата снимка горе вдясно). Сега вече белия заден капак може да се свали (държи се от няколко щипки). След като го свалите виждате платката на уреда - 3-тата снимка.

93.thumb.jpg.c68db270f0b86918b505cf56c1bb950d.jpg94.thumb.jpg.3fa533f8d6af07b78c32ac56f9da5db0.jpg95.thumb.jpg.62fe0d97384526d398dd6404672e7825.jpg

За да продължите с разглобяването трябва да се свали инфо дисплея. За целта изваждате буксичката с 4-те бели кабелчета (дърпате нагоре - това е захранването за подсветката). Лентовото кабелче (което предава данните към дисплея) има подсигуровка - в двата края трябва да повдигнете кафявата пластмаса около 2мм и след това лентата може да бъде изтеглена нагоре. След като сте освободили и двата кабела с помощта на тънка и дълга (над 10см) отвертка избутвате инфо дисплея навън (с едната ръка го държите отдолу и го теглите, а с другата държите отвертката и натискате). Ето как изглеждат нещата от лицевата страна.

96.thumb.jpg.034d218216161962a81cc92b18ba2d5d.jpg97.thumb.jpg.50b4fba06075fe5e795a0be9581217a1.jpg98.thumb.jpg.a6dd7f4cc135f9762dc693512cd43e51.jpg

Инфо дисплейчето има две видии от задната си страна. След като ги развиете капачето остава да се държи на 3 "щипки", разположени на 120 градуса (маркирал съм местата им с червените окръжности). Подпъхвате тънка плоска отвертка между капачето и външната част и леко разтваряте външния корпус докато се освободи сглобката. След това може да изнижете белите кабелчета и да извадите платката с диодите за осветяване на екранчето.

99.thumb.jpg.a45fe9d511a1e3937e0606bb94a9da05.jpg100.thumb.jpg.26acadc1c2496ffa7ed80ea336d1ff64.jpg101.thumb.jpg.20caae7a7020d7d8f49bb05e7bff5c9d.jpg
Тук подсветката е от бели диоди (на снимката това са диодите с жълтото оцветяване в средата, които са за нормалния режим на работа) и от жълти диоди (на снимката това за чисто белите на цвят диоди, които се използват когато има нещо нередно по автомобила - сигнализациите за включени светлини при изгасен двигател, незатворена врата ...). Аз махнах диодите с бяла светлина и ги замених с червени диоди.

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платката е проста като схема но заради бялата боя отгоре е трудно да се проследи. С помощта на мултицета потърсих наличие на връзка межу катодите на диодите и изводите.

1 (+) жълти диоди (сигнализация)

2 (+) бели диоди (нормална работа)

3 (-) жълти диоди

4 (-) бели диоди

С помощта на старо захранване от лаптоп и една платка за понижаване на напрежението (от Ali-то, 10-ина лева) изпробвах как съм се справил.

102.thumb.jpg.f85662098d0ce06f90d04961d15276c5.jpg103.thumb.jpg.c40e927d3b914b22fc5c90d95b25033b.jpg104.thumb.jpg.b192525a81e7fc687e89e17533a6f042.jpg

Ако всичко е ОК сглобявате дисплея и го оставяте настрана.

Следващата стъпка е свалянето на стрелките на уредите. Трябва да се повдигнат право нагоре по оста. Аз използвах две лъжици. Стрелките на TypeR таблото излязоха много лесно. Тези от моето доста ме измъчиха. След като извадите стрелките, останалите части се изваждат по-лесно но бъдете внимателни.

105.thumb.jpg.85c6db93c8b748d22bde0aa5c7f74fe3.jpg106.thumb.jpg.1354e9ebe711c1be29622395f58c17d1.jpg107.thumb.jpg.10625492d56ba439b19b5fea6f189ba5.jpg

След тази стъпка имате достъп до лицевата част на основната платка.

108.thumb.jpg.72e5e112b32c68f2825b6cfe08227cf1.jpg

При TypeR подсветката на стрелките е изпълнена с RGB светодиоди. Защо? Не знам.

109.thumb.jpg.807a678628e1357572a58175de7d4e2f.jpg

На моята са нормални бели диоди, които замених с червени (само тези за стрелките - оградените с червено, като на снимката съм сменил вече единия).

С това работата тук е приключена, остава всичко да се сглоби и тук е важния момент.

Преди да си свалите оборотомера, покарайте малко докато загрее колата. Паркирайте я на мястото за разглобяване и направете снимка на празен ход на положението на стрелките на уредите - температура, гориво и обороти. Снимката да е точно срещу оборотомера (да не е под ъгъл).

При сглобяването поставяте голямата плака и отивате при колата, закачате оборотомера както е разглобен, палите и чакате да загрее хубаво. Чак след това слагате малките стрелки в "гнездата" им съобразно позициите от направената по-рано снимка (просто нямат нищо за ориентиране по време на монтаж). Гасите, палите пак и ако всичко изглежда добре откачате оборотомера. Добавяте плаката с оборотите, отново го включвате към колата, палите, изчаквате малко и монтирате голямата стрелка съобразно оборотите на празен ход от снимката.

След това вече може да сглобите всичките останали части.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглеждах smd диоди в AliExpress и видях, че освен RGB диоди с 4 крачета (3 анода и 1 катод) има и едноцветни такива. Явно подсветката на стрелките на TypeR оборотомера е с такива червени диоди.

В няколко поста ви показах как можете сами да си промените подсветката на дисплеите в желания от вас цвят. 100 smd диодчета 3528 струват под 5лв. Плаките обаче са голям проблем. Има една фирма - Xtuners, която се занимава с изработката на плаки/циферблати по поръчка. Цената за единична бройка обаче е 400лв. При колективна поръчка от 10бр. цената пада на 100лв (цените са от сайта им).

Най-достъпния вариант е да изберете син цвят за подсветката. (понеже стандартните плаките са в синьо). Следващият по достъпност цвят е червения (ако си намерите плаки от TypeR). Всеки друг цвят ще излезе доста по-скъпо. Поръчах сини диоди и когато пристигнат искам да подменя подсветката на един комплект дисплеи с тях - мисля, че ще изглеждат добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига вече с тези дисплеи. Сега ще ви покажа малко "силов" тунинг :) Бях си поръчал от Ali-то червен надпис Civic (2$) за отзад и миналия ден взе, че дойде.

_20200906_202918_copy_1376x774.thumb.jpg.652c58cf1bba963598a2371130849e1e.jpg

Оригиналния надпис е залепен, като след леко нагряване се сваля лесно. Много внимателно и старателно отстранявайте остатъците от лепенката - аз здравата ги бях подхванал с една пластмасова шпатулка и по едно време усетих, че свалям и лака.

DSC_0538_copy_1376x774.thumb.jpg.1ce0d917e2fa2a5671e45ba101c72d9a.jpgDSC_0539_copy_1376x774.thumb.jpg.966e481b8b54c237a0459b1344f5ebb1.jpgDSC_0541_copy_1376x774.thumb.jpg.88255ba81937c0a41bcf5588abe89d3f.jpg

Новият надпис също дойде с лепенка отзад но в бял цвят, което никак не се връзваше цветово. Махнах я и напълних кухините на буквите с едно много здраво черно лепило (продава се в найлонови опаковки и много прилича на салам). Надписа е алуминиев, релефен (3D) но основата на буквите е в една равнина. Преди да ги напълня с лепило отзад, с пръсти им придадох лека кривина за да легнат плътно върху повърхнината на капака. Облепих надписа с тиксо и го оставих така да престои една нощ (лепилото се втвърдява бавно).

DSC_0542_copy_1376x774.thumb.jpg.5c7aa951451be5e2bf2ba369aafebb35.jpg_20200906_202748_copy_1487x838.thumb.jpg.f06db054bdc32dd597025a8e7ae17ae3.jpgDSC_0548_copy_1376x774.thumb.jpg.06f0cbe32d33f5598e549af95253ba89.jpg

Става за гледане от 1 метър.

Ето и още една снимка на същата тема:

_20200906_203412_copy_1326x747.thumb.jpg.3beb30d9d62de1334a5fbdb5081ff432.jpg

😉

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачето над скоростомера беше едно от първите неща, с които се бях заиграл. Отначало беше в бяла кожа с червен декоративен тегел. Капачето обаче е близо до челното стъкло и отражението от бялата кожа ми влошаваше много видимостта. Смених кожата с червен плат. Отражение от него също има но е минимално и не ми пречи. Платът обаче не е UV устойчив и всяка есен го подменям.

DSC_0549_copy_1376x774.thumb.jpg.d017811845d9edb83f31dc14acad58ef.jpg

Капачето е оплескано с лепило (от първото "обличане" с кожа), което е много трудно за почистване.

DSC_0544_copy_1376x774.thumb.jpg.68f4e84a11386a43498403c63e03d1d0.jpg

Затова вече предпочитам върху видимите страни да използвам само двойно залепващо тиксо - ако се наложи, се почиства много лесно.
DSC_0550_copy_1376x774.thumb.jpg.8d7e83d76ca3bc9e41c8b400e7026696.jpgDSC_0552_copy_1376x774.thumb.jpg.1057751f9377687415d818dbf756a5ce.jpg

В средата не е необходимо да се покрива на 100% но в краищата е по-добре да не се пести.

DSC_0553_copy_1376x774.thumb.jpg.6fb819d9dda01d33d22b102a44d65541.jpgDSC_0554_copy_1376x774.thumb.jpg.7231a7993daa9e7f9acc9f8f4c5967c5.jpg

Налагам капачето върху плата, като гледам да е центрирано. Обръщам и хубаво изпъвам от средата към краищата. Нанасям лепило по ръба от вътрешната/задната страна и изчаквам малко да позасъхне.

DSC_0558_copy_1376x774.thumb.jpg.0db7a5d127da1885274b5fa40ce372c3.jpgDSC_0560_copy_1376x774.thumb.jpg.a9e43483b5deff755260bed1a8acca39.jpg

Правя с ножицата леки прорези за да може по-лесно да се подгъне, подгъвам и фиксирам за момент (щипките за пране вършат идеална работа за целта). Последно подгъвам двата ъгъла.

DSC_0562_copy_1376x774.thumb.jpg.f95d2ee275306fda180e2f6f40e8c78a.jpgDSC_0565_copy_1376x774.thumb.jpg.1071ed4505c8bcd0a7b11d6faa40935d.jpg


Оставям капачето да постои така докато лепилото изсъхне напълно, след което е готово за монтаж.

DSC_0566_copy_1376x774.thumb.jpg.adc4e29a8661878a4d95343bd2a913e3.jpgDSC_0568_copy_1376x774.thumb.jpg.c6832ef63fa709bb9fa3c1fff8e2ef89.jpg

Обмислям да направя един сенник над дисплея с часовника - много често при ярка светлина не виждам нищо от информацията там.

Редактирано от rumpalan
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@rumpalan

 

Поздравления за проекта! И най-вече за детайлните обяснения! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@rumpalan, какво да ти кажа, направил си ги по-добре от тези които ги продават :D Ще ти пратя тия дни дисплейчетУ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и разбора на извършените дейности по мигачите в страничните огледала.

За донори избрах едни мигачи от Ali-то (за Toyota RAV4 2019 -20; цена $37,8) - формата им доста наподобява тази на Civic-а.

110.thumb.jpg.fcae5a696b7d94fb1d97d53063943b69.jpg111.thumb.jpg.da3c2bbe649c94cb532176c3a8f19a53.jpg112.thumb.jpg.b96d2d68be77d08479e57a5967cc47c3.jpg

Много лесно се предадоха (с плоска отвертка щък-пук-прас-прас и готово - мигача отворен). Светлината идва от диодна лента, напъхана в силиконов шлаух, прихваната с двойно залепващо към черната основа.

В Youtube има клипчета как се свалят панелите на страничните огледала на Civic. Преди време бях свалял директно панела с мигача но е доста груб вариант. Сега първо си извадих стъклото на огледалото от държача, оставих го да си виси на кабелчетата за подгрева и с голяма пинсета (може и с плоска отвертка) си помогнах с щипките. Така доста по-културно излизат панелите. Изважда се буксата и панела с мигача е свободен.

113.thumb.jpg.d97aac2a9311cb0cd71818cf0bd35c03.jpg114.thumb.jpg.27dc5a7624abe1825a7db6fbed4f7fd5.jpg115.thumb.jpg.66e28c5e88aa51aced75fc77c2b0f8d1.jpg

В английския форум колегите описват отделянето на прозрачната част на мигача от бялата основа като бавен процес, за който са необходими плоска отвертка и макетен нож. Аз отделих доста време но не постигнах никакъв резултат (сглобката няма нищо общо с китайския донор - двете части са залепени много здраво една към друга). Разбрах, че така няма да успея и с прибягнах до по-груба намеса - включих Дремелчето и по червения контур изрязах частта с лепило от прозрачната част. Така успях да разделя мигача на съставните му части: предна прозрачна част; междинен пластмасов панел (доста пожълтял с годините) и основата с платките (на които са запоени диодчетата), след което подмених всичко с частите от китайския донор и слязох до колата за да се убедя, че всичко работи както трябва преди да продължа.

116.thumb.jpg.835c6446cb01546fdc6e9f6c1ff69759.jpg117.thumb.jpg.373cf047de08d20bcdccb08ec0ce24f5.jpg118.thumb.jpg.db31c09f0eb6c93ca42665eb4cec5064.jpg

Добавих малко изолация (просто да държи прибрани/фиксирани кабелчетата и платката (на която има само едно съпротивление)), по едно парче с триъгълна форма от бяла папка за офис "джобчета" - да прикрие частите, обилно силикон (Ceresit CS23 Aquarium&Glass Transparent - устойчив на вода и UV лъчи), led лентата и над нея челото на силиконовия шлаух (изобщо не се старах при изрязването му). Притиснах всичко това и фиксирах за една нощ.

119.thumb.jpg.24517e1e1120f991ba3104dadc7350aa.jpg120.thumb.jpg.d14859b147b7c869c1e1752427ee587f.jpg121.thumb.jpg.6a21abfa3361411f5680574bb2f408e7.jpg

122.thumb.jpg.b9144702827d7e85ee79407b64c21380.jpg123.thumb.jpg.945b789d7caf8be9c214df3cfd16debd.jpg124.thumb.jpg.9525fe8c46036af534f50f04d2bdeb42.jpg

Ако успея да намеря нещо подобно на силиконовия шлаух но с по-големи размери, ще разглобя мигача и ще сложа по цялата повърхнина (за сега обаче нямам нищо подходящо). От 1м разстояние не се забелязва така, както е тук на снимката. До тук работата с мигачите е приключила.

 

Редактирано от rumpalan
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях си поръчвал резервни предпазителчета/ SOD (shut of device) за подмяна (отново от Ali-то - Self recovery fuse RXEF030 72V 0.3A 300MA PPTC; цена $0,5/10бр.). Нямах оплаквания от завъртането на огледалата но при положение, че съм разглобил частите реших да ги подменя. Първото модулче беше с много корава заливка - бая зор видях докато я изчегъркам (ех, че дума - как звучно описва действието). При второто модулче беше по-лесно (така, както го показват по клипчетата в Youtube).

125.thumb.jpg.57ac3dc3c7c94380b9e0e74a17b4bcce.jpg126.thumb.jpg.8a506f94ff230b7b53bd7505ef5e6953.jpg127.thumb.jpg.3b17e3ff05e94ba40749a51dec09a84d.jpg

128.thumb.jpg.4dc366f0c5832f32dc72f05b6be02d30.jpg129.thumb.jpg.31db53b31945b953385c928b31781dc6.jpg130.thumb.jpg.ea16baf256832c4d224892d25e622b62.jpg

Моля, накрая само не ги заливайте с пистолет с течен силикон на пръчки (както показват на клипчетата), защото след едно лято по нашите географски шири този течен силикон ще е отишъл на съвсем друго място.

Не намирам разлика като начин на работа/завъртане на огледалата след подмяната, но сега поне няма да очаквам в скоро време проблеми от подобно естество.

131.thumb.jpg.f1e4d75261645dc0d578cdca406c42c4.jpg132.thumb.jpg.e74bc27941cf4592b0d5dc60b02fc219.jpg133.thumb.jpg.ae8701b5990548b663f5dfcedb84fd25.jpg

Набързо облепих (без изобщо да се старая) единия панел на страничното огледало с бяло фолио за да видя дали ще стои добре. Не ми хареса изобщо и си ги оставих черни.

Редактирано от rumpalan
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...