Jump to content
striking

Спирачни дискове и накладки

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

предстои ми смяна на спирачните дискове и накладки. До момента съм сменял само накладки (ATE май и двата пъти). Тръгнах да гледам от autodoc за да си ги поръчам аз и в сервиза само да ми ги монтират. Предполагам ще ми излезе по-евтино този вариант. Това, което ме затруднява е, какви точно дискове и накладки ми трябват? Виждам, че има различни размери, има вентилирани (моите мисля, че не са такива) и т.н.. Съответно не съм сигурен кои да избера. Също така, не съм сигурен коя марка да избера? Искам да бъдат добри, но не желая да се изхвърлям с някакви суми от порядъка на 200лв за диск. Можете ли да ми дадете съвет?

 

Тук са показани възможните варианти за моят автомобил (бензин 2.4 type s): https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/spirachen_disk-10132/honda/accord/accord-vii-cl/17127-2-4-cl9?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата има потенциал за 10+ страници но да си кажа , споделям моите впечатления от 1-ва ръка. 

Що се отнася до автърмаркет стока бягай от Метели и евтините Брембо, лош спомен имам и от АТЕ но беше на тежка кола ( Волво XC 90) и аджамия шофьор въпреки че след покупка на същите само че от Мото-Пфое всичко заспа.  Преди 3 години заложих на Цимерман на старата ми кола и се оказаха супер до 30к километра до продажбата но и след това защото познавам собственика и щеше да сподели.  За другите произведения на китайския и турски автопром показани в сайта на Autodoc нямам наблюдения.

На твоята кола предните дискове са вентилирани а задните не, съществуват предни двойно вентилирани но са по-скъпи. За накладките акъл не давам, безброй модели, както по твърдост така и по цвят дори. 

Във форума има теми за дискове и накладки както и във всички авто форуми, и обикновено всичко това е обсъждано многократно и с  всякакви и противоречиви мнения, казусът е сложен като този за маслата.

С помощта на чичко ГОШО намери и чети, материал колкото искаш само да можеш да отбереш каймака. 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит мога да препоръчам следната комбинация:

Предни:
EBC Ultimax Brake Pads DP1525 71,90лв.
EBC Standard Brake Discs D1399 188,60лв.
Задни:
EBC Ultimax Brake Pads DP1216 51,10лв.
EBC Standard Brake Discs D1400 110,30лв.
Цените са доста стари, от преди 4г и 100к км. Накладките бяха сменени със същите на 65к след това.

EBC Ultimax 2 Brake Pads DP1525 - 85,73 лв.
EBC Ultimax Brake Pads DP1216 - 55.30 лв.

Цени от миналата година.

Никакви проблеми, тресения и проблеми със спиране. За мен си не виждам смисъл дори да рискува с комерсиалните марки. По вида на дисковете ще, изкарат със сигурност и тези накладки, за трета смяна от сега не мога да кажа, но едва ли.. много оптимистично ще е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега и двата път съм ги взимал през колегата @Izanagi

Като имаш и друг вариант през http://ebcbrakes.bg, но от там не съм пробвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще е от сайт, по-добре от https://www.ebcbrakeshop.co.uk/ и с доставка с някоя от фирмите за евтини доставки от юк.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах през тази дилема скоро и ще се опитам да обясня синтезирано как стоят нещата. Първо за дискове и накладки не трябва да се пести!От личен опит винаги евтиното излиза скъпо. На пазара има страшно много дискове ментета, които се кривят за отрицателно време и оттам се започва едно ходене по майстори за струговане, смяна на накладки и т. н. Това са процедури, имащи ефект няколко месеца(изобщо ненужни главоболия, натоварващи ни психически и финансово). На второ място е много важно дисковете и накладките да са от една и съща мaрка. Всякакви други комбинации в много от случаите водят до свирене, стържене или по-бързо износване на дисковете, дори да са хубави, от некачествени накладки. Лично аз на базата на 10 годишен опит при шофиране бих спестил от някои други неща по поддръжката на колата, но по отношение на спирачната система не бих направил финансов компромис, още повече защото Акордът има слаби спирачки. Сигурността при спиране  за мен е най-важна в една кола. Що се отнася до марки, Аз бих препоръчал  EBC. За нея на 100% мога да кажа, че частите са напълно оригинални и няма да има никакви оплаквания. На сайта им има описано всичко, и всеки, който се интересува, може да си прочете, за да не навлизам в подробности.  Има и по-евтини и по-скъпи варианти. Лично аз си сложих тези отпред:

 

http://ebcbrakes.bg/products.php?pid=82667

 

http://ebcbrakes.bg/products.php?pid=109866

Сайтът е единственият официален представител в България на марката. Мога да кажа, че хората са изключително коректни-звъняха ми по телефона за номер на рамата, за да проверят размерите на дисковете и ми направиха пакетна отстъпкаот порядъка на 100тина лв. Частите пристигнаха за 10 дни от Англия със сертификат за оригиналност. След смяната мога да кажа, че колата спира 2 пъти по-добре спрямо оригиналните дискове. Има и по-евтини комбинации с които пак няма да има проблеми, но тях бих препоръчал за задните колела. Единствено не бих препоръчал накладки Yellowstuff защото те са за спортно каране и изискват предварително загряване на накладките. Пиша го защото съм чел по форумите, как хора са хвърлили маса пари за такива накладки и скъпи дискове и после ги плюят, че не спирали добре. Не спират добре, защото не са за ежедневно каране. Четете, преди да поръчате нещо. За Zimmermann също мога да дам хубави отзиви, но за накладки като Brembo, Bosch твърдо Не. Надявам се да съм бил полезен, защото темата е много актуална и периодично всеки колега се сблъсква с този проблем. 

 

Редактирано от stosto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личен опит на Хондата мина през накладки  TRW ,Brembo 

Сега  с тези

20200522_201242.thumb.jpg.98ed8ee4e200680995787416d82c87c3.jpg

Колата в пъти спира по- добре. 

Но те трябва да се забравя и обслужване на самия апарат.

Цялостна смяна на течноста сваляни е почистване  на всички пластини и подмяната им.

Изобщо цялостна ревизия на апаратите.

Сего ми предстои закупуване на дискове,не се и замислям  за друга марка.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stosto

Никъде в сайте на EBC не пише за Yellowstuff, че им трябва предварително загряване!!!

Пише изрично, че имат отлични спирачни х-ки на студено! Цитирам: " Excellent cold bite and high temperature fade resistance".

yellowstuff-know-your-compounds-1024x308.thumb.jpg.723aaddb27affed757cb4182bfa60fc7.jpg

 

Също така може да се погледнат и диаграмите на показателите, на Yellowstuff и Greenstuff за сравнение.

1074881143_YellowstuffvsGreenstuff.thumb.jpg.853269f47c15cd8bfc01671e9fc9723d.jpg

Вижда се, че Yellowstuff имат по-добри х-ки на студено от Greenstuff. А и като цяло много по-добри х-ки! Стават и за рейсинг, но се износват по-бързо при такива условия. Greenstuff са малко по-добри от обикновените ЕВС, но малко.

 

Изцяло рейсингови, които искат предварително загряване са Bluestuff, Orangestuff, RP-1 и RP-X.

... Ама трябва да се чете...

 

Справка: https://ebcbrakes.com/product/yellowstuff-street-and-track-pads/

https://ebcbrakes.com/product/greenstuff-brake-pads/

https://ebcbrakes.com/product/ebc-disc-pads-for-racing/

https://ebcbrakes.com/product/orange-stuff/

https://ebcbrakes.com/product/rp-1-racing-brake-pads/

https://ebcbrakes.com/product/rp-x-racing-brake-pads/

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-точно можеш да кажеш как е спирала ако се измери на валяците. Отиваш със старите ти дискове и накладки, после с новите и мерите. На yellow-a съм им мераклия ама следващите ще са такива :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yellowstuff са СЪСТЕЗАТЕЛНИ  накладки, които изискват предварително загряване, не колкото Bluestuff но все пак изискват. Карал съм такива коли и за градско каране не са подходящи. За мен няма смисъл от Yellowstuff при ежедневно шофиране, но не ми се навлиза в спорове, с цел да запазя добрия тон. Опитвам се да помогна на човека. По отношение на спирането смятам, че за 6 години, в които карам моята Хонда и съм изминал 150000 км съм на ясно как спираше до сега и как спира в момента с новите дискове. Лек ден. 

Редактирано от stosto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stosto, няма повод да излизаме от добрия тон. Дискусия, дори спор, във форум не е нужно да е непременно обвързан с недобър тон.

 

dandilov просто посочи, че в сайта на EBC казват, че yellow stuff са подходящи за ежедневна употреба. Конкретно за загряването, ето какво казват (от първият линк, който е оставил😞

 

Quote

EBC Yellowstuff 1793 compound is a true winner all round, it has high friction from cold, not requiring warm up for street use yet when loaded up and really hot the brakes just get better.

 

В груб превод, материалът на накладките има високо сцепление от студени температури и не изисква загряване за ежедневно каране. Но след като са много загряли спиращият ефект просто се подобрява. Мисля, че е напълно възможно субективното усещане да е подвеждащо и ако очакваш да спират еднакво и загряти, и студени, няма да си доволен. Това не означава, че студени спират по-малко от зелените или обикновените.

 

Това намекна и Mkilla – обективен тест с валяци би дал обективен отговор.

 

 

Разбира се, полезно е да споделяш лично впечатление от накладките – вероятно е и други да споделят същото мнение. Но „Yellowstuff са СЪСТЕЗАТЕЛНИ  накладки“ не звучи много съответстващо на това, което производителите твърдят.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години сложих комплект дискове и накладки ЕВС Ultimax серията. Вече са на почти 100 000 км, като изхабих 2 комплекта накладки за това време и километри. В момента дисковетe са в учудващо добро състояние, износването е в рамките - около 1мм ръб.

Не знам как е при другите Седмици, но при мен износването на дисковете и накладките е равномерно и еднакво отпред и отзад.

Миналата есен в сервиз смазаха и почистиха апаратите, смених течността и най-накрая монтираха новите спирачни маркучи Хел (близо година отлежаваха, докато се наканя да ги сменя). Определено общия ефект от спирането след това се подобри. След това  Монтирах новия комплект, естествено пак ЕВС.

Приятно съм изненадан, че вече дори и базовата серия е с антикорозионно покритие по цялата повърхност. 

Към момента съм изключително доволен от спирането.

Ако ще се сменят всички дискове и накладки, препоръчвам да се вземе целия комплект PD40K822 с доставка до България за 20 паунда. Кашона тежи 32 кг и с фирмите ще е към 65-70 лв. 

Поздрави и успехи на всички.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Спрях се на

 

Ultimax предни накладки ATE DP1525
Ultimax задни накладки Giirling DP1216
Стандартни предни дискове D1399
Стандартни задни дискове/барабани D1400

 

Ще ги взема от българското представителство, защото ми направиха допълнителна отстъпка и няма смисъл да ги поръчам от UK.

 

Само се чудя дали има нужда да сменям маслото (за 60к не съм го сменял никога)?

И ми предлагат за още 200лв да сменя пълен комплект спирачни маркучи EBC Brakes #BLA1437-4L ама се чудя има ли смисъл да давам тези пари, за нещо което очевидно си работи, защото нямам проблеми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако под „маслото“ имаш предвид спирачната течност – тя се сменя на 2 до 3 години макс, без значение от километрите. Ако ти е за смяна, сменяй я. Ако са ти в прилично състояние маркучите, няма да усетиш разлика след смяната с новите. Ако обаче не са, а има все пак и такава вероятност, е хубаво да ги смениш и тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, имах предвид спирачната течност. Не е сменяна поне от 5г. Маркучите нямам представа в какво състояние са. Бих си спестил смяната, ако не е наложителна, но тъй като ще сменям частите при тях и те вече ми предлагат смяна, без да са наясно дали са за смяна или не са, си мисля, че 100% ще ми кажат, да за смяна са...

Редактирано от striking

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, striking написа:

Благодаря за отговорите. Спрях се на

 

Ultimax предни накладки ATE DP1525
Ultimax задни накладки Giirling DP1216
Стандартни предни дискове D1399
Стандартни задни дискове/барабани D1400

 

Ще ги взема от българското представителство, защото ми направиха допълнителна отстъпка и няма смисъл да ги поръчам от UK.

Добър избор,  няма да съжаляваш.

 

https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-EBC-FRONT-AND-REAR-BRAKE-DISCS-AND-PADS-KIT-OE-QUALITY-REPLACE-PD40K820/253046510513?hash=item3aeabf53b1:g:YsAAAOSwTDpb9oUf&shqty=1&isGTR=1#shId

 

410 лв. за комплект. Тук наистина ли са на същата цена?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за 430лв ще ми ги дадат ама ще отида и ще ми ги монтират на място (120лв ще струва монтажа) и така е по-лесно за мен. И поне знам, че ги купувам от официялния доставчик.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си пълен комлект и за двете оси на EBC Brakes. Комплектите са два вида - с 300мм дискове и с 280мм дискове. За 7-мицата са вторите, но предполагам, че ако сте със 17-ки (и по-големи) джанти и диска не опира в щита за мръсотия, може да се сложат и по-големите дискове.

Поръчката я направих през местното представителство като се разбрахме по телефона. На сайта си нямат обявени комплекти. Дадоха ми отстъпка от цената си (около 520 лева) и ми излязоха около 430 с безплатна доставка. Дойдоха за 9-10 календарни дни. Ако ги бях поръчал от английския магазин, щяха да ми стъпят на 405 лева, но щях да платя доставка отделно и понеже си организирам сам логистиката, щяха да дойдат по-бавно. Представителя е сервиз ХЕЕД в Младост. Взех си ги от тях на място.

https://www.ebcbrakeshop.co.uk/ebc-ultimax-pad-&-plain-disc-kit-pd40k821_p31334328.htm (pd40k822 е комплекта с 300мм дискове).

 

Спирачната течност я смених с ATE SL6. С малко престараване с обезвъздушаването изразходих около 700мл. Дисковете са боядисани срещу ръжда. Боята не се премахва преди да се сложат. Сваля се от слоя за напасване (break-in coating) на накладките. Има си доста подробно упътване в кашона.

 

Минах малко над 1000км с новите дискове и накладки и съм доволен от спирането. Нарочно досега не съм пробвал внезапно спиране на висока скорост, а и не ми се е налагало по пътя, за да видя как ще се държат в такава ситуация. В нормално ежедневно каране се държат много добре, включително при по-рязко спиране с ниска скорост. Харесва ми, че вече спирачното усилие е равномерно и мога да предвидя кога ще спре колата, т.е. по моите си разбирания мога да преценя оптималното усилие, което ми е необходимо, за да спра точно навреме без да изненадам колата зад мен или да прилагам по-голямо усилие в последния момент. За тези 1000 км дисковете изглеждат гладки и не личи да има някакъв проблем. Казвам го, защото преди да ги сменя ходих на 2-3 места да разпитам относно спирачките, за да придобия представа за цените и защото имах неравномерно износване. На всички места ми казаха, че спирачните апарати са за рециклиране, което излиза 120-140 лева за тази Хонда плюс още 30 за съпортите на апарат. В крайна сметка се оказа, че няма никаква нужда от рециклиране и неравномерното износване е било от ръжда, която е раздула задните дискове, а предните просто бяха доста под минимума, т.е. предишния собственик не ги е сменял много много време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
30 minutes ago, TonyStark said:

Поръчах си пълен комлект и за двете оси на EBC Brakes. Комплектите са два вида - с 300мм дискове и с 280мм дискове. За 7-мицата са вторите, но предполагам, че ако сте със 17-ки (и по-големи) джанти и диска не опира в щита за мръсотия, може да се сложат и по-големите дискове.

7–цата е с 280 само ако е с 2.0 двигател. 2.4 и 2.2 са с 300мм дискове дори и с 16" джанти. Но пространството между апарата и джантата е малко и е възможно с афтърмаркет 16-ки да не паснат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните 16-ки от 2.0 стават на 300мм дискове без проблеми. Аз съм със 17-ки оригинално, купих си оригинални 16-ки от акорд 2.0 и им качих зимни гуми. 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е само във съпортите , апаратите са същите. Няма проблем с всяка 16ска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що пристигнаха,на цена от 125лв. двата комплекта,за акорд 7.

20210225_115033.thumb.jpg.77e2751891a674e0b85d8e2fa76606c7.jpg20210225_114300.thumb.jpg.4ab37ebbd4f8d05dd877a95af85ebe2c.jpg

Проверен код за автентичност,чрез приложението им.

20210225_121746.thumb.jpg.3bd00b9deeee898c2ef02bb7c229c3ff.jpg

Интересно,че отпред накладките на дясното колело,са по износени от лявото.Предни и задни, заедно ще ги сменям.

До тук са на 35к.,и като гледам имат за към 5к."хляб" в тях.

Мисля,че е нормално.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени и спирачната течност, а преди да ги разглобиш завърти главините да видиш дали не задържа някоя от тях, друг тест е като покараш малко повечко да пипнеш спирачните апарати, ако всичко е наред и двата трябва да са еднакво загряти. 

А може пък просто VSA на дяснато колело да се е задействало повече пъти. 

Тъй като и аз ще сменям всичко на пролет, ТРВ в Аутохелп за двете оси ще ми излезе 340лв.. 

До сега основно от там си пазарувам и съм много доволен и отношението им към клиентите е на високо ниво. 

Сега ги чакам да докарат амове на Каяба и Закс да ходя да ги тествам, кои са по-меки, казаха, че няма никакви проблеми само да пристигнат. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Може ли линк към сайта за проверка?

@Rakeem 

На 25.02.2021 г. at 12:59, Rakeem написа:

преди да ги разглобиш завърти главините да видиш дали не задържа някоя от тях

Това нещо не го разбрах. Би ли обяснил какво имаш предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @JHM Нещо не ми дава да го проверя през приложението. Като пробвах с интервали, без интервали със скоби без скоби и накрая " изплю това". 

.   Screenshot_20210227-151727_ATE.thumb.jpg.b6451068386e7f873e80cbdc35c87702.jpgScreenshot_20210227-151831_ATE.thumb.jpg.5995d2a6b0bc4084ac1ddf97cdd9ce04.jpg 

А през сайта излизат автентични, но там е описано да попълня само втория ред.Screenshot_20210227-144636_Chrome.thumb.jpg.2b7e2d83b34d8528804ce1b71f6bddfa.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Ivan_Ch написа:

Това нещо не го разбрах. Би ли обяснил какво имаш предвид?

Хващаш спирачния диск за болтовете и въртиш, трябва да се върти свободно, като съвсем леко триене от накладките е допустимо, ако трябва да упражняваш сила, значи задържат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха. Аз съм с крива дясна главина установена с индикаторен часовник. Тръгнах да сменям дискове и така го установих. При завъртане с новия диск направо спираше. След смяна на лагер на това колепо се е получило.  Човека който сменя лагера, твърдеше че всичко е направено както трябва, но има 0,15 мм. биене на главината а на диска отива 0.35 мм. Затова попитах как си го проверил.

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...