Jump to content
Симеонов

Губи мощност

Recommended Posts

Здравейте колеги. Автомобилът е акорд (2003) К24 с газов инжекцион. Наблюдавам едно явление което доста ме нервира. Това го забелязвам и при газ и при бензин. Когато колата е студена върви прилично, но когато загрее става доста мудна. Няма смущения в обороти, няма прекъсване или промяна на звука на двигателя. Трудно достига високи обороти и е ми идва спъната. Основно съпругата ми се придвижва с нея и аз я шофирам рядко, но когато я карам не ме радва. Сменил съм свещи реглаж на клапани, но без промяна. Колата е на реални 270 000 (аз съм я взимал от чужбина от човек с документи) Възможно ли е да е запушен катализатор? Не вярвам особено много на регулирането на клапаните дали е извършено правилно, тъй като не съм бил там и отделно, че не разбирам. Ще съм благодарен, за предложения или поне в каква насока да тръгна. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Описаният проблем при мен, се оказа сензор, на газ-педалът.
Намира се под чистачките и е елементарен, за смяна.
Два позиционни болта го държат.
Моята е 2.0л бензин/газ.
Сензорът е еднакъв, според мен.
В Хонда Хайнен(Германия), ми искаха ~400 евра.
От Ebay го взех, за 25 Евро нов.
Даже и втори си поръчах,за всеки случай.

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя, че имам такъв проблем със същия сензор, за които знам от около 2 седмици, но дали има общо с проблема?

Ако можеш да ми пуснеш линк към  e bay ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли нещо се е объркало при реглажа, предполагам няма нови шумове като чукане на клапани след извършването му, пък и да има, чак фрапантна загуба на мощност няма да има. За катализатора почти нма шанс да нямаш грешка записана, ако нещо не му е наред. Също така, ако приемем, че е в сензора на педала, то тогава какво се случва при ускоряване с бутона на круиз контрола? 

 

Не се ангажирам с диагноза, щото са доста нещата, но ако е от споменатия сензор на педала, каква е логиката да прави проблеми при топла, и никакви при студена кола? По скоро си мисля за неща свързани с въздуха, дори реглажа на клапаните, ако нещата се случват след него. Заведи я да погледнат живи данни, да я чуят и ще се хване, дано е нещо лесно. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам записана грешка от около две седмици за съответния сензор. Не съм на 100% но ми се струва, че на круиз контрола е по жива. Възможно е да събира грешки и в течение на времето компа да спъва колата, като защита. Само предполагам. Първо ще оправя тоя сензор, после ще видя какво се случва. Интересно е че чека светна преди две седмици а тази мудност е по отдавна, но не мога да преценя точно от кога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ти свети чека е напълно нормално да е в авариен режим и да е спъната. Отстрани каквото го причинява и не би трябвало да се случва да влиза в авариен режим, щом с круиз е по-добре значи има шанс и да е сензора. Действай! 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги, тия дни ще се позанимавам и ще драсна какво се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си връзката м/у Сензорът и Дросела.


Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

”но когато загрее става доста мудна.” 

Колега, поясни тук какво имаш предвид под ”загрее” - нормална работна температура около 90', или температура около стоте градуса вледствие стоене по задръствания на място и външна Т около 30' както е в момена времето?  Имам нещо предвид, затова те питам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво съм забелязал аз - като "кипне водата", разбирай го около 100' на охлаждащата течност, от работа на място основно по софииските задръствания, и външна Т' около и над 30', и около 60' под капака, колата става мудна при ускорение. В движение няма проблеми. Отделно от това, на дино съм виждал, как компа реже от мощноста, когато антифриза е около и над 100' и засмуквания въздух в колектора е около 60' . Тогава имахме много чуденка какво става с графиката, но тва се оказа единственото обеснение. Така че, ти виж как се държи колата ти на ускорение при извънградски цикъл на каране. Или ако е в града, поне да не е след дълго седене по задръстания и висока околна температура. Предполагам че е заложено в горивните карти на ЕЦУ-то "орязване" на мощноста при високи Т на охлаждаща течност и на засмуквания въздух.
Междудругото, аз съм с конусен филтър и SRI (късо рамо към дросела), и затова при дадени обстоятелства засмуквания въздух при мен е по-топъл. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При високи температури на входящия въздух, компа реже горивото и аванса. Реже ги защото, ако решиш да раздаваш газ при високи температури на входящия въздух има опасност някоя деронацийка да счупи бегачката. Температурата на антифриза и тя участва, но косвено и основно се гледа температура входящ въздух.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, виждам смисъл в горе написаното, но при мен липсва мощност при постоянно каране извън града примерно 90км и когато я сръгам при изпреварване няма тяга. Случва се и до трета да сляза за най елементарно изпреварване, което не трябва да е проблем и на 5та. Очевидно има някакъв проблем и лошото е че не съм карал такъв друг автомобил и нямам база за сравнение. Ще трябва да отстраня проблема със сензора и да се занимавам по сериозно(ако няма подобрение). Все си мисля, че тази кола трябва да е доста по жива. Шофирам също Ровър 620си 131кс и вероятно е по пъргав , макар на близо половин км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчка или автомат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колко време имаш тези наблюдения? Колата, преди, била ли е по пъргава?

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...