Jump to content
isp

Избор на кола автоматик - какво да гледам и кой модел??

Recommended Posts

Здравейте,

От скоро гледам коли и бих искал да си закупя автоматик. 
Бюджета, който имам е 15 000 лева, но ми е доста трудно да избера и не знам като цяло кой модел да гледам. Много ми допадат Civic и Accord.

Та, тук със сигурност има хора, които разбират много, много повече от мен, а и има хора, които имат опит с Хонда колите и по- точно автоматиците. :)
Може ли да ми препоръчате - какъв двигател да гледам и търся, за какво да гледам и проверявам по време на тест на колата и като цяло за 15 000 лева, мога ли да намеря нещо изгодно. :)

Благодаря предварително на всички, които ще отделят време да помогнат. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-ви личен автомобил ще ми е това, карал съм колата, която имат нашите и тя е Opel Corsa, карал съм автоматик на един приятел и много ме зариби автоматика. :)

Редактирано от emod
2.8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че Корсата е автоматик? Може да е с 2 педала, но да е с роботизирана кутия, или с вариатор.

Карат се еднакво, но автоматика е най-добър и дуракоустойчив.

Според отговорите ти Акорд би те устроил, по-висок клас модел е от Сивик, а и Сивикът не е автоматик, а с роботизирана кутия, или с вариатор - в зависимост от поколението си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корсата е ръчка и е на нашите, а автоматика, който бях карал беше Audi A3 и е на мой приятел. 
 

Редактирано от emod
2.8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, А 3-ки много. Може да е автомат, а може и DSG да е кутията. Приятелят ти трябва да знае.

Пратил съм ти "лично съобщение" там има инфо за автомата ни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, isp написа:

1-ви личен автомобил ще ми е това

Тогава, след като нямаш други конкретни изисквания, според мен търси civic.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Сивикът не е автоматик, а с роботизирана кутия, или с вариатор - в зависимост от поколението си.

Цецо, аз знам, за какво говориш, ама така казано може да доведе до объркване в начинаещия. За него в момента е по-важно да знае, че:

 

И робота (DSG) е автоматик, и вариатора (CVT) е автоматик. Това, че са различен тип автоматик от добрият, стар, степенен хидротрансформатор не ги прави по-малко автоматици. 

Въпросът по-скоро е, кой от дотук изброените типове автоматици е по-надежден и рентабилен.

За съжаление имам преки, дългогодишни наблюдения само върху степенния хидротрансформатор, вграждан в Хонда. За него смея да твърдя, че е изключително здрав, ще надживее всичко останало по колата.

Служебно, ежедневно карам камиони с DSG автоматик, но отскоро и камионите обикновено са до 3-5 годишни, и нямам впечатления, колко надеждни са.

Няколко пъти съм карал CVT, но само за тест драйв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е Краси, но все съм петимен да помогна някому. Иначе си прав и дано не "разводняваме" темата на човека с типове конструкции. Той, ако иска и има мерак, ще се образова, а ако не, все ще вземе нещо с 2 педала. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето и една хубава тема ако автора (и не само той) има желание да се образова.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далеч съм от мисълта да разводнявам темата с научно-технически лекции.

На този етап, и в контекста на заглавието - "...какво да гледам и кой модел?", на авторът му е нужно да разбере, за 15000лв, коя модификация, на коя генерация Акорд или Сивик, със съответно коя АСК да избере.

 

За съжаление нямам преки впечатления над автоматиците на Сивик и Акорд след 2002-ра година, и не мога да помогна в избора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлегата note го е питал доста определящи за избора въпроси, на които той не отговаря, така че не виждам как може да му се препоръча нещо конкретно. 

Единственото, което може да се каже е, че Акорд е класически автомат, Сивика е CVT или робот, от тук следва, че Акорда е по-подходящия автомобил що се касае до трансмисия. Но нещата опират и до двигател, ако иска бензин и иска мощност, то трябва да търси 2.4, а тези пари няма да му стигнат за запазена 8-а ген. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички модели на Хонда след 2003 с хидротрансформатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Rakeem said:

Koлегата note го е питал доста определящи за избора въпроси, на които той не отговаря, така че не виждам как може да му се препоръча нещо конкретно. 

Единственото, което може да се каже е, че Акорд е класически автомат, Сивика е CVT или робот, от тук следва, че Акорда е по-подходящия автомобил що се касае до трансмисия. Но нещата опират и до двигател, ако иска бензин и иска мощност, то трябва да търси 2.4, а тези пари няма да му стигнат за запазена 8-а ген. 

 

Мисля че може да намери за 15 хил лв такъв Акорд,но се иска ходене и търсене.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=ghld1u&f1=1

Може да започни с огледа на тази,не е 2,4

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11582961715646124&slink=ghld1u

или на тази

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11596281257384125&slink=ghld1u

близо са му и ще придобие представа какво да гледа.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човекът бил карал корса, а вие го засилихте към 2.4 и то, за първа кола. Интересни хора...

  • Харесвам 3
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма особено голямо значение първата кола колко коня е. По същата логика първи мотор трябва да е скутер 50 кубика. Ако е внимателен и дисциплиниран, няма проблеми. А дали е Корса 60 коня или Акорд с 260 коня, глупостите на пътя ги виждаме всички ежедневно. Да не говорим, че извън града ако си хване гаджето и искат да отидат на море, с бъдещ автомобил "тип Корса" който едвам разминава автобус, ще е по-опасен от такъв с по-голяма мощност. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм виждал до сега кола, която едвам да разминава автобус, ама вие си знаете...

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от първите ми коли беше 1.1 двигател, 37KW ( около 50 коня ). С това чудо на техниката ходих до Бургас, че и се върнах с него. Единственото нещо което става такъв тип автомобил е да пазаруваш с него в града, за извън града мога да изброя поне 10 минуса на кола 50-60 коня. Най-основният е, че автобусите карат с 90км/ч и малко отгоре а тази кола за да изпревари и трябва дълга дистанция, добра видимост, наклон на пътя ( надолу ), попътен вятър и да си сам без багаж в нея. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние да не го качваме на совалка, какво значение има дали му е първа или не е и какво е карал до сега, идеята е да вземе най-доброто за парите, които има.

Утре ако удариш 6-ца от тото, ЦРВ 2-ра ли ще си вземеш, защото до сега си карал ЦРВ 1-а?  

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Mkilla написа:

Една от първите ми коли беше 1.1 двигател, 37KW ( около 50 коня ). С това чудо на техниката ходих до Бургас, че и се върнах с него. Единственото нещо което става такъв тип автомобил е да пазаруваш с него в града, за извън града мога да изброя поне 10 минуса на кола 50-60 коня. Най-основният е, че автобусите карат с 90км/ч и малко отгоре а тази кола за да изпревари и трябва дълга дистанция, добра видимост, наклон на пътя ( надолу ), попътен вятър и да си сам без багаж в нея. 

На тази кола просто и трябва по-ниска предавка и се изстрелва. Що не го качите ма 6-литров мотор. Автобусите ще ги отвява...до някое дърво на пътя... А спрете се. Както казах, няма кола, която да се затрудни с какъвто и да е било автобус.

Редактирано от dimkaraganchev
  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам за цел да се заяждам, колега @dimkaraganchev. Само за инфо, топ спийда на моята беше 143км/ч ( по книжка ) а от 0-100 за 17 секунди. Колата е Форд Фиеста. Искам да ти кажа, че не една предавка а както казва Чък Норис "всичките предавки" да слязат надолу, това нещо ако не го метнеш от някоя скала, няма начин да набере бързо. За мен това е опасен автомобил пък за друг може да е даже комфортен.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах едно време Фиеста МК4, ама беше 75 коня. Вървеше много лудо...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @dimkaraganchev ако говориш за автобуси от градския транспорт съм съгласен с теб.

Както каза колегата и пет  понижаващи предавки   на кола 50 коня да и сложиш ,има да дишаш пушека на някой от автобусите на ЕТАП или Биомет на магистралата.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си? Преди заложих едни 1000 лв, ама нямаше отговор...

  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е тук мястото и темата трябва да се почисти от тези безсмислени постове.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв смисъл от спорове. Всеки може да си каже мнението, а авторът да прецени. Аз също мисля, че автоматът е по-добре комбиниран с малко по-мощен двигател особено за по-начинаещ (но разумен) шофьор. За Акорд бих избрал автомат 2.4. За Сивик – не съм карал автомати и не мога да съветвам. И няма смисъл изхвърляне в крайности – нито говорим за 4 литрови двигатели, нито за 50 коньови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първа кола Сивика е идеално попадение. Особено ако нямаш семейство с багажи и не ти трябва СУВ. Ако ще си возиш гъза не ти трябват параходи.

Колеги, за 15 хил. вече може ли да се вземе 9 серия сивик?

 

ПП: може ама ръчка, бонбон ;)

 

https://m.mobile.bg/details/11591006835438132

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецооооо, @ceco_accord , ние с теб се притЕснихме да не разводним темата с "Теория и конструкция на автомобила", а то, каква станА.

 

Като какъв требе да е първия личен автомобил?! Корса, или Бентли?!

Кой ще пристигне прЪв въ Бургас?! Корсата, Сетрата, или Сканията с полуремарке?! Аа, забравих съчленения Икарус.

И едни 1000лв се удариха в масата!

Е сега като тръгне моабета в посока "Кой, колко гориво харчи?" и я втасАаме.

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали за това е темата пич. Сивик или Акорд. Аз казвам Сивик, защото ще е по-нова 😉

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 човека - 10 тези. Дано авторът има глава на раменете си!

Няма по-добро от мощен и преоразмерен мотор, а колко % от мощността му ще се ползва в движение е личен избор. Важното е като се наложи, да има резерв, а не да се изстисква душичката му.

Ако човек трябва да има само 1 Хонда, то това е Акорд, защото е среден клас, а :

1 За градски преходи става всеки средноразмерен автомобил, но естествено е по-добре някой субкомпактен.

2 За извънградски става всеки средноразмерен автомобил, но естествено е по-добре някоя лимузина.

Разликата в габаритите е 30-50см, но добър водач се справя с паркирането, а по шосе по-дългата база е огромен + .

Акорда уморява много по-малко от Сивика на извънградско, а там като седнеш да караш е с часове, за разлика от градското.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля за тоя бюджет една Легенда направо може да вземе, да знае че кара Хонда..

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, ceco_accord написа:

Няма по-добро от мощен и преоразмерен мотор ...

... с автоматик! Точка!!!

 

Моето CR-V е леко встрани от категорията "мощен и преоразмерен мотор", ама ...

Преди месец и нещо съпругата ми имаше Сузуки Гранд Витара 1.6 ръчка, 3 врати. Между моето село и съседното има един 25%-ов баир. Хондата ми го катери на 3-та (директна) и ускорява, а Гранда на 3-та (от 5 възможни) и иска 2-ра.

 

п.п. Давам £1000 на доброволец за един експеримент.

Качвам го на 3-цилиндрова Корса и му показвам едно дърво. Засилва се на 3-та със 100км (предполагам около 5-6К оборота) и се лепка в дървото. После същото дърво с Акорд К24 автомат, на 5-а със 100 (предполагам около 2.5К оборота). Само се чудя, коя кола да е първа?! Мисля си, че трябва да е Акорда, щото, ако е Корсата, може да се наложи да търся друг доброволец.

Таааа, 100км/ч са си 100км/ч, на дървото не му дреме на к...ората, с каква кола си.

 

Колите са на моя акаунт.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler
2 minutes ago, Krasi-mir said:

После същото дърво с Акорд К24 автомат, на 5-а със 100 (предполагам около 2.5К оборота)

По-скоро 2К :D

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е Corolla. Автоматика там е железен, за разлика от Хондовия и е истински атвтоматик с хидротрансформатор.

  • Объркан 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тук не позна. :) Проучи устройството на Хондовата АТ и ще разбереш защо е по добра дори от класическите автоматици.

Виж споделената тема в 10-тия пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да спорим.  Всеки си има мнение. Моето обаче е основано на факти. Хонда не е известна с здрави автоматици, никога няма и да бъде. При акорда трансмисията не е лоша, далеч е обаче от Тойота. Веднага след тях са ZF трансмисиите. При хонда има 12 модела страдащи от дефектни автомати. Рекорд който трудно може да го бие друга марка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви и списъка с моделите. Както казах, акорда също е там.

На 150 000 км да ти гръмнат скоростите не е нещо с което да се похвалиш.

http://www.hondaproblems.com/transmission-failure/

А пък ако въведеш модела и годината ето тук https://owners.honda.com/service-maintenance/recalls?id=

 веднага ти излизат заводските сервизни акции, ако избереш акорд или сивик има акция за автоматиците за почти всяка година,примерно натисни на седан акорд 2004-а и виж сам. Колкото доколко са безопасни, това е официалната информация от Хонда ( други думи трансмисията може да блокира и да катастрофираш-качествена работа. 

 

SUMMARY:

ON SOME MINI VANS, SPORT UTILITY AND PASSENGER VEHICLES, CERTAIN OPERATING CONDITIONS CAN RESULT IN HEAT BUILD-UP BETWEEN THE COUNTERSHAFT AND SECONDARY SHAFT SECOND GEARS IN THE AUTOMATIC TRANSMISSION, EVENTUALLY LEADING TO GEAR TOOTH CHIPPING OR GEAR BREAKAGE.

SAFETY RISK:

GEAR FAILURE COULD RESULT IN TRANSMISSION LOCKUP, WHICH COULD RESULT IN A CRASH.

Тук има и още инфо.

 

 

Редактирано от Civic Owner

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Civic Owner Има една лека подробност. Цялата информация която си споделил в предходния пост е само за Американски Хонди. А ние тук разискваме Европейските модели. Мисля, че има известни разлики помежду им.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Civic Owner написа:

Хонда не е известна с здрави автоматици.

Да приемем че това е вярно!

Цитат
Преди 1 час, Civic Owner написа:

никога няма и да бъде.

Това обаче като какво да го приемем? твоя констатация, самопризнание на инженерите от Хонда, а може би на инженерите на Тойота щото никой не знае там да произвеждат автоматична кутия, а може би трябва да мине като празни приказки!?

При неправилна експлоатация всяка една кутия може да "гръмне", виждал съм и великата 'ZF" заминала на 198000км. да не говорим за Айсин която се слага на Тойота. 

Та всеки производител е оказал начина на експлоатация на агрегатите си, това че янките които гледаш не знаят а и са стиснати да си сменят маслото когато трябва ще си правят клипове за "лошата" кутия на Хонда.

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...