Bizzito 503 #1 Posted July 29, 2020 Здравейте, За пръв път ще си сменям маслото сам. Сега имам време и условия и най-вече желание. Гледах някакви клипчета и от познанията, които имам процедурата е следната: Хубаво е да се загрее двигателя, за да се раздвижат отлаганията в маслото. Изчаква се примерно 10-тина минутида се отцеди. (За тези двете не съм напълно сигурен). Първо се отвива капачката. След това се отвива масления филтър (при дизела е горе). Отвива се пробката и се оставя маслото да изтече, колкото повече време се оттича, по-добре. През това време се сменя масления филтър на дъжача и о-ринговете. Да се мажат ли с масло при смяната? Бонус операция - изсмукване на остатъка в картера със спринцовка. Завива се пробката, като се сменя дифтунга. Здраво ли се стяга? Предполагам ще намеря данни за Nm, но те са за нови резби. На капсулираните филтри си спомням, че филтъра се пълнеше предварително с масло и се обмазваше контактната повърхност, но тук май няма какво да се пълни предварително. Завива се държача с новия филтър. Налива се новото масло (половин литър по-малко, отколкото събира двигателя) и се затваря капачката на двигателя. Колата се пали за няколко секунди и след 10 минути се проверява нивото. Ако е нужно се долива. Аз лично бих го държал малко под максимума. Моля за полезни съвети или допълване, ако съм изпуснал нещо. Благодаря! Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1552 #2 Posted July 29, 2020 (edited) Ето тук е описано и има картинки и данни,и проверки всякакви на маслената система и маслото. https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/036.HTML Исканите от теб данни за затягане на масления филтър https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002383.html Edited July 29, 2020 by CARPERA 3 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1811 #3 Posted July 29, 2020 преди 12 минути, Bizzito написа: На капсулираните филтри си спомням, че филтъра се пълнеше предварително с масло Това никога не го прави иначе в др. подточки си ок. 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #4 Posted July 29, 2020 (edited) преди 23 минути, CARPERA написа: Ето тук е описано и има картинки и данни Благодаря! преди 15 минути, JHM написа: Това никога не го прави иначе в др. подточки си ок. Scotty Kilmer тъй прай 😂😂 Така или иначе моя не е такъв, ако беше щях да питам специално щото и аз не бях сигурен. Имам и един допълнителен въпрос. По каталог дават 5.9 литра за сервизна смяна и 6.9 литра за чисто пълнене след основен ремонт. Дали ще ми стигнат 6 литра при положение, че ще изсмуквам от картера? Дано успея да изсмуча нещо де. Някой знае ли, кой точно от тези ключове тип чашка трябва да взема? https://bashmaistora.bg/ключове-за-маслен-филтър-subcat1573.html?s=1&p=1&fr=order-0,ipp-20,pfilt-0&available=0&fl=1 Edited July 29, 2020 by Bizzito Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1552 #5 Posted July 29, 2020 С това изсмуквам от 200 до 300мл зависимост дали ми се чака. Щом са 5,9л мисля че 6л няма да ти стигнат в зависимост колко изтеглиш. Ти колко си наливал предни смени без изсмукване,сметни си и ще получиш отговор. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #6 Posted July 29, 2020 Важното е да хване минимума, пък после ще си купя още, ако трябва и ще долея. Не съм сменял аз до сега. И двата пъти са ме таксували за 6 литра и нивото е посредата на минимум и максимума. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1552 #7 Posted July 29, 2020 Вземи си 7 л щом така или иначе ще го правиш до макс на щеката ако съм разбрал точно. Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #8 Posted July 29, 2020 Ще видим. Те са ме таксували за 6 ама колко реално са налели не се знае. Може някой ако си е сменял сам да каже. Не искам и да ми остава да ми седи. Share this post Link to post Share on other sites
goga 276 #9 Posted July 29, 2020 При мен след смяна на веригите и сваляне на картера събра точно 6 литра и беше малко под маскимума. Инъче без изсмукване събира 5,3 - 5,6 литра. Смятам, че 6 литра ще ти стигнат. 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 511 #10 Posted July 30, 2020 При 2.2 i-DTEC пробката на картера се стяга на 39 Nm. Предполагам, че и при 2.2 i-CTDI ще е същото. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #11 Posted July 30, 2020 Толкова ще е, щом и на 2.4 е толкова. Благодаря! Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 511 #12 Posted July 30, 2020 Ключът за масления филтър е: 76х14. Иначе казано - 76 мм. четиринадесетограм. Това за двигател i-DTEC, но ако не се лъжа и на i-CTDI е същият. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #13 Posted July 30, 2020 Ей такъв взех. Има съвсем лек луфт, но мисля, че няма да е проблем. Share this post Link to post Share on other sites
zograffa 182 #14 Posted July 30, 2020 Четири пъти съм го ползвал,идеален е. 1 Share this post Link to post Share on other sites
rusen4e 68 #15 Posted July 31, 2020 Потвърждавам, че 6 л. масло ще ти стигнат без значение какво и как се опитваш да доизсмучеш 😉 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #16 Posted July 31, 2020 Маслото е сменено. Почти нищо не можах да изсмуча от картера. Много културно е направено всичко. Удобно за работа. Пробката е на 0 и всичко си изтече. Повече изкарах от горе, от леглото на филтъра. Общо не повече от 90-100 грама. Наливах, наливах и накрая май се олях. 😂 5.9 му налях, ще го видя довечера как е но 20 минути след гасене е на макса. Share this post Link to post Share on other sites
zograffa 182 #17 Posted July 31, 2020 Остави го на макса,така е най-добре. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 503 #18 Posted August 1, 2020 Много интересно, както казах, вчера 20 минути след гасене нивото беше на макс. Днес сутринта, "гледам и не вярвам на ушите си", стои на една идея под максимума. Точно както го исках. А очаквах или да е на макс или да е над макс, повече време да се оттече. Сега разбирам и защо по книга го дават да се мери малко след гасене на топъл двигател. Предполагам, че разликата идва от температурното разширение на маслото. Според мен това е златното ниво. На топъл двигател на макс, на студен малко под макс. Сипвам си едно за добре свършената работа 3 1 Share this post Link to post Share on other sites