Jump to content
Sign in to follow this  
Bizzito

Как се сменя маслото на 2.2 ctdi

Recommended Posts

Здравейте,

 

За пръв път ще си сменям маслото сам. Сега имам време и условия и най-вече желание.

Гледах някакви клипчета и от познанията, които имам процедурата е следната:

 

Хубаво е да се загрее двигателя, за да се раздвижат отлаганията в маслото. Изчаква се примерно 10-тина минутида се отцеди. (За тези двете не съм напълно сигурен).

Първо се отвива капачката. След това се отвива масления филтър (при дизела е горе).

Отвива се пробката и се оставя маслото да изтече, колкото повече време се оттича, по-добре.

През това време се сменя масления филтър на дъжача и о-ринговете. Да се мажат ли с масло при смяната?

Бонус операция - изсмукване на остатъка в картера със спринцовка. 

Завива се пробката, като се сменя дифтунга. Здраво ли се стяга? Предполагам ще намеря данни за Nm, но те са за нови резби.

На капсулираните филтри си спомням, че филтъра се пълнеше предварително с масло и се обмазваше контактната повърхност, но тук май няма какво да се пълни предварително.

Завива се държача с новия филтър.

Налива се новото масло (половин литър по-малко, отколкото събира двигателя) и се затваря капачката на двигателя.

Колата се пали за няколко секунди и след 10 минути се проверява нивото. Ако е нужно се долива. Аз лично бих го държал малко под максимума.

 

Моля за полезни съвети или допълване, ако съм изпуснал нещо. 

 

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето тук  е описано и има картинки и данни,и проверки всякакви на маслената система и маслото.

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/036.HTML

Исканите от теб данни за затягане на масления филтър

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002383.html

Edited by CARPERA
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 12 минути, Bizzito написа:

На капсулираните филтри си спомням, че филтъра се пълнеше предварително с масло

Това никога не го прави иначе в др. подточки си ок.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 23 минути, CARPERA написа:

Ето тук  е описано и има картинки и данни

 

Благодаря!

 

преди 15 минути, JHM написа:

Това никога не го прави иначе в др. подточки си ок.

 

Scotty Kilmer тъй прай 😂😂 

Така или иначе моя не е такъв, ако беше щях да питам специално щото и аз не бях сигурен.

 

Имам и един допълнителен въпрос. По каталог дават 5.9 литра за сервизна смяна и 6.9 литра за чисто пълнене след основен ремонт. Дали ще ми стигнат 6 литра при положение, че ще изсмуквам от картера? Дано успея да изсмуча нещо де.

 

Някой знае ли, кой точно от тези ключове тип чашка трябва да взема?

 

https://bashmaistora.bg/ключове-за-маслен-филтър-subcat1573.html?s=1&p=1&fr=order-0,ipp-20,pfilt-0&available=0&fl=1

 

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

С това изсмуквам от 200 до 300мл зависимост дали ми се чака.

20200409_184655.jpg.fb98289c3c65ba1ef7e57e506ff9b69b.thumb.jpg.5ed8aeb5670dacc3a62d0f194a0bad80.jpg

Щом са 5,9л мисля че 6л няма да ти стигнат в зависимост колко изтеглиш.

Ти   колко си наливал предни смени без изсмукване,сметни си и ще получиш отговор.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Важното е да хване минимума, пък после ще си купя още, ако трябва и ще долея. Не съм сменял аз до сега. И двата пъти са ме таксували за 6 литра и нивото е посредата на минимум и максимума.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вземи си 7 л щом така или иначе ще го правиш до макс на щеката ако съм разбрал точно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще видим. Те са ме таксували за 6 ама колко реално са налели не се знае. Може някой ако си е сменял сам да каже. Не искам и да ми остава да ми седи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен след смяна на веригите и сваляне на картера събра точно 6 литра и беше малко под маскимума. Инъче без изсмукване събира 5,3 - 5,6 литра. Смятам, че 6 литра ще ти стигнат.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

При 2.2 i-DTEC пробката на картера се стяга на 39 Nm. Предполагам, че и при 2.2 i-CTDI ще е същото.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Толкова ще е, щом и на 2.4 е толкова. Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ключът за масления филтър е: 76х14. Иначе казано - 76 мм. четиринадесетограм. Това за двигател i-DTEC, но ако не се лъжа и на i-CTDI е същият.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей такъв взех. Има съвсем лек луфт, но мисля, че няма да е проблем.

IMG_20200730_170256.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Четири пъти съм го ползвал,идеален е.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Потвърждавам, че 6 л. масло ще ти стигнат без значение какво и как се опитваш да доизсмучеш 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото е сменено. Почти нищо не можах да изсмуча от картера. Много културно е направено всичко. Удобно за работа. Пробката е на 0 и всичко си изтече. Повече изкарах от горе, от леглото на филтъра. Общо не повече от 90-100 грама.

Наливах, наливах и накрая май се олях. 😂

5.9 му налях, ще го видя довечера как е но 20 минути след гасене е на макса.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Остави го на макса,така е най-добре.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много интересно, както казах, вчера 20 минути след гасене нивото беше на макс. Днес сутринта, "гледам и не вярвам на ушите си", стои на една идея под максимума. Точно както го исках. А очаквах или да е на макс или да е над макс, повече време да се оттече. 

Сега разбирам и защо по книга го дават да се мери малко след гасене на топъл двигател. Предполагам, че разликата идва от температурното разширение на маслото.

Според мен това е златното ниво. На топъл двигател на макс, на студен малко под макс. 

Сипвам си едно за добре свършената работа :beer:

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...