Jump to content
kitty

Мистерия или загадка за техническо не съвършенство

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

 

В семейството ми сме имали, имаме, и се надявам да имаме все повече автомобили от марката Хонда и то по едно и също време. 

Съпругата ми до скоро притежаваше два Джаза (сега пак са два, но различно поколение) 

Единия 2005 1.4 спорт пакет, графит, ръчка и всичко което се слага на тази колица. Кара се в БГ. Личен внос от Италия на около 200к по онова време (преди две години) 

Другият 2006 1.4 фейс, пак спорт пакет, пак ръчка, отново всичко за модела и отново около 200к (преди три години) Кара се в Ирландия. Там живеем доста голяма част от годината. 

Двата автомобила са от първи собственици, с история в Хонда до последно. Мен лично това не ме интересува, но просто така се случи. 

Караме с еднакви гуми, масло, Филтри и стил. 

Гориво тя зарежда от където и падне. Аз като ги карам е същата история. Истината е че всички лъжат по един или друг начин. А и моят опит, не само с Джазовете е показал че от една и съща бензиностанцията не можеш да очакваш всеки път щастие. Все веднъж ще се изложат. 

Климатик доста често се ползва, кара се не бавно, дори и от съпругата ми. 

Сега някой ще каже да, ама горивата там са по добри. Да, може и така да е, но там съм имал много повече усезаема разлика от колкото тук, и то към зле и зле(три бензинови Хонди имаме там) 

Относно настилката бих добавил, че тук в БГ понеже сме прецакани с тези мнооооого мазни асвалтови настилки, ние сцепление нямаме и следователно разхода пада. Там за сравнение, понеже споменах еднаквите гуми, един комплект от 4 гуми ги хвърляме за 40к максимум, и то с въртене задни предни. 40к е било абсолютния максимум които сме постигали въобще на която и да е била от трите коли. Имах случай с 30к на една от другите. 

Никакви проблеми, ремонти или каквото и да е било. Италианката получи едно почистване на ЕГР-а и пътищата плюс адаптера или както му е името между смукатела и главата. 

Мисля че споменах всичко основно. 

Та сега към въпроса. 

Защо Ирландеца изкарва 600 дори плюс  километра с едно зареждане (лампата светва след 500км или в редки случаи преди ако съм и давал много газ извън градско) а Българина едва 400, 400 плюс (лампата светва след 350 да речем, може и преди)

И тук да вметна, че Българина дори върви по добре и се усеща по добре. 

И сега тук някой, технически грамотен да каже ДА, ЕТВА ТИ Е ПРОБЛЕМА. Защо аджеба се получава горе-долу 200 км разлика, а може и човече. Кола с чисти ЕГР пътища, сменени свещи, вървяща по добре, еднакви консумативи, за горивото се изясних а и настилката мисля компенсира. 

 

Лега вметка за Ирландеца. Абсолютен рекорд за мен е 740 км с климат чат пат че валежи много и се потяхме. На колонката вкараха 41.5л което не е 44. Тоест можело е още малко

 

П. С. Ирландеца вече го сменихме с доста по нова така или иначе. Но, ламята все още си е имаме. 

Изчетох и темата за 1.2 Джазз с големия разход, но не видях ясен отговор. Всички са съгласни на големия разход. Ми на мен 2.4та ми гори толкова. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако си българин, що питаш ?!?! Че си и изхабил толкова мастило да ни разкажеш за Хонделките си...

Редактирано от ИцоД
  • Харесвам 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същите наблюдения. Горивата в България не стават за нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Civic Owner написа:

И аз имам същите наблюдения. Горивата в България не стават за нищо.

 

На 18.07.2020 г. at 23:00, kitty написа:

ДА, ЕТВА ТИ Е ПРОБЛЕМА

:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак 200+км разлика на 43 литров резервоар.

Доста отдавна четох в един мисля Английски форум за подобни аномалии при различни автомобили и една от главните причини беше самата система I-DSI. 

Не им разбирам и за това попитах някой дали знае нещо повече освен обичайните заподозрени гориво, и тн. и тн. 

Че системата работи това е така, но да ли правилно при всеки автомобил? 

Бърз пример от онзи ден. 

Комшиика срещнала жената докато слизала от колата. Похвалила се че има същата от две седмици внос от Швейцария на 250к. Станало въпрос и за разхода при което комшииката казал трудно над 7. А вече врътнала и до морето и нон стоп градско София. 

 

Абе живи и здрави да сме пък горивата и хубава и лоши все ще ги ползваме. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Civic Owner написа:

И аз имам същите наблюдения. Горивата в България не стават за нищо.

Пълни глупости.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Объркан 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, dimkaraganchev написа:

Пълни глупости.

Да,да пълни глупости, само дето с влизането в България авотмобил който ми е харчил 10/100 градско за 3 години каране изведнъж почва да гори по 13 в по-малък град с по-малко трафик. Иначе нека са глупости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивото е като алкохола. Има скъп и ефтин. Производителите и разпространителите винаги ще ти дадът няколко варианта, а пък ти като собственик на бензиностанцията ще си направиш сметката, а тя винаги е следната:" Що да си купя S320 CDI, като мога да понапъна нещата и да си взема S63 AMG"  той дори не е за Е класа, и това е истинска история. 

Разликата обаче не е чак толкова голяма в сравнение с това колко те лъжат с количеството. С кое се прави повече пари? Едното е аванта а пък другото го плаща.

В твойте 3 литра 100% има щипка липса на качество, но има и черпак липса за S класата. 

Излязох много от темата за което се извинявам. 

За мен в случайте с постоянен висок разход проблема е в Интелигентната система I-DSI. 

Когато има система работеща с не малко компоненти се предполага че има последователност. Когато тази последователност се наруши та ако щеш и с милисекунди, системата пак ще работи, но как? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нафтата нямам никакви наблюдения. Просто не ме интересува. Но за бензина и LPG съм сигурен, че нашите горива не отстъпват на западните.

  • Нагоре 1
  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе , я ми обясни как на газова бутилка 51 л. от производителя , вкарват 49 л. , че веднъж в Каварна 51,5 л. даже?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нали това казах, едното го плащаш а другото е аванта. Колегата от по-горе има предвид качеството или с други думи това което се плаща от бензиностанцията. Авантата обаче е по сладка и се печели повече, защото за нея не се плаща. 

 

Пак се отплесваме от темата. 

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина (като количество) добре, а газ като количество как се лъже освен ако не е при съотношението пропан и бутан ?

Да не се отплесваме от темата : Знаеш ли , че предходен пост не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е казано че дадено количество преминало през измервателна уред ще се отрази на този уред така както трябва. С други думи казано, много е лесно да се направи 950 мили литра да излязат като литат на колонка. Има случаи в който колонките работят добре до определени литри и след това започват да удрят. Последният случай с който се запознах беше гориво и измерване 100%, но след измервателя се оказа наличие на обратна връзка към подаващата тръба, която при работа на пистолета отклонява няколко процента абратно към захранването. 

 

За цитирането не знаех, но пък доста често виждам се практикува. 

 

Подобна тема за горивата мисля че има вече така че тази може да се изтрие. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, да кажем че има резон и изключваме горивата.

Имаме горивна, запалителна, изпускателна система?

Какви още разлики има между двете коли в тези системи?

Генерации, катализатори, гърнета, друго?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги разбирам аз. Знам че щом има последователно запалване и последователна работа на системи то всяка следваща система ще работи по начин продиктуван от предходната, защото следи за параметри от предходната. Така се подава команден сигнал към следващата и се получава един затворен кръг. При система в която имаме отклонения, който обаче не са достатъчни за да предизвикат авария или индикация то със сигурност ще получим различни изходящи параметри последвани от различни изходящи командни сигнали по веригата. 

Като изходим и от многобройните грешки от производителите на автомобили в днешно време, и то най вече в нови и рекламирани от тях системи то нищо чудно и тук да има гаф. Точно I-DSI се рекламира за уж система за икономия. Явно не във всеки случай или пък бъгва някъде и по начин който не е ясен или лесен за откриване. 

 

Някой да знае от къде се командва тази последователност в запалването между двете свещи в един цилиндър? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, docev написа:

Да бе , я ми обясни как на газова бутилка 51 л. от производителя , вкарват 49 л. , че веднъж в Каварна 51,5 л. даже?

Този номер за толкова години с LPG на всичките си коли са ми го правили 2 пъти само omv. Качеството на газта им също е отвратително. След втория път на тази верига ползвам само тоалетните...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

 

След доста изчетено по темата за I-DSI системата в различни сайта, реших да подменя всичките бобини и свещи. Така или иначе всичко ми стъпи около 580 кинта благодарение на едно аверче в Ирландия. 

Резултат е следния

342 литра делено на 5082 км е равно на 6.72 литра на сто. 

Това като резултат ме устройва напълно в сравнение с 8.5 - 9.5. 

С други думи лампата вече светва между 450 и 520 и може да се кара до към 530 - 600. Разбира се пак съм малко зад ирландския джаз, но си има причини за това. 

От както смених частите колата е с кутия на тавана, която не е малка. 

Кара се нон стоп с климатик през топлото време, защото сме с бебе. В студено време се чака да загрее на место заради парното. Многобройни са случаите в който колата през това засичане е работила на място, понякога с часове отново заради бебето. Има и други фактори, но не виждам смисъл да изреждам. 

Тези километри са изминати предимно в София и до морето. 

До морето всъщност беше и измерен най високият разход от 8.2 с 4 човека + бебе + огромно количество багаж в кутията, багажника, под седалките и климатик със скорост 130-160.

 

Като цяло бобините в моя случай а и като най чест причинител свършиха работа. Озадачен съм от това че реално освен разхода друг индикатор нямаше за това че не някои бобини не работят добре. Явно трябва добре да дефектират за да светне чека. 

Тази кола с този двигател може да те изненада както приятно така и доста не приятно. Аз го дължа на I-DSI системата и всичко свързано с нейната работа. От нещата които прочетох ми стана ясно че подлежи на корекции, настройки и какво ли още не, което всъщност за започнали от Хонда през 2001 когато представят системата и не са били доволни от първоначалния разход. 

Редактирано от kitty
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобините каква марка са? В руските форуми пише че чека не светва ако има неизправна бобина. Дори с авто диагностика на хонда не винаги може да се хване проблема с бобините.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите бобини са NGK. 

От старите имаше две или три подменини с някакви дори без надписи. Изглеждаха доста евтини. 

Явно наистина няма индикация или поне не на всяко ниво на повреда. 

С предишния разход много хора биха се съгласили и просто биха сложили газова. Аз също бих казал че просто е кофти двигател и не отговаря на класа си и гори много и без газ не си заслужава, но като имам база за сравнение с ирландския джаз и това че като цяло се е рекламирала като икономична кола в началото се по замислих и по прочетох. 

Е при мен свърши работа, но честно казано ако трябва да си купиш 8 маркови бобини дори и с отстъпка плюс свещите, то сметката излиза горе долу същата като да си сложиш газ. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.07.2020 г. at 21:34, dimkaraganchev написа:

За нафтата нямам никакви наблюдения. Просто не ме интересува. Но за бензина и LPG съм сигурен, че нашите горива не отстъпват на западните.

Това не е вярно! И нафтата(дизела), и LPG, и бензините в БГ са под всякаква критика в сравнение с "Европа". 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът е грешно да се мери с кутия на тавана. При мен кутия от 400л. ми започва от + 0.7 литра на 100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...