Jump to content
Yakub

Съсипах ли двигателя с грешното масло?

Recommended Posts

Здравейте колеги! Купих си един Honda Accord 2005 с близо 400 хиляди км. Когато я купих, двигателя си работеше перфектно. Първото нещо, което направих е да сменя маслото. Автосервиза ме попита дали искам да сложа 5W-30 или 5W-40 масло и прецених, че щом е старичък двигател, леко по-гъстото 5W-40 масло не би било проблем. Дори продавачката ми подтикна да ползвам 5W-40. Покарах я 150 км без проблем и след това вдигнах оборотите на двигателя до 4000 няколко пъти и след 5 минути минах над един легнал полицай и тук почнаха проблемите. Двигателят подръпна леко по само себе си и започна един тракащ шум над 1000 оборота. Веднага я докарах на автосервиза с пътна помощ и викат, че след 2 седмици ще я погледнат, защото са били заети.

Виждам много конфликтни мнения. Honda препоръчва да се ползва 5W-20 или 0W-20, един друг форум вика само 0W-30 а приятелите ми викат 5W-40 си е окей.

И сега си чакам и очаквам лошите новини :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой точно двигател е колата - код на двигателя?

Кое точно масло сипа - ясно, че е 5w-40, но коя е марката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Код на мотора: N22A1

Маслото беше Castrol EDGE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчваният от Хонда вискозитет за този мотор е 0w-30 API SN. Отвори си owner manual-a и прочети какво пише там.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я купих нямаше owner manual. Открих една книга от google за моя модел и там вика 5W-20 за бензин, но нищо не пише за дизел. Какво мислиш, че е проблема с двигателя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не бих могъл да отговоря дали нещо фатално се е случило с мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla има право. За N22 мотора освен препоръчания 0в-30 вискозитет са посочени и други.

Това е снимка от owners manual за FR-V, 2007:

ictdi.thumb.jpg.50e3f8a6f42664599c00ca1e342f37e4.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи малко повече за легналия полицай. С колко километра мина през него? 

Иначе правилното масло е 5в30 при тези километри, дизелите са нискотемпературни и няма нужда от високовискозни масла. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу с 30 км/ч минах, не гледах скоростта.

Има ли значение дали използвам 5W-30  или 0W-30?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30км. може да са много, може и да са ок, зависи колко е изпъкнал полицая, ти си знаеш какво си усетил при преминаването и дали сътресението би могло да причина проблема. Възможно е някой тампон да е изпуснал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупен тампон би ли направил продължителен тракащ шум като оборотите се увеличават?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ExpandWeiner написа:

Има ли значение дали използвам 5W-30  или 0W-30?

 

Ще отговоря кратко:

Хонда препоръчват 0w-30 масло.

HAch_2020.thumb.jpg.f670de46ea5b4746180543be02aaf800.jpg

Принципно, изборът зависи от това дали имаш или нямаш DPF.

Ако нямаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на API SN, ACEA A5/B5 (или ACEA А3/B3; аз лично не го препоръчвам).

Ако имаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на ACEA C2.

Обикновено (не винаги) 0w... маслото е изготвено от по-висококачествени базови масла (в т.ч. разбирай PAO и GTL), съответно към тях е паснат пакета добавки. Това важи особено за "големите" на пазара - Mobil, Shell и др.

При 5w... маслата използването на PAO и GTL не са необходими. Те могат да бъдат изградени и само от II и III група базови масла - говоря за т.н. "обикновен хидрокрек". Това не означава автоматично, че 5w... маслата са по-лоши, а е просто специфика, която следва да се има предвид при избора на масло, който следва да е съобразен освен с указанията на производителя и с конкретните условия на експлоатация на автомобила - температура на околна среда, състояние на мотора, навици на водача и много други.

 

!!! Моля ТУК да не се развихря дискуския от типа "Кое масло да избера и защо". Имаме си тема за това. Ако някой вижда неточности в моя отговор, нека ме допълни и коригира. Но, само толкова !!!

 

 

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен все тая какво масло си сложил за 150 км. че да има нещо общо с проблема ти. 

Тази кола е карана 400 000 км с неизвестно какво...

Хич ме няма по ходова част и окачване (не, че по другото съм много спец), но ако запишеш клип с тракането може пък някой да хвърли боб. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверявал ли си маслото? Да не е изтекло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при преминаването на легналия полицай,нещо се е скъсало както каза колегата тампон,и е започнало да трака.

Като излезеш от сервиза ще ни кажеш.

Маслото са ти дали колегите какво е.

Съвета ми е за да поизчистиш малко мотора следвай тази процедура

Quote

За маслото...

В мотора има старо масло и нагари,клей и други *****.

След източването,ще остане 500мл от него с много кисел вкус,Новото алкално масло ще умре за 2000км.Не си заслужава да убиеш скъпо качествено масло.

Реда е следния.Правят се клапаните и в същия момент капака се накисва с меглио и се прави нов.Така увеличаваме ресурса на новото масло.Нагарите намаляват с 1/3.

Налива се евтино масло стандартен вискозитет 5W-30 с големи миещи способности.Кара се 2000 км и се хвърля.Следва смяна с подобно евтино масло,може вече и 0В-30.Вече средата в мотора не е кисела ,а неутрална.Кара се 3000км.

Тогава вече можем да налеем качествено масло.Имаме със сигурност алкала среда в старото масло и горе-долу почистен двигател.

Следват смени на 5000 км ,докато мотора светне.От там вече в зависимост от износването и поведението на мотора на 7-8000 км.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом спрях като започна шума погледнах от долу и нямаше никакви течове.

А за почистване на двигателя съм чувал че може да и вредно защото ония мръсотии запушвали стари гумени уплътнения, които биха изтекли, ако ги няма мръсотиите. И на двигател с 400 хиляди км със сигурност нещо чака да тече 😅

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Престани да слушаш басни анекдоти и градски легенди.Тествал съм го,ама никъде не потича.Плюс това промиваш с масло а не с някаква химия при която пак не протича.

Според теб е по-добре оная мръсотия да си остане в двигателя.

С този метод описан горе не позволяваш да се натрупва повече нагар в двигателя,естествено ако после не караш маслата по 15-20хил.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, ExpandWeiner написа:

Горе долу с 30 км/ч минах, не гледах скоростта.

Има ли значение дали използвам 5W-30  или 0W-30?

 

Няма значение,  маслата са почти еднакви, едното е малко по рядко само при минусови температури .

Обаче значение има от 5/40 с което си карал и то на най ментираната марка Кастрол . Едно че не покрива стандартите и е бъкано със сулфатна пепел, която образува много нагар и задръства цедката на маслената помпа, второ, че това е маслото с най много "официални вносители" и имитатори, та никак не е трудно да попаднеш на менте .

"Заспалия" полицай няма нищо общо с проблема ти, просто е съвпадение, сам си  прецакал мотора с грешните масла, пък нека някои колеги ти твърдят, че Хондата  дъвче всякакви масла .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, mar_tod написа:

прецакал мотора с грешните масла

 

Това не е възможно да се случи с една единствена смяна, ако ще да е 10W60. Със системно каране можре. Мотора може да се прецака ако е пукнал картера и цялото масло е изтекло, но не е забелязал. Това много малко вероятно, защото ще светне "лампата на аладин" в червено.

 

Вероятно е съвпадение, както някой каза по-горе.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ExpandWeiner забелязал ли си дали при палене притракваше двигателя? Да не би веригата да е била разтегната и да е презкочи някой зъб?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, prissnr написа:

и да е презкочи някой зъб?

Това е невъзможно. Чисто си е за вериги. Ако е на 400к според мен е във веригите проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, prissnr said:

@ExpandWeiner забелязал ли си дали при палене притракваше двигателя? Да не би веригата да е била разтегната и да е презкочи някой зъб?

След инцидента леко по-трудно и по-трудно пали ми се струваше, но без тракане.

Да разбера ли, че Castrol не върши работа за този двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще разбереш скоро че имаш проблем с мотора а не с маслото. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ясно ми е, че по-големият ми проблем сега е с двигателя, но рано или късно ще имам проблем създаден от маслото.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 150км минати дори и с неподходящо масло (а Castrol 5W40 не е такова) няма как да създадат такива драстични проблеми. Какъвто и да е проблема, не е свързан с маслото, по-скоро е имало друг проблем с мотора. Все пак 400х км съвсем не са малко, дори и за Хонда.

 

Надявам се да е решим и евтин този проблем. Просто изчакай майстора. Аз бих препоръчал да погледне веригата и клапаните. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, prissnr написа:

и клапаните. 

Не мисля .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, казали са ти правилно повечето колеги, проблема е бил в двг, скрит, просто е бил провокиран в този момент.

Не се кахъри за маслото, а двг.

А тампон няма да трака...акоси скъсал тампон щеше да усетиш колата да дърпа на някоя посока и да тресе, тоя двигател не е перце за федербал за да не усетиш теглене в някоя посока, да не говорим че и в купето ще усещаш доста вибрации.

Ако веригата не е сменявана 400К км. или колкото са там, и е "кърпено" положението, е било въпрос на късмет кога ще се "обади".

Успех с локализиране на проблема и отстраняването му, не гледай назад, а само напред, всяко зло за добро!


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, crown_bg написа:

А тампон няма да трака...акоси скъсал тампон щеше да усетиш колата да дърпа на някоя посока и да тресе, тоя двигател не е перце за федербал за да не усетиш теглене в някоя посока, да не говорим че и в купето ще усещаш доста вибрации

Двигателят и скоростната кутия също са на тампони. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Двигателят и скоростната кутия също са на тампони. 

Аз за тях говоря...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант и да са ти намазали ските с някоя добавка, точно толкова трябва на новото масло да измие каквото е имало. Но това е само теория.

Като цяло всичко що се върти (и не само) може да трака. На дизела много неща могат да излязат. Дано се окаже нещо дребно и банално.

И аз съм на мнение, че за 150 километра и най-долнопробното масло да сипеш няма да почне да трака.

 

И воторо толкова ли няма други сервизи? Аз два дни не мога да чакам, а ти две седмици. Ако им имаш доверие добре, ама ако са случайни аз не бих чакал толкова.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурд да е от маслото , и 10-60 да сложиш нищо няма да и стане за 150кm , просто най-вероятно са те прецакали , мотора е бил с проблем , може би маскиран от добавка и като си го сменил - всичко е излязло... :(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...