Jump to content
CrazyDriver

Теч от конденза на климатика

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Имам следния проблем:

- В горещ ден, след работа на климатика повече от 30-40 мин. в краката от страната на навигатора започва да капе вода.

- Ако климатика работи на ръчен режим, след около 1:30 работа се изключва (не знам дали това е нормално, но на мен не ми се струва така)

 

И нека да уточня някои неща:

- колата е зареждана с фреон, преди 6 месеца

- в колата няма теч при дъждовно или каквото и да е друго време

- капките идват от долната част на тялото на филтърната кутия в купето

- разглобявал съм част от кутията, за да стигна до маркуча, който отвежда кондензиралата вода от вътрешното тяло на климатика през пода и навън. Мислех че е запушен, но не е това.

 

Ако някой се е сблъсквал с този проблем и знае неговото решение, ще съм благодарен.

 

Поздрави!

П.П. Ако има някакво значение, колата е 1.8, 5 врати

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това може да ти каже само човек на който му е ясна системата за климатиците. Имаше във форума по спомен няколко теми за климатиците и хора които са на "ти" с тях. Разгледай в раздела за сервизите и я закарай да я видят. Само въпрос, маркуча казваш, че не е запушен а когато трябва да оттича, прави ли го? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен точно на запушен маркуч ми звучи. Прокарай една проволка или някакъв кабел отдолу на маркуча нагоре и виж какво ще излезе :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 и аз съм за запушен  дренажен отвор на системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако в горещ ден след ползване на климатика не капе конденз от дренажния отвор, значи другаде отива конденза.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дренажната тръбичка е под долната кора до тръбата на ауспуха.Трябва да свалиш кората и да отпушиш тръбичката. След това,не е зле да си почистиш изпарителя в купето. Той е в кутия и на долния край на кутията е въпросната тръбичка. Почистването става с пяна или друг препарат за климатици.

Редактирано от stefan 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
На 17.07.2020 г. at 7:15, Pavel_Pavlov написа:

Ако в горещ ден

Моят климатик не работи. Въпреки това, дори и да не го ползвам, винаги капе отдолу. 

За протокола - вентилаторът на парното не го изключвам никога, стои си винаги на 1-ва степен.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите!

Да направя няколко уточнения :)

- тръбичката/маркучето което е за отвеждане на конденза от тялото навън от колата, e продухвано както отдoлу, така и отгоре (след като е демонтирано от тялото на парното). Прикачената снимка е от Английския Сивик форум

- под колата се образуват малки локвички, когато работи на климатик - т.е. отвежда някакъв конденз, но може да не е всичкия

- прегледaл съм нашия форум, но не намерих никъде подобни теми. Моля да ме извините ако има такива и ще съм благодарен ако ми дадете линк към тях

- изчел съм няколко чуждестранни форуми за този проблем, но така и няма конкретно решение ако проблемът не се окаже в запушване на тръбичката

 

Ако някой има схема на кондензиращото тяло и как се стига до него, ще съм благодарен да ми я изпрати.

А ако някой вече е отпушвал посредством пяна това тяло и резултата е положителен, нека да сподели мнение. - някъде из многото теми които изчетох по въпроса, пишеше че при Акорда, ако не греша, компа е под въздуховодите и не е Ок да се ползва пяна за неговото почистване

 

Поздрави!

 

drain.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Да кача малко снимки и коментар отностно проблема който имам:

1) Страничен изглед на тялото на парното/климатика от страната на навигатора:

2141903605_3.thumb.jpg.4bbf2087bf704954dbabe0e32f08ea18.jpg

 

- с червен кръг е отбелязана дренажната тръбичка, която преминава в гумен мъркуч отвеждащ конденза навън от колата

- жълтия правоъгълник показва долната част на страничния капак на кондензиращото тяло на климатика

- синия кръг показва най-долното винтче на горепосочения капак, откъдето се стича и конденза в краката на пасажера.

 

2) Допълнителни изгледи към отворения капак на кондензиращото тяло:

391162174_2.thumb.jpg.bc24e1b957d0e2c553001363de93b86a.jpgIMG_20200728_174703.thumb.jpg.f1542ec29e6577cb826816a3e96d6201.jpg

 

Да опиша и сами проблем:

- под колата изтича конденз от климатика

- гумения маркуч отвеждащ конденза, е продухан и не е запушен

- продухан е (доколкото е възможно) и легена на кондензиращото тяло през пластмасовата тръба в червения кръг

- кондензираща вода излиза от страничния капак и се стича по най-долното винтче отбелязано със син кръг

 

В Английския форум пише, че капака понякога не уплатнява добре и това е причината да излиза конденз от него. - уплатнение няма нито върху тялото, нито върху капака

Към момента съм поставил уплатнителна лента в долната част и съм затегнал капака. Надявам се това да реши проблема.

 

Ако някой има други идеи или решения на проблема, нека да сподели. :)

Поздрави!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен се е случвало и до 100мл ледена вода да изтича. Това при рязко завиване на ляво. Проблема го намерих при кранчето на парното, което не затваряше добре и на практика радиатора на парното е бил винаги топъл. Този конденз се събира някъде около радиатора на парното и няма нищо общо с тръбичката за отвеждане на конденза от климатика. Колата беше Акорд 5та с обикновен климатик. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, защо така става накрая, че след като има изписано по даден проблем, той се отстранява и авторът пише само "проблем няма" и чао. Колега, кажи за всички нас каква беше точно драмата и как я отстрани, колко ти струваше и тн..? Ще е полезно за всеки един който има този модел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

Ами честно казано, останах с впечатлението, че само аз имам този проблем. А поради слабия интерес, реших да не занимавам повече форума с моя проблем.

Също така колега, не си прав. Всичко е описано и дори съм качил снимки за повече нагледност. Просто трябва да се чете.

 

Но за да не мислиш, че се заяждам, проблемът го отстраних по следния начин:

На 29.07.2020 г. at 11:52, CrazyDriver написа:

Към момента съм поставил уплатнителна лента в долната част и съм затегнал капака. Надявам се това да реши проблема.

 

Поздрави!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

„Проблемът е отстранен по описаният начин“ щеше да е достатъчно, за да се сетим, че няма нещо допълнително правено след последния ъпдейт. Колегата Mkilla просто е стигнал до неговото заключение защото  немалко съфорумци се регистрират във форума, питат, решават си проблема и повече ни вест, ни кост. И не казват как е решен.

 

Поздрави за информацията, която оставяш. Дори тукактивните да нямаме такъв проблем, със сигурност има една по-голяма група хора, които само четат и не пишат.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за уточнението на колегата @Pavel_Pavlov. Прочетох това в поста от 29-ти предният месец:
-"Ако някой има други идеи или решения на проблема, нека да сподели."
След което, че проблемът е решен. Принципно не съм чел цялата тема 2-ри път, но ще трябва. Радвам се колега @CrazyDriver и дано, това да е решението :) 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...