Jump to content
5 GTT

Мнение за летни гуми

Recommended Posts

Преди 9 часа, JHM написа:

.Сега са над 60к.,с 1.5мм над минималната фабрична белязка от 3мм И "РАБОТЯТ"!!!

 Ванка, спокойно може и тази и другата да изкарат така, че не го мисли за сега.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гумите излизат от кондиция не само поради износване.

Основната причина е така нареченото  "изсъхване" на каучука, причинено от слънцето. Точно за това се съхраняват не под директна слънчева светлина, а лятоска и на колата, тя ги пече безмелостно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иначе, "готвя" лятото. Само да мине зимната Страстна седмица.

IMG_20220416_165527.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А с какви ластици:D ще ги дегизираш?

Share this post


Link to post
Share on other sites

C / A / 72db.

245/45 R18 100Y TL SUREGRIP PRO SPORT XL от GRIPMAX 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубави странични бордове има,ама ще им трябва разтриване на тези.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е проблем. Легена е бръз и тежък - стопля ги за норматив и после са супер и в най-яките жеги, когато повечето вече мажат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ги разтрих моите по подбалканския, много добре се държат в мокро време и рекички през пътя. Никакви приблеми със сцеплението. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.04.2022 г. at 15:50, JHM написа:

Хубави странични бордове има,ама ще им трябва разтриване на тези.

Разтрих ги празнично.

Държат (на сухо и мокро) в завоите страхотно и не свирят, нито мажат траекторията.

Точно каквото ми трябва, защото не обичам да намалявам - велосипеден тип на каране, за да не ускорявам после.

Загряват достатъчно. Мерих налягането преди да потегля и веднага след като спрях. Качва се с 0.3 атмосфери, което също ме устройва. Градско ще ги карам 1.9 предни, 1.8 задни, а извън, ще си ги донапомпва по предписание.

Страниците са здрави и не люлее странично тежкия кораб. 

За съжаление по наще пътища осеяни с неравности и капани не искам да карам скъпи гуми.

Специален поздрав на всички отговорни ФАКтори, дето направиха шосетата ни непоносими за хубави коли и гуми!

На тези параметрите са същите, освен че са по-тежички и шумни, но се чуват само по абразивен асфалт.

Като нови протектора им е 8 мм, па ако след 4 сезона слязат дори до 4мм - доволен ще остана.

Снимки все още не мога да качвам.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000км с новите гуми, Колата се държи много добре както в мокро така и в сухо време. В завоите проблем не съм имал никакъв, а й давах доволно газ по завоите по подбалканския.  ESP-то ми мига, ако направя остър завой и дам рязко газ. Ама с това куатро няма как да е друго. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А направо, ако дадеш рязко газ, мига ли?

Примерно - старт от място, или просто рязко ускорение от ниска скорост и 1-ва.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, пробвал съм го доста пъти и не мига нищо :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи не е от ниско сцепление на гумите, а просто куатрото си е такова.

Легена няма такива дертове.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Легена няма и такъв въртящ момент в ниските ;) 

Но и двете системи са различни, както вече сме дискутирали в други теми. 

Edited by Drone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, но разликата е че отчита скорост и ако волана е над полови оборот навит нанякъде, а скоростта е малка, вместо да даваш излишна газ и VSA да я гаси, просто я ограничава от ЕКУ-то. Не е дрифтачка, но пък ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

И така..,сега на къде?

Screenshot_20220513-225127_Chrome.thumb.jpg.8985d1801ca7bfd2fee341444d43c465.jpgScreenshot_20220513-225036_Chrome.thumb.jpg.7b7a3fdcad28682abbfce1124f8f7470.jpgScreenshot_20220513-224957_Chrome.thumb.jpg.6812fa630a0d9d474f310070f5e6432f.jpg

Някой качил ли е някоя от тези?

Чисто визуално и на пипане,клоня към "ултра контакт" на конти.

Изглеждат от друга галактика:alien::help:.

П.П. Само за мишелина знам,че 8,5кг другите не ги знам колко са.

Edited by JHM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бриджстоун често са много добър баланс на качество / цена. Карал съм с по-стари Праймъси и то на години и километри и имам много високо мнение за тях. Сега карам пак с Мишелин, но CrossClimate2 и съм отново впечатлен. Не помагам много, но ако цената му е добра на Бриджа, може да е добро / разумно решение. Но щом включваш Мишелин и Конти в избора, може би сред тях е обективният победител.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JHM Чети малките надписчета, щом ги гледаш на живо. Леката гума има добро поведение от към окачване, но е и мека, но щом караш на 16-ки, това явно не ти е приоритет. А 55 също не е от опасните профили.

Това са моите:

IMG_20220418_131012.jpg

IMG_20220418_130758.jpg

IMG_20220418_130731.jpg

IMG_20220418_130638.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много нисък "treatwear-280"?На ултраконтакта на континентал е 420,но предполага повече технологични смеси,за сметка на каучук или греша?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колкото по-висока е износоустойчивостта, толкова по-ниски са фрикционните свойства, но ако караш много и спокойно - по-високата цифра си е далавера.

За химията на каучука - никой няма да си каже съставките, но всяка гума старее и изсъхва на слънцето, дори да си остане след 5 години с почти неизносен протектор. Никой вече не прави вечни неща, та не залагай на дълготрайност. Но Конти се подобрха в това отношение. Преди няколко години имаха 1 летен модел, дето държеше страхотно, но за 1 сезон протектора му свършваше, а не беше спортна гума. Имам познат, на служебната бе обул такива, ядеше по 1мм на 10000км. Модела който си постнал може и да е добър на мокър асфалт, но на наводнен - по-полечка - тесни са му надлъжните канали.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Корелацията висок threadwear към ниска износоустойчивост е налице, но все по-слаба като говорим за най-висок клас гуми като Мишелин. Но и threadwear не е характеристика, която може да се ползва надеждно за сравнение между различни марки – по-скоро е груб ориентир. По-точно е когато гледаш различни модели от една марка.

 

Според мен много по-добър индикатор за износоустойчивост са независимите тестове, каквито можеш да намериш агрегирани на tyrereviews.co.uk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето тук има ADAC review На летни гуми.За 2021 е, но пак е меродавно. 

Контито са първи, но пък 100% и цената им е по-висока от на Bridgestone. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, JHM написа:

И така..,сега на къде?

Screenshot_20220513-225127_Chrome.thumb.jpg.8985d1801ca7bfd2fee341444d43c465.jpgScreenshot_20220513-225036_Chrome.thumb.jpg.7b7a3fdcad28682abbfce1124f8f7470.jpgScreenshot_20220513-224957_Chrome.thumb.jpg.6812fa630a0d9d474f310070f5e6432f.jpg

Някой качил ли е някоя от тези?

Чисто визуално и на пипане,клоня към "ултра контакт" на конти.

Изглеждат от друга галактика:alien::help:.

П.П. Само за мишелина знам,че 8,5кг другите не ги знам колко са.

Те са несравними. За да ги сравниш трябва да са Туранца от бриджстоун, както и пилот спорт от Мишелин. Иначе, която и да вземеш няма да имаш драми. Акорда не е кола, която има нужда от UHP гуми. Премаци-то и Т005 ще имат по-дълъг живот като километри.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bridgestone ,изгл мн стабилни ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да имам приятел "обул" C класа с бриджстоуна и само хубави неща ми говори за тях(трето лято ще му е).Мека гума,че даже притеснително меки и тънки страни.За разлика от примасито,където има и борд за джантата.

Да си призная изкушават ме,но този индекс 72db на шум ме спира малко.

Иначе имам оферта за Bridgestone T005,от 145лв. с монтаж,тежести и вентили.

30лв.на парче е разликата с примаси.

Edited by JHM
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...