Jump to content
5 GTT

Мнение за летни гуми

Recommended Posts

Goodyear efficient grip performance и аз 4 години търкалях на предната кола тоя сезон им е 5-ти и аз мога да потвърдя думите на Цецо.  Сега след дълго чудене си взех VREDESTEIN ULTRAC от  https://diana-ltd.com/tire?37015 Диана на Околовръстното в София. И аз имам карта за -35% отстъпка за там с това приложение Cardbox на телефона директно може всеки да си извади такава. Обаче картата за отстъпка не важи за вече намалени модели, има отстъпки от монтаж, баланс и тн.  За VREDESTEIN ще дам мнение по натам, че за 500 изминати километра само мога да кажа, че спират много добре на мокро и в дълбоки локви се държат добре (покрай поройте тази седмица тествах).  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз силно препоръчвам Michelin Pilot Sport 4S в разнер 235/35/19. В сравнение с Bridgestone S001 са като залепени за асфалта. Все едно различна кола карам...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, питахте за Fulda Ecocontrol HP.

 

Такива карах 4-5 сезона и впечатленията ми са първата и втората година добра и сравнително тиха гума, но колата тогава беше гаражна и втори автомобил. Жената нацели две поредни дупки и спука едната нова-нова, залепиха я успешно. 2-3 години карах доста повече и явно се опекоха и втвърдиха.

Като стабилност - повече от доволен, но бяха ниския размер 205 55 16.

Преди да ги изхвърля още имаха грайфер почти като нови, а бяха на поне 60 000км.

На мокро спираха отлично първите 3 години.

 

Сега минусите - появи се балон още първата година, като ги монтирах следващия сезон намерих още един. Тези двете ги оправих и сложих задни и си изкараха живота, другите две не мръднаха.

Видимо имаше язви по грайфера и отчупени парченца, може да е и от офроуд.

Последния сезон почна да се удължава спирачния път на мокро.  

Станаха по-шумни.

 

 

Поздрави

 

 

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.08.2021 г. at 15:13, nonstopbg написа:

Видимо имаше язви по грайфера и отчупени парченца, може да е и от офроуд.

С две думи,оценка среден3 и1\2🙂.Знам за какво говориш,виждал съм такива язви, от отчупена гума на протектора на тази марка.Не е от "off-road",колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно предложение от мен: Firestone Roadhawk. Чудесна гума. Среден клас, или може да се каже най-високото в средният клас. Отлично поведение на мокър терен и дъжд при висока скорост. Не съм забелязал повишено износване, нито дефекти в периода на експлоатиране. Карам с 2-ри комплект такива за последните 4 години и пак бих заложил на тях. Недостатък, превъртат при потегляне понякога, ама може и да е от крака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 4 години два комплекта? :blink:    И казваш, че си доволен. А аз си мислих, че разбирам, поне малко от гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Е, 2 комплекта за 4 години и втори камплект за 4 години са различни неща, а и не е писал пробег и стил на шофиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата не е упоменал пробега , така , че....

Ако кара по 30-40 хил. на година , нормално е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOT 2017 Michelin primacy 3,от март до ноември всяка година(общо 50к.),са с остатъчен грайфер 4.5/5мм.

Доволен съм от тях,като нямат неравномерно износване и разрушен протектор!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.05.2021 г. at 20:45, ceco_accord написа:

Еми, да са ти честити и давай впечатления, като ги "понатиснеш". Гума се тества в гранични режими, иначе всичките се търкалят.

Вече изминати 11000км. и съм много доволен от гумите. Нищо общо с Кумхото, което изхвърлих...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/8/2021 at 7:58 PM, Митко Йотов said:

За 4 години два комплекта? :blink:    И казваш, че си доволен. 

Карам много внимателно, но по агресивно. Годишно минавам около 20к км. Всяка година лепя една/две от гумите заради шипове на акация и честно казано, предпочитам да съм сигурен в тях, че при някои скорости риска не е оправдан. Със сигурност мога да споделя, че след 2-рата година гумата не лепи, така добре на пътя, както ми се иска. Вероятно, заради размера им - 15' ги разглеждам, като консуматив. Ако някога стъпя на 18' със свито сърце ще ги карам по 5 години. 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.08.2021 г. at 14:21, 5 GTT написа:

Вече изминати 11000км. и съм много доволен от гумите. Нищо общо с Кумхото, което изхвърлих...

20000км. и нещо много бързо се изтъркаха. Наближават ограничителя и се изгубиха малките рески между големите. Май нямат голям ресурс и тея гуми...  

20210812_200400.jpg

20210812_200338.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.09.2021 г. at 14:03, 5 GTT написа:

20000км. и нещо много бързо се изтъркаха.

А стига...,толкова бързо са се занулили?

Имам примаси 3 с дот 2017 с горе долу,същото положение с грайфера,но с 40к км отгоре!

Сега да питам за мнение,за тези икономични и екологични "e-Primacy 4"

 

https://www.michelin.bg/auto/tyres/michelin-e-primacy

 

Или да с гледам за "primacy",без "е":D?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30000км. Днес се оказа, че има отклонение в сходимостта на задния мост.

 

20211029_180243.jpg

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не беше ли сменял тампоните на панхарда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, 5 GTT написа:

30000км. Днес се оказа, че има отклонение в сходимостта на задния мост.

 

20211029_180243.jpg

Ако тази е дясна, а лявата е огледално износена вътрешно, задницата ти е била супер нестабилна, понеже има презавиване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износването е от външната страна и на двете колелета. Незнам от де дойде...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, pet71 написа:

 Не беше ли сменял тампоните на панхарда?

Цялото окачване е ново. Не са сменяни само тампоните на 4-те надлъжни щанги. Но майстора каза, че са добре. 

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са външно изядени, ефекта е обратен - недозавиване. Карал си най-стабилното Харви на планетата, за сметка на гумите. :(

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес загатката се реши. Втори стенд при Ивелин Чапанов, който ясно показва криво ляво колело. Много точен и коректен, за разлика от предния, който не знаеше или по точно не искаше да каже, какъв е точно проблема и ми разказваше приказки от 1001 нощ. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро идва лято та ще трябва да си взимам гуми и се ориентирах към bridgestone Potenza Sport. Ревютата са им много добри. Някой случайно да кара с такива гуми ? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега от Бриджстоун и Дънлоп винаги съм бил доволен. Супер гуми за нормално каране!

Ето тук главно гледам ревюта преди да купя:

https://www.tyrereviews.com/

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги! Някой има ли впечатления за следните гуми -

GENERAL GRABBER GT PLUS

Време ми е за нови летни и съм им хвърлил око. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Моля за мнение за следните гуми:

https://diana-ltd.com/tire?36580 - Клебер

 

https://diana-ltd.com/tire?40952 - Бриджстоун

 

Заслужава ли си да дам общо около 200 лева повече за Бриджстоунките или и Клебер ще ми свършат добра работа? Държа да са стабилни при дъжд и да са обезшумени, не знам тези 2 децибела разлика дали са толкова ключови в момента, тъй като поведението в мокро време е идентчини за двата модела (поне по показателите в сайта).

 

Ако имате и някакви други предложения за добри гуми с размер 225/60R18 са добре дошли, колата е Хонда ЦРВ 3 ген. бензин 2.0.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли караш с 200, но колкото по-високоскоростна е гумата, толкова по-точно е произведена и по-лесно се балансира.

По-ниско скоростната от друга страна е нормално да е по-тиха, защото сместа е по-мека (оттам и по-високата консумация на гориво), а и шарката няма многото напречни канали като Бриджа. Но 2 децибела са си фактор, особено на ниски скорости. Над 100 въздушното съпротивление надделява този шум.

Така че, не парите са фактор, а твоят поглед върху конкретните критерии и тежестта им в общата картинка.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сивика имам два бриджстоуна в размер 195/60/15. От всички премиум гуми, които съм карал, тези са единствените, които не са превъртали на мокро на жълтите павета, много добро представяне на мокро. Единственото което не ми харесва е , че са им доста меки бордовете, седят на колата като недонапомпени и не са поради тази причина за спортно шофиране и при влизане в завоите на сухо някак си колата ми една идея по нестабилна, при висока скорост. За шум, са може би малко по шумни от дънлоп. По горе съм посочил сайт където може да се прочетат доста коментари за различните модели и марки гуми и за различните размери, защото това хич не е без значение за представянето!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Някой има ли впечатление от летни Yokohama Bluearth или Advan V701?

Купих колата с 4 летни Yokohama, трябва да погледна кой точно модел, но бих сменил двете предни с нови, другите две имат още живот, с добър дот са, изглеждат добре. Та ми се ще да взема само две нови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.03.2022 г. at 11:27, Drone написа:

Скоро идва лято та ще трябва да си взимам гуми и се ориентирах към bridgestone Potenza Sport. Ревютата са им много добри. Някой случайно да кара с такива гуми ? 

Ето едно от последните ревюта, Бриджстона е там;

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, ceco_accord написа:

Едва ли караш с 200, но колкото по-високоскоростна е гумата, толкова по-точно е произведена и по-лесно се балансира.

Колкото по-високоскоростна е гумата, толкова е по-пластмасова, ако не е загрята. Като загреят стават съвсем различни като представяне разбира се.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е. Не обичат първите 10-тина км от пътуването по студен асфалт. За това гледам да са клас икономичност "С", защото ако са "D / F" бързо свършват, а ако са "А" са съвсем бакелитови .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, birev написа:

Ето едно от последните ревюта, Бриджстона е там;

 

Гледах го това ревю. При цена 370++ за SportContact 7 и 295 за Bridgestone, май ще са вторите :) В топ 3 са за 2022, а за 2021 са първи в премиум класа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
6 hours ago, ceco_accord said:

Точно така е. Не обичат първите 10-тина км от пътуването по студен асфалт. За това гледам да са клас икономичност "С", защото ако са "D / F" бързо свършват, а ако са "А" са съвсем бакелитови .

Отклоняваме се от темата, но корелацията между икономичност и дълготрайност (износоустойчивост) съвсем не е силна при по-високия клас гуми. Икономичността на гумата идва в голяма степен от деформацията на борда – там се създава топлина. Износването идва в по-голяма степен от сместа на каучука.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя, в крайна сметка закупих летни Pirelli Powergy 225/50/17 на промоция от Диана (май има малко бройки), с отстъпката мисля че се вързват на добра цена за този клас гума. Ако някой вече има опит да каже. След време ще споделя и аз.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно време правя сондажи и проучвания за летни гуми,че на примасито 3 ще му е шесто лято(дот 17).

Спрял съм се на новата примаси 4 "Плюс" модел 22г.идентична с 4,но едно нещо ме спира.А именно,че височината на протектора,е намаляла до под 7мм.

Пуста му икономия,макар че говорят за различна смес,която издържа на износване повече и с подобрени спирачни х-ки.

Ето и снимка с отговора от ав.о гу.и бГ.

 

"Здравейте,

 

Наистина новите Primacy 4+ са с грайфер под 7 мм

 

Прилагаме снимка за 205/55 16

 

Въпреки това, не би трябвало да имат намален пробег, Michelin няма да се изложат и най-вероятно каучуковата смес е подобрена и издържа по-дълго, т.е. с по-малко материал правят по-лека гума с по-малък грайфер, която прави същия пробег като предишните модели.

 

Поздрави,

А......И.бг"

1649414901262.thumb.JPEG.4b718be22c0bcb98fd6c5910b3830ee1.JPEG

Другите следвани мишени са

Bridgestone 005

Dunlop sport blueresponce

(Над 8мм са)

205/55/16   91V

 

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, външният диаметър не е по-малък, а просто дренажните канали са по-плитки. 

Не знам дали има приет стандарт за техния дебит според останалата контактна площ, но за всеки случай, в наводнени участъци намаляй повечко, за да не изплуваш в аквапланинг, чиято критична скорост се определя точно от дълбочината на каналите и няма общо със сместа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За височината на протектора и новата смес каучук - "А дано, ама надали"! :rolleyes:

А какво става с аквапланинга?!? :huh:

Гледал съм филмът "Купи, хвърли, купи" вече.

https://youtu.be/m6_N38XZSqA

 

Меду другото, и посланието на друг филм, забелязвам, че вече се е случило, за съжаление в световен мащаб:

https://www.vbox7.com/play:75886abb36

и

https://www.vbox7.com/play:23eb2c2608

 

Изгледайте ги, ще ви накарат да се замислите!

 

П.П. Нищо лично към JHM. Напротив, имам голямо уважение към теб! Просто съм скептично настроен към такива "нови технологии"... ;)

2 П.П. Цецо ме е изпреварил за аквапланинга. :)

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,нека не подценяваме първосигнално новите технологии.Специално с примаси 3,с което съм и сега за последно,мога да кажа,че доказа заложените от мишелин км.,че даже и 10-15к. бонус от мен😁.Сега са над 60к.,с 1.5мм над минималната фабрична белязка от 3мм И "РАБОТЯТ"!!!

Спокойно мога да ги карам и това лято,но се замислям за подмяната им.

Между другото модела "blueresponce",е от старата школа,на която гума вече толкова години,нищо не се променя,защо ли?Просто няма какво,много тиха,мека и работеща гума (от опит с тях),макар и с по малък от мишелин пробег.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си чакам новите летни гуми. Като ги обуя и "разработя", ще споделя моята гледна точка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...