Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

@didipov в едни ръководства има изисквания по ILSAC, в други – по ACEA, в трети – по API… като вземеш масло по Илсак, а не по другите пак ли нехаеш за двигателя? Споко, маслото е добро :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Bizzito написа:

Пише ли някъде, че трябва да е такова? В моето ръководство дават само спецификация по ACEA.

 

В моето ръководство е посочена спецификация по ACEA, а според майсторчето трябва да бъде задължително 0w20 и сертифицирано по ILSAC GF-5. ОК  0w20(има бюлетин на хонда ...), ама защо уж топ производители, които в гамата си предлагат 0w20, в калкулаторите и то където е посочена конкретната модификация на двигателя k24/z3 cw2, им излиза 0W-30 A5/B5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твоя двигател стават и маслата по ILSAC GF-5 (GF-6A), освен по АСЕА А5 (А3). Но АСЕА по принцип има по-строги изисквания към производителите.

0W20 също можe да ползваш! Но то е предимно за икономия на гориво! Ако искаш максимална защита на двигателя, тогава  5W30 или 0W30 по АСЕА А5, а до голяма степен и 5W30 по ILSAC GF-6A.

SSV е доказано масло. :thumbs1:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За справка - японският Owners manual за Accord 2012, 2.4 мотор:

jap_accord2012.thumb.jpg.2450f32ea7182f5f4b7ee9bdd80ed391.jpg

Текстът със звездичката при 0w-20 говори за горивна икономия, както каза вече @dandilov

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, didipov написа:

В моето ръководство е посочена спецификация по ACEA, а според майсторчето трябва да бъде задължително 0w20 и сертифицирано по ILSAC GF-5. ОК  0w20(има бюлетин на хонда ...), ама защо уж топ производители, които в гамата си предлагат 0w20, в калкулаторите и то където е посочена конкретната модификация на двигателя k24/z3 cw2, им излиза 0W-30 A5/B5

ILSAC в Америка се ползваше ако не се лъжа. В Европа ACEA. Да речем, че двигателите са едни и същи, но климата, горивата, пътищата са различни, начина на експоатация и т.н. Според мен си гледай ACEA и не се притеснявай. 

Поразгледах нещата, че ми стана интересно първоначално защо 0w30.

Наистина, при теб от селектора на Равенол излизат само 30-ки, но като зададеш примерно за ЦРВ с K24Z1/Z2 на първо място си излиза 0w20, което вече е по ISLAC GF-5. Също ако отвориш за американски Акорд с K24Z3 излиза друго 0w20, но пак по ILSAC GF-5, което до някъде се връзва с първите няколко изречения. Разгледай. 

Има логика във въпроса ти, но и според мен няма място за притеснение. Хубаво масло, а не нещо от кварталния магазин, както се казва.

А може и да има бъг в селектора. Ако те притеснява много покарай го 4-5 хил км и го смени. До такъв пробег и с по-евтино масло не е фатално.

Това са мои лични впечатления и размишления. Не ги вземай за чиста монета.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за напътствията. Ще продължа със ssv-то (при моя стил на каране-можеби около 7000км, като взимам под внимание и капковите проби на това масло от съседната тема ). Ако селектора на равенол е бъгнат то означава че и селекторите на мобил(там също излизат 0W-30 и 5W-30),  шел (там примерно  като премиум се посочва Helix Ultra Professional AF 5W-30, а алтернатива Helix Ultra A5/B5 0W-30), също са бъгнати или е някаква форма на дълбока конспирация :) . До голяма степен се потвърждават мненията на dandilov и emod и по тази причина смятам да остана целогодишно  на ssv-то или като по евтинка алтернатива да мина на Helix Ultra A5/B5 0W-30.

Тази тема е толкова обширна и за хора като мен които не са на ти с химията, единствения начин за ориентиране в морето от информация е или придържане към съответните сертификати на принципа проба/грешка и до голяма степен субективна преценка или да се доверим на хора вещи в тази област като emod, dandilov ....

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Изтекоха ми очите да изчета темите за маслата. Колосален труд на хората, които са се задълбали в детайлите на смазочните материали за двигатели! Поздравления!

В крайна сметка, четейки по-скорошните постове се спрях на Ravenol DXG 5W30, тъй като се вписва и в психологическата граница на бюджета ми за смяна на масло - 82 лева за 4 литра в момента + 22 лева за 1 литър за доливане + филтър 10-20 лева = 120 лева. Всъщност е малко над границата, но пишете че е добро.

Повечко над границата отива например SSV, което сте препоръчали на колегата с К24 преди мен е 96 лева за 4л (на промоция) + 1 литър за доливане 25 лева + маслен филтър 10-20 лева = 140 лева.

Преди да започна да чета във форума карах с 5W30 на Eneos като имаше изгаряне на около 500мл след 5000км като според мен се случи след едно дълго извънградско с поддържане на 120-140км/ч. Качих го на Eneos 5W40 и спря да харчи, но пък после смених двигател. Явно съм изтеглил късата клечка със старата Хонда.

Сега съм с 10W40 на Репсол поставено от сервиза, където смених двигателя. Първа смяна. На около 6000км е в момента и не е харчила.

След като започнах да чета форума искам да се върна по-близо до препоръката в книгата и се спрях на горното масло. Идеята ми е да го сменям два пъти в годината. Пробега ми годишно е между 10 и 15хкм. Горе-долу 50/50 е, но колата се кара ежедневно в София за кратки пътувания по 8-10км в посока. Текущо 4 пътувания, но след като премине тази история с корона вируса ще станат 2 пътувания на ден. Повечето извънградско е през лятото, т.е. при висока външна температура (морето, Гърция, планина). Освен това както знаем всички, Хондите са с по-малки акумулатори и искам да е възможно най-улеснено запалването през зимата.

Чета че препоръчвате и маслото на Petro Canada, но още не съм се включвал в общите поръчки. При среден пробег 12хкм на година, ако сменям два пъти с добро, но по-евтино масло от Равенол, ще съм доволен.

Имам въпрос и относно маследните филтри. Прочетох, че препоръчвате за Хонда на Mahle-Knecht, MANN, Purflux и др., но се спрях на тези трите. Въпросът е, че има много голяма разлика в цените на филтърите. Например в MAX CAR MANN е 18 лева, Knecht е 9 лева. Нямат Purflux. В Аутодок MANN e 20 лева, Knecht e 15, а Purflux e 10 лева. Как е възможно да има толкова голяма разлика в цената на масления филтър? Кой от трите препоръчвате да взема? Когато карах с ENEOS тези от MAX CAR ми препоръчваха на MANN и купувах него, но не съм си записвал тогава колко е струвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменяш два пъти годишно (м/у 5 и 7500км по твои думи), не мисля, че ще сбъркаш с който и да е от трите филтъра – може да избереш най-евтиния.

 

Също, ако ще сменяш по този график, според мен можеш да вземеш по-евтино 5в-30 масло като Петро или Ravenol FO и да го сменяш на 6–7000км. Тези двете не са никак лоши за цената си, известни производители и с куп подходящи за моторите ни сертификати. От тези двете по спомен Равенолът е малко по-нисковискозен и може би по-подходящ за градското, което описваш.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Търси филтър, запечатан с фолио, иначе може да попаднеш на това:

https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/

Иначе филтърът е добър, само да попаднеш на правилно съхраняван. Това се отнася и за Mahle, и за Mann, и за другите марки, които се продават на нашия пазар!

 

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

 

Търси филтър, запечатан с фолио, иначе може да попаднеш на това:

https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/

Иначе филтърът е добър, само да попаднеш на правилно съхраняван. Това се отнася и за Mahle, и за Mann, и за другите марки, които се продават на нашия пазар!

 

 

 

Да и при мене така кутията от вътре беше ръждясала 😑

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Живко_Минев Здравей колега, добре дошъл във форума.

Кажи сега за Elf-а, Castrol-a, Shell-a и Ravenol-a, които препоръчваш в другите теми.

Ето това е правилната тема и аудитория, надявам се да научим нещо интересно и полезно.

Специално Elf почти не сме обсъждали, има малко мнения от колеги, ето едно такова:

На 9.02.2020 г. at 16:55, inspektora написа:

Моята стратегия е да слагам сравнително бюджетни масла (като бягам от марковите рециклажи Elf, Total, Castrol) и да ги сменям на максимум 10К или до 16 месеца.

 

Поздрави!

Редактирано от dindin
Допълнително инфо
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз препоръчвам най-вече Elf защото е средно като клас цена и качество.

За Castrol най-вече edge защото е най-добро и като цяло започнаха да ги правят качествени.

Сега за маслата Shell helix предишната ми кола беше Honda civic 6 ген. Но я продадох миналата година Април и я карах с Shell helix колата беше рай и още ползвам това масло.

И за Ravenol (златното е по-добро и по-скъпо)  това е като Elf-a среден клас и цената е добра.

 

(Ако имате въпроси за друго примерно тотал ми пишете тук) 

 

Поздрави!

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Живко_Минев said:

И за Ravenol (златното е по-добро и по-скъпо)  това е като Elf-a среден клас и цената е добра.

Не разбрах. Равенол имат от евтини до доста скъпи масла в доста различни „класове“ – от евтин хидрокрек до USVO маслата им, някои от които не са далеч от цената на други най-висок клас масла.

 

Quote

(Ако имате въпроси за друго примерно тотал ми пишете тук) 

Професионален опит ли имаш? Виждам, че си писал „авто монтьор“ под потребителското си име. Въпросът ми е свързан с това, че ако работиш с някоя от марките, които препоръчваш, би било редно да го споменеш, защото има потенциален конфликт на интереси. И за да не ме разбереш погрешно – не те нападам, просто търся повече прозрачност.

 

И моля, не цитирай целия пост непосредствено над твоя. Една от точките в правилата 👍.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се извинявам но не разбрах последните две изречения. Да евтините са сребърните а скъпите златните зависи и от модела но 5W 40 или 5W 30 са евтини а повечето коли са с тях не работя с никакви марки просто хората са доволни. 

 

Поздрави!

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler
3 minutes ago, Живко_Минев said:

Много се извинявам но не разбрах последните две изречения.

 

Прочети правилата и ще разбереш за какво говоря. Наличен съм и на лично, ако имаш въпроси.

 

Когато натискаш бутона „цитирай“, копираш в своето мнение целия текст от другото мнение. Това е забранено да се прави на последен пост от дадена тема след като текстът, на който отговаряше е непосредствено над твоя. Можеш да цитираш частично предходното мнениее както съм направил аз сега.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Pavel_Pavlov написа:

 

  Скрий съдържанието

Когато натискаш бутона „цитирай“, копираш в своето мнение целия текст от другото мнение. Това е забранено да се прави на последен пост от дадена тема след като текстът, на който отговаряше е непосредствено над твоя. Можеш да цитираш частично предходното мнениее както съм направил аз сега.

 

Благодаря няма да се повтаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Живко_Минев said:

Ами аз препоръчвам най-вече Elf защото е средно като клас цена и качество.

За Castrol най-вече edge защото е най-добро и като цяло започнаха да ги правят качествени.

Сега за маслата Shell helix предишната ми кола беше Honda civic 6 ген. Но я продадох миналата година Април и я карах с Shell helix колата беше рай и още ползвам това масло.

И за Ravenol (златното е по-добро и по-скъпо)  това е като Elf-a среден клас и цената е добра.

 

(Ако имате въпроси за друго примерно тотал ми пишете тук) 

 

Поздрави!

Дай характеристики какво е по-добро  това Elf с какви са спецификациите,цена за литър която твърдиш че е изгодна.

Ravenol сравняваш го с Elf ????????

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, CARPERA написа:

Дай характеристики какво е по-добро  това Elf с какви са спецификациите,цена за литър която твърдиш че е изгодна.

Ravenol сравняваш го с Elf ?

 

Наруши едно правило админа ще ти го обясни.

Elf е по ефтина а Ravenol-а е по скъп сравнявам сребърния Ravenol защото са еднакви като цена но Ravenol-а е малко по-добър (сребърния).

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, докато загрея какво е това сребро и злато... 

Screenshot_20200913-193810.png

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Живко_Минев said:

Наруши едно правило админа ще ти го обясни.

Elf е по ефтина а Ravenol-а е по скъп сравнявам сребърния Ravenol защото са еднакви като цена но Ravenol-а е малко по-добър (сребърния).

 

Поздрави!

Благодаря ти че си толкова навътре и на ти с правилата,очаквам разяснение от админ кой от нас двамата го наруши.

Очакваме характеристики на тая невероятна Elf

п.п.Забравих Поздрави

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, CARPERA написа:

Очакваме характеристики на тая невероятна Elf

п.п.Забравих Поздрави

Това е както се вижда на снимката там👇 че е обикновено 5W 30                                 

 

                                  Screenshot_20200913-202823.thumb.png.5e62ba40cb96ae988be1dffb514221fc.png       Извинявам се ако е размазано но се вижда.

 

 

Поздрави!                                                        

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Отивам за пуканки. :D

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо и тая тема взе да излиза леко от "петолинието"...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#Krasi-mìr

 

#dandilov 

Off topic:

Хайде да не си навлизаме в териториите ,  колега!😱😄🙈

20200913_195448.jpg

Редактирано от mitaka0007
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, dandilov написа:

Нещо и тая тема взе да излиза леко от "петолинието"...

Ще се присъединя 😁 п.с. Имах предвид за пуканките ама нещо ми бъгна поста 😄

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуканки, ама ще спра прожекцията. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И без това темата се вижда изчерпана. Заключвай.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...