Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 2 часа, dandilov написа:

И двете са подходящи.

SSO има х-ки като на 5W30 и би бил по-добър вариант, ако имаш пропускане на нафта в маслото по някаква причина (дюзи, чести паления, къси разстояния и др.).

SSV е доказано стабилно масло. Има по-ниски вискозитетни х-ки и с него ще спечелиш малко икономия на гориво, най-забележима при чести дълги пътувания.

Всичко е въпрос на това, дали си знаеш състоянието на двигателя и режима на експлоатация.

Може да ползваш и други, доказани масла:

Mobil 1 ESP 5W30

Yacco VX 1500 SAE 0W30

Yacco LUBE F SAE 5W30

и други.

 

Благодаря ти за отзивчивостта! 

Двигателя още не го знам в какво състояние е, защото съм минал около 1000км. Още съм в етап на почистване, че италианеца го е карал 10w40 с ненавременна смяна и мотора пуска доволно чернилки в маслото.

Редактирано от KRAS74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай слагай някое 5W-30 (или 0W-30) от препоръчаните във форума със A5/B5 и виж дали ще го гори. Ако видиш, че гори, тогава мисли за мерки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да прати линк с инфо на характеристиките на Shell Helix Ultra 5W-30, че нещо не ги намирам в нета за да ги сравня с петро канада 5-30 и действително ако е по добро да взимам от него за Д14-ката и К20-ката, защото разликата в цената действително не е голяма, благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пост № 1683

https://forums.hondabg.com/topic/107095-faq-3двигателни-масла-обсъждане-3-част-трета/?do=findComment&comment=1057567821

В момента очаквам да излезе лаб. анализа на новата партида в oil-club.ru

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mерси колега, но с оглед прочетеното май ще си остана на петро, че като гледам шела явно обичат да го фалшифицират.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой каквото си избере, в крайна сметка... :thumbs1:

Прочети и постовете, след моя. има допълнителна информация.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, didich said:

Mерси колега, но с оглед прочетеното май ще си остана на петро, че като гледам шела явно обичат да го фалшифицират.

При условие че Петро то по голямата му база е хидрокрек,а Shell Helix Ultra не е  така,ти избери.

Колегата dandilov може да каже кое с какви проценти е.

Shell Helix Ultra ако го вземеш от общите поръчки не мисля че ще попаднеш на менте.

До сега ползвам само Петрото,хубаво масло за 6 до 7 хил,толкова издържа при мен,ръководя се че след тези км започва да го пипа,с 90 процента градско каране в моя случай.

Поръчал съм този Shell Helix Ultra 5W-30 но не е от новата партида ,ще го тествам тази година.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell Helix Ultra 5W-30 според SDS (Информационен лист за безопасност) има съдържание на GTL между 40% и 90%. Линк. Т.е. за различните пазари различните партиди могат да имат GTL в този диапазон – късмет. Според мен стига да е гарантиран произходът Шелът е по-добър избор – повече синтетична база, по-добри показатели, повече ресурс. Мисля, че общите поръчки на форума от ato25.de са достатъчна гаранция за произход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.03.2020 г. at 17:36, KRAS74 написа:

0w за добра защита при студения старт, а w40 заради 37-градусовите жеги лятото. Просто си разсъждавам. Търся някаква логика

И каква логика намери?

 

Каква е минимално измерената температура в Харманли през последните години?

Колко пъти си палиш колата при минимална температура (около 03:00-04:00 часа)?

Каква е разликата във вискозитета на 0W и 5W маслата при температури, когато имаш студен старт (около 06:00-08:00 часа)?

 

Каква температура на маслото се наблюдава в твоя двигател при "37-градусовите жеги лятото"?

Каква е разликата във вискозитета на "-30" и "-40" маслата в твоя двигател при "37-градусовите жеги лятото"?

 

Когато намериш отговорите на тези въпроси, може би ще видиш някаква логика и /или може би ще установиш, че преимуществата на едно 0W-40 масло са много по-малки от недостатъците му спрямо напр. 5W-30.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че плюсовете на колегата са ясни, но може да му се посочат недостатъците. И мисля, че има по-компетентни от мен, които да отговорят :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава нека да се посочат плюсовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Глобализирате" нещата и не конкретизирате кои 5W30 масла визирате!

От 5W30 до 5W30 има голяма разлика! Нищо, че са 5W30! Много пъти съм го подчертавал в темата!

 

... Поради тази причина, на новочетящите, им става "чорба" в главата...

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да пиша кои 5W-30, като не са споменати никои 0W-40.

 

И все пак както неведнъж съм писал в тази тема - Mobil 1 ESP 5W-30, Shell Helix Ultra 5W-30, Eni i-Sint 5W-30 и т.н.

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то за 0W-40 е ясно! Те почти всички са еднакви, но 5W30 - не са...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На базата на собствен опит още един потребител достига до извода, че С3 маслата предоставят по-добра защита (респективно по-малък износ) от С2 маслата:

23922-discovery-sport-oil-png

Автомобил: Land Rover, Discovery Sport, 2016
Двигател: TD4 (Diesel), 2.0 Liter, 180 PS / 430 NM

Изисквания към маслото от производителя: SAE 0W-30, Jaguar Land Rover STJLR.03.5007 (ACEA C2)

 

10.2017 - 23.383 km: Анализ #1 (3543001) използвано масло Castrol EDGE Professional E 0W-30 ACEA C2

Пробег с маслото: 23.383 km. Много високи стойности на износ.

 

09.2018 - 35.294 km: Анализ #2 (3786109) използвано масло Castrol EDGE Professional E 0W-30 ACEA C2

Пробег с маслото: 9.929 km. Намаляване на километрите наполовина, но въпреки това много високи стойности на износ.

 

02.2019 - 47.453 km: Анализ #3 (3852681) използвано масло Castrol EDGE Professional E 0W-30 ACEA C2 + Liqui Moly Motor Protect (0.75 Liter)

Поради високите стойности на износ при Анализ #2 (3786109) при смяната на маслото е добавено Liqui Moly Motor Protect.

Пробег с маслото: 9.876 km. Леко подобрение спрямо Анализ #2 (3786109), но въпреки това много високи стойности на износ.

 

07.2019 - 59.625 km: Анализ #4 (4044252) използвано масло Castrol EDGE Professional E 0W-30 ACEA C2 + Liqui Moly Motor Protect (0.75 Liter)

Продължение след Анализ #3 (3852681), като маслото не е сменено. Анализ #3 и Анализ #4 са с едно и също масло, само че при различен пробег - 9.876 km (Анализ #3) и 22.048 km (Анализ #4).

Общ пробег с маслото: 22.048 km. Много високи стойности на износ.

 

01.2020 - 71.566 km: Анализ #5 (4201600) използвано масло Castrol EDGE Professional 0W-30 ACEA C3 + Liqui Moly Motor Protect (0.75 Liter)

Пробег с маслото: 10.033 km. Огромно подобрение спрямо Анализ #2 (3786109, 9.929 km) и Анализ #3 (3852681, 9.876 km) при промяна от 0W-30 ACEA C2 към 0W-30 ACEA C3.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, DTEC написа:

На базата на собствен опит още един потребител достига до извода, че С3 маслата предоставят по-добра защита (респективно по-малък износ) от С2 маслата:

Добър анализ! Само не знам какво да мисля за маслата, които имат С2 и С3 едновременно :wacko:

Преди 10 дни направих първа смяна на масло на джипката. Източеното масло беше някакъв Шел 0W30 на 7500 км. Смених го, защото направи една година, а и не знам точно какво е. Новото масло е WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III + 300 мл. Bardahl SUMOLUB. Досега съм изминал 1000 км. и мога да кажа, че двигателят работи осезаемо по-тихо. Ще го сменя на 10К.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, DTEC написа:

На базата на собствен опит още един потребител достига до извода, че С3 маслата предоставят по-добра защита (респективно по-малък износ) от С2 маслата:

23922-discovery-sport-oil-png

 

Аз като гледам стойностите за износване, не го виждам толкова черно/бяла, моля по компетентните да ми покажат къде бъркам.

Аз виждам, че 2та дълги пробега (1ва и 4та проба по 22+ и 23+ хиляди км) без смяна са били катастрофално зле, но между 2-ра, 3-та и 5-та проба не е толкова голяма разликата. Много по голяма е разликата проба 1 до проба 4 (и двете с Ц2), отколкото проба 3 с проба 5 (Ц2 с Ц3).

Новите двигатели до колко км имат завишени показатели на износване, в резултат на разработването? Може ли разликата в стойностите на желязото да се отдаде на това или разработването диктува повече желязо само много по-рано в живота на мотора?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тук се крие разковничето.

Нов двигател, в процес на разработване. Заедно с конструктивните му особености. Например верига. А ако има и допълнително механични приводи със зъбни колела, това би дало подобна картина с много желязо. По-гъстото масло със сигурност ще даде по-малко желязо при такива задвижки.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, inspektora написа:

Само не знам какво да мисля за маслата, които имат С2 и С3 едновременно

Някъде назад по страниците бях пуснал линк към едно сравнение на 0W-30 масла от ATO24:

Vergleich0W30en.jpg

Най-грубо казано: С2 са с HTHS около 3,1, а С2/С3 (Mobil 1 и Shell) - 3,5-3,55.

 

преди 44 минути, Чавдар K написа:

Аз като гледам стойностите за износване, не го виждам толкова черно/бяла

Ако се абстрахираш от всички останали анализи и направиш съпоставка само на Анализ #3 (Castrol EDGE Professional E 0W-30 ACEA C2 + Liqui Moly Motor Protect, 9.876 km) и Анализ #5 (Castrol EDGE Professional 0W-30 ACEA C3 + Liqui Moly Motor Protect, 10.033 km) и видиш износа на

1) желязо 121<->58 (автомобила е с верига)

2) алуминий 13<->9 (блок на мотора)

3) манган 6<->2

4) калий 7<->4

5) титан 47<->19

и пропадането на вискозитета при 40°C и 100°C,

 

то мисля че ясно се очертават, на места в пъти, разликите между C2 и C3, и то вече при разработен двигател (пробег > 45 000km).

 

При сравнението на Анализ #3 и Анализ #4 може да се направи заключението, че с увеличаването на пробега от 10 000км на 20 000км (геометрична прогресия), износа на двигателя се увеличава с експоненциална функция (желязо и манган).

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, DTEC написа:

Ако се абстрахираш от всички останали анализи и направиш съпоставка само на Анализ #3 (Castrol EDGE Professional E 0W-30 ACEA C2 + Liqui Moly Motor Protect, 9.876 km) и Анализ #5 (Castrol EDGE Professional 0W-30 ACEA C3 + Liqui Moly Motor Protect, 10.033 km) и видиш износа на

1) желязо 121<->58 (автомобила е с верига)

2) алуминий 13<->9 (блок на мотора)

3) манган 6<->2

4) калий 7<->4

5) титан 47<->19

и пропадането на вискозитета при 40°C и 100°C,

 

то мисля че ясно се очертават, на места в пъти, разликите между C2 и C3, и то вече при разработен двигател (пробег > 45 000km).

 

 

Благодаря, за отговора. 

Аз честно казано гледах само показателите отделени в под-група "износване".  Титана е сложен в замърсители? Калция също. Това, че е малко хубаво ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Титана най-често се среща в сплавите на клапаните и пружините на клапаните. Така, че е по-добре когато в отработените масла е в по-малки количества. Общо взето всички химически елементи в горната част на анализите трябва да са възможно най-малки стойности или казано по друг начин - колкото по-ниски стойност mg/kg по-добро представяне на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Титанът, според мен е от самото масло. Кастрол се "заиграват" с него в Edge серията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, DTEC написа:

Титана най-често се среща в сплавите на клапаните и пружините на клапаните. Така, че е по-добре когато в отработените масла е в по-малки количества. Общо взето всички химически елементи в горната част на анализите трябва да са възможно най-малки стойности или казано по друг начин - колкото по-ниски стойност mg/kg по-добро представяне на маслото.

Питах конкретно за калция, дали е добре, че е по-малко. Ясно за металите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калциевите съединения имат миещи, неутрализиращи и антикорозивни свойства. По-добре е когато стойностите са по-високи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калцият е намален с цел, избягване на LSPI. Това си е тенденция в по-новите формули. А диспергиращите свойства са допълнени с Бор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплексни са причините за нискоскоростното предварително запалване и една от тях е по-високи нива на калциевите съединения, но остават поне още две- състава и качествата на горивата и дизайна на двигателите. Върху последната е правилно да се работи най-много, струва ми се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Чавдар K написа:

Аз честно казано гледах само показателите отделени в под-група "износване".  Титана е сложен в замърсители? Калция също.

Аз честно да си призная не разбрах точно въпроса, защото титана и калция не са в една под-група, а и двата въобще не са в под-група "износване".

В под-група "износване" (Verschleiß) няма нито Титан (Titan, Ti), нито калций (Kalzium, Ca). 

В под-група "замърсители" (Verunreinigung) се срещат Титан (Titan, Ti) и Калий (Kalium, K), но не и калций (Kalzium, Ca).

Kалция (Kalzium, Ca) е чак в под-групата на "добавките" (Additive).

 

И така сега за кое се отнасяше въпроса по-горе?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, pendoc написа:

Калциевите съединения имат миещи, неутрализиращи и антикорозивни свойства. По-добре е когато стойностите са по-високи!

Това твърдение, така поставено във въздуха, е малко странно.

Ако се сравни Анализ #3 и Анализ #4 (1797<->1712), то според твърдението - Анализ #4 е с по-добри характеристики. В случая по-високите стойности на калция не означават, че маслото е станало по-добро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редуцирането на калциевите съединения в отработките е един от елементите който говори за намаление на ресурса на даденото двигателно масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как би обяснил аномалията при Анализ #3 и Анализ #4 на едно и също масло, респективно при 10 000км и 20 000км? Нима при 20 000км маслото да е станало по-добро?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитирам oil-club.ru: "...............Сульфонаты кальция можно отличить в масле по нескольким косвенным признакам, большое количество кальция (например, 3000-3200ppm), высокое содержание серы (например, 0,400), высокой зольности (например, 1.3-1.4%). Салицилаты кальция - более современный и эффективный детергент, выдает себя по другим косвенным признакам, меньше кальция (например, 1700-2500ppm), низкое содержание серы (например, 0,230), низкая сульфатная зольность (например, 0,8-1,15). На сегодняшний день наиболее эффективно нейтрализуют кислоты салицилаты кальция - на них обычно идут масла с самыми последними требовательными допусками".

Това обяснява защо в едни отработки е високо съдържанието на калций, а в други ниско.

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и предполагах.

Твоето твърдение се отнася единствено и само за свежи масла. На мястото на многоточието в началото на твоя цитат е записано: В свежих маслах ...

 

Това твърдение обаче не трябва да се прилага към анализи на употребявани масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тестовете които съм гледал калция намалява. Най-вероятно зависи и от методиката на определяне за свободен калций, свързан такъв в различни съединения, общ калций. Как влияят на определянето му различните новообразувани съединения и т.н. Но тук колегите със задълбочени знания по химия трябва да вземат отношение.2026912345_.thumb.png.a4cf4163d7875e1d35b8a7a9725f0de8.png

 

PS. Темата изгуби основното си значение- да има практическа насоченост и да помага на колегите при избора на масла! Стана строго елитарна, за много малък кръг хора и не мога да приема, че е добре за форума.

 

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен темата не е загубила смисъла си.

 

Но мога да разбера твоята гледна точка. Все пак си един от пожелалите и основалите на тази тема. Тема, в която главно се говореше/пишеше за "20"-ка масло за бензинови двигатели и "30"-ка масло за дизелови двигатели. Масово 0W-масла. Препоръчваше се главно Castrol Edge Professional H, Honda OEM и Petro Canada. Amsoil е бил тотално отричан... 

Някои направиха успешен бизнес покрай темата. Ако не се лъжа и форума се финансира(ше) по този начин. Няма нищо лошо, но поне да е било официално обявено.

Много заключения са правени единствено и само на база/заключения от руския oil-club. А там са изследвани главно масла за техния пазар, които не се намират със същата формула в Европа/България. Също така за база са вземани отново отработките в Русия, с руски горива по руски шосета.

 

За добро (или пък лошо) някъде от 2015-2016г много рафинерии подмениха инсталациите си и масово за производството на масла се премина от група I към група II/група III. Появиха се и група II+ и група III+. Дори PAO (група IV) е подновена. Има и други модерни бази. През последните 1-2 години се появиха нови добавки за маслата. Молибдена, Бора, Калция и т.н. попадат в маслата с нови, модерни химически съединения. ACEA също промени някои изисквания. Маслата се променят, и то с големи крачки.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, DTEC написа:

Също така за база са вземани отново отработките в Русия, с руски горива по руски шосета.

Да, така е. Но българските горива са от Русия и качеството им е съпоставимо.

Другото - така черпим готова, безплатна информация, която не можем да си я набавим от друго място.

Да, аз ползвам и oil-club.de, но в техните лаб. анализи много рядко се изследва TBN, например. И т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В няколко от последните мнения колко истина има ,надали има толкова в цялата тема . 
@dandilov грам не са съпоставими , аз зареждам от дупнишка верига която вкарва гориво само от Гърция , това прави ли ме изключение ? Само като включиш климата в това не известите в руските отработки са много .Няма как да са 100% едно към едно с евнтуални такива в БГ. 
@pendoc от много време пиша че темата вече не е полезна а вредна за редовия потребител но май това си е само мое и в частност твое мнение . 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, dandilov написа:

Да, така е. Но българските горива са от Русия и качеството им е съпоставимо.

Това определено е некоректно. Руски нефт и руски горива са категорично различни понятия. Аз не съм чувал руски горива да се внасят в България, а руски нефт се ползва и в Германия. Българските горива са по европейски стандарти и въпреки, че меко казано не са най-добрите в ЕС, със сигурност са по-добри от руските.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Да, така е. Но българските горива са от Русия и качеството им е съпоставимо.

Голяма част от българските горива са от бургаската рафинерия. Руски е само нефта.

Преди 3 часа, dandilov написа:

Другото - така черпим готова, безплатна информация, която не можем да си я набавим от друго място.

Разбира се, че тази информация може да се набави и от други места.

Преди 3 часа, dandilov написа:

Да, аз ползвам и oil-club.de, но в техните лаб. анализи много рядко се изследва TBN, например. И т.н.

Не казвам, че анализите на прясно масло са маловажни, но с поне същата тежест могат да се разглеждат анализите на обработките.

Последния пример с пет анализа е дава добра представа към какво масло може да се ориентира потребител. По-назад в темата има и примери със сравнение на вискозитети. По този начин, стъпка по стъпка, всеки може да избере вискозитет, спецификация и т.н. И в този ред на мисли - дали едно масло е с TBN 10,2 или с TBN 10 не е от голямо значение. Така или иначе масово се поръчва "най-евтиното, което става".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, DTEC написа:

Аз честно да си призная не разбрах точно въпроса, защото титана и калция не са в една под-група, а и двата въобще не са в под-група "износване".

В под-група "износване" (Verschleiß) няма нито Титан (Titan, Ti), нито калций (Kalzium, Ca). 

В под-група "замърсители" (Verunreinigung) се срещат Титан (Titan, Ti) и Калий (Kalium, K), но не и калций (Kalzium, Ca).

Kалция (Kalzium, Ca) е чак в под-групата на "добавките" (Additive).

 

И така сега за кое се отнасяше въпроса по-горе?

Извинявам се, прочел съм калий, като калции. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...