Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Благодаря ти за мнението!

Разбира се, говорим за масла среден и над среден клас на качество (цена). Познати марки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bizzito написа:

Намерих го. Ето това бях чел. Но може и грешно да съм го изтълкувал.

 

 

Кое е грешното?

Още в този начален пост на "Markony"е уточнил на разбираем език,повечето важни неща за маслата,които се "дъвчат" тук непрекъснато и пълнят "ефира".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма, няма грешно, а й не съм казвал че има, точно обратното.

Иначе аз пак съм чел през ред през два явно :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видим става ли с две приказки! Използването на истинско масло- пълна синтетика, отговарящо на спецификациите на завода производител на автомобила, сменяно до 200 моточаса е много разумно поведение, дори за бензиновите с презастраховка! По този начин се отчита и в какъв град шофираш (малък, голям), начина ти на каране  по магистрали и т.н. По-просто от това няма накъде!

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги моля за малко инфо, нов съм във форума. Колата е Civic 8 gen. 1,8  показва 170к. км (но може да е над 250к км. реално и повече ( това само Ванга можеше да каже)) ще се слага газово по книжка пише 0W20-0W30-0W40, но пише и 10W30 - 10W40. Ако харчи масло ще се прави ремонт ( на сегментите нали), та после какъв вискозитет и препоръчителна марка? И ако се сложи ГИ какви свещи (марка и номер). Благодаря предварително.

Untitled-1.jpg

Редактирано от beby2020

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тези двете ги забравяш 10W30 - 10W40.

Вземи си бюджетно масло 0W30 направи поне две смени къси,макс 4 хил км да се изчисти мотора като винаги изсмукваш  несливаемия остатъка от картерния леген ,и тогава ще прецениш как е самия двигател.

Ето ти едно за първата

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html

А това може и да пасне и за постоянна употреба за двигателя ти.

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

Като Шела има и 0W40

С чист двигател може да надграждаш и използваш по-скъпи масла.

Използвай хубави маслени филтри Mahle ,Mann ,OEM ,те така са и градивно по цена.

 

Мисля че ти бях писал да използваш общите поръчки тук в форума за хубави масло на добри цени

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@beby2020

След ремонта - евтино масло 5W40 ( https://www.ato24.de/en/ato24-motorenoel-synth-5w-40.html)

може и 10W40 (https://www.ato24.de/en/ato24-motorenoel-semi-synth-10w-40.html)  , но задължително по спецификация ACEA A3/B4! Никакво "С"!

Караш с него 1000 км за разработка и напасване на детайлите, и го сменяш (и филтъра също).

После слагаш хубаво 5W30 или 0W30 по ACEA A5/B5 (A1/B1 вече е отпаднала спецификация) или по ACEA A3/B4 и си караш.

Сменя се на макс. 7 - 8 хил. км.!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

мерси за бързия отговор това ще свърши ли работа https://maxcar.bg/avtomobilni-masla#!/proizvoditel-shell/viskozitet-0w30

 

При толкова много ментета на нашия пазар,и тази цена от  този сайт не бих го взел.

Тези масла които си постнал от MAXCAR не са

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

благодаря ако се прави ремонт (в случай, че гори масло) бихте ли ми препоръчал сервиз или майстор в София

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих започнал с Shell Helix Ultra Professional AF 5W-20 и ако не ми "хареса", то бих продължил с

преди 31 минути, dandilov написа:

После слагаш хубаво 5W30 или 0W30 по ACEA A5/B5

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, dandilov написа:

@beby2020

След ремонта - евтино масло 5W40- И ще я разработва 3000 км 
Никакво "С"!   -защо , но искам конкретна обосновка защо  бе з теорий.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това са въпросните масла, ако се прави ремонт. Ако ли не от БГ кое да се купи? Доста трябва да се внимава. Явно си трябва щом всички сте на това мнение.

 

Редактирано от dindin
Темата не е за антифриз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 17 часа, beby2020 написа:

Това са въпросните масла, ако се прави ремонт. Ако ли не от БГ кое да се купи? Доста трябва да се внимава. Явно си трябва щом всички сте на това мнение.

 

Колега виждал съм два три пъти на живо разглобен двигател . От какво трябва да се внимава ?  В България има всичко . 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички, които пишете за ментета на масла в България, ще дадете ли един доказан случай или пример за последните 10 г.?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
9 hours ago, beby2020 said:

Това са въпросните масла, ако се прави ремонт. Ако ли не от БГ кое да се купи? Доста трябва да се внимава. Явно си трябва щом всички сте на това мнение. Тогава относно вида на антифриза закупен от БГ няма как да чакам покупка от Германия. Син, зелен или розов трябва? Излиза ми син, но пак да се допитам.

 

Виж си твоя ако е син  не го  смесвай нищо друго това  сложи.

post-3845-0-47147400-1477264386_thumb.thumb.jpg.24ca4d80dc3d663b2f081f6b05a7427e.jpg

post-3845-0-94791000-1477264370_thumb.thumb.jpg.65c3062bd9032cab4ef7406fdb5a5484.jpg

Вземи си го от Бултрако. 

Сега ще има друга поръчка и до средата на месец сигурно ще е доставена, 15 дни смятам може да изчака колата. 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, fenabg написа:

 

Защото за разработката е необходимо масло "Full SAPS" с пълен пакет ZDDP. Тоест, повече цинк и фосфор, за да имаш плавно и равномерно сработване на детайлите.

Не е ли така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

file:///D:/Documents/Downloads/SDS_mosyn03.pdf

 

lubricating oils (petroleum), C15-30, hydrotreated neutral oil-based  -  60 - 80 %

1-Decene, homopolymer, hydrogenated  - 10 - 20 %

 

Интересно, оказва се, че Петро сюприм синтетик 0в30 съдържа между 10 и 20 % ПАО 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой SDS гледаш?

Актуалния е от 21.02.2020 и е с 

lubricating oils (petroleum), C15- 30, hydrotreated neutral oil-based; CAS-No. 72623-86-0;  30 - 50 %

1-Decene, homopolymer, hydrogenated; CAS-No.68037-01-4; 10 - 20 %

https://lubricants.petro-canada.com/api/sitecore/LubesApi/DownloadResourceV2?docID=mosyn03&type=MSDS&lang=englisheu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно така, 30-50 % е базата в най-актуалната партида, копирал съм от по-стар дейта текста, не съм обърнал внимание. 

Интересно е това намаляване на базата, дали са компенсирали с повече ПАО.  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са добавили много VII и други добавки, които правят маслото не толкова добро като краен продукт. 

Съгласно табличните данни на стр. 3 от Tech Data, 5W-30 е с най-много подобрители и добавки.

https://lubricants.petro-canada.com/api/sitecore/LubesApi/DownloadResource?docID=IM-7978E&type=TechData&lang=en-DE

 

Аз не бих използвал това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно кои данни от стр.3 визираш, колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от теб не съм очаквал подобен въпрос.

 

Viscosity Index, Noack,  Base Number, HTHS.

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D

За мен, най-голям ориентир за съдържанието на VIIs си остава Noack. Колкото е по-висок, толкова повече VIIs.

Viscosity Index и HTHS може да ни заблудят, особено ако маслото има достатъчно количество PAO или GTL, например. За това не са ми критерий.

TBN също много зависи от типа на дисперсантите, така, че и той не може да даде ясно потвърждение.

5W30 съдържа: CAS: 72623-86-0, тоест хидрокрек III-та група от 70% до 90%. За това има и по-висок Viscosity Index. Да, има и не малко VIIs, но не чак толкова много, като някои други масла...

Преди 1 час, DTEC написа:

Аз не бих използвал това масло.

Защо?

При смяна на 5 - 6 хил. км. си е перфектно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото трябва по-честа смяна. Като се прибавят и маслен филтър и нова шайба за пробката, става икономически неизгодно.

 

Икономически изгодно е само ако някой минава 12 - 14 хил. км на година и прави две смени (на всеки 6-7 хил.км). 

При до 10 000км/год - по-добре използване на по-добро масло и само една смяна на година.

При над 15 000км/г - по-добре използване на по-добро масло и няколко смени на година, но на всеки 7-8-10 хил.км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами въпрос на стандарт на живот, лично виждане и на приоритети.

Петро-то е едно от най-евтините масла в момента 38 лв. за 4 литра. Хубав филтър има за по 8 - 10лв.

Тук в БГ, ако не можеш да си го смениш сам, цената за смяна в "шир-потреба" сервизите е 10 -20 лв.

Общо 68 лв.

И който иска да си пази двигателя, най-добре е да го сменя на 5 - 6 хил. км.

...нали тук каквото си купим, гледаме да изкара възможно най-дълго... и не можем да си купуваме през 5 години нова кола от дистрибутора...

При положение, че и по-добро масло е хубаво да се сменя на 8 хил. км (за бензин говоря), тогава сметката излиза друга. :)

Да, можем да сменяме и на 10 хил., и на 15 хил. км, но нали целта ни е да не правим отлагания и нагари, та да може да покараме "каручката", докато се продъни... и така... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го сравним с Shell Helix Ultra 5W-30, което е с 5€ по-скъпо и с база GTL (0-90%), което сигурно ще "изкара" 10 000км, икономически може би ще е еднакво (да не кажа по-добре), но екологично ще е по-добре (по-малко опаковъчни продукти - масло, филтър..; по-малко замърсяване от отработено масло и изполван филтър и т.н.). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 хил. не знам, но 8 ще ги изкара.

Видна е разликата между ACEA и ILSAC. ;) Макар, че Ultra 5w30 е А3/В4., т.е. с повече ZDDP.

A относно екологичния аспект на нещата - да! Абсолютно си прав!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом от Хонда позволяват масла от 0w30 до 10w40, защо да не приемем, че златната среда е 0w40. Поне такова ми препоръчва съветникът на Кастрол - моята кола е без ДПФ. Аз не разбирам от масла и моля технически грамотните да изразят мнение. Или ако някой кара с 0w40 да сподели впечатленията си.

Редактирано от KRAS74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2.2 дизел иде реч.

Редактирано от KRAS74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо ти е 0W - масло в България?

Бих препоръчал 5W-30 ACEA A5/B5.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

286427078_Oil-FR-V2.2i-CTDi.thumb.jpg.abd0c9380a90f2544c7651abfa74a899.jpg

Интересното е, че Castrol и Ravenol, промениха препоръките за FR-V 2.2 i-CTDi без DPF.

Преди даваха 0W30 и 5W30 ACEA B5 (също и С2, С3 като за DPF).

Сега препоръчват 0W40 и 5W40 ACEA B4. За "без DPF", да подчертая.

За същите двигатели, но с DPF, дават 0W30 и 5W30 ACEA С2 и С3. Тук е ясно, че заради DPF-а, но вискозитетът на С2 е нисък като на В5. Защо за "без DPF" няма АСЕА В5?

Странно... Дали е заради старата година на колата? А от там да се "застраховат" като за "Long mileage car"...?

Ако двигателят е в изправност и няма разход на масло, мисля, че АСЕА В5 би бил удачен вариант.

 

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промяната в препоръките на миксерите на масло е почти винаги с една единствена причина - икономическа.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, DTEC написа:

А защо ти е 0W - масло в България?

Бих препоръчал 5W-30 ACEA A5/B5.

0w за добра защита при студения старт, а w40 заради 37-градусовите жеги лятото. Просто си разсъждавам. Търся някаква логика

Редактирано от KRAS74
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dandilov написа:

286427078_Oil-FR-V2.2i-CTDi.thumb.jpg.abd0c9380a90f2544c7651abfa74a899.jpg

Интересното е, че Castrol и Ravenol, промениха препоръките за FR-V 2.2 i-CTDi без DPF.

Преди даваха 0W30 и 5W30 ACEA B5 (също и С2, С3 като за DPF).

Сега препоръчват 0W40 и 5W40 ACEA B4. За "без DPF", ......

 

 

 

Мисля, че заради ДПФ-а и екологията оставят защитата на двигателя на втори план. При липса на филтър Равенол препоръчват 5w40, което е по евтин вариант за потребителите.

Редактирано от KRAS74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да спомена! Ако не гори масло! Без DPF!

С 5W40 на Ravenol, колата ти ще бъде много спъната. Вискозитет при 100 градуса - мисля 14.4

С 0w40 на Castrol, вискозитет (13,2 ако не се лъжа) - пак. Но е по-добре...

Най-добре 0W30 и 5W30 ACEA A5/B5. А може и 0W30 и 5W30 по АСЕА А3/В4.

Ако гори масло, тогава 0W40 и 5W40!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Какво бихте препоръчали за Акорд 8 2.0 бензин, автоматик? Доколкото виждам от таблицата 0W20 трябва да е, но нямам представа към кои производители да се насоча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dboychev написа:

Здравейте! Какво бихте препоръчали за Акорд 8 2.0 бензин, автоматик? Доколкото виждам от таблицата 0W20 трябва да е, но нямам представа към кои производители да се насоча.

Кой е производителя няма решаващо значение. Важно е маслото да е истинско и да отговаря на спецификациите на Honda. Е, най-вероятно ще има разлика в интервалите на смяна, но при "големите" в бранша нещата са съизмерими.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, dandilov написа:

Пак да спомена! Ако не гори масло! Без DPF!

С 5W40 на Ravenol, колата ти ще бъде много спъната. Вискозитет при 100 градуса - мисля 14.4

С 0w40 на Castrol, вискозитет (13,2 ако не се лъжа) - пак. Но е по-добре...

Най-добре 0W30 и 5W30 ACEA A5/B5. А може и 0W30 и 5W30 по АСЕА А3/В4.

Ако гори масло, тогава 0W40 и 5W40!

Това става ли?

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-sso-sae-0w-30/

Или това?

Кое е по подходящо според теб?

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-ssv-sae-0w-30/

Редактирано от KRAS74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са подходящи.

SSO има х-ки като на 5W30 и би бил по-добър вариант, ако имаш пропускане на нафта в маслото по някаква причина (дюзи, чести паления, къси разстояния и др.).

SSV е доказано стабилно масло. Има по-ниски вискозитетни х-ки и с него ще спечелиш малко икономия на гориво, най-забележима при чести дълги пътувания.

Всичко е въпрос на това, дали си знаеш състоянието на двигателя и режима на експлоатация.

Може да ползваш и други, доказани масла:

Mobil 1 ESP 5W30

Yacco VX 1500 SAE 0W30

Yacco LUBE F SAE 5W30

и други.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...