Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

И какво излиза от руския форум? 0W30, хич не е добре. То май затова Лики Моли, правят 5W20 за хондите, а не 0W30. Оределено има резон в твърденията и фактите на пазара за масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.02.2020 г. at 22:48, dandilov написа:

... и "реология"... :)

10х ;)

Off Topic

бе тя реологията не е трибология и затова май препоръчва всичко от зъболекарски машини до кариерни самосвали да се смазва с 0w20  😄

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.02.2020 г. at 22:14, DTEC написа:

 

Може ли някакви доказателства, че A/B маслата предлагат по-добра защита, са с по-голям ресурс и по-добри смазващи качества от C маслата?

 

Моя скромен анализ от последните няколко дни. Моля да ме коригирате ако нещо бъркам.

Съгласно руския сайт и по-точно тази страница:

 

https://www.oil-club.ru/chto-lit-v-dizel/

 

След проведен ескперимент от Форд, маслата с нисък TBN (каквито са ACEA C2-3) се отработват по-бързо с сравнение с маслата с по-висок TBN ( ACEA A5/B5) в региони с по-нискокачествено гориво (по-високо съдържание на сяра), за какъвто се смята региона на източна Европа.

 

Ето и примери за TBN на масла, които са ми на фокус в момента за дилемата ми за или против midsaps noDPF:

 

Mobil1 ESP 0w30 (ACEA C3) - TBN 6.3

Repsol Elite Evolution Power 2 0w30 (ACEA C2) - TBN 6.0

YACCO Lube DE 0w30 (ACEA C3) - TBN 7.4

YACCO VX 1500 0w30 (ACEA A5/B5) -  TBN 10.0

Amsoil Signature 0w30 (ACEA A5/B5) - TBN 12.5

 

*TBN - общо алкално число, присъства в характеристиките на всяко масло.

 

Малък извод към момента: Ако ползвам качествено C масло трябва да го сменям на 5-7 хил. Ако ползвам A/B масло - на 10 хил. макс (дизел-градско).

Като съпоставим цената и пробега разликата е почти двойна. Но аз не търся основно това, а повече качество и баланс. 

Все още остава отворен въпросът за разликата в смазочните качества на C и A/B маслата, предполагам, ще намеря отговора в руския сайт.

Най-вероятно това е обсъждано вече по-напред в темата, извинявам се предварително ако е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглеждането на само един параметър при сравняване на масло е изключително грешно действие.

Когато се сравняват масла по TBN, то трябва винаги да се вземе предвид и TAN.

 

Също така не ми е ясно защо намесваш С2 маслата, след като за тях съгласно АСЕА няма никакви изисквания относно TBN.

Съгласно АСЕА:

А1/В1, А5/В5 - TBN ≥ 8.0

A3/B4 - TBN ≥ 10.0

С3, С4, С5 - TBN ≥ 6.0

 

Mobil1 ESP 5W-30 ACEA C2/C3 TBN 8.61, изпълнява дори изискванията за TBN отправени към А1/В1, А5/В5:

11293-mobil1-esp-5w-30-jpg

 

Ще попитам и теб: Това масло хубаво (А1/В1, А5/В5) ли е или е лошо (С1)?

ar-10589-1_01_6.jpg

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че е грешно. Все пак трябва да се започне от някъде ;)

По скоро съм направил бърз превод и обобщение на руската работа, но все пак отговаря донякъде на зададения въпрос.

 

За мен все още между C2 и C3 няма особена разлика и ги слагам под общ знаменател.

 

Това масло за мен по-скоро е хубаво A/B, защото покрива последните стандарти, а от C най-ниския. Засега толкова мога да кажа, колкото и тъпо да звучи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от това, което DTEC е споменал, можеш да започнеш да търсиш разликата между двете. Може да прочетеш ACEA European Oil Sequences. В общи линии C3 са обикновено масла с по-висок вискозитет (по-гъсти) от C2 и имат изисквания за алкалност (TBN) за разлика от C2.

 

изисквания за C2 vs C3:

HTHS: ≥2.9 vs ≥3.5

TBN: no requirement vs ≥6.0

Fuel economy: ≥2.5% vs ≥1% for xW-30; no req. for xW-40

 

C3 също има по-строги изисквания за тестовете за дизелови двигатели за „чистота“.

 

За сравнение – изискванията за A5/B5:

HTHS: ≥2.9 & ≤3.5

TBN: ≥8

Fuel economy ≥2.5%

Sulphated Ash: ≤1.6% (в сравнение с C2 и C3: ≤0.8%)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, DTEC написа:

Ще попитам и теб: Това масло хубаво (А1/В1, А5/В5) ли е или е лошо (С1)?

ar-10589-1_01_6.jpg

 

Ако може, аз да дам своето мнение... :)

Като цяло е среден клас. Базово масло - хидрокрек VHVI Group III ( CAS: 72623-87-1 ) от 75% до 90%, според msds от 19.12.2019г.

  aral_hightronic_c_5w-30__germany_german-de_sdb_470119.pdf

Според pds, има типичните вискозитети и за А5/В5, и за С1, много добра течливост при ниски температури, точка на замръзване (-42 градуса) типично характерна за хидрокрек III-та група, както и вискозитетен индекс.

Но! Съвсем не ми харесва пламната температура, която е доста ниска. 198 градуса в "затворен тигел", което се равнява на максимум 203 градуса в "отворен тигел". Това съм го срещал доста често при масла С1 и С2 (не всички разбира се), но в никакъв случай не е характерно за добро А5/В5 масло! Също така, доброто А5/В5 е на PAO-база или GTL.

Поради изброените характеристики, това масло според мен е:

1. Добро ACEA C1 масло.

2. Лошо ACEA A5/B5 масло, поради базата, ниската пламна температура и слабият ZDDP.

 

:rolleyes:

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov: аз нямам никакъв интерес към това масло. Просто исках да покажа, че твърдението A5/B5 маслата са по-хубави от C1 маслата не е много коректно. 😀

Добър анализ, може на някой да му е полезен.

 

преди 43 минути, Bizzito написа:

 

Това масло за мен по-скоро е хубаво A/B, защото покрива последните стандарти, а от C най-ниския.

А5/В5 не са "последни стандарти" и С1 не е най-"ниския".

Напр. С1, С2 и С3 се появяват едновременно през 2004г. Същата година са обявени и А5/В5.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да чета между редовете 🤓 

Но със сигурност тук във форума съм чел от доверен човек, да не му слагам думи в устата сега, че всеки следващ стандарт 1-2-3 покрива изискванията на предния и спокойно може да се използва като заместител. Затова разсъждавам така. А и не са ли точно с тази цел създадени и означени по този начин, за да улеснят потребителите?

 

Оффтопик: Пуснал съм една капка кръв на една бяла хартийка. Утре ще има включване 😉 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, DTEC написа:

Просто исках да покажа, че твърдението A5/B5 маслата са по-хубави от C1 маслата не е много коректно. 😀

Зависи, конкретно, за какъв двигател ще се ползва!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Bizzito написа:

Но със сигурност тук във форума съм чел от доверен човек, да не му слагам думи в устата сега, че всеки следващ стандарт 1-2-3 покрива изискванията на предния и спокойно може да се използва като заместител.

Аз в този форум толкова грешни неща съм прочел..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Bizzito написа:

че всеки следващ стандарт 1-2-3 покрива изискванията на предния и спокойно може да се използва като заместител.

Не е точно така!

Всяка спецификация удовлетворява нуждите на конкретен вид, модел или група двигатели!

Да, има двигатели, които не са толкова "претенциозни", ако мога така да се изразя, и могат да ползват масла от няколко спецификации, но винаги има една, която е най-добра за конкретния двигател! И съобразено със състоянието му, разбира се! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dandilov написа:

Ако може, аз да дам своето мнение... :)

Като цяло е среден клас. Базово масло - хидрокрек VHVI Group III ( CAS: 72623-87-1 ) от 75% до 90%, според msds от 19.12.2019г.

  aral_hightronic_c_5w-30__germany_german-de_sdb_470119.pdf 121 kB · 2 downloads

Според pds, има типичните вискозитети и за А5/В5, и за С1, много добра течливост при ниски температури, точка на замръзване (-42 градуса) типично характерна за хидрокрек III-та група, както и вискозитетен индекс.

Но! Съвсем не ми харесва пламната температура, която е доста ниска. 198 градуса в "затворен тигел", което се равнява на максимум 203 градуса в "отворен тигел". Това съм го срещал доста често при масла С1 и С2 (не всички разбира се), но в никакъв случай не е характерно за добро А5/В5 масло! Също така, доброто А5/В5 е на PAO-база или GTL.

Поради изброените характеристики, това масло според мен е:

1. Добро ACEA C1 масло.

2. Лошо ACEA A5/B5 масло, поради базата, ниската пламна температура и слабият ZDDP.

 

:rolleyes:

 

 

Не знам защо се ловиш на тези евтини провокации! Това не е никакво А5/В5 масло! Как едно масло ще покрива А5/В5 и същевременно С1, при положение, че С1 са Low SAPS масла. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според АСЕА 2016, няма изрично изискване А5/В5 да бъдат Full SAPS!

Още една причина да си отваряме очите какво купуваме!

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Това не е никакво А5/В5 масло!

На теб ли да вярваме или на British Petroleum (компания на 110г)?

 

Преди 2 часа, Rakeem написа:

Как едно масло ще покрива А5/В5 и същевременно С1

А какво пречи едно масло да покрива и двете едновременно, та дори и три ACEA спецификации (както са написали от British Petroleum, които сигурно могат да извадят и сертификати за това) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти можеш да вярваш на когото си поискаш, можеш да вярваш и на онези, които продават хидрокрек за пълна синтетика, но аз лично няма как да приема, че масло със SAPS < от 0.5 каквото трябва да бъде едно C1 масло, може да покрие изискванията, които се очакват от масло А5/В5.

Иначе Бритиш петролиум ако им платиш сигурно могат да ти извадят сертификат, че става и за рейсингови цели, след като приравняват две взаимно изключващи се спецификации. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох котьооо, тази рафинерия доколкото знам не работи, иначе имат сайт, продават PAO, мермерски и той там, всички възможни сертификати. Голяма работа. Какво ли има вътре за 11 лв?

 

http://www.plama.bg/plama-elit/plama-elit-5w30-titanium-series

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама те не са взаимноизключващи се. Няма изисквания в конфликт. Може трудно да се постига (или скъпо), но няма такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоесто ако производителят е заложил двигателят да се кара с А5/В5 масло, можеш спокойно да сипваш и С1, така ли? 

И С1 маслата имат същия ресурс и предлагат същата защита като А5/В5 маслата.

Че защо тогава я има тази спецификация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Казвам, че ACEA нямат изисквания за A5/B5, които да са в разрез с изискванията за C1. Например ако изискването suplhated ash за A5/B5 беше ≥ 0.9 and ≤1.5 (каквото е на A3/B3) вместо ≤1.6 (каквото е реално на A5/B5), то щеше да е в разрез с изискването за C1, което е ≤0.5. Това казвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Rakeem написа:

приравняват две взаимно изключващи се спецификации.

1324565135_ACEAA5B5.thumb.png.c49e3c893f980b5605a57faddeb875a7.png623614720_ACEAC1.thumb.png.275ab557ff4bc142e26896e884194936.png

И къде по-точно се изключват?

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които разбират от масла много добре знаят, че няма как да направиш едно пълноценно А5/В5 масло, с добри противоизносни качества и висок ТБН, което да покрие изискванията за С1.

Сега вече ясно ли е защо Amsoil и Red line си ги слагат тия от ACEA на.... и въобще не се занимават с посредствените им сертификати, а само подсказват, че маслата им изпълняват и надхвърлят изискванията за А5/В5 спецификацията, и като има видиш анализите, разбираш какво трябва да представлява едно същинско А5В5 масло.  C1=А5В5, това е толкова нелепо и смехотворно, че спирам да коментирам. Сипвайте си С1 и си карайте бензинките.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, никой не казва, че C1 = A5/B5. Мисля, че и ти не вярваш, че го мислим. А дали причината Амс и Редлайн да не сертифицират маслата е тази, която казваш – не знам, но и не вярвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за 8Ген Сивик 1.8 на 270 000 какво масло ще ми препоръчате? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Rakeem, уважавам постовете ти, но няма смисъл да "палим фитилите" за глупости.

АСЕА не е случайна организация! За това имат и толкова много спецификации, конкретни, за определени нужди!

По принцип С-маслата са ориентирани към дизеловите двигатели с DPF. Но може да се ползват и при бензинови, при определени условия, разбира се.

И бензинките, които обичат А5, могат да се карат с С1, но умерено и с честа смяна на 4 - 5 хил. км.

И никой, никого не кара да ползва "С" вместо "А"!

Аз, например, в момента съм с "С2". Просто за експеримент. И двигателят работи много приятно! Разбира се не го "пържа" и ще сменя маслото преди летните жеги! До сега по-тих и бърз двигател, при 3 - 4 хил. оборота, не съм имал с други масла....

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, CiVic8GEN написа:

Колеги, за 8Ген Сивик 1.8 на 270 000 какво масло ще ми препоръчате? 

Колега, зависи от състоянието на конкретния двигател!

Гори ли масло и колко, как е веригата, на газ или бензин се кара и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, dandilov написа:

И бензинките, които обичат А5, могат да се карат с С1, но умерено и с честа смяна на 4 - 5 хил. км.

 

Въпреки че ACEA си оставя вратичка, че категорията ACEA C1 е за бензинови и дизелови двигатели с последващи системи за газовете, реалността е че категорията е на изчезване. Изисква се само и единствено от първото поколение Mazda DPF, някои двигатели на Jaguar Land Rover DPF и някои дизелови на Mitsubishi DPF. Няма бензинов двигател (на кой да е производител) да изисква ACEA C1. И е много грешно и ненужно ACEA A5 да се замени с ACEA C1. Защото TBN е по-нисък, както и сулфатната пепел, а  и фосфора е умишлено намален за защита DPF филтъра. Във форума се коментират многократно масло SAE 0W-30 ACEA A5/B5 които умишлено се държат да покриват API SL. Къде са нива на фосфор под 0,05 (ACEA C1), къде е API SN с около 0.08, къде е API SL. Евентуално с много акробатики обратния вариант е възможен. При премахнат DPF филтър на горните коли да се сложи ACEA A5/B5, чиито поведение (вискозитетно-температурни характеристики) се доближава. Толкова малко ACEA C1 се използва, че четох в Lubrizol новината че в ACEA 2020 е възможно да бъде премахната (както и ACEA A3/B3). Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е колега!

преди 2 минути, georgi.ivanov1975 написа:

И е много грешно и ненужно ACEA A5 да се замени с ACEA C1.

Но и никой не е тръгнал да го заменя! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

Тези които разбират от масла много добре знаят...

...това е толкова нелепо и смехотворно, че спирам да коментирам.

Много силни думи от човек, който преди една година не знаеше какво масло да използва.

 

Преди 4 часа, Rakeem написа:

Ти можеш да вярваш на когото си поискаш, можеш да вярваш и на онези, които продават хидрокрек за пълна синтетика

Както прави AmsOil от известно време при някои масла.

 

Хубаво е, че се интересуваш и искаш да знаеш повече за маслата, но един съвет - не слагай каруцата пред магарето. Чети, информирай се, дискутирай, споделяй мнение.. но не бързай да се мислиш за един от "Тези които разбират от масла".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди една година за първи път се качих на Хонда и смятам за нормално да се интересувам с какъв вискозитет са карат, а и една година е много време, еле пък за маслата, така че човек може да научи много. Ама ти сигурно си се родил ерудиран и космат, вероятно се мислиш и за от тия дето разбират от масла, комичното е, че не визирах себе си, а определени производители на масла и съдържанието на маслата им, какво слагат вътре, защо го слагат, и защо не могат да покрият 'С' спецификацията с амбициите за защита и пробег, които имат за съответното масло, защото нали се сещаш, че откъм маркетингов и търговски аспект, колкото повече спецификации покрива има едно масло, толкова по-голяма ще му бъде таргет групата, но това неминуемо води до компромиси! 

Колкото до Амсойл, както всяка една компания, може да си пише каквото си поиска, въпросът е ти самият дали вярваш на това, което пише или търсиш истината. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако мислите да продължавате пренесете спора на лични. 

Реално C1 няма противоречия с А5/B5, няма и изискване за минимален TBN като гледам. 

То май вече няма и много масла с тази спецификация...

А защо даден производител не (иска да) си сертифицира маслата само той си знае, ние предолагаме. 

 

Поздрави. 

 

ПП. Аз ги гледах тук спецификациите:

https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016_update_REV_2.pdf

Редактирано от dindin
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вече има налично Shell Helix Ultra 5W-30 в ато24. ;)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно споменатото SHELL HELIX ULTRA 5W-30, на сайта на шел (<– цък за линк) виждам следното:

 

Quote

Specifications: API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710. Meets the requirements of API SN/CF

 

А малко по-горе:

Quote

Superior wear and corrosion protection 3

[...]

3 Compared with API SN specification and based on Sequence IVA and Sequence VIII engine tests carried out at an independent laboratory

 

Не че има противоречие, но малко странно ми звучи, че сравняват маслото с API SN масла (по-добра защита от износване и корозия), няма спесификация за API SN, но пък пишат, че покрива изискванията. Някой коментар? Други масла от Helix Ultra серията са си сертифицирани по API SN.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Pavel_Pavlov написа:

Някой коментар?

488267950_SNvsSL.thumb.jpeg.78fe3f3aff482cec153d13e95791580e.jpeg

Източник: https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html#

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, но по-скоро визирах, че ми е странно, че не е сертифицирано по SN, но пък пише, че му покрива изискванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.02.2020 г. at 22:03, DTEC написа:

Аз в този форум толкова грешни неща съм прочел..

Намерих го. Ето това бях чел. Но може и грешно да съм го изтълкувал.

 

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам следния въпрос: Може ли да се ползва PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5W-30 за дизел без ДПФ? Отговаря на  ILSAC GF-5, API SN, но няма хомологация по ACEA. На тубата пише: For gasoline engines.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Pavel_Pavlov написа:

Той говори за ILSAC. Там е така.

Еее Японците пак са го измислили. Гледаш си числата и край. 

Тия нашите хиляда стандарта и накрая се появява едно масло с два три различни, но всичко е точно. 

В крайна сметка кое е по-важно. Вида на маслото или навременната смяна? Да речем 5-6 хил км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но точно защото ACEA например не е така, можем по ACEA спесификацията да добием доста по-добра представа за маслото. А за кайният потребител – дали ще му кажеш търси текст ILSAC GF-5 или ACEA C3 например е сходно – има текст –> търси такова масло.

 

Относно избора на масло или навременната смяна (мое мнение) – много фактори се игнорират при такова генерализиране, но навременната смяна е най-важна – стига интервалът да е съобразен с избора на маслото, условията на ползване, двигателят и състоянието му... И все пак маслото трябва да е избрано поне по най-елементарни изисквания; не бих препоръчал на никого просто да грабне най-евтиното – което и да е – и да сменя често. Но аз далеч не се имам за разбиращ от масла в сравнение с много от тук присъстващите, така че имай го предвид :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...