Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

преди 17 минути, edimo написа:

А ако имаш впечаления от Германия в момента, това вече не е онази Германия, акомеразбирашкаквоискамдакажа!

Off Topic

До коя година е била "онази Германия"? Искам веднъж за винаги да разбера дали съм успял да я видя или имам впечатления само "от Германия в момента".

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Тук може и аз да се включа:1986-1996г.

преди 3 минути, DTEC написа:
  Скрий съдържанието

До коя година е била "онази Германия"? Искам веднъж за винаги да разбера дали съм успял да я видя или имам впечатления само "от Германия в момента".

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, dandilov написа:

То си го пише в ръководството, което си снимал. Намери на кои страници са сервизните интервали за облужване. В ръководствата на английски език пише:

Normal - 10 000km.

Severe - 5 000 km.

В Швейцария си е Severe. ;)

Само това е

IMG_20200127_194120.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Rakeem написа:

Ето нагледен пример как се убива двигател, 20к през 2г. с минералка, още от първата смяна и после защо ми гори масло, защо ми тропа двигателя.

 

 

Тук грешиш, нито гори грам масло, нито тропа, в прекрасна кондиция е. А не е като да не знам за какво говоря

IMG-496a384c9c688fc85257797ebe2dda99-V.jpg

IMG_20191220_131321.jpg

Редактирано от edimo
допълване
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един академичен въпрос. Всички (включително аз) съдим за качеството на маслото от това, дали и колко колата го харчи, но има ли някаква научна обосновка за това? Каква е връзката м/у качеството на маслото и разходът му? Освен това разходът на масло може да е по различни причини - едно е преминаването през маслените сегменти, друго изпаряването на маслото и засмукването от турбина при турбинираните мотори.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не всичко е вискозитет...!

Извинявам се ако сте го приели като атака,но като видях книжката...

Я чакайте,че и аз на моята имам един два подобни интервала.

Само че аз ги стопирах на 90к

и от там си я "коландря"аз!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, vespa написа:

Защо имаш страх да сипеш 5w40

Защото с този грейд, двигателят е осезаемо "по-спънат"! Тук няма постоянно да катери планини и е излишно да си намаля к.п.д.-то, и да си увеличава разхода. С едно хубаво 5W30 или 0W30, този двигателят ще има много по-добра динамика, по-нисък разход и няма да има по-голямо износване тук при нашите условия!

 

преди 11 минути, edimo написа:

Само това е

IMG_20200127_194120.jpg

Е такова ръководство не бях виждал! Признавам си! :rolleyes:

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, edimo написа:

Тук грешиш, нито гори грам масло, нито тропа, в прекрасна кондиция е. А не е като да не знам за какво говоря

IMG-496a384c9c688fc85257797ebe2dda99-V.jpg

IMG_20191220_131321.jpg

Сипи 0w20 и тогава можеш да кажеш дали гори масло или не, 5в40 естествено, че няма да го гори, или поне не осезаемо. И говорих образно, не конкретно за теб, но ако тази книжка е реална, то смятай, че колата ти е еквивалент на двигател с 200к пробег при нормални сервизни интервали от по 10к и макс 1г. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dandilov написа:

Това, че по предписание ти трябва 5W30, но го гори. А като сложиш 5W40 и го гори значително по-малко, означава т.3

Има логика в това, но се сещам за следния житейски пример. Имахме един служебен Партнер дизел, който карахме с предписаното 5W40. На около 90К, започна да харчи доста масло. Не е като да е износен мотора ... Минахме на 10W40 и  така си изкара до 150К, когато се продаде, без да харчи масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата се завъртя към вискозитет да спомена, служебните коли всички Евро6 дизел се карат с 10w40 пълна синтетика, маслото е Shell Rimula6. Някои са над 200хкм. 

Коментари за маслото не ме интересуват, понеже нямам намерение да карам дизел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да назовеш една две леки коли марка ,модел които карате с тоя Shell Rimula6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

Е такова ръководство не бях виждал! Признавам си! :rolleyes:

 

Не си защото това не е ръководство (owner's manual), а първите страници от сервизна книжка. Както се вижда от снимката на колегата се споменават различни модели Хонда. Ето снимки от моята – същата работа.

 

И да допълня само, че дори несъответстващият интервал от сервизната книжка не е спазен. Защото там пише 20 хил км или 12 месеца.

 

Screenshot_20200127-214725~2.jpg

IMG_20200127_214553.jpg

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, inspektora написа:

Аз имам един академичен въпрос. Всички (включително аз) съдим за качеството на маслото от това, дали и колко колата го харчи, но има ли някаква научна обосновка за това? Каква е връзката м/у качеството на маслото и разходът му? Освен това разходът на масло може да е по различни причини - едно е преминаването през маслените сегменти, друго изпаряването на маслото и засмукването от турбина при турбинираните мотори.

Чек са не мешай темата тука 90% дет пишат не са сглобили ни един мотор от нулата . Останалите 8 са сменяли гарнитура глава и колко останаха . 
От тая тема разбрах следното  щом почва да гори значи маслото се скапва , демек моята до 10 и над 10к не пипа 3ти тип масло , мога го карам на 15к докато го прогори? . Разбрах и друго че няма ни един тест направен в България.

И да не съм съвсем офтопик  разбрах  кои масла се карат до 6к  ай сега ми кажете кои могат до над 10к  щот ми е интересно . 
Превъзбудихте  се с тея масла за дараци на 20+ годинки включително и моите три дарака.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Pavel_Pavlov написа:

 

Не си защото това не е ръководство (owner's manual), а първите страници от сервизна книжка. Както се вижда от снимката на колегата се споменават различни модели Хонда. Ето снимки от моята – същата работа.

 

И да допълня само, че дори несъответстващият интервал от сервизната книжка не е спазен. Защото там пише 20 хил км или 12 месеца.

 

 

Ето ги моделите и интервалите, които са посочени

IMG_20200127_221217.jpg

IMG_20200127_221201.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно както и казах. Интервалът, посочен в сервизната книжка, е 20 хил или 12 месеца. Ако погледнеш интервала в ръководството, ще видиш реалната препоръка. Може да се разминава с таблицата от сервизната книжка. Поне при мен е така.

 

@fenabg, само мога да коментирам това: ако едно масло изведнъж почне да бъде горено от двигателя, значи вече му е свършил ресурса, но това не означава, че дотогава е било ок, или пък, че това е непременно добра индикация за ресурса и може да караме докато почне да гори. Просто разяснявам твърденията за горенето защото мисля, че неправилно го тълкуваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Pavel_Pavlov написа:

. Просто разяснявам твърденията за горенето защото мисля, че неправилно го тълкуваш.

To там е проблема че няма вярно тълкуване това искам да се разбере. Няма правилно тълкуване кога и защо един мотор ще почне да гори . 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, fenabg написа:

ай сега ми кажете кои могат до над 10к  щот ми е интересно . 

На гориво бензин, над 10к - няма такива:

До 10к - ACEA A3/B4 и ACEA A5/B5.

На LPG, над 10к, могат и някои други, но само определени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Pavel_Pavlov написа:

Точно както и казах. Интервалът, посочен в сервизната книжка, е 20 хил или 12 месеца. Ако погледнеш интервала в ръководството, ще видиш реалната препоръка. Може да се разминава с таблицата от сервизната книжка. Поне при мен е така.

 

Е да де, но обслужването се прави по сервизна книжка/сигурен съм, защото съм обслужвал гаранционно кола от 0 км и никой не те пита ти какво смяташ или как желаеш/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Повтаряме се :) и по сервизна книжка да се прави, швейцарците са го пресрочили двойно. В сервизната книжка пише до 12 месеца, не 24.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, dandilov написа:

поради планинският релеф. Това се води тежък режим

 

Добре,  но в таакъв случай не трябва ли да смятаме и стоенето в софийско задръстване,  както и карането при горещина над  32° (според сервизната книжка на Хонда)  също  за тежък режим?

 

И дали използването на "неекологично" масло няма връзка с не-членуването на Швейцария в ЕУ?

 

И още нещо,  не  е ли точно HTHS-а на маслото фактора от който зависи предпазването на цилиндровите стени и сегментите? И ако е така,  ако ще наливаме 5-30 не е ли по-добре да изберем такова 5-30 с по-висок HTHS?

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Задръстванията винаги са се водели "тежък режим". Причината е че км са минимални, а мото часовете растат главоломно. Затова е прието така (и по-лесно разбираемо). Малцина (като нас) си следят мото часовете. На останалите просто трябва да им напомня някой и в случая това е преходът в км в при тежки условия, който е съкратен наполовина.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, dandilov said:

@Accord 1,8i LS 2001

HTHS ≥ 3.5, нали е АСЕА А3!

 

@inspektora

Там хората си сменят колите като носни кърпи и на никой даже не му минава през ума що е това масло! Утре си купува нова кола от дилъра и си кара.

Ние тук си пазим каручките, щото не можем да живеем като швейцарците... В това е разковничето! :)

над 3,5 точно, но не пречи да дадат колко е...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, dandilov написа:

На LPG, над 10к, могат и някои други, но само определени.

Колега, @dandilov, би ли споделил кои са тези масла според теб?

Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

Малцина (като нас) си следят мото часовете

 

Off Topic

Е как точно може да ги следи човек? С някакъв прибор или?  Аз например + задръстванията,  ако е за до 15 мин редовно оставям и мотора да си работи,  за да се зарежда акумулатора и да не изстива.  (и ПАК се опитаха да ми сложат скоба,  наглеците!)

 

Преди 2 часа, Accord 1,8i LS 2001 написа:

Ние тук си пазим каручките, щото не можем да живеем като швейцарците

Off Topic

Аз я пазя по-други причини.  1во новите са по-чупливи,  2-ро,  вече е исторически модел, нека виждат хлапетата колкко по-хубави коли е имало преди нашествието на СУВ-тата...... 

 

А има и 5W30 с HTHS 3,7 -  повече дори от 5-40 масло,  това не е ли по-добрия вариант за задръстванията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, V4st*r написа:

 

Е как точно може да ги следи човек? С някакъв прибор или?  Аз например + задръстванията,  ако е за до 15 мин редовно оставям и мотора да си работи,  за да се зарежда акумулатора и да не изстива.  (и ПАК се опитаха да ми сложат скоба,  наглеците!)

 

 

 

Off Topic

Най-простото и елементарно  изчисление е по средната скорост!  Средна скорост 70 км/ч. изминати 7000 км са 100 моточаса, при 14 000 км са 200 моточаса и т.н.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

 

Тя няма компютър,  всичко е аналогово 😐😁

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

V4st*r - Никой няма мото часовник, но не е трудно да се сметне ориентировъчно.

Средна скорост извънградско е по-константна. При мен се движи около 85-90км/ч. Това при маршрут от няколко стотин км, с преминаване през населени места.

Градската е по-трудна и зависи от конкретните условия - град, трафик, тапи и т.н. Може да си засечеш минутите от паленето на колата пред вкъщи, до гасенето и пред работа. После гледаш колко км си минал и делиш. По обичайният ти маршрут и в работен ден ще е представителна извадка, ако го правиш всеки ден за 1 седмица. Обикновено градската средна е 1/3 от извънградската. А в големите градове може и по-ниска да е. Ако от паленето пред вас до гасенето пред работата ти са 10км разстояние и това ти отнема половин час - ето ти за деня 1 мото час със средна скорост 20км/ч. Както виждаш, разликата градско - извънградско отива на 1/4.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аз имам часовник, който ми отчита времето, през което двигателят е работил, но максимумът е 99часа и не върши кой знае каква работа. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Rakeem написа:

Аз имам часовник, който ми отчита времето, през което двигателят е работил, но максимумът е 99часа и не върши кой знае каква работа. 

Off Topic

 

Ако го нулираш отвреме-навреме и записваш показанието, ще можеш да натрупваш часове до колкото си искаш.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, inspektora написа:
  Покажи скритото съдържание

 

Ако го нулираш отвреме-навреме и записваш показанието, ще можеш да натрупваш часове до колкото си искаш.

 

 

 

 

Off Topic

Не става, нулира се само с един от пробезите или след всяко гасене, а с единия си следя изминатите километри от последното зареждане, а с другия пробега на маслото. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Преди 2 часа, romborak написа:

Колега, @dandilov, би ли споделил кои са тези масла според теб?

ACEA A5 и ACEA A3

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

V4st*r, новите не са въобще по-чупливи. Сега зависи и какво купиш като марка но то винаги е било така. Новото си е ново, караш и не го мислиш много дали гори масло и колко, какво ще се счупи и кога във времето на гаранцията и тн...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:
  Скрий съдържанието

Понеже втория автомобил в семейството е от нов при мен, то смея да твърдя че до сега са се съобразили с всички мои желания - първа смяна на масло на 3 000км и след това на всеки 10 000км. И ако искам мога да си нося и маслото, което щом изпълнява изискванията в книжката, то ще бъде налято в двигателя.

 

Off Topic

 

Мислех да не пиша повече, нооо мога да кажа само едно - Браво! 

        И какво доказва това? Че 99,99% от хората, които имат възможност да си купят нов автомобил, нямат познанията и интересите на колегата в областа на мазането и се доверяват напълно на специалистите от оторизираните представителства за поддръжката на закупените от тях автомобили. Въобще не им дреме и не се интересуват какво масло им наливат, просто защото си имат по-сериозни занимания  и считат, че това не е тяхна работа! Спазват стриктно интервалите за техническо обслужване, за да не им отпадне гаранцията и толкова. Същия подход използват и когато посещават лекар - не си носят лекарствата и не му казват каква терапия да им назначи, освен ако не са по-добри от него, но тогава пък защо ще ходят там?.......та общо взето това мога да кажа по темата.

 

пп. съжалявам, не знам как да скрия съдържанието

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Сравнението не е много нелепо. Мнозина лазят по авто форумите, поради грешни диагнози и лечения по колите си.

Темата с маслата е същата работа - всички четат, надявайки се всеки да намери своята панацея и очакват "подходящото масло" да се окаже с плацебо ефект.

То е като да идеш при личния и да се оплачеш че те боли главата. Той не инвестира време за да познае дали е от неустановен диоптър, високо кръвно , проблеми със зъбите или т.н. Изписва ти хапче, ако не мине, друго, после трето, докато отстрани болката, но не и симптомите и. Така и с маслата - рецепти много и давай това, онова и т.н. "страдале", докато не намерим "интеграле". Тровим мотора с химии и чакаме да му мине разстройството. :) Ма и той като организма - което не харесва - изхвърля го.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Цецо, да сравняваш мотора с организма също не е много уместно. Организмът има свойство да се самоизлекува и възстановява, а мотора не.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Има ако е млад.Баш си е прав Цецо,да не кажа много,много прав.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.01.2020 г. at 20:29, inspektora написа:

Имахме един служебен Партнер дизел

 

На 27.01.2020 г. at 20:29, inspektora написа:

Не е като да е износен мотора

Off Topic

 

Хмм,  като виждам как се карат служебните бусове и баничарки,  ме съмнява да не е износен? Това да върви с 1000 оборота и изведнъж да я настъпят додолу (абс.  редовен номер,  виждал съм го безброй пъти)  е страшно гадно за мотора:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...