Jump to content
stany681

Задно дясно колело - залепва

Recommended Posts

Здравейте,колеги. Преди време имах питане за накладки- задни.Бяха ужасно зле, смених ги с читави. И преди, и след това - не ползвам ръчната спирачка, защото мислех, че от нея залепват задните накладки по някаква причина. От известно време започна пак да залепват задните накладки, основно задно ляво колело.Карам 20 км. например, слизам - мирише , та се не трае. И грее страшно много. Обратния път - всичко е наред. И така няколко пъти, след смяна на накладките.ДИСКОВЕТЕ СЪЩО СА ЗА СМЯНА, но''могло още да се кара, до следващата смяна на накладки''.

Пак залепна задно ляво- не издържах и на доверен сервиз.( в сервиза на Слави, където ходя , има час за след около месец, като нямам възможност да чакам толкова).Свалиха колелото, всичко : всичко си е наред. И апарата , и въжетата, Просто няма какво да се прави, сменя, ремонтира. След седмица( днес) пак залепна задно ляво. От София до Казичене - джантата не се пипа....На обратно - няма проблем.

Просто не знам какво да правя. Дисковете ще ги сменя идната седмица+ поредни нови накладки. ДА ДОПУСНА ЛИ, ЧЕ ОТ ДИСКОВЕТЕ  ЗАЛЕПВА ??? Стари дискове + нови накладки. Но пък и при стари дискове+стари накладки беше почти същото ...И ако не  - какъв може да е проблема, че ту да залепва, ту - не ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен смяната на накладки трябва и обслужване. Има теми тук във форума, няма никакво значение модела обслужването е еднакво. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, vespa написа:

Освен смяната на накладки трябва и обслужване. Има теми тук във форума, няма никакво значение модела обслужването е еднакво. 

Естествено, всичко е направено.Загадката ( освен евентуално дисковете) остава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Под това всичко направено какво точно е направено.

По някакъв начин този апарат блокира,какво е обслужжено при него.

Трябва да се отвори този апарат да се види бутолото в какво състояние, да се прегледат водачите на апаратите ако е нужна смяна ,да им се смени греста и маншончетата,има ремонтни комплекти за това.Да се почисти и гресира всичко старателно.

Спирачната течност да се смени чрез източване от апаратите.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете внимание на спирачния маркуч.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Рециклирай и двата задни спирачни апарата + водачите.

2. Смени и спирачните маркучи, че на такива ситуации съм се нагледал... не ти е работа! Освен, че са задръсени, пука се "дърт" спирачен маркуч в движение и гледаш къде е по-удачно да се удариш...!!! На 3-ма колеги се случва до сега...! Моите ги смених и четирите, за да ми е мирна главата.

3. https://www.giautofren.bg/?gclid=Cj0KCQjwo6D4BRDgARIsAA6uN1-Cy4GxNEbiPIBBWpmEvLVHOSbdkpajIkDlls8nPR_IeN6SGxZubngaAtjSEALw_wcB

Тук си рециклирах единия заден спирачен апарат. Печени са! Съжалявам, че не рециклирах и другия, макар, че работи нормално.

Само не могат да обезвъздушат качествено спирачната система. Нямат необходимата техника, понеже при мен без машинно обезвъздушаване (под налягане) - не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Под това всичко направено какво точно е направено.

По някакъв начин този апарат блокира,какво е обслужжено при него.

Трябва да се отвори този апарат да се види бутолото в какво състояние, да се прегледат водачите на апаратите ако е нужна смяна ,да им се смени греста и маншончетата,има ремонтни комплекти за това.Да се почисти и гресира всичко старателно.

Спирачната течност да се смени чрез източване от апаратите.

 

Под''всичко''имам точно това предвид, което сте описали. Направено е. Спир.апарат не е за рециклиране;маркучите са  ОК и те, и точно затова е загадката  - в какво се състои проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В такъв случай остава некадърен монтаж на накладките.

Челата на накладките (там дето лягат на пластинките), трябва да се изпилят до толкова, че да се движат свободно и луфтът да се обира от самото "пружинно" напрежение на пластинките. А самите пластинки трябва да се почистят до огледален блясък.

Не слагай никаква смазка там, защото събира феродоф прах и запича за няколко месеца!!! Просто пластинките трябва да почистиш много добре!

Аз преди смазвах там и само проблеми от това. И дискове хвърлих, и накладки ..... Сега почиствам пластинките до огледало с "Меглио" и киче, а "ушите" на накладките изпилявам до състояние, да се движат свободно, притискани само от пружинното усилие на пластинките.

Е по този начин нямам никакви проблеми. Дисковете са на огледало! ;)

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали 2те шайбите от позиция 34 на картинката са си по местата. Имах същия проблем заради една липсваща. Също така обърни внимание на:

- Горна и Долна пластина на накладките са различни. Тази с вълнообразен профил трябва да е долу

- Двата водача също са различни. Този който е запилен на 3 места трябва да е горе

Поздрави

 

5FCDABC2-BEFD-4CD3-97A0-870FC4A37B16.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/10/2020 at 5:30 PM, dandilov said:

В такъв случай остава некадърен монтаж на накладките.

Челата на накладките (там дето лягат на пластинките), трябва да се изпилят до толкова, че да се движат свободно и луфтът да се обира от самото "пружинно" напрежение на пластинките. А самите пластинки трябва да се почистят до огледален блясък.

Не слагай никаква смазка там, защото събира феродоф прах и запича за няколко месеца!!! Просто пластинките трябва да почистиш много добре!

Аз преди смазвах там и само проблеми от това. И дискове хвърлих, и накладки ..... Сега почиствам пластинките до огледало с "Меглио" и киче, а "ушите" на накладките изпилявам до състояние, да се движат свободно, притискани само от пружинното усилие на пластинките.

Е по този начин нямам никакви проблеми. Дисковете са на огледало! ;)

Може и това да е, знам ли. Ще бъде проверено. 

 

Може и друго да е. Не ползвам ръчната, понеже имах чувството, че проблема идва от нея. Обаче май колата е с отделни накладки за нея. Приятел с ДОДЖ  е имал сходен проблем, сменял е някакъв "хардуер за ръчна спирачка". Някакви кантарчета с пружинки, запичали и те.... Та и това ще се проверява. Няма, няма, и заря с тази кола. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За ръчната грешиш.Система на АТЕ-е,започни да я ползваш и колкото по често толкова по добре.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециклиране на апаратите и си в пътя. За има няма 2-3 часа в Горубляне със сваляне, качване и рециклиране. Бричката ги рекламираше, правят ги като нови апаратите с гаранция. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
15 hours ago, stany681 said:

Под''всичко''имам точно това предвид, което сте описали. Направено е. Спир.апарат не е за рециклиране;маркучите са  ОК и те, и точно затова е загадката  - в какво се състои проблема.

Само да попитам ти присъства на всичко това,или просто остави колата и я взе като казаха всичко е направено.

Специално след такова обслужване  съм проверявал такава кола,и половината работите не бяха дори докосвани камоли обслужвани. Сигурен  си че са сменили водачите. 

Пародокс за смана чрез източване от всеки апарат , само бяха издърпали течноста дори не си бяха направили труда да измият казанчето.Долу в апаратите изтече направо боза.

Смени сервиза искай преглед в друг.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви пари взимат за рециклиране на апаратите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Само да попитам ти присъства на всичко това,или просто остави колата и я взе като казаха всичко е направено.

Специално след такова обслужване  съм проверявал такава кола,и половината работите не бяха дори докосвани камоли обслужвани. Сигурен  си че са сменили водачите. 

Пародокс за смана чрез източване от всеки апарат , само бяха издърпали течноста дори не си бяха направили труда да измият казанчето.Долу в апаратите изтече направо боза.

Смени сервиза искай преглед в друг.

Не съм присъствал, но са ми много близки приятели и точно там никога, с никоя кола не съм имал проблем. Относно течността-сменена е преди три години. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, dragob написа:

Какви пари взимат за рециклиране на апаратите?

Зависи от апаратите но при тези които са на Акорд/Сивик няма да са повече от 100-120лв на апарат. Бях се обаждал информативно да питам за мен си та цената беше такава. Според мен всяка стотинка си заслужава, просто стават като нови.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
43 minutes ago, stany681 said:

Не съм присъствал, но са ми много близки приятели и точно там никога, с никоя кола не съм имал проблем. Относно течността-сменена е преди три години. 

Щом не са сменяли течността , значи  не са отваряли апарата и не знаят какво е състоянието на цилиндъра .

Според мен се увери какво точно са правили да не е бил само преглед.

Сваля ли са всеки водач сменяли ли са ги,пластините които държат накладката както каза колегата сменя ни ли са или минимум излъскани до блясък.

Остава въпроса много близък приятели всичко прегледано а затяга апарата,той какво казва. 

Отиди на друг сервиз .

Редактирано от CARPERA
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dragob написа:

Какви пари взимат за рециклиране на апаратите?

110-130лв.на апарат, в зависимост от ръчната спирачка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че ще се прави всичко. Нови дискове+накладки; рециклиране на спирачните апарати в Аутофрен (Горубляне), накладките на ръчната, и спир. маркучи. Точно последните се оказаха голям проблем ! Никъде няма; дори и в Бултрако за 10-ина дни се наеха да намерят само десния маркуч.Другия - средата на август, и то на зверски цени.Т Намерих чрез един магазин марката TRISCAN  - хубава, лоша, няма други. От Румъния, с доставка за два дни. Дано това да е края на мъките с това колело( спирачки).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, около 90 паунда без доставката са на HEL ( 2 предни + 2 задни ). Ако не ти е спешно, това е доста добро решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може, но просто нямам време да чакам. Тези TRISCAN видях че са някаква датска компания, дано да са читави продуктите им; много неща имат.....

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е приключена. Както някои от колегите предположиха - спирачен апарат. На левия уплътнението вътре беше както парцал, имаше и ръжда. Десния също беше започнал да сдава багажа. След рециклирането и двата са като нови. Нови дискове, накладки, спирачни маркучи и течност. Край на одисеята; много съм доволен :) :) :) 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тамън щях да ти пиша да си видиш буталата на спирачните апарати, гумата ако е износена влиза мизерия, ръждясват и съответно буталото не може да се върне обратно когато пуснеш педала на спирачката, от там задържане и прегряваш диска и смрад на феродо.

Същата работа беше при мен на стрийма, само че предните апарати, купих пълен комплект бутала, маншони и т.н. и всичко заспа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/10/2020 at 4:29 PM, stany681 said:
Quote

  On 7/10/2020 at 2:48 PM, CARPERA said:

Под това всичко направено какво точно е направено.

По някакъв начин този апарат блокира,какво е обслужжено при него.

Трябва да се отвори този апарат да се види бутолото в какво състояние, да се прегледат водачите на апаратите ако е нужна смяна ,да им се смени греста и маншончетата,има ремонтни комплекти за това.Да се почисти и гресира всичко старателно.

Спирачната течност да се смени чрез източване от апаратите.

Под''всичко''имам точно това предвид, което сте описали. Направено е. Спир.апарат не е за рециклиране;маркучите са  ОК и те, и точно затова е загадката  - в какво се състои проблема.

Точно това те питах дали е направено,и както се вижда ти ми отговори че е.

Сега се оказва че никой не го е погледнал точно това,така че търси отговорност на много добрите си приятели които са ти гарантирали че е погледнато там,и са отговорни за твоето ходене по мъките.

Важното че някой най накрая се нае да го отвори този апарат и да види това което се опитвахме да ти кажем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абсолютно съм съгласен. По тази и още няколко други причини просто забравям за този сервиз.Изключително много се изкушавам да споделя кой е.И във връзка с темата - при тях цялата работа щеше да излезе близо 1000 лв., сега ми е наполовина( при друг приятелски сервиз, на доставни цени всичко+ минимум за труд)

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да хубаво е да се спомене, това ми изглежда е да си създадем работа за да вземем на клиента много пари.

Има  сервизи които  си мислят че клиентите са банка и трябва непрекъснато да точат от там.

Жалко е че е сервиз на който си вярвал.

Важно е също че това не е довело до по голяма беля защото блокирал спирачен апарат с висока скорост не ми се мисли какво може да стане.

Трябва също да не се подценява и смяната на спирачна течност,като масово там изобщо не се обръща внимание.

,и не се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цената на труда в цял свят ( хайде, почти цял ), всеки си я определя в частния сектор. Един сервиз може да ти вземе 10лв за едно нещо, 2-ри 5лв а трети 3лв. Личен избор е къде да отиде човек. Цената се знае в 99.9% предварително каква е и всеки може да си прецени дали да ги даде или да не ги даде. Въпросът е вече как се работи, защото не винаги цената е определяща за качеството, било то за труд или мАтриали :D

Лично мен ме съмнява да са маркучите проблемни но майсторите да кажат. Днес минах технически преглед. След смяната на накладките предни + задни ( без дискове ) и раздвижените апарати преди вече около 2 месеца, разликата при спирачно усилие на предни е 7% а на задни само 1% ( допуска е до 30% !! ) Чак не можах да повярвам. Благодаря на сервиза за добре свършената работа отново! Ще оставя ребилда на апаратите за другата година явно.
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така е, при всеки сервиз и за всяка кола цената за труд е различна.Маркучите ги смених за всеки случай, като ще се смяна всичко.....Апаратите ги рециклираха перфектно, направо като нови.Горещо препоръчвам фирмата в Горубляне. Сигурно защото нямаха работа ли в момента, що ли - но за около 40 мин. бях готов.Просто си изчаках и си ги взех. Хората там бяха категорични , че няма никаква нужда да се пипат водачите, били идеални. Само апаратите направиха и подчертаха 3 пъти за нова спир. течност - гумата на единия апарат беше почти размазана.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това фирмата дето Бричката я рекламира ли е? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
38 minutes ago, stany681 said:

Така е, при всеки сервиз и за всяка кола цената за труд е различна.Маркучите ги смених за всеки случай, като ще се смяна всичко.....Апаратите ги рециклираха перфектно, направо като нови.Горещо препоръчвам фирмата в Горубляне. Сигурно защото нямаха работа ли в момента, що ли - но за около 40 мин. бях готов.Просто си изчаках и си ги взех. Хората там бяха категорични , че няма никаква нужда да се пипат водачите, били идеални. Само апаратите направиха и подчертаха 3 пъти за нова спир. течност - гумата на единия апарат беше почти размазана.

Да това е важно остава загадка също дали са ги сменили тогава преди три години спирачнатя течност в тоя същия сервиз в който си вярвал.

Или както казах аз само в казанчето са сменили  за да замажат очите,а долу в апарата остава боза.

Не я ли смениха в новия сервиз тя процедурата не е многочасова.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега всичко беше правено в мое присъствие.

 

8 hours ago, Rakeem said:

Това фирмата дето Бричката я рекламира ли е? 

 

Не знам какво рекламира; GI AUTOFREN e  мястото

Редактирано от Pavel_Pavlov
Сливане на последователни постове
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност сменяй на всеки 2 години, за да не блокират пак. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надали в неговия случай спирачната течност е била причината, заради скъсания маншон е, влизала е вода и мръсотия, и е спекло. 

Иначе спирачната течност си е хубаво да се сменя на 2г. ама обикновено изкарва от 5 нагоре,хората рядко се сещат, че това нещо се сменя, за съединителя да не говорим. 

На моята никога не беше сменяна, а  буталата бяха в безупречно състояние и ги прибрах без никакви усилия, просто маншоните бяха здрави и са си вършели работата. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с @Rakeem . На другата кола съм сменял преди 4 години спирачна течност и спира перфектно. Може би трябва отново да сменя скоро но за момента не ми се занимава. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе то и масло може да не се сменя, а само да се долива. Двигателят ще работи и няма да блокира! До един краен момент, разбира се.

Спирачната течност е силно хигроскопична! При всяко натискане на спирачката, помпата засмуква течност от казанчето. Следователно нивото на течността в казанчето спада. От образувалия се вакуум, в казанчето постъпва въздух. При отпускане на спирачката, течността се връща обратно в казането и изтласква навън въздуха.

Това "дишане", така да го нарека, се случва при всяко спиране. Сметнете си броя на тия цикли за 1 година, ако можете... ;)

Във въздуха винаги има определен процент влага, тоест вода! Особено висок е този процент през пролетта, есента и зимата, и в дъждовно време!

Тая влага, навлязла в казанчето, при "дишането", се абсорбира в спирачната течност! И така става "боза" и започва корозия на всички метални части в системата!

Интересното е, че утайката (бозата) е по-тежка и винаги се събира в най-ниските точки по веригата. А именно в спираните апарати!

В казанчето изглежда що годе добре, но долу в апаратите е боза със всички последствия!

Именно заради тая хигроскопичност, във всички сервизни бюлетини е написано, спирачната течност да се сменя на максимум 3 години!

Е, аз не искам да гоня последния влак и предпочитам да я сменям на 2 години.

Все пак за спирачната система става въпрос, ей! Не за стелките в купето...

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасно обяснено. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колко и влага да абсорбира казачето а тя не е много но я има тя няма как да стигне до сп.апарат ей така. Факт е че има влага в апаратите и там тинята понякога е повече от казанчето. Спирачната системе поема колко к лудо да звучи най много влага през сп. маркучи, а не от казанчето. От 260 градуса точка на кипене точно 1% влага е достатъчен да свали на 160 градуса тази точка. Затова и максималния петиод за смяна е 36 месеца. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всеки в този и не само този форум си сменят спирачната течност на 3 години, 100% съм сигурен! Има няма едни 500 човека да си гледат колите, от там нататък е "както дойде и когато има време и пари". Има хора които карат без проблеми години и дори и не знаят, че това се подменя регулярно. На теория @dandilov е казал как трябва да е, само, че на практика се кара така без проблеми години отгоре. Не казвам в никакъв случай, че е добре но казвам, че няма кой знае какви проблеми. Колега @dandilov, колко пъти в седмицата използваш автомобила си и какви километри минаваш? 

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

По принцип между 10 и 15 хил. на година. Но тази година, поради пандемията, сигурно няма да прескоча 7 хил.

Защо?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

Целта според мен на тази тема  и такива подобни е да прибавим към тези 500човека ако можем още 10 ще е добре.

Не да ги успокоим сменяте не сменяте все тая,колата си върви ,защо си правите труда.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...