Jump to content
Sign in to follow this  
dyff_81

Бобини за Jazz 1.4 i-Dsi 2005г. ???

Recommended Posts

Здравейте Колеги...

Можете ли да ми препоръчате хубави бобини за колата.Когато е закупена(преди 15к. км.),са сменени  и 8-те заедно със свещите.Свещи-NGK и бобини-Mobiletron.Преди около 1.5м,започна да придърпва м/у 1700 и 2300 оборота и то когато е на ГАЗ(газовото е на 5000 км.) и е заграля както трябва(раб.т-ра).Минах през газаджията да я погледне,имаш  заминала бобина,смени я и колата ще се оправи.Наистина имах една която беше свършила курса смених  я и НИЩО...(прегледани са всичките заедно със свещите).Видимо само тази която смених беше заминала,другите бяха добре...Да уточня това го прави единствено когато е на ГАЗ,след смяната на въпросната бобина изминах около 800км.само на  бензин и никакви ядове.

P.S. И преди смяната на бензин си работеше безпроблемно....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Погледни тази дискусия !

Почти съм сигурен че е от свещите - същия проблем имах и аз. На газ прекъсваше , на бензин - ок. Кофти NGK (made in EU - France). Наритай ги и си вземи Денсо или Бриск. Прочети цялата тема !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каква е причината да смениш и 8-те бобини и да сложиш тези боклуци? 

Мисля, че оригинално излиза с NGK бобини. 

Газ само от една бензиностанция ли зареждаш?

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Преди 6 часа, Rakeem написа:

Каква е причината да смениш и 8-те бобини и да сложиш тези боклуци? 

Мисля, че оригинално излиза с NGK бобини. 

Газ само от една бензиностанция ли зареждаш?

Как разбра, че са боклуци? Колко такива си използвал, че да даваш такива крайни заключения?

 

Иначе, ако са като на Акорд бобините, то те са ТЕК. Цената за 8 бобини е около 50% от цената на колата. От кофти смеси пак може да прекъсва при всичко изрядно по запалителната система.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нужно да купувам сирене за 3лв. килото, за да знам, че не е качествено.

Не твърдя, че проблемът му е в бобините, но ми е интересно какво е наложило смяната и на 8-те оригинални, качествени бобини, които имат ресурса да надживеят двигателя. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много обоснован отговор, ама то не се и очакваше друго.

Бобина навряна в главата никога не може да изкара живота на мотора.

Газаджията малко по-внимателно да погледне смесите в проблемния диапазон. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aми ти какво очакваш да ти кажа! Хвърлил съм си оригиналните NGK бобини за 200лв. парчето и съм сложил някакви китайски за 50лв., за да ги пробвам дали стават. Иначе аз до сега бобина никога не съм сменял,  имам познати с бобини наврявни в двигателя с километраж над 300 след джамбазите и бобини не са сменял, обазалагам се, че и тук има колеги, които не са сменяли бобини, а колите са им на сериозни километри.

Така че не мога да си обясня кое е наложило смяната на 8те независими бобини, айде да не спамим повече.   

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Rakeem написа:

Не е нужно да купувам сирене за 3лв. килото, за да знам, че не е качествено.

Не твърдя, че проблемът му е в бобините, но ми е интересно какво е наложило смяната и на 8-те оригинални, качествени бобини, които имат ресурса да надживеят двигателя. 

 

Колата я взех на 180 000 км. на километраж. Смених си маслото на атомата и майстора каза, че това не е масло на кола която е тези км.

А и бобини  ги смених защото бяха под всякаква критика. След покупката изчетох малко мнения и реших да гинпрегледам. Първо се опитах да ги почистя и "ревизирам", ама ТЦ и се наложи смяната им. По-късно ако ми остане време, ще кача техни снимки как ги свалих... 

P. S.Колата е внос от Италия, ако е от значение де... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бобините не са независими а работят по двойки на всеки цилиндър за един цикъл (тоест и двете стрелят при един ход на цилиндъра) но по различно време в зависимост от оборотите. Спрямо оборотите те могат да работят в три различни режима. Режимите се различават с милисекундите между първата и втората. Тази команда идва от компютъра на колата. При бобина която работи, но прескача от време на време индикация може и да не получиш, но за сметка на това да имаш някаква разлика в работата. Най честите проблеми са както следва:

Свещи

Бобини

Окабеляване

Компютъра на колата

Има и случай с не добре работеща сонда (мисля втората но не съм сигурен) 

Аз лично смених 8те бобини и свещи заради проблем с разхода (имам и тема за това, но не съм я довършил понеже още засичам разхода) и получих разлика от почти 3 литра на 100 километра за последните над 2000км от смяната. Колата е на бензин, но това че при тебе се случва само на газ може би има връзка с газовата система. 

Edited by kitty
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-късно ако ми остане време, ще кача техни снимки как ги свалих..... Как ги почисти и ревизира бобините?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 10.07.2020 г. at 10:33, Rakeem написа:

Aми ти какво очакваш да ти кажа! Хвърлил съм си оригиналните NGK бобини за 200лв. парчето и съм сложил някакви китайски за 50лв.

 

Мисля че оригиналните бобини са Hitachi.

Edited by dindin
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, продава ли се в България, ремонтен комплект за бобини? Имам предвид частта между бобината и свещта. В али-то има само 1 продавач. А в тубата обикновено ремонтират пукнатините с термо шлаух, но той се изпича от високата температура.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип в диапазона който си посочил ,че придърпва ,се включва егр клапана и връща изгорели газове към смукателя ,казваш ,че е само на газ проблема ,на бензин как е хавата ?Пробвай да изключиш буксата на егр клапана и карай така на газ и на бензин някой и друг километър да видим как ще се държи мотора ,може да ти светне чека -не се притеснявай ,след закачане на егр буксата и откачане на акумулатора за 10 минути ще се ресетне компа .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте дали проблема е оправен че имам същия проблем и то на газ и проблема се появи след изминати 3 хил км на газ и наистина проблема се явява на около 2200 оборота и от скоро забелязах че и на 1700 или 1800 оборота свещите са на 17000 а вече два пъти ги сменям на 60 000 че почна да придръпва а др път на 50 000 хил км  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече 4ти ден не ми прекъсва след смяна на 4те задни бобини и 8те свещи и колата започна да върви по добре. Някъде четох из форума че тръгне ли една тръгват и др бобини от реда. Махнах лулата от бобината към свеща и там имаше окис, както и на пружинките и чакам да дойде представка за дремела да ги изчистя хубаво и да видя дали има ефект, но за сега колата работи мн. добре на газ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бобините ги износват износените свещите, които логично се амортизират в сравнително еднакъв порядък от време, за това и бобините свършват заедно.

На тези джазки се слагат обикновени свещи, които не се сменят свеовременно, което увеличава гапа между електрода и масата, което води до повишаване на напрежението, което бобината трябва да отдаде, за да се възпроизведе искра, което товари бобината и накрая сменяш бобини, които спокойно изкарват живота на двигателя.

За това слагайте иридиеви свещи, които се сменят на 100к, а не на 20к., като обикновените.

DENSO IK20TT са под 20лв. бройката в Аутохелп и са японско производство, поне тези, които взеха бяха японки.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Бобините ги износват износените свещите, които логично се амортизират в сравнително еднакъв порядък от време, за това и бобините свършват заедно.

На тези джазки се слагат обикновени свещи, които не се сменят свеовременно, което увеличава гапа между електрода и масата, което води до повишаване на напрежението, което бобината трябва да отдаде, за да се възпроизведе искра, което товари бобината и накрая сменяш бобини, които спокойно изкарват живота на двигателя.

За това слагайте иридиеви свещи, които се сменят на 100к, а не на 20к., като обикновените.

DENSO IK20TT са под 20лв. бройката в Аутохелп и са японско производство, поне тези, които взеха бяха японки.

Аз на моята джазка сложих иридиеви на Брикс от Леонардо -Габрово,смяна на 80 х.к. никакъв проблем, карах я 5 години и така я продадох, работи ,като часовник мотора.8 лв бройката.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...