Jump to content
Petargazdov89

вакум помпа

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте какъв е редът за подменяне на вакум помпа понеже ми дава ниски стойности на вакум и явно идва проблема с мудното ускоряване и ред други неща  ( при запалване издърпва лостчето към актуатора на турбото и след секунди го отпуска- проверен е да не истърва мембраната  ) .... :) Изолиран бе и вакума към сервото при замерване поради съмненията от там да се губи , но след замерване на централният вакум от помпата  според майстора има недостиг.  При запалване си прави налягането с вакум но като позагрее почва да се губи след по-малко от минута.

Редактирано от Petargazdov89

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На приятел на Мазда имаше проблем с вакуум помпата, защото сервото на спирачката работеше само на високи обороти. Мерих вакуума, наистина на пр.ход почти го нямаше. Сервизите казваха нова помпа. (най-лесната диагноза). Разглобих я, видимо нищо и нямаше и реших, че едва ли е причината. Купи употребявана- същата работа. Видях, че като се свали, имаше централен отвор откъм двг. по който е минавало масло да я смазва, но при запалване без помпата, въобще не излизаше масло. Почетох из нета и стигнах до извода, че нещо с маслената магистрала не е наред, странно как по сервизите не го знаят и не го подозират (нали е по-лесно- смени това,онова..., ако не се оправи, ще мислим). Казал е в сервиза подозренията, свалиха главата, почистиха маслените магистрали...и заспа.

Пак може да е помпата, но имай предвид горното, излиза, че не всички го знаят, та си струва разглобяване, оглеждане.

Устройството не е сложно- ексцентричен ротор с канали, в които има пружини, които натискат пластини от някаква керамика, които трият в цилиндъра на помпата. Е, без масло няма как да уплътняват...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имаш ли снимка на съответната помпа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

не ще направя утре ... взех втора ръка помпа а иначе не сме разглабяли за да махнем старата понеже си е работа като се почнело горен капак,дюзи ремак ..... ако има по лек начин за сваляне ще е добре .... някой които е правил подобна процедура може да каже .... ако се има в предвид ,че ще се стигне до там предполагам ще е добре и смяна на верижките така или иначе  ще се отваря :)

Редактирано от Petargazdov89

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Там където работя правим хидравлични и вакуум помпи и искам да видя дали принципа и на работа е същия като на нашите, но ми трябва снимка да видя модела. По принцип помпата има корпус, ротор, лопатка, пружинна пластина, която да държи вакуума, капак и щуцер. На практика на неработеща вакуум помпа проблема и е или щуцера , който заради вибрациите на мотора почва да засмуква въздух или уплътнението на капака (по-малко вероятно). Другото е липсата на масло, както  е предположил колегата в темата ти, но все си мисля, че помпа останала на сухо ще блокира. Иначе ДА, масления филм освен смазка създава и уплътнение в лагерното сединение. Това е триещ лагер. Ако се окаже от щуцера, на времето мой познат в сервиз на Шкода ги ремонтираше с термоустойчив силикон и термошлаух отгоре. Ако ще слагаш тази, втората употреба превантивно можеш да омажеш щуцера със силикон и да го запечаташ с шлаух.

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За смяна на веригите, за малката се сваля и капака на картера отдолу и частично събфрейма там...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Petargazdov89 написа:

не ще направя утре ... взех втора ръка помпа а иначе не сме разглабяли за да махнем старата понеже си е работа като се почнело горен капак,дюзи ремак ..... ако има по лек начин за сваляне ще е добре .... някой които е правил подобна процедура може да каже .... ако се има в предвид ,че ще се стигне до там предполагам ще е добре и смяна на верижките така или иначе  ще се отваря :)

Помпата се сваля независимо от веригата и всички "филми" които си описал. Има капаче в предният край на двигателя,откъдето се осигурява достъп до нея. 

 

Като забележка: Има разлика в налягането на помпите за двигатели с вакуумен ЕГР и електрически. Помпите на външен вид са еднакви. Така че е важно донора да е като вашата.

Редактирано от KrIv
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Ivan_Ch написа:

Там където работя правим хидравлични и вакуум помпи и искам да видя дали принципа и на работа е същия като на нашите, но ми трябва снимка да видя модела. По принцип помпата има корпус, ротор, лопатка, пружинна пластина, която да държи вакуума, капак и щуцер. На практика на неработеща вакуум помпа проблема и е или щуцера , който заради вибрациите на мотора почва да засмуква въздух или уплътнението на капака (по-малко вероятно). Другото е липсата на масло, както  е предположил колегата в темата ти, но все си мисля, че помпа останала на сухо ще блокира. Иначе ДА, масления филм освен смазка създава и уплътнение в лагерното сединение. Това е триещ лагер. Ако се окаже от щуцера, на времето мой познат в сервиз на Шкода ги ремонтираше с термоустойчив силикон и термошлаух отгоре. Ако ще слагаш тази, втората употреба превантивно можеш да омажеш щуцера със силикон и да го запечаташ с шлаух.

Помпата не блокира, вътре си има малко масло останало, не е съвсем на сухо, но прави малък вакуум на пр. ход. Пластините в ротора са  6 май, пружините ги притискат радиално към корпуса, а аксиално са паснати достатъчно плътно. Тези неща казвам за маздата, тук би трябвало да е подобно, но странно, че трябва толкова да се разглобява за да се свали помпата. На маздата беше на удобно място, лепната на главата и се сваля за 5 мин с 3-4 болта само...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

насочете ме как по лесно без много разглбяне да се смени :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.07.2020 г. at 11:30, Petargazdov89 написа:

насочете ме как по лесно без много разглбяне да се смени :)

Стига си сменял, тия коли нямат такива проблеми виж си турбината в какво състояние е ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

замерихме централния вакум директно от помпата но е слаб :)  а турбото го взех от приятел за проба понеже продава 3 коли Хондилаци и е перфектно :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...