Jump to content
slavi_kirichev

Как е нормално да превключва автоматик на Хонда црв 3 ген.

Recommended Posts

Здравейте, аз съм нов в форума въпреки че вече за втори път карам Хонда црв бензин. Първата ми Хонда беше Црв 2 с ръчни скорости, а сега в началото на месеца взех Црв 3 бензин 2008 автоматик. За пръв път карам автоматик и това което ми прави впечатление е, че когато превключва скоростите има едно леко приритване в ниските предавки, по осезаемо когато е студена. Това нормално ли е според вас. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Зависи, колко леко е лекото приритване.

По-принцип не трябва да има никакво ритане.

Да, превключването на предавки се усеща (особено на студено), ама не чак да рита.

 

п.п.

Научи ли вече Правило #1 в НЕнаписаното Упътване за собственици на автоматик - паркиране на автоматик на наклон?

В случай, че не си - спираш, поставяш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната, поставяш лоста на Р, гасиш двг.

Ако спазваш това правило, ще избегнеш якото ритане при следващото палене и минаване с лоста от Р през R до D. 

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го пробвам това паркиране а иначе за преминаване от 1 на 2 се усеща не много но го има при студена кола повече. Маслото на автоматика съм го сменял преди 1000 км. заедно с филтър 3.5 л. и мисля да го сменя още веднъж другата седмица като правя реглажа на клапаните. Предполагам че с втората смяна ще се опресни достатъчно маслото. Какво е мнението ви? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С още едно опресняване ще си сменил над 50% от маслото. Че е добре да се направи, добре е. По принцип три такива опреснявания са почти пълна смяна на маслото. Не знам, колко точно масло събира тази кутия.

Най-добре намери някой, който познава този модел кола да я тества, как превключва. Ако е в час, и може да провери, и качествата на маслото, още по-добре.

Може да се окаже, че превключването и маслото са си ОК, и да отложиш разходите за ново опресняване.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ходя в Бултрако другата седмица за реглаж на клапани и ще ги питам. А иначе като сменяхме първият път маслото беше леко мътно и миришеше доста гадно. Затова ме посъветваха да го сменя още веднъж. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така превключва не се шашкай. Между първа и втора най са усеща. Ако не рита и превключва останалите скорости нормално карай и си свиркай. То това масло от ново си мирише на леш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В руските сайтове пише 9 л. е цялото количеството масло в автомата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На другите предавки не се усеша нищо плавно превключва. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Превключването на ниски предавки се усеща, понякога доста осезаемо като тласък, при определени условия. Най-забележимо е когато колата се движи много бавно и на ниски обороти, и натиснеш леко газта. Примерно при преминаване на спящ полицай или когато си намалил на кръстовище. Забелязал ли си дали при теб е така? Има и друг момент - при теб да не е от скоростите, а от някой тампон.

 

Иначе когато колата е в обороти не би трябвало да се усеща превключване, освен когато се ангажира или изключва хидротрансформаторът.

 

Редактирано от note
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, note написа:

Забелязал ли си дали при теб е така?

При мен е така. Не чак "доста осезаемо", но се усеща.

 

преди 30 минути, note написа:

Иначе когато колата е в обороти не би трябвало да се усеща превключване,

Ъхъ, не се усеща.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така се усеща както си писал по горе на ниски обороти и на спящи полицаи ори леко подаване на газ. Значи е нормално? Малко ми олекна защото несъм карал автомат на Хонда и ми беше странно. А иначе в сервиз за автоматици ако отидеш ще почнат веднага да те стресират с някакви скъпи ремонти само и само да ти вземат парите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е нормално при ниски обороти и по-плаха работа с педала на газта. Все пак автомобилът поддържа някаква инерция и като влезе ниската предавка го спира и се усеща тласък.

Слави от Мотобокс също ми е казвал, че е нормално да се усеща превключването на тази кутия. Все пак сподели какво са ти казали от Бултрако и дали има промяна след второто опресняване на течността. Иначе моята си беше бистра при предишната смяна и ще отида направо след 40 х. км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 19 минути, note написа:

Все пак автомобилът поддържа някаква инерция и като влезе ниската предавка го спира и се усеща тласък.

Много точно го каза. ;)

 

Случвало ми се е на градско.

Карам си на 3-та, например, и връщам газта. Колата продължава "по инерция". В момента, в който натисна газта, скоростта вече е по-малка, и след лееееко зачудване автомата включва 2-ра, или си остава на 3-та, ама с лееееек тласък.

 

п.п. Тия дни, като "разкърша" чисто новият Авенсис (17-годишен, 335 000км :D) ще докладвам неговата АСК, как се държи.

Редактирано от Krasi-mir
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще пиша след реглажа и смяната на маслото има ли някаква разлика освен в по-голямото опресняване на маслото.

 

1 hour ago, Krasi-mir said:

Случвало ми се е на градско.

Карам си на 3-та, например, и връщам газта. Колата продължава "по инерция". В момента, в който натисна газта, скоростта вече е по-малка, и след лееееко зачудване автомата включва 2-ра, или си остава на 3-та, ама с лееееек тласък.

Същото е и при мене така че явно си е така.

 

А нещо за отворените задни гуми знаете ли какво трябва да сменя? При мен е отворена само дясната гума.

 

В другата тема ми пишат че се сменят тампони. На носачите ли???

Редактирано от Pavel_Pavlov
Слети няколко последователни поста

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.06.2020 г. at 16:51, note написа:

За мен е нормално при ниски обороти и по-плаха работа с педала на газта. Все пак автомобилът поддържа някаква инерция и като влезе ниската предавка го спира и се усеща тласък.

Слави от Мотобокс също ми е казвал, че е нормално да се усеща превключването на тази кутия. Все пак сподели какво са ти казали от Бултрако и дали има промяна след второто опресняване на течността. Иначе моята си беше бистра при предишната смяна и ще отида направо след 40 х. км.

Днес взех колата от Бултрако с регулирани клапани и сменено масло на автомата. Добре преминава по различните предавки. Но добре че съм направил клапаните защото на всички е имало големи хлабини. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, има ли промяна в горепосоченото специфично поведение - или е без разлика? Или не можеш да прецениш в момента? Да знаем дали има смисъл да скъсим интервала на опресняване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, note написа:

Тоест, има ли промяна в горепосоченото специфично поведение - или е без разлика? Или не можеш да прецениш в момента? Да знаем дали има смисъл да скъсим интервала на опресняване.

Не усешам разлика по същия начин превключва. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се усеща при ниските предавки и май повече когато е на газ отколкото на бензин. Може и да ми се струва. Явно всички си имат едно леко придърпване при превключване в в ниските предавки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...