Jump to content
hahy

Непоносимия код Р0420, има ли той решение у нас?!?!

Recommended Posts

В крайна сметка ако не се получи с лъгане натъманяване на синусоидата ще го сменя с възможно най-близкото качество до оригиналното, видяло се е! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш интерес към същия като моя, може да изчакаш да пристигне и да го монтирам, за да дам мнение 👍.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.06.2020 г. at 9:27, Pavel_Pavlov написа:

Ако имаш интерес към същия като моя, може да изчакаш да пристигне и да го монтирам, за да дам мнение 👍.

 

Нямам спешна работа като цяло, първо ще си играя с лъгане да видя дали ще успея :) та ще изчакам :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler
On 6/17/2020 at 2:45 PM, Krasi-mir said:
  Hide contents

На мен лично ще ми е интересно да споделиш, как точно протича теста, и какви показатели се следят.

Просто за да си сверя часовника относно изискванията в Англия и в България.

 

За да разбереш, какво имам предвид, ще обясня, как протича теста в Англия.

 

На два етапа - тест на високи обороти и тест на ниски обороти.

 

Ако колата има ОБД, през цялото време колата е свързана с машината през ОБД. Следят се обороти и температурата на МАСЛОТО. Ако не може да се види през ОБД температурата на маслото има специален термометър, който се пъха на мястото на щеката за ниво.

Тестът не може да се стартира преди температурата на маслото да е достигнала необходимия минимум за съответния автомобил. Независимо дали има ОБД.

 

На високи обороти (2500-3000) се следят:

CO - 0.2%

HC - 200ppm (parts per milion)

£ (ламбда коефициент) - 0.97-1.03

 

На ниски обороти (450-1500) се следи само СО - 0.3%.

 

Това за бензинови двг.

Ако има LPG, има специален тест.

ОБАЧЕ, тестът за емисии задължително се прави на основното гориво, т.е. на бензин.

 

Днес направих теста. Да, горе долу е това, което описваш. През цялото време има ОБД джиджавка в буксата и следи температура „на двигателя“ (не знам дали гледат на антифриза или маслото) и обороти – видими на разпечатката после. Между другото ОБД не са свързвали никога досега на ГТП, дори и в същия сервиз (а той е на СБА, уж по-стриктни). Тестът е в два режима: на празен ход и на високи обороти (2000–3500) за 30 сек.

 

Тестът за ГТП се прави на бензин. Така направих и моя въпреки че имам газова. След монтажа ще се пусна пак и на бензин, и на газ, от любопитство. Показателите, които се следят са:

 

– температура на двигателя мин 80°

 

На празен ход:

– обороти макс 1000

– CO макс 0.3%

 

На високи обороти:

– обороти между 2000 и 3500

– CO макс 0.2%

– Lambda 1.00 ±0.03

 

Изваждат се още данни и за CO2, HC, O2, но за тях няма изисквания.

 

Моят тест даде отклонение в CO на обороти (измерено 0.3%) и ламбда (измерено 1.17). Второто ме учуди, но ще видим след монтажа на ката дали ще се промени или ще търся причината другаде.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Благодаря, Павеле.

Направо си е същият тест, без НС.

 

Като сложиш катализатора ще влезеш в норма.

 

Теста на LPG трябва да е различен. Не помня точно, но мисля, че беше като на кола без заводски катализатор. Стойностите на СО, НС и ламбда са в по-разширени граници. Даже, ако не се лъжа, НС май не се отчита.

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда-та няма да се промени дори и след новия катализатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами след теста си пъхнах OBD скенера и на тротоара на място гледах графиката на "O2 Sensor 1 equivalence ratio", която стоеше около 1.00 с много малки флуктуации. И на празен ход, и на ~2500 оборота, както беше на теста. Качваше се високо само за малко като отпусна газта. Това не би ли трябвало да показва същото като измереното на теста? Както и да е. Ще видим какво ще е показанието след новия катализатор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Ще видим какво ще е показанието след новия катализатор :)

При проверка на емисиите катализаторът трябва да е доволно горещ.

 

Това е особено важно в твоя случай - чисто нов катализатор.

Като монтираш новият кат, не отивай веднага за тест. Покарай няколко дни и го "изпържи" няколко пъти тоя нов кат. Примерно на по-ниска предавка с по-високи обороти. Един вид да се сработи новия кат.

Това упражнение съм го правил многократно. Вкарвам студена кола за емисии. Температурата на маслото влиза в норма, но не може да мине на теста. Айде на пътя, няколко мили на ниска предавка с високи обороти, обратно в бокса и воала - минава теста без проблем, всичко в норма.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 7.07.2020 г. at 20:06, Pavel_Pavlov написа:

Ами след теста си пъхнах OBD скенера и на тротоара на място гледах графиката на "O2 Sensor 1 equivalence ratio", която стоеше около 1.00 с много малки флуктуации. И на празен ход, и на ~2500 оборота, както беше на теста. Качваше се високо само за малко като отпусна газта. Това не би ли трябвало да показва същото като измереното на теста? Както и да е. Ще видим какво ще е показанието след новия катализатор :)

Първата сонда (разбирай преди катализатора) на затворен дросел или пусната газ го приеми трябва да ти дава 1.0 смес 14,7:1 с една дума. При подаване на газ вече започва да корегира спрямо количествата на кислород и гориво (според температурата коят измерва) а долната сонда Bank1 Sensor2 вече е за катализатора, ама много ще се радвам някой да ми качи една снимка на осцилоскопа на неговата въпросна сонда каква графика прави на празен ход и на 1500-3000 об. с леки задържания на оборотите, по-скоро видео да направи на осцилоскопа, че със снимка няма да се види. 

 

ПП. Относно основния въпрос по темата - успях да елиминирам грешките на колата, беше 3 седмици еже-през два дневно смяна на елементите на сигналния кабел и от седмица вече ни вопъл, ни стон за грешки 0420 както и 0139 че и нея почна да вади при неправилните съпротивления. 

 

стана с 3 последователни 30 омови съпротивления и 3 керамични кондензатора паралелно, на изхода на всяко съпротвление към минусовия кабел на сондата (всичко е в посока ECU). Голем К...Р беше докато стане! 

Редактирано от hahy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така де,но това по никакъв начин не променя тапата която е направил катализатора и спъва мотора,което почти сигурно ще пречени някакви щети по мотора.Пак ти казвам колега,по добре изхвърли парцала или го смени с нов,после ремап и приключваш мача,и ЕГРа си отива което е супер.Не мъчи колата,че ще ти го върне.

То със запушен катализатор е все едно ,че си без катализатор (никаква работа не върши)

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят след като го свалихме беше на парчета вътре, но още се държеше в тялото си. Наистина има опастност да ги „изпусне“ тия боклуци и после да сменяш и гърнетата след него. Каквото и да правиш, махни стария най-добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах ГТП. Специално гледах газ анализатора. Колата работеше само на газ загряла. Co на празен ход 0.35.  ламбда 1.04. 

Co  на 2500 беше 0.65 ,ламбдата пак 1.04.  На бензин не са проверявали.

Колата е 2003 2.0 , на километраж е 320 000 километра , 200 000 от тия са на газ. Веригата е разтеглена и е за смяна.

Катализаторът е от ибей на 2 години и около 40 000 километра. Мап сензор не е сменян никога. Мисля ,че резултатите са много добри с оглед състоянието и амортизацията на автомобила. Гледаха ме учудено в пункта. А на дизела след мене анализатора показваше само оборотите 910. Всичко останало беше 0.0

:D ,смърдеше на Икарус естествено.

Не знам колко им е калибриран уреда, някакво ГТП в град Кюстендил, само споделям. Догодина ще споделя пак като е сменена веригата. 

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре или не, пак се води доста извън изискванията. А и много странно, че са те мерили на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата беше студена, доколкото може да е на 30 градуса. Да... Иначе извън нормите е, но те принципно изобщо не го гледат тоя уред там. Аз ги разпитах кое какво показва ,затова им насочих вниманието и гледаха много учудено какви ниски стойности показва. Изобщо не ги интересува принципно и съм сигурен ,че в 90% от пунктовете са така.

П.с хубаво ще е някой без катализатор да сподели инфо какво са му стойностите... И хубаво е колите да са загрели , заедно с катализаторите им. И евентуално да се правят сравнения в един и същ пункт , където се знае ,че е калибриран уреда им от института по метрология. 

И накрая като ги казах тия неща, разбирам ,че са неосъществими такива проучвания... :D :D

Редактирано от ivailopp
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как ги калибрират, но едва ли нещо е правено по тия газ анализатори последните сигурно 10 години. За калибрациите в метрологията също съм скептичен колко са коректни. По-вероятно е само да лепят стикерите и толкоз. Кислородът се мери по електрохимичен метод и живота на клетката е не повече от година, година и половина. Като ги питах на един пункт за ГТП кога последно са я сменяли имаха изражение на лицето от типа - Ко речи.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/16/2020 at 3:32 PM, Pavel_Pavlov said:

Ето и какво гледам в крайна сметка де, за да не са само приказки:

 CATALYTIC CONVERTER / CAT TYPE APPROVED OEM QUALITY FOR HONDA HA6031T – 337лв + доставка от Англия с ggbg 10лв. Този е конкретен заместител за модела (не универсален) и има 2 години гаранция. Няма снимка, което изглежда подозрително, но колега от форума кара със същия, но модел за K20 вече повече от година. А и продавачът ме убеди в личната кореспонденция на сайта, че е същия на вид като оригиналния.

 

Magnaflow 400 Zeller Ceramic Catalytic Converter Honda Accord VII 2 3/8in C4l – 252лв + доставка от Германия с ggbg 15лв.

Ъпдейт – малко горчив, но надявам се полезен. Реших в крайна сметка да пратя обратно катализатора и да си искам парите. След като поиска копие на газ анализа проадвачът каза, че ще го тестват за дефект и когато установят такъв ще ми върнат парите. Пристигна при него катализатора и каза, че всъщност ще го пращат на производителя да го тества. Срокът бил 4 седмици. Минаха 4 седмици и вече не ми отговарят на съобщенията. Явно съм изпуснал и ибейските срокове и не мога да се свържа дори с тях, за да коментираме случая. Та не препоръчвам да купувате от първия продавач – некоректен е. Новият кат пътува сега от Германия.

  • Благодаря 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов ъпдейт: След като допълних ревюто си (с 1 звезда), че продавачът се е скатал и не ми отговаря на съобщенията, днес получих имейл, че са ми върнали всичките пари. Без извинения или обяснения. Та поне това. Все пак не бих го препоръчал :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, съмнява ме този другият да даде по-добри резултати, но информацията ще е полезна. Все пак това не е оригинален катализатор. Мисля ,че е само керамична пита, но без благородни метали. Някои може да имат никел, както бях чел на едно място, но няма как да знаем наистина. Освен това имаме повод да се съмняваме ,че газ анализаторът не е калибриран правилно по разните пунктове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павката е вече с Magnaflow, да не се скатава. :D

@Pavel_Pavlov

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Магнафлоу съм съвсем прясно прясно, да :D. Ивайло, да, за всичко съм съгласен с това, което казваш. Скъпи благородни метали надали има за ~250лв, но не вярвам и повечето афтърмаркет варианти за 3-400лв да имат много различно съдържание. Може, разбира се да греша. Относно пункта, в който тествах досега – не знам дали да ходя пак там след като със същия сетъп, който не успя да мине газ анализа, след това минах ГТП. Въпреки, че човека каза, че съм бил „на ръба“. Та това относно консистентността на резултатите при тях. А да ходя на друг газ анализатор без да имам отправна точка за сравнение не знам дали има смисъл...

 

Иначе първият продавач изглежда е спрял от продажба конкретният катализатор. Според съобщението е имало грешка в описанието (което е съвсем вярно 👍). Може би наистина единствено комуникацията с него е била тегава, а не е имал лоши намерения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

не знам дали да ходя пак там след като със същия сетъп, който не успя да мине газ анализа, след това минах ГТП. Въпреки, че човека каза, че съм бил „на ръба“.

И на двете места е "тъмна Индия".Като добавя  качесвото на горивата ни и аз бях на ръба май месец,с оригинален 15г.кат.

Мисля,че и колегата "emod",беше с нов катализатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , аз исках да кажа ,че няма разлика между магнафлоу, който се заварява или този предният ти от ибей, който беше болт он. И двата ще имат еднакъв резултат на газанализатор, тоест 250 или 400лв. ще е все тая. Естествено след като резултатите са еднакви , винаги е по-добре да вземеш  този с по-ниската цена, но и там ще се дадат пари за заварки, понеже магнафлоуа е "универсален". Може да се окаже ,че няма почти никаква разлика в цената накрая. Предимството на последния, ако не се лъжа, е ,че питата е "по-едра" и ще има по-добро движение на изходящите газове, но ако е така ще е интересно да видим дали поради тази причина няма да 'запали' чека отново...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Днес минах ГТП както писах и миналата година по същото време. Автомобилът ми е със сменена верига , нов акумулатор и малко по гъсто масло 5в30  и е вече на 336 000 километра. Газ анализаторът в този пункт го пуснаха  само в режим газ и показа стойности вариращи от 0.02 до 0.1 на празен ход за CO и около 0.15-0.2 на 2200 оборота. Ламбда 1.03. Тоест всичко е в законов допуск. На бензин не са правили тестове там. Катализаторчето е на 3 години и 50-60 к километра. Доволен съм. Сложиха еко стикер 3, естествено, и попадам като категория насред дизелите с изтърбушен дпф и катализатор. Хаха. Найс

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...