Jump to content
Srednia

Нов собственик с няколко въпроса

Recommended Posts

И така след не дълго избиране съм собственик на що годе прилично FR-V.

Пускам темата на общи дискусии защото имам няколко въпроса на първо време и мисля че всеки с каквато и да е Хонда ще ми помогне.

Първия и най-важен въпрос е свързан с VSA на колата....доста потърсих във форума ,но не намерих подобен проблем пък не ми стана и мн ясно за тази грешка от написаното....

На прибиране от София на магистралата спрях за кафе и малко не прецених тежеста на колата та се наложи да спра по екстремно така да се каже ми позасурнаха гумите,после пък по невнимание тръгнах около метър два на ръчна и след няколко километра ми светна чека на колата с индикацията VSA и удивителния знак в триъгълника като колата влезе в авариен режим и не ми дава да я карам с повече от 80 .Като я загася индикацията VSA загасва,но чека остава и ако надвиша 60км/ч отново светка удивителната с VSA и повече от 80-100 не може да вдигна.Утре ще я карам на диагностика,че не успях да се добера до сервиз,но се надявам някой да ме подготви какво може да ме очаква.

И втория въпрос е свързан със съединителя.Самия педал отделя много долу и на моменти ако не го натисна яко,трудно включвам първа,а по някога и другите предавки,малко трудно изключва и от задна.Може ли да се регулира някак педала,с жило ли е или е натяган умишлено?

Благодаря на всички отзовали се

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изключва ти системата vsa заради друг проблем по колата- от там е и чек енджина. Първо се диагностицира проблема на диагностика с четене на живи данни евентуално. Може да е имало нещо скрито, а не че се е получило заради твоето каране. Оправя се проблемът и се чистят грешките. Преди да почнат да ти оправят колата , пиши тук какви са грешките с точния им номер. Ще получиш доста полезни съвети. Съветвам те да си купиш една китайска пишка-диагностика Elm327 и приложението torque за телефона да си четеш грешките сам, ако не се затрудняваш. Така направих и аз, понеже имаше скрити неща по моята.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се да не е нещо сериозно и заради рязкото спиране и тръгване на ръчна да е набило някаква грешка.То винаги има нещо скрито аз не съм взел кола и да не и светне чека след 50 км.Честно казано и мен ме притесни влизането в авариен режим,но като светна VSA и си викам бива тоя път ама нещо взе да ми мирише работата....

Относно кодовете на грешките това устройство за което говориш ще ми ги изкара ли или трябва в сервиз да ми я закачат за да излезне кода? Има ли някакъв начин да изкарам кода на грешката аз по някой дисплей както става на някои автомобили с педалите или ключа например? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, спокойно човек, аз не искам да те обезкуражавам или още повече  да те плаша. Това дето съм написал е само един възможен сценарий. Не е задължително да съм прав, не съм професионалист , пък и колата не е пред нас. Само предлагам откъде да започнеш. Може нещо наистина да е от спирачките. Устройството , което споменах се вкарва в буксата за диагностика и излъчва данни през блутуут към телефона ти. А той за да разчита данните от своя страна трябва да има инсталирано приложението наречено Torque. Не става по друг начин. На по-старите хонди се чете с кламер, но не и тук. Споко, разчетете го някъде и пиши пак какви са грешките и какво решение ти предлагат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да утре ще ми е първата работа това и ще пиша.Въпросното устройство го знам един колега от друг град го има ,но незнам ше ми вади ли грешките по код или текстово...не съм боравил с него,но ще се сдобия.Дано да е нещо дребно като датчик и т.н,че не ми се започва с ремонти преди да съм се нарадвал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И код и текст вади...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, ivailopp написа:

И код и текст вади...

Благодаря ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с Елм-чето, но имай предвид, чеенякои грешки то не може да разчете – например грешки свързани с абс-а. Има вероятност да не ти даде информацията, която търсиш. Но си е полезно да имаш такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, Pavel_Pavlov написа:

... че някои грешки то не може да разчете – например грешки свързани с абс-а. ...

 

А вероятността проблемът да е точно там е мноооооооооооооого голяма.

VSA взема данни от ABS-а и работи чрез ABS-а. От там се започва - гривни на главините, сензори, блок, компютър.

 

Най-леките проблеми за отстраняване са зацапана/спукана гривна, или зацапан/повреден сензор. Обаче, нямам идея, дали проблеми с гривни и сензори са достатъчно условие да те вкара в авариен режим.

Може проблемите да са по сериозни - блок за управление на ABS, или компютър командващ ABS и VSA.

Може и да не е свързано с ABS, а да е само във електрониката на VSA.

И за да е филма пълнометражен - VSA работи ръка за ръка с тракшън контрола (TCA). Така че, проблемът може и да е там.

 

Мисълта ми е - не се занимавай с "пишки" (бел.ав. - цитат от горен пост :D). Отиди при сериозен комп за диагностика, който да може да чете всичко. Аааа, и пипащият компа трябва да е сериозен. Като изкарате точните кодове грешки, тогава ще го мислиш.

 

И все пак, погледнете в някой сервиз състоянието на гривните и сензорите за очевадни механични повреди, включая кал и ръжда.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще отивам след малко при познат за да ме закачи веднага иначе ще ми е полезно да знам за читави Хонда сервизи в Пловдив

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Само за протокола - тая кола има ли потенциометър на педала на газта?

Видях подобен проблем в една друга тема:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, Krasi-mir написа:
  Скрий съдържанието

Само за протокола - тая кола има ли потенциометър на педала на газта?

Видях подобен проблем в една друга тема:

 

 

Четох я и аз одеве го размърдах въпросния потенциометър,вадих буксата почуках го ,но няма подобрение за сега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях да се добера до сервиз само набързо да ми прочетат грешката.

Момчето каза че е сензор за ъгъла на завиване или движение не помня точно.

Изчисти я и каза да карам така и да се види ще я набива ли отново.....не успях да го попитам за кода на грешката обаче,че мн набързо ме прегледаха понеже съм без запазен час.

Някой знае ли за този сензор и веднъж набило грешка ознапава ли че е за смяна,също възможно ли е да влиза в авариен режим заради него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, това ти е VSA сензор клъстера. SENSOR ASSEMBLY, CLUSTER (YAW/LATERAL ACCELERATION)

Ако той е проблемен - много е скъп нов, евентуално от морга. Но не знаех, че дава такива симптоми, чак авариен режим, странно е ...

Може да пробвате с калибриране (може и без уред).

ЕЛМ-а обикновено чете ABS, но не може да чисти грешките, а чете по-рядко или изобщо не чете SRS. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dindin написа:

Ясно, това ти е VSA сензор клъстера. SENSOR ASSEMBLY, CLUSTER (YAW/LATERAL ACCELERATION)

Ако той е проблемен - много е скъп нов, евентуално от морга. Но не знаех, че дава такива симптоми, чак авариен режим, странно е ...

Може да пробвате с калибриране (може и без уред).

ЕЛМ-а обикновено чете ABS, но не може да чисти грешките, а чете по-рядко или изобщо не чете SRS. 

 

Преди 2 часа, aleksandur написа:

https://forums.hondabg.com/topic/99189-грешка-84-1-sensor-logic-failure-accord-vii/   Тук колегата го е описал :

 

 

Току що се веъщам от моя си майстор на който имам най много доверие усоях да го убедя да ми обърне внимание и така:

В движение автомобила не може да включи V-TECа или ако го включи веднага дава грешка и колата забива,светва и VSA.Той човека по друг начин ми го обясни аз сега преразказвам по моя си начин,но общо взето се касае за някакъв малък датчик който при определени обороти включва V-TECа.Набарах го точно в момент когато беше свалил същия двигател и му правеше някакви подобрения с валове и някакъв друг та ми показа въприсния датчик дори каза,че може да е скъсано уплътнение и маслото да циркулира през датчика неправилно.Чакам сега да ми се обади  да ми каже кога ще има време и ще я карам за да го свали,лошото е че бил на мн терсеничево място и каза че може да се наложи да се свалят повече неща само и само да може да го развие.Надявам се да се окаже прав и да нямам повече ядове.По принцип не ме е и подвеждал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай, чакай, я дай отначало.

Последно мераците ти се въртяха около К20.

 

Тааа, въпросът е - с кой точно двг е колата, която си купил?

 

Ако е К20, аз ще разкажа, какъв ми беше (2 пъти) проблема с vtec на моя К20А4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смяна на масло с филтър, смяна на цедките на vtec и vtc , реглаж на клапани , даваш газ и после пишеш пак как е. Хубаво е да се направят една две смени на маслото на по 2000 километра. А продавачът,дето ти я е продал, да го ду*а!

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея си нямам с кой код е двигателя 

Honda FR-V 2.0 150к.с.Между другото това ме попита и майстора ,но не знам кой точно е.

Кажи колега какво е било при теб,че взех да я намразвам преди да съм и се нарадвал.Омръзна ми да правя коли и се насочих към 2.0 бензин на Хонда,че хубаво има изписано много....то взе ,че не можа да мине 150км нормално..аман вече.Ще съм ти благодатен ако споделиш опит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих почти всичко, което каза ivailopp.

 

Първият път беше в деня, в който я купих, на път от продавача към нас.

Светна чека и ме вкара в авариен режим. Директно при приятел с комп - грешка vtec. Решение - добавка в маслото за изчистване на системата (работи на място до включване на перкате за охлаждане), нов филтър, ново масло и повече не светнА.

 

Преди един месец същата история - чек, авариен, комп, vtec. Същото решение + нова цедка на vtec. Вече 1 месец и към 2000км никакви ядове. Купих си и цедка за VTC, ама иска повече разглобяване за да стигна до нея и отложих за по-натам.

 

Първият път не помня коя грешка беше, но предполагам е била същата като сега - Р1259.

 

п.п. Така няма да стане, можем до утре да си пишем предположения. 

Единият майстор ти казва VSA сензор и чисти грешката.

Другият, не се разбира дали изобщо е "връзвал" комп, ама ти казал, че е VTEC.

А може и да са двете заедно.

А може и да има още грешки.

 

Закарай колата на диагностика. Ако трябва си запиши час, за да си сигурен, че ще ти се обърне необходимото внимание. Докато не разбереш всички кодове грешки, и ги споделиш тук, няма как да ти се помогне. Не става.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То първия майстор незнам и колко разбира,сложи един лап топ духна на някъде след малко се върна и вика готово карай като се появи пак ела,докато втория си е прочут в Пловдив и не само.Човека закачи колата кара я,замерва параметри и т.н...по време на движение му направи същия номер с аварийния режим и разбра от къде е пробрлема.Като цяло се занимава с доста сложни манипулации по автомобилите и до сега не съм имал случай да му закарам или пратя кола и да не я разбере какво и е.Сега чакам да ми даде час да му я закарам,а всъщност ми каза,че като му я оставя ще има допълнителна диагностика със програма за Хонда така,че му се доверявам на този етап.Иначе симптомите ти са същите като моите,само че моят майстор казва за някакво клапаче през което минава масло че е проблемното,дори имаше същия двигател разглобен и ми го показа кое е.Ще пиша когато е готова колата...и какво е излезнало на допълнителната диагностика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това с намразването на Хонда може да стане със същият успех с абсолютно всяка марка. Не се знае на колко стотин хиляди си я взел, в какво състояние, колко човека са я карали преди теб и как са я поддържали. По спомен ти търсеше нещо "по-оферта", извини ме ако бъркам. Сега имаш проблеми и Хонда, повярвай не е виновна а са виновни тези които са я карали преди теб и сега на теб се пада честта да си я стегнеш. 
Очаквай изненади и дано да е само това. Съединителят е с помпи, регулира си се сам. Най-вероятно е за смяна, не е скъп и го направи заедно с този ремонт. Успех и да те радва от тук нататък ;) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се ремонта да се окаже само това което сме коментирали по горе и ще се размина леко. Имах впредвид,че ще намразя самата кола,не марката.....иначе да търсих нещо по на далавера ама за малко пари бяха гробници,та за тая си платих хубави пари ...над 7К.Сега влезе ли в бокса ще се сменя всичко наред що ме дразни + обслужване,пък газовата ще почака още някой месец.Иначе максимално ме кефи колата 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Часа ми за майстора е във Вторник и още не съм закарал колата да отстрани проблема,дбес както си карах ми загасна чек-енджина....

Междувременно под път и над път където видя колеги със същата кола разпитвам и всеки се е сблъсквал със същия проблем.Някои са сменяли целия клапан някои само електронната джаджа на клапана ,но като цяло се очертава слабо място въпросното клапанче

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направете една качествена диагностига във Вторник.

Запиши си точно кои кодове-грешки показва.

 

Ако Майсторът, при който ще ходиш си изясни точно, какъв е проблем(ите)а, и се наема да ти оправи колата, ОК, да я прави. Преди това да ти обясни, и ти да си запишеш, ама точно, а не свободен преразказ по тема. Това при условие, че си готов да споделиш с нас, какво е било, и как е оправено.

 

Както казах, преди около месец имах същия проблем с vtec-a. Карах така към две седмици, докато стиковам нещата с моя Майстор.

На мен също чекът изгасна и колата излезе от авариен режим. Обаче за кратко. При следващото настъпване над 2800 оборота пак светна и пак авариен режим.

Споделям това за твое успокоение. Няма проблем да се кара в авариен режим. При мен (К20А4) аварийният режим "забива" над 2700-2800 оборота. В този момент скоростта ми е около 100км/ч, ако съм ускорявал плавно, с галене на газта.

 

п.п.

Преди 2 часа, Srednia написа:

... като цяло се очертава слабо място въпросното клапанче.

 

Не мисля, че клапана (говорим за vtec) е слабо място. Проблемите с него, според мен са следствие на други фактори - старо, вече негодно масло, т.е. несменявано от дълго време, запушена цедка, и ниско ниво на маслото.

Абсолютно същият проблем имаше и брат'чеда с неговият Акорд 6 със F20 двг. Отиваме двамата на оглед и купуваме колата. На първото кръгово светна чека. Веднага боднах кламера и изкара проблем с vtec. Чак тогава ние аз се сетих, че изобщо не погледнахме маслото. Ми, освен че беше чернилка, беше под минимума на щеката. Сменихме го, изчистихме грешката и повече не светнА.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще споделя как са се развили събитията.Нищо чудно да е от престояло масло и запушени цедки иначе нивото му е на макс,макар,че попаднах на не малко хора със сдал багажа соленоид който управлява клапанчето...дори снощи на паркинга на магазина си гиворих с колега със същия двг и ми каза ,че вчера го е смянал за 3ти път.В сряда четвъртък когато е готова колата ще споделя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги Хондака е готов.

Оказа се от маслото проблема,по думите на майстора не е било в състояние да направи необходимо налягане поради вече развален вискозитет и качества(само да кажа,че така или иначе щях да го сменям,просто чаках да ми дойде часа за майстора).Самия той ми препоръча да започнем от него и да караме наред.Днес го е сменил закачил е нужната апаратура и е изминал 15 км градско и извън града във всякакви режими на каране и каза,че параметрите които отчита програмата са както трябва,въпросния клапан сработва на определените обороти на загряло и студено масло,съобщи ми и доста други данни по време на движение които е замервал и които  така и не запомних,но важното е,че са в норма.Довечера отивам да си я взимам и тези дни към КАТ.Довечера ще питам какво масло е сложил понеже каза ,че трябва да е точно това за този двигател и ще пиша.Благодарности на всички които се включиха и помогнаха с опит и мнения,живи и здрави и безаварийно от мен.😉🚘

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и нещо от диагностиката за който разбира...лично на мен не ми говори нищо това ,но майстира ми каза да си ги снимам и че всичко е ок

IMG_20200617_174030.thumb.jpg.98c8be8ac6c10947dab6e27c3270ea20.jpgIMG_20200617_174013.thumb.jpg.8ffdc6edba8b06cc34273b335924a61b.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долната снимка показва въпросната грешка. Последно тя изтрита ли е и излиза ли отново? Само маслото ли сменихте?! Пиши , ако излезе пак тая грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, ivailopp написа:

Долната снимка показва въпросната грешка. Последно тя изтрита ли е и излиза ли отново? Само маслото ли сменихте?! Пиши , ако излезе пак тая грешка.

Да колега грешката е изтрита след смяна на маслото и не се появява тя и други грешки по време на тестдрайва с апаратурата.Ако се появи отново смятам,че ще ми светне чек лампата отново....в такъва случай ще я закарам отново и така..иначе аз не бих мохъл да знам без да я закарам в сервиза дали се е появила.Само да допълня маслото което наля майстора и препоръча горещо е на YACCO 5/30  като мисля че имаше абревиатура GDI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...