Jump to content
gmarinov

Почистване вътрешен радиатор на климатика

Recommended Posts

Здравейте, 

предполагам и други хора са се сблъсквали с лоша миризма при първоначално пускане на климатика. 
При мен е откакто имам колата, при пускане първите 10-15 секунди има миризма на тиня, след което се оправя. 
Филтъра на купето ми е сменен, пробвах и с фумигатор http://www.autoclimashop.com/index.php?route=product/product&product_id=1743 
но ефекта беше няколко дни. 
Реших, че ще пробвам със спрей https://apogee99.com/index.php?main_page=product_info&cPath=25_167&products_id=6139
но майстора на климатиците ме отказа, правил почистване на Пежо и му се прецакало управлението на клапите. 

Споделете, някой пробвал ли е почистване с препарат през щорите или през дренажната тръба, колко време държи свежата миризма, колко количество препарат поставя.
Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има два вида спрей:

- едните се поставят в краката, пуска се климатика да върти въздуха вътре и се натиска спрея, така, че пръска постоянно, затваря се колата докато спрея свърши. То си пише в инструкцията... Не съм го пробвал.

-другите се пръскат в дюзите на вентилацията. Ползвал съм такъв, но отдавна и не помня , май  беше някаква пяна, не спрей...

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дори с най-обикновен препарат да напръскаш - ефектът е задоволителен в началото 1-2 седмици. След това обаче е важно винаги да изсъхва изпарителят, преди да изгасиш колата и да я оставиш да почива на жегата. 5 капки вода да останат - смръднята ти е в кърпа вързана, ако ще и в белина да си го киснал. Това значи 3-4-5 минути преди да изгасиш - да спреш компресора и да усилиш вентилацията, за да се изпари кондензиралата вода. Ако е в дъждовно време (влажен въздух) - дори повече. Неприятно е че в края се налага да изтърпиш малко жега, но това е, срещу природата и физиката не можеш да се бориш и да ги лъжеш. 

 

Аз много лесно разбирам кога е изсъхнало - клапите винаги са ми насочени на предно стъкло и крака. Докато работи компресорът, предното стъкло се охлажда. Като спра компресора, влагата от изпарителя се лепи на стъклото там, където е най-хладно. Запотява се в долната част, където лягат чистачките. Усилвам вентилацията и чакам докато запотеното се изчисти + още 1-2 минути. 

 

Нямам лоша миризма от 2 години, а тогава ползвах един препарат на Сонакс от общите поръчки на @Чавдар K, който е от първия тип, за който колегата @JapCar е писал - слага се в краката на пасажера и т. н. Имам още един чисто нов такъв, но според мен - цената не оправдава ефекта. Не че е кой знае колко скъп, но и обикновен от 5 лв с тръбичка за клапите върши същото, стига да е използван правилно според инструкцията. 

 

Внимавай какво ползваш, защото някой спрейове могат да повредят важни модули в колата, ако потекат върху тях. @Pavel_Pavlov може да каже повече. 

 

Успех! 

 

Ред: Едно сравнение ще ти дам - все едно да си накиснеш дрехите с топ-ултра-прах за пране, омекотител и прочее препарати, и да си мислиш, че ако следващия път ги оставиш в пералнята 2 дни след пране - няма да се вмиришат. И с климатика е така - оставиш ли го мокър - смърди. То даже и домашните са така. Поне тези от среден и висок клас имат специална програма след изключване да изсушат изпарителя за да няма миризми. Потребителите дори не разбират, че е включена такава програма и машината работи още след "изключване". Примерно на Панасоник (понеже моите са такива), тази програма е 20 минути и включва турбината за по 10 секунди през някакъв период. "Odour Cut-Off" се води. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня горното – ползвах пяна за почистване на Мотип. Пръска се в тръбата, от която венитлацията засмуква въздух, кондензира и изтича през дренажа. Или поне това пише на флакона. При мен кондензира и се разкапа върху ЕКУ-то на колата, след което трябваше да го сменям. Та операцията с диагностиката и компютъра ми излезе към 300лв и +/– два дни изгубено време. И още мирише, но малко по-слабо отпреди :D. Не препоръчвам никакво пръскане на такива неща във въздуховодите с оглед разположението на компютъра на Акорд 7ма ген.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Pavel_Pavlov написа:

 Не препоръчвам никакво пръскане на такива неща във въздуховодите с оглед разположението на компютъра на Акорд 7ма ген.

Не съм виждал компютъра, но не е ли херметичен все пак, как прониква вътре, дори  да капе в/у него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които се поставят в краката - 2 съм пробвал - ефект седмица-две. 
Предложиха ми Atom Machine с препарат, предполагам, че ефекта ще е по-кратък от месец. 

Другата машина която ми предложиха e UV и Озонатор за профилактика на климатични системи.

@JapCar на акорда ли пробва с пяната и през щорите ли пръска?

@ogi28b и аз гледам повечето случай така да спирам климатика предварително, наистина намаля миризмата, но не е прекрасна. 

 

@Pavel_Pavlov чудя се дали с пяна през централния въздуховод или през жабката ще избегна мокренето на климатика. 
Другото което видях е през дренажната тръба

 https://www.ifixit.com/Guide/How+to+Clean+Evaporator+and+Freshen+Air+2003+2004+2005+2006+2007+Honda+Accord/95399

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето такъв пръскам от време на време - през филтъра, на малки порции, при включена вентилация, държа натиснато по 1-2 секунди и така много пъти, и също през клапите с тръбичката, но на изключена вентилация и след това я пускам да се проветри хубаво

 

STAC PLASTIC - SAFETY AIR, има го по масовите магазини при авто-боклуците. 

 

spray-igienizzante-sanificatore-per-aria

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, gmarinov написа:

 

@JapCar на акорда ли пробва с пяната и през щорите ли пръска?

Да, Акорда.  Флакона беше с дълга тръбичка, изпръсках половината пяна май, но не помня дали във всички дюзи или само в централната, беше отдавна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И през централните въздуховоди, и през страничните, и в тръбата, която засмуква въздух, и през дренажната тръбичка – ако се стече конденз, той се стича по тръбите над компютъра, който е зад централната конзола. В моя случай предполагам, че пяната се е раздула повече и е избила отнякъде, след което се е стекла по външната част на тръби/пластмаси и оттам върху компа – но това са само догатки. Същественото е, че еку-то е на кофти място и е просто една метална кутия, очевидно необезопасена от наводняване. А ако се наложи да търсите ново, то трябва да е от същия модел, двигател, скоростна кутия, дори със същото оборудване. Та може и да не сте късметлии като мен да намерите лесно.

 

ПС: друго, което съм чувал като отзиви от пръскане на пяна за почистване, е, че спичат клапи, насочващи потока въздух.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Pavel_Pavlov написа:

Същественото е, че еку-то е на кофти място и е просто една метална кутия, очевидно необезопасена от наводняване. 

 

ПС: друго, което съм чувал като отзиви от пръскане на пяна за почистване, е, че спичат клапи, насочващи потока въздух.

Е тая метална кутия нима не е херметизирана с някакви уплътнения?

На мен не се налага често да правя процедурата, защото в Англия климатик не се ползва често и дълго... :)  Май по-често го използвам зимно време за изпотяването на стъклата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето я кутията – никакви уплътнения, само 4 винта. Слави от Мотобокс каза, че като го е отворил вътре е имало остатъци от пяната (това беше няколко дни след пръскането). Качвам само 1 снимка тук (поради ограничения за размера) и линк към албум с 4 снимки. Не мога да кажа със сигурност дали точно частта, която съм снимал отблизо, е проблемната – вече е трудно да се забележи, а и е малко тъмно в стаята за хубава снимка, но след смяната му всички проблеми, които се бяха появили, изчезнаха, а те бяха много – управлението на дросела, скоростната кутия, сензорите на педалите и т.н. Линк

 

IMG_20200601_002724.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз есенно време с този спрей отдолу профилактично си обслужвам миризмата от питата на климатика. Махам мотора с перката на парното и взимам втори човек, който да гледа отдолу под жабката, където е бил мотора, кога ще почне да излиза пяна от въздуховода в който духа мотора. Аз лягам под колата и от дренажния отвор започвам да пръскам с флакона, в момента, в който човекът от вътре каже че пяна се е появила във въздуховода спирам. Там под жабката до въздуховода е и компютъра, поне при мен и задължително трябва да има втори, човек който да гледа за да не изкъпя и ECU-то :). След тази манипулация миризмата изчезва, поне при мен.

 

 

motip.jpg

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами несериозно са подходили към защитата на кутията, след като е на уязвимо място, дори и в купето... След като е сваляна вече, не може ли да се увие в найлон, все пак някаква защита...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност може да се защити допълнително. Мисля, че дори е обсъждано във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...