Jump to content
Skynyrd

Питане за алтернатор

Recommended Posts

Здравейте. Искам да попитам някой наясно ли е какъв волтаж трябва да дава алтернатора когато е натоварен с консуматори и когато не е натоварен с консуматори. Става въпрос за 2.2 дизел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен оптималните стойности трябва да са между 13.60 - 14.80 , ако е над 14.80 има предпостави с тенденция за презареждане , ако е под 13.60 е с предпоставки с тенденция на незареждане и трябва да се погледне от къде и дали има  проблем. Има вариант ако акумулатора има проблем с клетка или връзка да да дава различни стойности от нормалното а в същото време ел. системата да е изрядна  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е между 12 и нещо и 14 и нещо( не натоварен и натоварен) не запомни точните цифри. Намерих обява в  ebay за алтернатор за дизел само, че за 8а генерация. Бяха го обявили на 12/14 волта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако ти е под 13.6 на товар и особено ако пада до 12 волта мисля ,че има проблем. Отиди до някой сервиз... по принцип алтернатора се отремонтира , освен ако не ти е по изгодно втора ръка , но пък и там не знаеш какво ще му е състоянието и кога ще сдаде багажа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, когато е на товар е 14 и нещо, а когато не е под товар е 12 и нещо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14.2-14.6V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, sttekata написа:

14.2-14.6V

Това не натоварен, 14.2 и натоварен 14.6 ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно трябва да се ходи до бултрако защото включва над 14 само когато се включат фаровете. Иначе с включено радио, подгрев на седалки, вентилатори не включва на 14. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, това е нормалната и правилна работа на този алтернатор. Не знам защо това не го закачат някъде като Често Задаван Въпрос, но из всички под-раздели редовно има въпроси. 

 

Повече по темата: 

 

 

 

 

 

 

Можеш също да напишеш в Гугъла: "honda dual mode charging", "honda ELD" и да четеш на воля. 

 

Ако те притеснява, можеш да го "отстраниш". Закачаш резистор 820 ома на "чувствителния кабел" и постоянно ще си на 14 В. Пиши в Гугъла "ELD bypass" и ще излязат десетки картинки, клипове и сайтове с инструкции как се прави. 

 

--- 

 

И да добавя нещо - напрежението на алтернатора се мери единствено под товар, с повечко консуматори - фарове, вентилация, нагревател на задно стъкло, ако имаш климатик - също. Поне 1500 оборота на двигателя и тогава повечето алтернатори могат да осигурят поне 40-50 А на 14 волта, което е има-няма над 0.5 киловата мощност и е достатъчно да задоволи тази консумация. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много модерни алтернатори и на бензинс ли е така ?!  Незнаех между другото..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и на бензин. Ако поразгледате темите за "дневни светлини" в различните раздели, може да откриете няколко теми, в които хората са много доволни от модулите за 30 % на дългите, но в момента, в който алтернатора им мине на ниска стойност, модулите гаснат, защото прагът им е малко над 13 волта. 

 

Ето още по-подробно:

 

https://opensiuc.lib.siu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1011&context=auto_pres

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 46 минути, ogi28b написа:

Колега, това е нормалната и правилна работа на този алтернатор. Не знам защо това не го закачат някъде като Често Задаван Въпрос, но из всички под-раздели редовно има въпроси. 

 

Повече по темата: 

 

 

 

 

 

 

Можеш също да напишеш в Гугъла: "honda dual mode charging", "honda ELD" и да четеш на воля. 

 

Ако те притеснява, можеш да го "отстраниш". Закачаш резистор 820 ома на "чувствителния кабел" и постоянно ще си на 14 В. Пиши в Гугъла "ELD bypass" и ще излязат десетки картинки, клипове и сайтове с инструкции как се прави. 

 

--- 

 

И да добавя нещо - напрежението на алтернатора се мери единствено под товар, с повечко консуматори - фарове, вентилация, нагревател на задно стъкло, ако имаш климатик - също. Поне 1500 оборота на двигателя и тогава повечето алтернатори могат да осигурят поне 40-50 А на 14 волта, което е има-няма над 0.5 киловата мощност и е достатъчно да задоволи тази консумация. 

Колега, благодаря за написаното. Моя случай съвпада едно към едно с описаното за акорда. Явно проблема при мен е, че я карам повече градско на къси разстояния и рядко ми се случва да мина 1500 оборота. Миналата събота направих София - Враца, като карах бавно защото не бърза за никъде със изключени консуматори, само лед светлините работеха. Във Враца спрях на две три места и от там тръгнах към селото да видя майка и татко, че не се бяхме виждали от нова година. Точно спрях пред къщата, колата изключи от стрт/стоп, отворих вратата на двора да я вкарам и като натиснах Съединителя да запали..... Дръжки. Нема никой в акумулатора. Едва завъртя и спря. Странното е, че старт/стопа действа само когато има достатъчно енергия в акумулатора за да запали отново. А тогава си изгасна и след 30секунди едва завъртя малко и умре. 

Редактирано от Skynyrd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Особености на модела, какво да правиш!

Зимата бях се заиграл с тази система и направих малко измервания на няколко автомобила Акорд 7-ма генерация като установих че при дизелите (тествах 2 бр.) е необходима по-голяма консумация (това се вижда и от клипа на Оги) за да "вдигне" напрежение, примерно вентилатор парно на 3-та степен и вкл най-малко дълги светлини. При бензинките (3бр), включително и моята беше достатъчно да е вкл. вентилатора на парното на 1-ва степен и DRL модула на 25% за да има налице 14,2-14,4 V. Измерванията бяха съвсем аматьорски защото не разполагах с ампер-клещи за постоянен ток за да разбера истинското натоварване но и с волтмер свързан на точното място също се изясняват доста неща, Не знам от къде идва разликата при бензин и дизел но си беше ясно изразена, нямам схема на дизелова кола но от схемата за бензинка която имам става ясно че има консуматори които са умишлено захранени преди ELD модул и чиято консумация по този начин не се засича , не се засича и зарядния ток на акумулатора което си е пълна глупост при положение че в крайна сметка алтернатора захранва всичко това и измерването само на част от товара е простотия.

Гледал съм подобни схеми на Тойота, Опел и други, там ELD модула е на минуса като се следи целия товар на алтернатора, без изключение и във всички режими, тогава вече нещата са реални и истински като заряда не е ограничен в някакви измислени граници 14,2 - 14,8 V. Има системи (например на Опел която познавам по-подробно) които следят и температурата на акумулатора като заряда варира от 12,9 до 15,4 V с цел оптимизиране на зарядния процес.  

Редактирано от CCord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно защо се измерва само част от товара. Аз смених акумулатор с нов защото мислех, че стария е заминал, а явно си е бил читав. Днес оставих още 100лв за проверка на четки и колектор на стартер. Баси, при мен излиза, че е на 14 волта само с включени светлини, а аз рядко ги включвам защото карам денем на лед светлините и за една две седмици в акумулатора няма ток. Ако включа късите или дълги светлини през деня, светлината на таблото намалява и нищо не се вижда на него през деня. Много тъпо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареди си хубаво акумулатора и изключи завинаги тази недомислена идиотщина, наречена "старт-стоп" система!

Скапва: двигател, масло, стартер, акумулатор, а при всяко палене отделя в пъти повече сажди и вредни емисии, отколкото ако си работи двигателят!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт стопа не ми е проблем. Почти винаги го изключвам след палене. Е случва се и да го забравя по някой път. Проблема е, че не знаеш дали ще запали колата след като я изгасиш защото не знаеш тая система dual mod charging дали е зареждала нещо докато си карал или нищо не е зареждала, като стана при мен..... след 150 км шофиране и три паленета след това се оказа, че за четвърто палене ток няма. Ако за 150км тази система нищо не зарежда, а само се харчи ток, какво правим? Акумулатора, днес го проверих на товарна вилка и си е ОК. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си колата за утечка и си зареждай акумулатора по-често.

Друго не мога да те посъветвам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Провери си колата за утечка и си зареждай акумулатора по-често.

Друго не мога да те посъветвам.

По съвет на колегата ogi28 се зачетох и в чужди форуми и там коментарите са същите. Системата зарежда само при включени фарове. Японска му работа....  иди ги разбери. Някъв се оплакваш от същите проблеми за нова кола, като гаранционно дилъра му сменил алтернатора и акумулатора, ама файда няма. След него всички коментираха, че системата зарежда само при включени фарове, а не е проблем на акумлатора или алтернатора, а на някакво ELD устройство, което заводски е направено да отчита само консумацията на фаровете, като другите консуматори не ги отчита. Това устройство, като отчете по голяма консумация подава сигнал на алтернатора да зарежда на 14 волта, да ама отчита само фарове. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше още един коментар на човек, който установил, че алтернатора зарежда на 14 волта , когато колата се спуска надолу с натиснат леко педал на газта. Обяснявал си го като някакъв вид регенериране. Това смятам и аз да го и пробвам да видя дали е така. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Skynyrd написа:

 Ако включа късите или дълги светлини през деня, светлината на таблото намалява и нищо не се вижда на него през деня. Много тъпо. 

След като включиш светлините и подсветката на таблото се намали автоматично можеш да увеличиш интензитета на подсветката като завъртиш лостчето за смяна на показанията на дневния километраж (tripA, tripB, total), така хем имаш максимална подсветка хем си с включени фарове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се замислих за друго. Дали пък наистина това ELD не работи, а консумацията на фаровете да е свързано директно към алтернатора, като най голям консуматори и при включването им, алтернатора да вдига на 14 волта, а всички други консуматори да минават през ELD сензора, но когато той е повреден и не отчита нищо от другите консуматори, съответно не подава нужната информация към алтернатора за да включва на 14 волта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, не бързай. Проследи и темата, която пуснах току що. И аз ще прочета подробно тук, гледам, че има за четене :)

 

 

 

a10-054.PDF Hondas Dual-Mode Charging System.pdf

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...