Jump to content
galin_k

Разходи поддръжка Хрв

Recommended Posts

Здравейте колеги, отварям нова тема защото ми е интересно да разбера какви са средните годишни разходи по поддръжка на Хрв. 

 

Но темата може да послужи и за приблизително бюджетиране на неочаквани разходи, дали защото са срещани проблеми на модела или просто защото са си минали годините и километрите и съотвено да очакваме какви парички ще трябва да заделим предварително. 

Например съм забелязал, че вече на две различни модели хонди сменям радиатора точно на 15 години от година производство. 

 

Да споделя лично за моя Хрв 124кс, 2005г, 250000 км с газов Брц инжекцион. Споделям че колата се поддържа доста добре за годините и това, няколко пъти поръчах части от Япония, излезе по евтино. Но като сметна цялата й себестойност не е малка за класа автомобил! Иска ми се догодина, да я сменя за по голяма, но как да я продам за по малко от половината пари изхарчени. 

Днес сметнах че 2 години след като я регистрирах за 35К км съм изхарчил 2200лв или 1100 на година, главно за консумативи! Доста и това без данъци, застраховка и винетка. От тези за гуми 650 лв, масло консумативи и други 600, knock sensor приблизително 500лв след като смених няколко преди да закупя оригинален работещ. Други по малки за радиатор, акумулатор.. 

 

Може да стане интересна и полезна тема, защо не и с едно файлче на ексел. 

 

Очаквам отговор и предложения 😁

 

Хубав ден на всички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да средно около 1000лв отиват на година по нея, без данъци такси и т.н. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм сменял радиатор. Беше се спукала пластмасата от стареене. Иначе всички други разходи съм ги описал тук:
https://www.carspending.com/bg/vehicle/4448-honda-hr-v

Има и на много други там

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна инфо, като гледам и твоите разходи за 2019 съвпадат със средните годишни мои, но си сменял и ангренаж, което е повече парички. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За 7 години от както имам колата и изминати около 130 хил. км: зимни гуми - 800 лв., летни 600 лв., радиатор около 100лв., лагери за предни главини - 120лв., ремонт сегменти, гумички, клапани - 950 лв. средно гърне - забравих цената., газова уредба - 1100 лв., преди седмица взех нови гуми - 400 лв. но това е цена с голяма отстъпка / единична цена е 150 лв./, оригинални лети джанти и за зимните гуми - 450 лв. Имах късмет, че взех колата с чисто нови накладки, но скоро трябва да ги сменям с дисковете, но има още хляб в тях...

 

Описаното не е в същата последователност, но това са ми разходите... Отделно са консумативите...

Редактирано от 5 GTT
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се ожениш за нещо което издало багажа отвсякъде може и да прехвърли описания бюджет...аз до 6 000 лв спрях да ги смятам още на първата година,газов ..обслужване пълно,регистрация...закупена за 3400лв нов внос...застраховки и винетки не ги смятам защото са задължителни на каквато и кола да карам....слаби места полуоски нови и всичко по окачване в последствие...комплект джанти за лято със гуми ...и какво ли още не ,за това съм спрял да смятам .....зададох си гадния въпрос,това е кола на 20 години ....ако изкарам на куп тези 7 000 лв каква ли кола ще карам:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, 5 GTT написа:

За 7 години от както имам колата и изминати около 130 хил. км: зимни гуми - 800 лв., летни 600 лв., радиатор около 100лв., лагери за предни главини - 120лв., ремонт сегменти, гумички, клапани - 950 лв. средно гърне - забравих цената., газова уредба - 1100 лв., преди седмица взех нови гуми - 400 лв. но това е цена с голяма отстъпка / единична цена е 150 лв./, оригинални лети джанти и за зимните гуми - 450 лв. Имах късмет, че взех колата с чисто нови накладки, но скоро трябва да ги сменям с дисковете, но има още хляб в тях...

 

Описаното не е в същата последователност, но това са ми разходите... Отделно са консумативите...

Само ремонт двигател 1500лв по днешни пари е вече 25% от сумата за цяло едно хубаво Хрв. То ако го смятаме почти като консуматив е сметката става друга 😜😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като поддръжка съм доволен от колата. Нищо скъпо не съм ремонтирал. Много от вложените неща сигурно е можело и без тях, но аз съм малко педантичен в това отношение. Колата може и са е на 20 години но съм сигурен като тръгна с нея ще стигна където искам в България или чужбина.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, emulsia said:

.....зададох си гадния въпрос,това е кола на 20 години ....ако изкарам на куп тези 7 000 лв каква ли кола ще карам:)

Ама каквато и да е, надали ще е с 0лв поддръжка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Поредната подвеждаща тема. На 15-20г. кола и всичко да смениш,пак няма да сгрешиш. Цифрата обаче ,ще е различна  от тази за  6-7 годишна. Там от закопуването трябва да отделиш  една тройка за съединител ,маховик и ангренаж. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Pavel_Pavlov написа:

Ама каквато и да е, надали ще е с 0лв поддръжка :D

Ако кой е казал,че ще е 0лв?...Изказването клони в две посоки....по нова година,или в съща година в отлично здраве(Препипан автомобил)качваш се и караш само :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

   Незнам защо,но сравнението  с тезата на доц. Мангъров  за масово заразяване и създаване на групов имунитет оприличавам с това да вземеш над 10годишна кола и да очакваш минимални разходи за части и ремонти. Според мен има два варианта. Да я вземеш по тънко ,да подмениш, реновираш,обслужиш  всичко (както  направи Markony)  и тогава да очакваш и прогнозираш бъдещи мин.разходи.Другия вариант -нещо се обади и сменям ,ще са постоянни ,което е нормално за стар автомобил.

    При мен (имам я вече четири години) и по план  ми остана  рейката- луфт от дясно, тампони и лагери на макверсон и полуоски -нямам проблем към момента,но съм решил да ги сменя.

  За това което е сменено не водя отчет за сумата -(съединител,помпи съединител ,дискове,барабани,накладки,жила ръчна, амортисьори и пружини отзад ,както всички тампони отзад. Отпред само биалетки ,външни накрайници и задни тампони носачи.Имаше и тампони двигател.

   Ще ми се за една 2 crv, (тройката не ми харесва) ,но като се замисля,че всичко това трябва да се прави  отново  не виждам смисъл.

        Хубава вечер колеги!

 

 

Редактирано от pet71
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се замислих и ми стана интересно дали Харвитата които не са внос от Италия имат пак проблеми със сегменти. Щото нали тезата е че италианците не сменят маслото навреме , но дали проблемът не е в това че не е доливано, щото никои не го следи?Щото ако и не италианските имат същите проблеми, явно просто ще трябва да се очаква такъв ремонт на 250-300к км.

Тука майсторите ще могат да кажат компетентно мнение 😎

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги и бъдещи такива, няма да ви лъжа разходите си ги има осезаемо и за мен основната причина е не достатъчно добре познаване на материята наречена автомобил.

Автомобил 7300лв купен преди вече 3 г ще станат

Ето някои разходи:

1300лв ремонт двигател сегменти и т.н.

Около 600 ръжди като това с най ниското качество на бои и работа.

200 диференциал

200 заден мост стария е бил спукан и заваряван

Ии разходи по масълнце и газова.

Колата вози много твърдо и комфорта е под всякаква критика.

Като финал искам да отбележа, че не съжалявам за избора си, изключително много си паснах с автомобила и с хората които го потдържат. Жената се научи да шофира на него въпреки че има книжка от преди това и тя също споделя, че й харесва.

 

Редактирано от sakrayaami
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 22.05.2020 г. at 19:06, galin_k написа:

Само ремонт двигател 1500лв по днешни пари е вече 25% от сумата за цяло едно хубаво Хрв. То ако го смятаме почти като консуматив е сметката става друга 😜😁

Нещо не ти схванах мисълта, но както и да е🙃

 

Сега си направих труда да видя колко ми идва описаното и излиза към 650 лв. на година. Обаче ако махнем гуми, джанти, газова уредба, то сумата пада значително... Аз лично се радвам, че взех италианка...🙂

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах една горна помпа на съединител - 100 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, тъй като повечето Харвита които караме са италианки, демек има голяма вероятност двигателят да е за неизбежен основен ремонт или смяна, средната сметка скача много. 

 

5 GTT, смятам че твоя среден годишен разход е доста приличен! от колко време караш колата и на колко км е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я имам от юли 2013г. и километража показваше около 124000км. Когато продавача ми заговори за пробега му казах, че този въпрос няма смисъл да коментираме... И в момента не вярвам да е бил реален пробега, въпреки, че на година въртя по около 20 хил.км и я карам като линейка, все още е с ориг. амортисьори и несъм сменял нищо по окачването и нищо не тропа. Задното гърне е все още оригиналното и е като ново... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми за създаване на таблица ориентировъчно на колко км кое идва за смяна се спъва от тия дето пипат километража. Може би преломен момент идва към 250км където излизат повече разходи по окачването, радиатор, а може би и по двигателя и после средните годишни разходи падат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.05.2020 г. at 18:37, galin_k написа:

Аз пък се замислих и ми стана интересно дали Харвитата които не са внос от Италия имат пак проблеми със сегменти. Щото нали тезата е че италианците не сменят маслото навреме , но дали проблемът не е в това че не е доливано, щото никои не го следи?Щото ако и не италианските имат същите проблеми, явно просто ще трябва да се очаква такъв ремонт на 250-300к км.

Тука майсторите ще могат да кажат компетентно мнение 😎

Днес попаднах на един мой пост от януари 2014г. ..."от нaчaлото нa юли съм нaвъртял нaд 7000км. и всичко е О.К. Долял съм около 0.5 л мaсло. ...". И какво излиза, че двигателя е започнал да гори масло, когато колата е била вече в "мои ръце"😮

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходите по акорда ми са 1300 на година без да смятам газовата, гумите и данъците. Следя ги с приложението за телефона. Ако караш около 20-25 к км на година , това е положението. Колкото е по дърта толкова по зле, но само предполагам. Марката и моделът може и да нямат значение при старата кола, а само предните собственици. Май така се очертава... Това е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...