Jump to content
Honda_Z

Как да си оправим системата за регулиране лъча на фаровете

Recommended Posts

Супер тема и доста полезна. Адмирации за труда и отделеното време да споделиш тук. 

 

Наздраве! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приветствам такива решения...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С допълнение, в една тема от 2017 беше споменати, че стават и тези биалети от Toyota и Lexus както и от CR-V pn: 06136-swa-r01

Aliexp  PN:48906-35010, но и там OEM е някакви 75лв. което е лудница.

Естествено на колегата варианта е най-евтин, но важното е, че имам избор за всеки джоб и възможност.

Поздрави и адмирации за труда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://www.aliexpress.com/item/33054823714.html?spm=2114.13010708.0.0.3a994c4dYHbLrF

Ето ги от алито :) Поръчах си ги,пристигнаха,обаче не ми остава време да стигна до монтаж.

Редактирано от Draiman90
Допълнение към коментара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен билетката беше здрава, но беше изкършила самия сензор, което го възпрепятства да работи отново, така че уверете се, че сензора и металната част към него е здрава, на тези години явно им идва времето на тези части.

Все пак поръчах биалетка и сензор, надявам се скоро да имам време да ги монтирам, ако и снимки направя ще ги прикача тук.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се знае и това, че на комбито задната е значително по-малка от тази на седана и предната. Биалетката от али-то, която е два поста по-нагоре, е твърде дълга дори натегната докрай. Тези от линка на Zlatozator може и да станат, но не съм ѝ мерил точния размер. Скоро ако се хвана да сменя моята, че веднъж зимата запече и почна да скърца, (и намеря съответно друга подходяща), ще измеря и пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Тези от линка на Zlatozator може и да станат, но не съм ѝ мерил точния размер.

Според таблицата са 36мм от оста на ябълковидния болт до долната част, където ще влиза в шпилката. Т.е. в най-добрия случай ще можеш да го докараш до 72мм от дупка до дупка както е в картинка 1 в поста най-горе.

Имам и останала шпилка, ако някой иска. Купих от един магазин в Горубляне някаква 15-20см, след което ми казаха, че имат и по-устойчива на напън, но е с дължина 1м. Е, нямаше как да не взема от по-здравата, макар и по-дълга - веднъж (надявам се) го правя. Та сега имам сигурно 80см шпилка. Ако някой иска...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sashua Аз смених биалетката преди време, но не работи явно сензорът вече. Как разбра, че е счупен и от къде и за колко намери нов? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, ShEfA said:

@sashua Аз смених биалетката преди време, но не работи явно сензорът вече. Как разбра, че е счупен и от къде и за колко намери нов? 

При мен се беше разделила металната част от сензора, направо беше останала за самата биалетка, поръчах го от алиекспресс. Ето линк: https://a.aliexpress.com/_dUeVgW9 като цяло и да има разлики тя ще е в капачето на самия сензор, сменяш му капачето от твоя и всичко е наред, това се получава щото може да е ляв или десен сензора, ако имаш дефектен ляв и поръчаш десен, сменяш капака с твоя и си 6, това го казвам щото са с различни номера и обикновено в алиекспресс излизат само едните. Сензорът е масов, ползва се от Хонда, Мазда, Тойота, и разни други. 

Редактирано от sashua
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отговора. 

 

За добро или за лошо при мен цялостта на сензора е здрава, или поне така изглежда. Преди време в Motobox ми казаха, че проблемът е в централното устройство (това, което управлява фаровете спрямо натоварването), но ме съмнява, защото спря да работи след смяната на биалетката. 

Не мога да намеря такова устройство за проба, ако някой случайно има - ще черпя. 

Редактирано от ShEfA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет, оказа се, че биалетката от алиекспресс дойде по разбита и от текущата ми, както и размера беше малко по голям, дори след смаляване на шпилката. Разгобих сензора и беше пълен с боклуци, на него има 3 пружинки, които в момента в който докоснах се счупиха, бяха хлътнали навътре, та със сигурност моя сензор не е бил изряден. Положението вътре под капачето беше трагично общо взето, оказа се също така, че две от контактните крачета на сензора са останали в буксата на задния мост, след неуспешен опит да се извадят, буксата трябваше да я изрежа, преправих си нова, взета от газов инжекцион, резнах старата, запоих кабелите, монтирах обратно. Всичко е 6 отново. 

Редактирано от sashua
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой случайно дали предната биалетка, която е на левия амортисьор е със същия размер като задната, че в алито ми излизат варианти само за задна?
Предни биалетки има само за варианта от ленд крузер, но там също не знам дали ще е същото като на Акорд. То никъде по тези обяви няма размери, така че само ако някой го е правил ще знае реално погледнато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При комбито със сигурност са различен размер. За седана не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен в крайна сметка са сложили това - 0123-GRJ-120-KIT. Прилича си на самоделките, само че е на febest. Клиентска цена 50лв. Казвам го в случай, че някой по-спешно трябва да действа и не му се занимава да чака от алиекспрес или да се опитва сам да си направи нещо.

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!Моят акорд не е с фабричен ксенон .Фаровете се регулират фабрично с копче,но работи само първо ниво.На следващите позиции фаровете не реагират.Смятах че е от машинките,но тези дни смених фаровете с такива от фейслифт(оборудвани ) и проблема остана.Дали да сменя копчето или има някакъв допълнителен модул....?Моля някой ,който е наясно или е решил този проблем да сподели.Поздрави!

Редактирано от bobo16v

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на 7ма генерация Сивик фейса как се регулират фаровете. Бях сложил крушки Осрам изгоряха сложих обикновенни обаче левия фар не е като преди и свети малко нагоре и съм ги смъкнал най долу от копчето. Или дали има значение в какво положение ще е крушката и да съм я сложил грешно за това така да се получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички крушки са с посока на монтаж, т.е. да, положението на крушката има значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи най вероятно не съм я сложил правилно но просто като знам каква е мъка и как няма хубав достъп немога да разбера как точно се слага 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги сложих си ксенон свети доста по добре отколкото с халогенните крушки , но както беше с халогенната крушка така е с ксеноновата просто левия фар свети доста в ляво и доста по нагоре от левия дори  когато съм ги свалил. Установих че може би проблема е в пружината която държи крушката. Почти не успявам да я закопчея и някак си я застопорявам в полу закопчано положение как ли не се мъчих немога и немога да си вкарам пръстите и да я закопчея. Утре ще отворя пак и ще пробвам някак си с някаква отверка и ще споделя как е. 

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kokoshinko , по принцип скобата се откопчава и закопчава с един пръст, със минимално усилие. Щом при теб не се получава, значи крушката не е поставена както трябва. А може и самата скоба да се е разместила.

 

Това, обаче, не са единствените причини фарът да свети много нагоре.

Провери, дали рефлекторът мърда. Ако мърда, се е откачил (или счупил) някой от трите ябълковидни шарнира, на които се държи рефлектора.

Освен вертикално, фара има и хоризонтално регулиране (ръчно, без моторче). При регулиране в хоризонтал, винаги се размества и вертикала, заради разположението на шарнирите.

А може и самият фар да не е монтиран както трябва. Заради криви ламарини след удар, например.

 

С две думи - препоръчвам да закараш колата при някой, който знае, какво прави, и как да го оправи. Във всеки МОТ център ще ти свършат работа.

 

И с още две думи - ако беше на 3 минути от мен, а не на 3 часа, докато си изпиеш кафето, ще съм го оправил. Има/няма 10г. това беше една от задачите ми в МОТ центъра, където работех, да регулирам фарове.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте крушката се беше откачила от само себе си и  мисля че самата скоба беше крива защото в сравнение с другата много по трудно се закопчаваше и не стоеше както трябва добре че беше от страната на акомулатора и имаше повече място за да мога да я сваля и лекичко изкривих ухото което се натиска , закопчах я както трябва и сега си свети нормално . Иначе преди колкото и да натискам някак си скобата не преминаваше изцяло зад пластината а стоеше на ръба. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...