Jump to content
stany681

Нова ХОНДА в отбора

Recommended Posts

Здравейте,колеги.

Ако не мине котка път,жена ми ще се сдобие утре с Хонда Сивик 8-ма генерация, 1.8 бензин, ръчна скор.кутия;2009 год. Четох много тук за маслата и в крайна сметка не можах да се ориентирам с какво трябва да сменим веднага. Не искам засега да се занимавам с поръчки от чужбина; масла тук има бол. Акорда( дизел) го карам с МОТУЛ и съм супер доволен вече трета година... Дайте идея какво масло и антифриз да сменя, както и това в скор.кутия( по настояване на жената :) .) Такива, които се намират безпроблемно.

Благодаря на всички.

Ще има и други питанки занапред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За скоростната кутия най-много се препоръчва оригинално на хонда, това бих направил и аз.

 

За антифриза, не мога да ти кажа със сигурност, но с оглед на това колко рядко се сменя, аз налях оригинален. Не мисля, че е задължитенно, но някой друг ще трябва да каже по-конкретно какво е съвместимо.

 

За масло – най-важното е да не е менте и гледай да е с вискозитета и сертификатите, препоръчвани в ръководството. Ако се препоръчват няколко, тогава имаш избор сред тях. Ако нямаш физическо ръководство, гледай това, което намериш онлайн, да е от Европа, а не американско. Препоръките често се различават.

 

Spoiler

Погледни също и спирачната течност. Не е спешна колкото масла/филтри, но е хубаво да се смени, ако не знаеш кога е била последната смяна. Виж и състоянието на свещите.

 

ПС: скрих последното, защото погрешно прочетох, че питаш генерално какво трябва да се сменя. Извинявай :D

 

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей това е антифриза ти

post-3845-0-47147400-1477264386_thumb.jpg.c46c00a48878790b159644b16940ff92.thumb.jpg.1a0c1e140df120736dcf8d33a78ec34e.jpgpost-3845-0-94791000-1477264370_thumb.jpg.6b18ccedb48366ee609f41c6dd7dfd3d.thumb.jpg.00c3858003c660c5144cbc4a827f5d7a.jpg

Това е маслото за скоростната кутия

MTF.thumb.jpg.7e0f32dbd0a6db57cefbab6359273360.jpg

Безпроблемно може да слагаш каквото си искаш,но тези ги препоръчват от Хонда че изобщо няма да имаш проблем с тях.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло двигател Амсойл сигначър 5в30.

Скорости оригинално. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Ще споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хайде дано да се похвалиш колега с още 1 хонда ;) Постни снимки като я вземете. За маслата като марка и вискозитет, темата е огромна. За твоят автомобил, Amsoil препоръчват 0/20 ( SS, XL, OE ), Honda също препоръчват 0/20. В същото време маса народ кара от 0/20 до 10/40 същият този двигател. За антифриз и скорости ти е написал колегата CARPERA какво да вземеш но ти най-вероятно знаеш, след като имаш и друга Хонда. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си карам и двете хонди само с Репсол. Не съм рекламно лице, но като цяло се препоръчва, а и до колкото знам в мото състезанията хонда карат с Репсол.

На дизелотовото Црв 2,2 - сипвам 5W30 - вече 7години, а на бензиновата Сивик 1,8 - сипвам 0W30 - вече година.

Общо взето според мен, по-честата смяна на маслото е препоръчителна. Аз го сменям преди 10000км или след една година, което настъпи първо.

Поздрави и безаварийни километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо на дизел да сипваш 5-ца, а на бензинката 0, при положение, че дизела работи при много по-ниска температура, аз лично бих ги разменил. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото 5-цата му е АСЕА С3, а 0W му е АСЕА А5. Надявам се...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Е то не е като да няма 5/30 по А5. 

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защото през годините съм установил, че това е масло е ОК за този мотор. По книжка за бензиновия сивик дават от 0W20 до 10W40 и А1/В1 или А3/В3. Всеки сам си преценява какво да сипва, а и все пак това е кола. Като си избираш уиски, винаги от най-скъпото ли взимаш или пиеш и червено джони?

Както писах по-горе важното е редовна смяна!

 

Редактирано от cucy
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и това е най-странното, че в книжката пишат бая вискозитети но това обаче е последната информация според англичаните:
oil.thumb.jpg.a2928b2cb2b19a59f6ebd9f8f0a2240f.jpg

При мен също дават 0/20 което няма как да се случи да сложа такъв вискозитет.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, и аз не мисля да експериментирам с 0W20, при положение, че производителя дава до 10W40, няма как никой да ме  убеди, кое е по-по-най-подходящото. А и не англичаните трябва да ни казват, а японците. Защото англичаните не са кой знае колко на ти с автомобилите. Те само сглобяват хонди, не ги произвеждат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето я колицата . На първо четене е ОК. Има само леко омаслен преден десен амортисьор, друго огледа и диагностиката в ЮБИКО не засякоха (доколкото може да се нарече диагностика изобщо).Сменяйки Фрилендър-a с тази , жената е щастлива.

Предстои смяна на всички течности - по ваш съвет се доверих на  YACCO маслото е напр. GDI 5W-30, за 4000-6000 км. , после с друго. Масло за скор. кутия, антифриз , спир.течност и т.н...

И нови летни гуми ще сложа - фен съм на TOYO, а сега е с едни хубави зимни Continental. Отвътре е с велур, много е запазена, няма изтъркано по седалки, таван, надрана и изтъркана пластмаса и т.н. Е, няма кьорава екстра, ама това е положението, за разлика от Акорда, който е Executive и лесно се свиква с благините.

На дисплея за радиото чат пат се губи някой пиксел, ама с почукване се оправя :).

Май и парктроник ще се слага - отвсякъде. Събирам съвети, мнения и предложения за качествен майстор.

Ако има нещо( а то няма начин да няма) ще питам.

98345085_693905091401549_8540221135822782464_n.jpg

99427568_2298630297097459_2333251660840697856_n.jpg

Редактирано от stany681
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, cucy написа:

А и не англичаните трябва да ни казват, а японците. Защото англичаните не са кой знае колко на ти с автомобилите.

Те и японците, в последните бюлетини, също й дават 0W20 за тая кола!

Но това е предимно за икономия на гориво и "Еко" съображения...

За по-добра защита, аз бих се доверил на сервизната книжка.

За информация, АСЕА А1/В1 е заменена от А5/В5 през 2016г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

stany681, честито и със здраве да си я карате. Екстри няма ама има готина решетка :D Щом жената е щастлива, значи всичко е наред! Ще трябва да помислиш най-вероятно за 2 нови предни амортисьора щом е омаслил единият вече. Дисплеите обикновенно страдат от студени спойки та трябва да се свали и да се види дали е от това. Сложи double din с едина мултимедия и добави една камера, ще и е в пъти по-удобно на жена ти.

 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Ще оправям едно по едно, както казват руснаците  - По мере поступления ;).

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радостта беше кратка

... Сменихме всички течности и филтри, нови летни гуми и днес решихме да минем едни 200 км.извънградско.Жената кара, кеф... На 200 м. след караулката на Цариградско, светна чека. Да му се не види!!!! (След около 100км.на градско за 4 дни.) Иначе колата си върви нормално(нямам идея има ли авариен режим), не загравя и. Т. Н. Само свети чека. Спекохме се, айде обратно и на Акорда. Във вторник ще се търси спешно читава диагностика... да му се не види. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-вероятно катализатора, има решения много и не са скъпи дори да трябва да вземете нов ;) Като сменяхте маслата, майстора не и ли пусна една диагностика? За автомобил, който имаш от оня ден е задълцително поне една диагностика. Ако не е изтрита грешката преди това, обикновенно се вижда какво е светлало и за какво?

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Mkilla написа:

Най-вероятно катализатора, има решения много и не са скъпи дори да трябва да вземете нов ;) Като сменяхте маслата, майстора не и ли пусна една диагностика? За автомобил, който имаш от оня ден е задълцително поне една диагностика. Ако не е изтрита грешката преди това, обикновенно се вижда какво е светлало и за какво?

Преди покупката ходихме в Юбико, там правиха диагностика, има разпечатка, от която нищо не разбирам поради липса на референтни стойности. Смотолевиха, че имало няколко незначителни грешки, които изчистили.... И това е. На предишната ми кола-Авенсис, чека и светеше 3 години, но си знаех, че е от двата катализатора и 4-те лабда сонди. Да се надяваме, че и тук е нещо такова, въпреки че като се облещи оня голям оранжев символ, не е ОК... 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е P0420.... Bank 1,сондата преди катализатора. Изчисти се грешката, караме докато отново светне и действаме Denso, за 270 лв. Колега беше писал, че сложил Bosch, универсална. Има я, на 1/3 цена. Та се чудя, понеже и има амортисьори за смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ще сменяш сондата, тази грешка индикира, че катализаторът е запушен. Изкарай я малко на магистралата, изчакай я да позагрее и я сръчкай, може и да продуха, ако не чистене или махане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Запушен ама друг път. Катализатора е свършил, или рязане, или нов(то може вече и да е изтърбушен и изтъргуван от джамбазите).

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Грешката може да се изписва и от умираща ламбда сонда. Колегата правилно се е насочил и към сондата. При мен я имаше тази грешка и съответно смених първо катализатора, но грешката продължи да излиза на всеки 500 километра. Смених и лабдата и всичко заспа. Но с тия грешки може да се кара и така, стига колата да не влиза в авариен режим. Аз карах така 20000 километра на моя префейс акорд. 

Иначе ето на автора едно четиво: 

 

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, ivailopp написа:

Грешката може да се изписва и от умираща ламбда сонда. Колегата правилно се е насочил и към сондата. При мен я имаше тази грешка и съответно смених първо катализатора, но грешката продължи да излиза на всеки 500 километра. Смених и лабдата и всичко заспа. Но с тия грешки може да се кара и така, стига колата да не влиза в авариен режим. Аз карах така 20000 километра на моя префейс акорд. 

Иначе ето на автора едно четиво: 

 

Имам една любителска диагностика и с нея изчистих грешката. На градско след 15 км светна отново. Изчистих пак и след това едни 200 км. до Ст. Загора, на около 3300-3500 оборота, на 6та,нищо не светна. Ще видим обратно до София как ще е, току виж верно се продухал катализатора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще светне пак щом влезеш в града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми на излизане, баш през центъра, не светна :), де да видим. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stany681, знаеш, че изчистването не е лекуване на проблема ;) На излизане не е светнала, защото тогава сте изчистили грешката. Километри точни няма кога да светне чека, може да е след 5км, може и след 500км. Реално ти можеш да си я чистиш тази грешка всеки път като светне и така до следващият но това не е решение. Ако не се направи точна диагностика и да се каже дали сондата или катализатора или и 2-те неща са проблеми, шанса да се оправи сама клони към "0".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не мусе дават пари за сонда и катализатор  и няма проблеми с вървежа и завишен разход, да кара така. Ще му мирише на сяра като дава газ... Аз обаче имам чувството ,че при бензиновите корекции данните от втората ламбда сонда също се четат от компютъра при хондите. Това обаче е само мое предположение, всички марки са различни и пазят в тайна дали компютъра чете и от там като определя инжекторния пулс. Повечето пъти играе роля само за следене състоянието на катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, колеги. На излизане от Стара Загора към София, светна отново... На 8-ми сме записани в Мотобокс за смяна на амортисьорите, диагностика на проблема. Ще споделя. А междувременно някаква идея за налогени? Тази е фабрично само с капачки у жената не я кефи така... Вариант за поръчка на нови от Англия? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен са ти излишни халогените. По-добре инвестирай в ксенон ако нямаш. Ако искаш ми вярвай, халогените съм ги пускал за 3 години 2 пъти. Освен за визуален ефект, за друго тези халогени не вършат работа. На другата кола също имаме халогени. И там не се пускат въобще от много години. Чисто визуално обаче изглежда по-добре като това е единственият плюс, поне за мен.
Не мисля, че е редно да кара така. Едно, че си е взел Сивик-а преди 3 дена а и по тази логика то може така да се кара без доста неща със светещи лампи. Може и маслото да се сменя доста по-рядко и куп други неща. Ако притегнат още нещата на ГТП-тата, няма да може да мине преглед най-малкото. Миналата година за моя изненада ГТП-то при мен беше през ОБД буксата а там излиза всичко като данни.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз на другите коли халогени съм пускал 3-4 пъти за 2-3 години...За единия визуален ефект,по 80 лв на халоген, после и монтаж кой знае колко...? Може и ксенона да е вариант; още не е карана по тъмно колата, и нямам идея как са фаровете.Иначе през деня са ОК, добре са регулирани.Нека нагласим основните неща, другото - едно по едно :) .

(Само междувременно случайно договорих ''пакетна цена'' за пастиране , че колите ни плачат за такова.Отдавна ходя само при един Киро( знаем се от Тойота форума мисля), много е добър и случайно е срещу нас.Ако някой се интересува от читав пастировач - мога да споделя контакт. )

Редактирано от stany681

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересувам се, чел съм темата му там. Може ли повече инфо на лични ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не и тук. Аз също може да проявя интерес

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядайте - 0887 244 385.Киро се казва, не знам фамилията. Възрастен човек, много добре работи. Обикновено 10-ина дни предварително се договаря дата. Дано да съм бил полезен. 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви пари ще вземе за Сивика? Тя цената е комбинирана с тази на Акорда от снимката предполагам но все пак?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Mkilla написа:

Какви пари ще вземе за Сивика? Тя цената е комбинирана с тази на Акорда от снимката предполагам но все пак?

140

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колеги. Малко да се оплача :(  . Оказа се, че чека свети заради катализатора , а не е сонда, както се надявах...На мене лично не ми пречи, но понеже жената ще си я кара - сещайте се.''Тая счупена кола, свети....."

От магазина , където намерих катализатор( 520 лв.), директно си ми казаха, че предпочитат да не дадат гаранцията от 2 години, понеже ако се прецака след по-малко време, нещата са почти невъзможно доказуеми - гориво, стара кола и т.н... и се вкарваме взаимно в безумен филм и късане на нерви.

И сега просто не знам какво да правя. Вариантите са или смяна с нов катализатор или ''побългаряване''. Някой имал ли е подобна дилема, как и къде я е разрешил ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софтуерно изключване на сондата и хардуерно премахване на катализатора и замяната му с гърне. Друг вариант е хардуерно премахване на катализатора и замяната му с гърне, както и разни втулки, залъгалки за сондата.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...