Jump to content
e4omir

Колата задърпа на дясно след смяна на гуми

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,

 

От няколко дни съм в шах с колата и с летните й гуми. Колата е Акорд седан 7ма фейслифт 2007 г. 2.0 бензин 155 кс. Преди няколко седмици си смених гумите и колата започна да дърпа на дясно. Гумите са купувани миналата година Април, марка Фулда със стоков размер 205/55/15 91H. Още в първите няколко метра след смяната усетих, че колата дърпа на дясно. Веднага се върнах и след като обсъдихме вариантите се спряхме на дефектна гума, която като е била задна миналата година не съм я усетил като проблемна. Сменихме местата на двете предни с очакването, че ще дърпа на ляво, но уви колата пак дърпаше на дясно. Следващото предположение беше да направя реглаж. Искам да уточня, че със зимните гуми (купувани отново нови тази година – Bridgestone, колата вървеше на право като по конец). Направихме реглаж на колата, дори няколко пъти като всичко беше в норми, с изключение на 1.5 отклонение на страничния наклон на задна дясна гума. Това е познат проблем при тези коли и всички сте чели за начините на отстраняването му. Със сигурност този наклон на задна гума няма отношение със сходимостта и дърпането. В един от тестовете при реглажа сложихме задните гуми отпред (както бяха наредени миналата година, когато проблем нямах с тези гуми) и колата отново дърпаше на дясно. Последното нещо, което направихме е да сложим 2 от зимните на предния мост – следователно колата тръгна направо без никакво унасяне – ШАХ.

Какво съм направил до момента:

1.       Въртяхме летните гуми както се сетите – колата дърпа на дясно

2.       Сложихме зимните и колата няма никакви проблеми

3.       Прегледахме основно ходовата – всичко е изрядно

4.       Търсихме счупена пружина – няма такава

5.       Днес бях в Примекс за рекламация и управителя ми обърна внимание, като балансираха всички гуми на машина за динамичен баланс и дори ги наредиха, така че придадоха няколко NM за дърпане на ляво – уви колата продължи да си дърпа по идентичен начин на дясно.

6.       След това я закачиха на техния стенд за реглаж – всичко с изключение на страничния наклон на задната гума си светеше в зелено.

 

Единственото странно нещо което установихме е, разлика във височината от земята до калника от ляво и дясно на колата с 1 см. Искам да подчертая, че никога до сега това не съм го проверявал и реално най-вероятно колата е така вече 6 години от както я имам. 5 лета съм карал с едни Nokian и зимни Йокохама (без проблеми), след това взех тези Фулда (първата година без проблем), със новите зимни Бриджстон – без проблеми. Това е единственото странно нещо за момента и въпреки това не би трябвало да е причина за случващото се. Колата със зимните гуми няма проблем.

Все някак си мисля, че докато са стояли без джанти, някак са се изкривили (знам, че звучи нереално, но друго не остава)

Молбата ми за момента е, ако някой може и има желание да тестваме моите гуми+джанти на неговата кола на предния мост и обратното, други гуми с джанти на моята. Това би показало дали наистина проблема е в гумите, за да си купя нови, а с тези да пия една студена вода.
Съжалявам за дългия пост, но по-кратно не успях да го опиша J

Поздрави и благодаря на отзовалите се.

Редактирано от e4omir
.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата дърпа надясно само при ускорение, или и при равномерно движение, както и по инерция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да намеря връзка с ускорение и спиране Цецо. Дърпа по един и същи начин и по инерция. Супер странна ситуация....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, e4omir написа:

Единственото странно нещо което установихме е, разлика във височината от земята до калника от ляво и дясно на колата с 1 см. Искам да подчертая, че никога до сега това не съм го проверявал

От коя страна е по-ниска? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дясно е по-ниска. Пропуснал съм да напиша

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не мислиш ли, че това е причината да ти дърпа надясно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купил си ги от Примекс и си направил рекламация защо не ги върна,или не сложихте други гуми.

Докато не се отървеш от гумите  няма да спре това дърпане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си сложи пак зимните, с които всичко е наред и да измери височината до калника. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по-ниската дясна страна, не мисля че трябва да е причината. Да, логично звучи да е тя, но защо не дърпа със зимните? Пак казвам, че никога не съм мерил колата и най-вероятно така си е била винаги.

Относно рекламацията - гумите съм ги купил миналата година и нямах проблем. Проблема се появи тази година, а в общите условия пише, че рекламация може да се предяви ако не са износени повече от 10% от грайфера. Е, износил съм повече от 10% и няма как да пуснат рекламация към производителя. Предполагам не си мислите, че може да купите гуми и след 1 година да отидете и да ги върнете, при положение, че всички уреди и машини казват, че гумите са наред. Проблема е, че тези машини показват и че колата е наред, но въпреки това тегли на дясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 10 минути, Rakeem написа:

Да си сложи пак зимните, с които всичко е наред и да измери височината до калника. 

 

Ако този 1 см е от летните гуми, то това ще е очевидна разлика в гумите според мен. Но това не съм го тествал. Въпреки, че в толкова разходи се вкарах с тези проба грешка, че не е истина. За сега ми остава най-логичния тест. Ако с моите две предни гуми друг акорд дърпа така, значи е от гумите (въпреки показателите на машините), ако не дърпа, а моя дърпа с други гуми, значи проблема е в моята кола.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дърпа надясно само при ускорение е от закъсани тампони на мотора - разбрах го по трудния начин. Но това значи че ще дърпа и с летните и със зимните.

Сложихте ли задните летни гуми пак отзад? Летни гуми се въртят не на кръст, а предна дясна отива като задна дясна - от ляво по същия начин. Дори да нямат посока, имат външна и вътрешна страна.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ги въртяхме по няколко начина, но днес в Примекс след динамичния баланс машината номерира, коя гума къде да бъде за да бъде най-оптимално за движението на колата. Дори ги сложиха така, че 50Nm да дърпат леко на ляво. Никаква промяна, пак си унася на дясно. Та в момента не знам реално коя гума къде е била миналата година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се, е излишно да споменавам, че налягането в гумите трябва да е еднакво..., макар, че чак дърпане при малка разлика е невероятно.

Въпреки еднаквото налягане ако твърдостта на 1-2 гуми се е променила от некачествен материал и имат различно съпротивление на търкаляне...ама след като са правени различни комбинации ляво/дясно, отпред/отзад, не се връзва.

Измери все пак височината отпред ляво/дясно със зимните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От това, което си написал, всичко говори, че проблемът е в гумите. Аз имах същия проблем, като го реших с размяна на лява и дясна предни гуми (със сваляне от джантите, тъй като имаха посока). Друг такъв проблем със служебна кола беше решен с разместване на гуми в Примекс след динамичен баланс. След като си направил всичко това и няма подобрение, не виждам друго решение, освен нови гуми (евентуално след експеримент с друга кола).

Имам познат, който имаше подобни проблеми с гуми Фулда ...

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, e4omir написа:

 Направихме реглаж на колата, дори няколко пъти като всичко беше в норми, с изключение на 1.5 отклонение на страничния наклон на задна дясна гума. Това е познат проблем при тези коли и всички сте чели за начините на отстраняването му. Със сигурност този наклон на задна гума няма отношение със сходимостта и дърпането.

Със сходимостта не, но с дърпането е възможно. Предполагам говориш за отклонението по вертикалната, а не по надлъжната ос? При второто гумата се износва, но при първото също има наднормено натоварване от вътрешната страна. Вижте пак за посоката на ротация (обозначена със стрелка), а ако липсва посока вероятно има поне надпис OUTSIDE и той трябва да се вижда и на 4-те гуми (когато са на колата).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всичко е монтирано както трябва. Гумите нямат посока, а само показание outside-inside. Още един монтаж-демонтаж ще ми струва меренето със зимните. За сега ще изчакам дали някой ще се отзове за тест и смяна на предни гуми на същата кола (16 инча), което ще реши загадката.

п.с. и налягането беше премерено поне 20 пъти последната седмица - еднакво е.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, e4omir написа:

Всичко е монтирано както трябва. 

 Покарай така около 500 км ,трябва да се оправи,и спри да хвърляш пари и нерви.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, не че моето мнение ще ти помогне, но в първия пост си писал, че Фулдата ти е 15". Гумите на едни джанти ли ги въртиш? При мен миналата година след покупка на 4 нови Фулда се появи тресене във волана, но след динамичен баланс я хванахме коя е кривата и замина отзад. Гумаджията каза, че мога да си търся правата по гаранция, но не ми се занимаваще, защото като задна нямаше проблеми. Тази година отиде предна за проба и с изненада установих, че тресене няма. Не си ми наблизо иначе бих се навил да си врътнем гумите. 

Редактирано от Ivan_Ch
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еми 500 км не съм минал, но ходих до Враца и определено към 300 са изминати до сега. Никаква наченка на промяна.

И да, объркал съм цолажа горе - 16”-ки са.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карай още,трябва да се оправи.

Крива гума не влачи,кривата гума тресе.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питане:

-След като пуснеш волана, на какво разстояние горе долу, се усеща че колата тръгва надясно?

 И ако правиш този тест с пускане на волана, е хубаво да го правиш на хубав прав път, или поне по средата на осевата линия. Нашите хубави пътища, а и естествения наклон на дясно на платното ( по посока на движението) , са основна причина за леко дърпане.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не дърпа рязко, но за едно 100 метра ще ме премести в дясната лента. Тествано е на добри и еднакви участатъци на околовръстното след Макдоналдс, както и на Цариграско. В дясна, лява лента, на осевата линия - никаква разлика. След като сложих зимните я тествах на същия участък, колата просто се движеше направо.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 100 метра, е напълно нормално колата да има отклонение на дясно.

Обаче ако смяташ, че имаш проблем, (въпреки че си въртял въпросните летни гуми ), то тогава търси проблема в самата кола.

Има нещо по реглажа не е както трябва (примерно предно дясно отворено колело, или предно ляво затворено ), може да имаш нарушено съосие между предни и задни колела, както и предно дясно да е по-назад от предно ляво (което пък може да даде отговор, на тази разлика във височината от дясната страна която имаш).  Също, може нещо да ти задържат спирачките на предно дясно колело.

Имай в предвид и факта, че зимните гуми са доста по-меки от летните, а  по-голямата твърдост на летните, ги прави по-директни, податливи и реагиращи, към малките неравности на пътя (които не виждаш), плюс лекия му наклон към банкета и нещата може да се обяснят.

Пробвай и това - на прав участък пускаш волана и в момента в който усетиш че започва леко да дърпа на дясно, рязко дръпни волана на ляво и плавно го отпусни до нулево положение, после го пусни и виж дали ще продължи да дърпа на дясно. Ако няма ефект от първия път, го направи още един два пъти това и виж дали няма да има промяна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, но ако те притеснява мини на реглаж.

Моята също почва да сменя лентите след 100-на метра на магистрала. Ако съм на еднолентов път и изпреварвам дърпа наляво. Пежото ми го правеше същото.

Имай обаче предвид, че на магистрала и изобщо на път с мантинела по средата всички ленти имат лека наглон надясно. За да пробваш най-точно трябва да застанеш на осевата линия на прав, еднолентов път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Emich,  апаратите са проверявани и не задържат. Колата я имам от 6 години и никога до сега това не се е случвало. Ако се държеше така и със зимните гуми нямаше да пусна тази тема, а щях да търся проблема в колата. Наясно съм, че пътищата имат наклон и е нормално да дръпне заради някой коловоз или неравност, но при мен просто занася на дясно и това не си го внушавам. Няколко човека съм возил и са карали колата, защото по едно време имах чувството, че си внушавам и че проблема е в мен. Единствения вариант, който на мен не ми звучи технически възможно е колата да има някакъв технически проблем, който никой стенд или човек до сега не е успял да намери, но зимните гуми да успяват да го "преборят" само защото са с по-мек каучук. Това звучи ли Ви възможно? Знам, че няма невъзможни неща, но докато не успея да тествам колата с друг чифт летни гуми и да сложа моите на друг акорд, никой не може да ме убеди, че проблема не е в тия гуми, които след около 7000 км миналата година и седяли 6 месеца без джанти, някак са се изметнали. Е...еш ли му май.....та кво става. Със сигурно повече немски гуми на японска кола няма да сложа 😄

@prissnr, на реглаж минах 4 пъти последната седмица. По-нагоре в темата съм го написал.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах ти на лично, да видим дали ще намерим удобно време и за двамата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а като смениш предна лява и прена дясна какъв е ефектът (каза, че имат outside/inside, та не трябва да е проблем просто да ги смениш)? Също височината от земята до калника променя ли се, ако ги смениш? Също като мериш тази височина разклащаш ли колата малко, за да не ти дава различна височина от амортисьорите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При смяна на гумите не сме мерили пак височината, но колата продължава да дърпа на дясно. Това с височината дори не се сетих да го премерим когато сложихме зимните (но не вярвам височината да е различна заради гумите). Както съм написал, височината никога не е мерена и колата сигурно си я карам така от ден 1-ви. Може и калниците да не са регулирани като хората при някой удар, знам ли. Просто това е странното нещо в момента. Вариантите са:

1. Или колата си я имам така и това няма общо с кривите гуми (надявам се)

2. Или с времето някой тампон е омекнал или дясната пружина се е "поизморила с времето" и това е наклонило колата и заради летните гуми унася на дясно. Но защо със зимните със същия размер е ОК?

Колегата @Knoxville ми предложи да врътнем гуми (сърдечно му благодаря), но той е със 17-ки, но ми се иска да сложа на колата две 16-ки само на предния мост и да видим какво се случва. Колата ми със 17-ки ще ми е чужда като поведение, защото не съм карал до сега на такъв цолаж.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сложил дясната гума отляво и лявата – отдясно и въпреки това колата пак тегли надясно, това според мен отхвърля възможността причината да е в гумите. Пробвай и със смяна с някой, но по-скоро ми се струва, че летните ти гуми просто правят съществуващ „проблем“ по-явен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Pavel_Pavlov написа:

Ако си сложил дясната гума отляво и лявата – отдясно и въпреки това колата пак тегли надясно, това според мен отхвърля възможността причината да е в гумите. Пробвай и със смяна с някой, но по-скоро ми се струва, че летните ти гуми просто правят съществуващ „проблем“ по-явен.

 

Напълно възможно е. Но до момента никой не може да предположи дори какъв може да е проблема. Всичко по колата изглежда наред. Ако започна да сменям всичко по предницата като пружини, амортесьори, накрайници сигурно и сам ще си реша проблема. Но сметката ще бъде неприятна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, e4omir написа:

..... на реглаж минах 4 пъти последната седмица. По-нагоре в темата съм го написал.

То хубаво си минавал, ама стендове различни -  и дали са верни, а пък работещите на тях още по-различни - дали знаят какво правят въобще !? 

Имаш ли разпечатка , поне от последния  на който си минавал , да я качиш за да я видим?

И според мен , гумите не са ти виновни, естествено може някоя да е изметнала, (но и четирите да са се скапали - едва ли) и по-вероятно би я усещал повече да бие, а не да дърпа !

Погледна ли какво е състоянието на грайферите в двата края на гумите - не дали имат, а дали са износени равномерно от двете страни без наклони ? 

И ако искаш, пак прочети и помисли какво съм ти написал предния пост.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Emich, чета всичко много внимателно и почти всичко е тествано. Да, не съм мерил височината със зимните, но не мисля, че ще има разлика. Да, след занасяне в дясно като върна колата и пусна волана, не след дълго се "опомня" и пак почва да се унася в дясно (усеща се доста добре - не е от пътя).

И да, сигурно е възможно в сервиза на КИА и Субару новият им 3Д стенд да е дефектен, както и стенда в Примекс, или хората там да не знаят какво да правят като качат кола, но това мога да го избегна като дилема, само ако направя реглаж на 3-то независимо място. И ако пак всичко свети в зелено? И как ако имам различно междуосие, което 2 стенда не виждат, зимните гуми нямат проблеми с него? Верно, че са японски, но все пак 😃

Както съм написал засега ще изчакам дали някой ще се съгласи да разменим само 2-те предни на друг-а сходна кола за да отхвърля гумите като проблем.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сходния проблем като теб. Колата бие на дясно и бие повече с летните, отколкото със зимните гуми. Отдавам го на различната шарка, но се усеща и със зимните. При мен проблема е в рейката, детска болест на всички хонди, стари и нови

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей, колега! Имам същият проблем. Лятото с летните гуми /GoodYear EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 - 225х45х18/ нямах никакъв проблем. Жената спука предна дясна на някакъв черен път и 3 км е карала преди да разбере. Последва 200 км прибиране с патерица по АМ Хемус, тя мисля че беше 16-ка. Седмица по късно качихме зимните гуми - на прима виста не мога да се сетя какви са, но са доста стари DOT 2015 /225х40х18/. И сега ги карам, защото ще купувам нови 4 зимни направо. Проблемът дойде от там, че след като ги качихме колата започна да си дърпа яко надясно. Без значение прав/крив път лява/дясна лента. Околовръстно, Цариградско, коловози и тн и тн.. Пуснеш ли волана веднага тръгва. Тръгнеш ли от място направо волана се измества леко в дясно и така остава. При спиране - същата работа. Ходих на 1000 стенда - 3D, 8D, 15D.. всичко е наред. Разменях предни/задни/странични, всякакви гуми. Пак без ефект. Накрая в Дружба 2 в София ходих при един човек на стенд, които ми обърна повече внимание /тъкмо бях сменил дискове, накладки и накрайници/ и на пръв поглед всичко му изглеждаше добре. След като се загледа повече /незнайно как/, установи, че дясното ми колело е с 2мм по назад от лявото. Не пое отговорност дали е от шенкела или от долния носач. Предполагаемата причина за изкривяването е горепосочената спукана гума и каране на няколко км през дупки и камъни /поне според мен/. За да не правя реклама на сервиза мога да ти пратя координати на лс.

Това е моят опит с дърпането вдясно. Все още не съм предприел смяна на носач/шенкел, но най-вероятно скоро ще го направя. Изключително е дразнещо да държиш контра на волана през цялото време докато шофираш..

 

edit: рейката ми има нормални хлабини за годините си и всичко останало по окачването е в перфектно здраве.

Редактирано от FreddyGunner

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@FreddyGunner, благодаря ти за насоката. За съжаление аз все още не мога да намеря технически проблем в колата и не съм имал срещи с големи дупки или нещо такова.

Последното което направих този Петък беше да измерим геометрията на колата и на цялата ходова част отдолу. Прави се с едни специални дълги профили (пергели май ги наричат) и човека, който се занимава с тежко тенекеджийство и дърпа, и изпратя тоталки на дозер машина каза, че колата няма никакви отклонения. Продължавам да търся някой с 16-ки с когото да си разменим предните гуми за по един тест драйв и тогава или ще реша загадката и ще си купя нови летни гуми, или търсенето на проблема ще продължи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...