Jump to content
inspektora

Странен звук от дизеловия двигател при ускорение - N22A2

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Вече писах в друга моя тема, но реших да пусна нова, за да получи по-голямо внимание:

При висока предавка и при натискане на газта, когато не са достигнати достатъчно обороти се чува звук, подобен на чукане на аванс. Звукът е като цъкане, църкане. Някъде бях чел, че дюзите издават такъв звук - не е чукане, а като цъкане звучи. Така ли е и при вашите дизели и на какво се дължи? Да не би при максимално отваряне дюзите да издават такъв звук?

Двигателят е N22A2.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постоянно ли го прави, или от време на време го чуваш? 

Ако го прави постоянно, ще е хубаво да го запишеш и пуснеш, че от "цъкане", "църкане" и т.н. има разлика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постоянно при определени условия. Висока предавка, около 2000 об. и натискане на педала. Не мога да го запиша, защото е много слабо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абсолютно същото го има и при мен от няколко месеца-N22А2 2008г

Редактирано от topsat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, topsat написа:

Абсолютно същото го има и при мен от няколко месеца-N22А2 2008г

Не разбрах дали ти се е появило от няколко месеца (т.е. преди това не го е имало) или оттогава имаш колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди не съм го чувал,колата я имам от7год

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скапаната нафта е според мен. И при мен го имаше но сложих добавка на бардал комънрейл клинър и доста намаля и след като спрях да зареждам на еко а от марешки изчезна напълно падна ми и разхода поне с 0.5л/100км. Сега слагам 30мл бардал БДС и около 100мл двутактово масло че ми подсвирваше турбинката сега не се чува и работи почти като бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има двутактовото масло с турбината?И аз слагам,но превантивно за дюзите,а и ме кефи с него как меко работи мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това двутактово масло 100мл в резервоара ли се слага?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И така колеги, мистерията с цъкането при ускоряване е разбулена:

Аз зареждам в бензиностанции Бенита, откъдето твърдят, че слагат Bardahl BDC в дизела в лятна пропорция (склонен съм да им вярвам, защото съм виждал множество варели от BDC зад едната им бензиностанция). Аз обаче, по стар навик наливам още BDC, и то в зимна (х2) пропорция. Получава се тройна доза добавка. Последно заредих отново от там, но без да слагам добавка. Днес ходих за риба и навъртях 200 км. Ускорявах, натисках, ослушвах се ... и чудо - цъкането го няма! Колата си върви много добре, дори, може би по-добре. Не мога да си обясня химико-физичния процес, но резултата е налице.

Както е казал народа - Много хубаво не е на хубаво :lol: Или:

Спазвайте пропорцията на добавките без да предозирате.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз бях фен на Бенита, но откакто пробвах другите вече не съм. :)

Засега Shell V Power Diesel най-ми харесва.

  

На 1.06.2020 г. at 21:56, zograffa написа:

Какво общо има двутактовото масло с турбината?И аз слагам,но превантивно за дюзите,а и ме кефи с него как меко работи мотора.

 

Това с двутактовото масло не е ли противопоказно точно за турбината, ЕГР, ДПФ... ?

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо полезно за двутактовото масло:

 

Солярка значи дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Руснаците са пълни с противоречиви клипове,ето и от мен един.

Турбината не знам какво общо има,дпф нямам фабрично,егр-а засега си работи.Мненията за маслото са най-различни,аз съм доволен от него както казах,двигателя работи по-меко с него.Не мисля,че толкова малко количество може да има някакви негативни последствия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ви бях пуснал тук една статия за двутактовото масло преди време но нямам спомен в коя тема беше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кажа аз какво съм чел и за какво го добавям. 1. Двигателя и турбината стават по-тихи. 2.колата върви една идея по-добре и поема веднага след като натисна педала на газта. 3. по малко пуши и мирише като се настъпи колата на макс даже въобще не пуши, без ДПФ съм заради джамбазите от Дупница. В един сайт за мерцедес четох в началото че евродизела е обеднен откъм сяра, което води до по-лошо смазване на компонентите на двигателя и турбината. И точно там препоръчваха до 300мл за един резервоар качествено синтетично двутактово масло. знаем и за двутактовите машини че им се добавя в бензина пак за смазка и понижаване на температурата. Също така съм чел че двутактовото масло подобрява и изгарянето на дизела и се отделят по малко твърди частици и вредни емисии. Това са моите съображения да слагам двутактово на ЩИЛ в дизела. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм привърженик ама ще взема да пробвам с масло, белким затихне тая фуражомелка.

Някаква добавка, със същата функция някой да знае?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.06.2020 г. at 21:39, krasimir_01 написа:

От скапаната нафта е според мен. И при мен го имаше но сложих добавка на бардал комънрейл клинър и доста намаля и след като спрях да зареждам на еко а от марешки изчезна напълно падна ми и разхода поне с 0.5л/100км. Сега слагам 30мл бардал БДС и около 100мл двутактово масло че ми подсвирваше турбинката сега не се чува и работи почти като бензин.

100 мл. двутактово масло на колко нафта ? И аз имам както при колегата чукане като от аванс при подаване на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 19.06.2020 г. at 23:07, Bizzito написа:

Не съм привърженик ама ще взема да пробвам с масло, белким затихне тая фуражомелка.

Някаква добавка, със същата функция някой да знае?

 

Верно си е фуражомелка Хондата.При мен го има същото чукане на аванс още когато купих колата.Тогава разговарях с бивш механик от Бултрако Пловдив и той ми каза,че това е нормално при този мотор.Според мен,обаче това си е тръгнала дюза и лека,полека ще се правят накрая.Разни добвки може да оправят положението,но не е работа да се кара постоянно с тях.Между другото и аз смених бензиностанцията и скоро не съм го чувал това чукане,но зимата го има повече ми се струва.

Редактирано от Deodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа сега поутихна лятото. Като си загрее и и се радвам. :) Има пак нещо ама се ядва.

Не знам дали е от нафтата вече няколко месеца си карам само шел, но мисля, че е от топлото време, явно му е добре лятото на мотора. 

Пробвал съм с добавки нищо не става. Гледал ли си им корекциите на дюзите?

Имаш ли ДПФ? Някои казват, че като се премахне тапата мотора става по-шумен. Мисля, че ти каза тия дни, че си го махнал. Преди това как беше, ако е така?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДПФ-а съм го махнал,да.Няма разлика в шума на мотора,катализатора си е там и за това.Дюзите още не съм ги гледал,ама почти съм сигурен,че са те.Други марки и те така чукат в ниските,като имат дюза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вашите дизели имат ли подгряване на горивото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето европейски марки имат.Загряват горивото между 50 и 60 гр. тогава дизела изгаря най добре и мотора работи най спокойни с най малко детонации. При японците знам ли как е,то тук всичко им на обратно. С диагностика може да се види дали има нещо да мери температурата на горивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази седмица излизах звън града. Бяхме четирима 90-100 кг мъжаги и багаж. 

Същото чукане се чуваше доста, като настъпя газта точно на висока предавка около 2 хиляди оборота. Толкова силно до сега не го бях чувал. Определено мисля, че идва от дюзите. 

 

Напоследък забелявам и леко син/сив пушек на студен старт и в комбинация с това чукане нещо започна да ме притеснява. 🤕

След смяна на моховика ми остана едно леко треперене в педала на съединителя. Преди да го сменя си бяха удари, но все пак има някаква неравномерност явно. Имам някаква идея за проблема. Едната дюза има малко по-гоямо отклонение от другите, но нека да не се счита за насочване.

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...