Jump to content
Djeff

Проблем с SRS И КЛАКСОН (CIVIC MB2)

Recommended Posts

Малко по-отдалеч: Преди около две години спрях колата от движение понеже се преместих на друга работа и имах служебен автомобил, който можеше да се ползва и като личен. Вчера обаче реших да проверя дали хондата е още жива, иии... запали на четвърт, обаче лампата за SRS свети и клаксона е някак си "прегракнал" така да се каже. Свалих лентовия кабел и утре смятам да го огледам/тествам, но нито знам какви тестове да правя а и ме съмннява да се е повредил от стоене. Нито някой е пипал волана а и за тези две години без акомулатор би трябвало всички грешки (ако е имало такива) да са изчезнали. Ако някой има идея моля да я сподели, че сега съм я разглобил и се чудя какво да правя.

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лентовия кабел се е "прекосил" ( скъсал ).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има определен начин за изтриване на тази грешка.в форума го има,намериго,ако не е от лентовия кабел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, четох за окъсяването на двата пина на жълтия конектор при предпазителите, но не помогна... това за грешката при SRS, обаче защо и клаксона? Свири,ама някак измъчено. Ток явно има щом пали без проблем. не вярвам клаксона да черпи повече от стартера.  Сега съм свалил лентовия кабел, но е капуслован и не знам какво точно да меря/тествам. А и друго се чудя , как при положение, че колата изобщо не е пипана ще се прецака този кабел... видимо няма следи от гризачи, корозия и т.н. Откакто съм я заключил и свалил акомулатора никой не я е пипал.

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако лентовия кабел е здрав, проблема може да е точно, защото 2г. колата не е пипана.

 

Клаксонът може да е блокирал. Говорим за мембраната, която издава звук. При теб трябва да има две "свирки", една за висока и една за ниска честота. Грубо казано "бас" и "пищялка". Нещо може да се е спекло - смазка, прах, ръжда, или трите заедно.

 

Същата история със SRS-а.

Кабели, букси, сензори, ключета, патрони - прекъснати, разкачени, клеясали ... 

Може просто да се е откачил сензора под седалката, след като си седнал.

Или пък някой дребен гризач се е забавлявал на някое скрито място.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам лентов кабел, мисля, че и клаксон имам. Довечера ще видя, дали ги пазя и ще ги снимам да сравниш същите ли са. Че ги поръчах за смяна на моите, уж от същата кола, пък не станаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглоби го и огледай лентовия кабел. Вътре прави една осморка и точно там се беше прекъснал моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как точно да я разглобя? Сега го разгледах пак, и няма болтове/винтове нито щипки...изглржда е капсулован но утре на светло ще го огледам отново. Иначе има подвижна част в центъра, която прави 5 оборота (и явно там трябва да е "осморката"), но как да стигна до нея?!? Щеше да е по-лесно  ако в сайтовете пишеше нещо различно от (продукта не е наличен!).

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата...... Днес играх мача с srs-а, по-точно играя го трети ден, и го спечелих с въпросното "окъсяване" на буксата за възглавниците. "Тайната"  е да си бърз в прекъсването и свързването на буксата,по даденото описание в темата... 

А проблема с клаксона, най-вероятно е чисто механичен, може БИ от спекла, залепнала или клеясала мембрана,пробвай да го дадеш на късо директно към акумулатора и виж резултата. 

Редактирано от zlobar4e

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, nunezz написа:

Имам лентов кабел, мисля, че и клаксон имам. Довечера ще видя, дали ги пазя и ще ги снимам да сравниш същите ли са. Че ги поръчах за смяна на моите, уж от същата кола, пък не станаха.

 

Ако е като този от снимките, и ако проработи съм готов да ти го платя дори с лека надценка (това за забавянето, понеже опцията "прегледай преди да платиш" не ме устройва.) Едва ли куриера ще ме чака един-два часа да стоя на челна стойка под таблото докато свържя и тествам всичко.

 

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Малко развитие (не знам дали за по-добро или по-лошо) но лентовия кабел си е наред... И сега се чудя кое друго може да е общото звено SRS - Клаксон? Малко съм скептичен за компютърна грешка (заради клаксона, все пак не е със сензорни бутони), но не знам и какво да гледам. Ако беше прекъснат кабел изобщо нямаше да свири. Ако е паднал акумулатора нямаше да запали (Обаче по мултицет е над 13 волта, че и без да искам сутринта запалих на задна, та явно има достатъчно ток да премести колата на метър и нещо и да запали)... Ще пробвам пак номера с окъсяването на пиновете, но съм леко скептичен.

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, че се забавих, колега. Кабела е същия, не съм го тествал, но се съмнявам колегата да ми е пратил неработещ. Клаксона работи 100%, защото го дадох директно на акумулатора и свири без проблем, просто буксата ми е друга. Довечера вече обещавам за снимки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. 2 Сега и пробвах с едно ELM-че на OBD2 но не открива никакви гешки, а инсталирах поне 10 различни програми (кои безплатни, кои с кракване), последна надежда е някой от конекторите да е корозирал иии... като сглобя всичко (ако успея без да ми останат излишни части) всичо да тръгне. Иначе се връщам на Точка.1 !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, nunezz написа:

Извинявай, че се забавих, колега. Кабела е същия, не съм го тествал, но се съмнявам колегата да ми е пратил неработещ. Клаксона работи 100%, защото го дадох директно на акумулатора и свири без проблем, просто буксата ми е друга. Довечера вече обещавам за снимки. 

 Ще се радвам. Моя го пробвах с мултицет и уж няма прекъсване, ама знае ли човек... А заради един кабел да отпишеш колата е малко кофти.

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай му ток директно на клаксона от акумулатора. Ако, пак е прегракнал вероятно е за смяна и лентовия кабел няма общо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки:

 

received_509634659704527.thumb.jpeg.7698b1bb62051e4d05f37ca3ab30be21.jpegreceived_2647465955533374.thumb.jpeg.03c6aff9a9c68b93c6cbab924f3792de.jpegreceived_520380195517675.thumb.jpeg.9b938c1775208b2d68975a94fe1cd616.jpegreceived_667171690770220.thumb.jpeg.19bd9dcc2b92b87a491db9fef0d9a311.jpeg

 

Клаксона 100% работи. Кабела не съм го тествал, но както казах, съмнявам се колегата да ми е пратил неработещ. Малко са прашасали... :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Май са еднакви

 

1.thumb.jpeg.72e94b307d0bae246c272f98c5570c37.jpeg2.thumb.jpg.3c8bc73bc648210119ccdbc6c294874e.jpg3.jpg

 

Обаче като го пробвах с мултицета всичко беше наред. Т.Е. няма прекъсване (вътрешния подвижен кръг прави 5 оборота и си има контакт и на трите клеми като и да го въртиш "маса и жълтите букси") и за сега съм в шах и мат. Който и да питам все казва лентов кабел ама явно не е...

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо смяташ, че проблема е в лентовия кабел? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имаш окислена "маса" някъде по веригите, от продължителния престой.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, zlobar4e написа:

И защо смяташ, че проблема е в лентовия кабел? 

 

Ами защото изчетох 99 % от форума, и всички пишеха за лентов кабел, та ей така, за по-сигурно, но след проверка се оказа, че е наред, и сега е го;ямата чуденка на къде отива сивия кабел за масата??? Влиза зад волана, но като отворя капака не го намирам. Ако някой даде насоки къде да гледам има една бира от мен. Ако се оправи може и за каса да се напъна... То така и така "майсторите" (за нарочно е в кавички) вземат по 100 лв. само да ти запишат час, та...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Djeff написа:

 и сега е го;ямата чуденка на къде отива сивия кабел за масата??? Влиза зад волана, но като отворя капака не го намирам. Ако някой даде насоки къде да гледам има една бира от мен.

 

Ако е единично кабелче с обувка на края е захванат за металната опора на таблото,просто го вържи някъде за купето или под волана ,и пробвай да си изчистиш грешката (ако не си още) на SRS-а както е описано в темата. В събота и аз свалях табло да сменям адиатора на парното ,че протече.След като събрах всичко и на мен ми светна срс-а,първо опитахме да я вържем и да я изчистим софтуерно,а единя чак искаше да му оставям компа на колата,че да го тествал щото нам ко си.Накрая намерих темата за чистене на грешката,боднах му кламера и всичко е 6!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Около 3-4 дни го играх това с чистенето на грешката (някой по-горе беше писал, че трябва да се действа бързо), ама аз от това по-бързо не мога. Сега освен да викна подкрепления и един да държи конектора, втория да окъси и третия да си върне буксата на място... Иначе това е кабела:

 

33.thumb.jpg.8d1dda090ab8cbe17eaa49b8d004eab6.jpg

 

и всичко си му е наред (прави си петте оборота без да прекъсва някъде по трасето), ноо... Иначе проверих и компютъра за грешки и диагностиката упорито казва, че всичко работи, та и аз се съмнявам в масите заради прегракналия клаксон. като меря начало на верига - корпус уж всичко е наред, ама знаеш ли го през колко снадки/клеми/букси минава...

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Djeff написа:

 

 

 

Около 3-4 дни го играх това с чистенето на грешката (някой по-горе беше писал, че трябва да се действа бързо), ама аз от това по-бързо не мога. Сега освен да викна подкрепления и един да държи конектора, втория да окъси и третия да си върне буксата на място... Иначе това е кабела:

 

33.thumb.jpg.8d1dda090ab8cbe17eaa49b8d004eab6.jpg

 

и всичко си му е наред (прави си петте оборота без да прекъсва някъде по трасето), ноо... проверих компютъра за грешки и диагностиката упорито казва, че всчико рработи, та и аз се съмнявам в масите заради прегракналия клаксон. като меря начало на верига - корпус уж всичко е наред, ама знаеш ли го през колко снадки/клеми/букси минава...

Повече от това не мога да помогна,ако наистина се съмняваш в слаба маса потърси този конектор към него има малък черен кабел от основния сноп.Той също дава маса на целия сноп който  отговаря за тоците по волана мигачи,бибитки чистачки и т.н. Успех!

InkedDSC_0800_LI.jpg

Редактирано от zlobar4e

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моя клаксон също беше прегрякнал, затова направо го смених и се оправи. Ако беше маса, щеше и новия да ми е прегрякнал така, че може и да не е от нея. Най-добре го свали и го тествай с акумулатора директно. Намира се точно зад решетката, а и май ще стане по-бързо, от колкото да проследиш цялата верига. :)

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го направя, че вече е малко тъмно, но повече ме притеснява SRS-a, и то не за това, че може да не проработи, а, че може да се отвори когато не трябва! На колегата му се случи по време на движение с служебната (ама там кой ти гледа... нали е служебна), та добре, че беше на 3-лентов празен път, и добре, че аз спазвах доста голяма дистанция, та не успях да го нацеля отзад със същата тая хонда дето опитвам да лекувам. Иначе служебната - Ситроен баничарка.

 

П.П. Сега и друго се сетих... Колата има възглавница и на пасажерската седалка. Да би да не търся на правилното място?

Цитат

 

 

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, да. Виж под седалките някой кабел да не се е откачил. Ако ти се занимава, може да свалиш жабката, да видиш и на самия еърбег, дали всичко е свързано. Моя също свети, всичко е свързано, не е блъскана и еърбеците са здрави. Не знам защо свети, чистих грешката сигурно 100 пъти, обаче, като я запаля и светва пак. А относно кабела и бибитката, направо ти ги подарявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, nunezz написа:

Има, да. Виж под седалките някой кабел да не се е откачил.

Англичанките нямат датчици под седалките.........Поне аз нямам такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.04.2020 г. at 13:31, nunezz написа:

Има, да. Виж под седалките някой кабел да не се е откачил. Ако ти се занимава, може да свалиш жабката, да видиш и на самия еърбег, дали всичко е свързано. Моя също свети, всичко е свързано, не е блъскана и еърбеците са здрави. Не знам защо свети, чистих грешката сигурно 100 пъти, обаче, като я запаля и светва пак. А относно кабела и бибитката, направо ти ги подарявам.

 Давай ги, пък аз съм обещал каса бира та... Не, че е толкова голям проблем (първата кола ми беше ЛАДА 1300) И изобщо не беше чувала за възглавници, но просто ме дразни. Като се кача само тази лампичка ми е в очите! накрая ще взема да и залепя едно тиксо отгоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.04.2020 г. at 21:39, zlobar4e написа:

Англичанките нямат датчици под седалките.........Поне аз нямам такива.

 

 

Потвърждавам! Има изведен кабел за отопляеми седалки, обаче явно собствениците преди мен са решили, че тази "екстра" не им трябва, а и аз не държа. Само тъпата лампа ме дразни. Поне да я бяха направили в по неутрален цвят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да нямат датчик в седалката за седящ човек! 

Ползва се за еърбега и за колана! 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, sttekata написа:

Не може да нямат датчик в седалката за седящ човек! 

Ползва се за еърбега и за колана! 

 

Свалял съм седалките поне 10 пъти, вадил съм целия мокет, и кабели и датчици не съм видял. Или просто пак съм изтеглил късата клечка и с тази кола 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да не си изтеглил късата клечка.

Все пак, англичанката е копие на по-старо поколение JDM-ка, която е вероятно да няма сензори в седалките.

 

edit: 

Само за протокола.

CR-V RD1 JDM е на същата платформа, на която е и англичанката. Моите CR-V-та нямаха нито въздушни възглавници, нито ABS. За сметка на това пък си имах т.нар. "климатроник". ;) 

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забий два дьлги кабела в буксата седни на седалката, дрьж двата кабела, дай контакт, допри кабелите и чакай лампата да изгасне, поне 4-6 сек, като изгасне раздалечи кабелите, като светне лампата, пак така, на третия пьт лампата ще премигне 2 пьти, изключваш контакта чакаш малко и даваш контакт, след малко около 4-6 сек лампата ще изгасне. Задьлжително е да го направиш, след като си вадил лентовия кабел, излишно е било! Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.04.2020 г. at 20:10, vasil.ganchev@abv.bg написа:

Забий два дьлги кабела в буксата седни на седалката, дрьж двата кабела, дай контакт, допри кабелите и чакай лампата да изгасне, поне 4-6 сек, като изгасне раздалечи кабелите, като светне лампата, пак така, на третия пьт лампата ще премигне 2 пьти, изключваш контакта чакаш малко и даваш контакт, след малко около 4-6 сек лампата ще изгасне. Задьлжително е да го направиш, след като си вадил лентовия кабел, излишно е било! Успех!

 Това беше първото нещо, което прочетох/направих, но не помогна. И 4 и 6, че и повече секунди ламата упорито отказва да изгасне.

Редактирано от Djeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш стандартната вече 16 пинова букса за диагностика, може да се изтрият грешките с програма (ако не са активни разбира се, в противен случай ще светне лампичката впоследствие или няма изобщо да изгасне). Интересното, че имам дилърска програма Honda HDS и с нея не се свързвам с SRS. Става с друга програма 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...